Shopify webshop forgalomnövelés: Hogyan szerzett 39,2% extra bevételt az OptiMonk segítségével?

Hogyan szerzett 39,2% extra bevételt és 190 000 feliratkozót az OptiMonk segítségével az egyik legsikeresebb Shopify webshop?
Hogyan szerzett 39,2% extra bevételt és 190 000 feliratkozót az OptiMonk segítségével az egyik legsikeresebb Shopify webshop?

A legsikeresebb márkák is ugyanazokkal a kihívásokkal néznek szembe, mint bármely más e-kereskedő: temérdek pénzt költenek látogatószerzésre, akik végül üres kézzel távoznak. Emiatt rengeteg potenciális ügyfelet veszítenek el.

Bár ez a probléma hatalmas kihívás elé állítja az online marketingeseket, magában rejti annak a lehetőségét is, hogy többet értékesítsünk.

Esettanulmányunkban bemutatjuk, hogyan növelte bevételét 39,2%-kal a világszerte ismert BlendJet webáruház OptiMonk kampányok alkalmazásával.

190 000+

feliratkozó 4 hónap alatt

39,2%

extra bevétel

WEBOLDAL
blendjet.com

IPARÁG
E-kereskedelem

SZÉKHELY
San Francisco

ISMERJÜK MEG A BLENDJET-ET!

A BlendJet-et 2017-ben alapították azzal céllal, hogy segítsenek egészségesebbé tenni az embereket! Egy egyszerű megoldást szerettek volna kínálni friss smoothiek, shake-ek, koktélok és bébiéletek elkészítésére – akár útközben is. Így jött létre a BlendJet One. 2018 végére a BlendJet már az egyik legsikeresebb Shopify bolt volt. Több mint félmillió vevőjük van, és még a népszerű amerikai műsorban, az Ellen Showban is szerepelt a termék.

Tartalomjegyzék

A BlendJet történe

A BlendJet története két férfival kezdődött, Ryan Pamplin-nal és John Zheng-gel (a BlendJet alapítói).

Kezdjük Ryan történetével, mely lélegzetelállító. Ryan-nek volt egy szörnyű balesete, mely során traumás agykárosodást szenvedett. Hónapokig nem tudott olvasni, számítógépet használni, telefonálni, TV-t nézni, de még csak tisztán gondolkodni sem. Felépülése során minden nap smoothiet ivott.

És ott volt John, Ryan jó barátja, aki 12 éves kora óta protein shaket iszik rendszeresen. Azonban utált shakereket használni, mert a protein shake-je csomós lett tőle és az íze is szörnyű volt.

Néhány beszélgetés után megálmodtak egy olyan megoldást, mely segítségével útközben készíthetnek smoothiekat és protein shake-eket. Ez az álom hamar termékké vált, mely a BlendJet nevet kapta.

A Blendjet, az egyik legsikeresebb Shopify webshop története

Ryan és John nem csak egy terméket szeretett volna létrehozni, hanem valódi nyomot szerettek volna hagyni a világban. A bevétel ugyanis nem minden, ők valóban jobbá szerették volna tenni az emberek életét: segíteni akartak az embereknek egészségesebb életmódot folytatni.

A kezdetekkor készítettek egy videót a termékről, mely olyan sikeres volt, hogy pár hét alatt kifogytak a készletből.

A BlendJet ma már az egyik leggyorsabban növekvő Shopify bolt több mint 500 000 vevővel szerte a világon, akik főként egészségtudatos fiatalok és anyukák.

Kihívások az e-kereskedelemben

Minden e-kereskedő ugyanabban a csatában találja magát nap mint nap: a látogatók 97%-a vásárlás nélkül hagyja el az oldalt. Így könnyen gondolhatjuk azt, hogy a látogatószerzésre fordított idő és pénz elvesztegetésre került…

Azok, akik sikerrel járnak, mint Ryan és John, nem félnek új dolgokat kipróbálni. Ők azok, akik nemcsak a látogatószerzésre koncentrálnak, hanem folyamatosan próbálkoznak újdonságokkal a marketing területén. Nem sajnálják a pénzt, amikor a látogatók vevővé konvertálására kerül a sor.

A BlendJet ezt hamar felismerte és mindenféle megoldások után néztek. Így kezdték el használni a Recartot, ezzel a Facebook Messenger marketing hullámra még elsők között kapaszkodtak fel.

Recart

2019 elején a Recart csapata ajánlotta az OptiMonkot a BlendJet-nek, mint egy tökéletes eszköz a konverziós rátájuk növelésére. 2019 májusában a BlendJet el is kezdte használni az OptiMonkot, és azóta óriási növekedést tapasztaltak a konverzió- és bevételszámban egyaránt.

Most pedig nézzük meg részletesebben, hogy milyen kampányokat használt a BlendJet, és megosztunk néhány tippet, mely a sikerükhöz vezetett.

1. tipp: Mentsd meg a kosárelhagyókat

Számos statisztika bizonyította már, hogy átlagosan 10-ből 7 látogató, aki már beletett egy terméket a kosarába, végül vásárlás nélkül távozik.

Rendkívül fontos, hogy megszólítsuk azokat a látogatókat, akik már majdnem készen álltak a vásárlásra, és adjunk nekik okot a visszatérésre.

Pontosan ezt tette a BlendJet is az OptiMonk segítségével, ugyanis 10% kedvezményt ajánlott a kosárelhagyóknak, így bátorítva őket a vásárlás befejezésére.

Az alábbi popup jelent meg a kosár oldalon és a fizetési oldalon, amikor a látogatók el akarták hagyni az oldalt.

kosárelhagyók megmentése popuppal

Az automatikus kuponbeváltás funkciónknak köszönhetően, mely Shopify boltoknak elérhető a látogatók a köszönő oldalról egyetlen kattintással a kosárhoz adhatják a kupont és már élvezhetik is a kedvezményt.

A kosárelhagyóknak megjelenő kampánnyal a BlendJet több mint 15 000 új feliratkozót szerzett Messenger és e-mail listájukra.

2. tipp: Segíts a termékoldal látogatóidnak döntést hozni egy különleges ajánlattal

Mit kezdjünk azokkal a látogatókkal, akik érdeklődést mutatnak termékeink iránt, de még nem sikerült döntést hozniuk (még nem rakták a terméket a kosarunkba)?

A BlendJet róluk sem feledkezett meg. 10% kedvezményt nyújtanak azoknak a látogatóknak is, akik a termékoldalon tartózkodnak és nem iratkoztak még fel korábban.

Különleges ajánlat popupon

Ebben az esetben megkülönböztettek:

  • mobilról és asztali gépről érkező látogatókat,
  • valamint látogatókat az Egyesült Államokból és azon kívül.

Az ajánlat minden esetben ugyanaz volt. Mindössze kíváncsiak voltak arra, hogy milyen eredményeket tudnak elérni az USA-ban és az államokon kívül. A perszonalizált kampányoknak köszönhetően derült ki, hogy az USA-beli érdeklődőknek 20,96%-a vált vásárlóvá, míg a nem USA érdeklődőknek csak 13,27%-a. Érdekes statisztika!

Most vessünk egy pillantást a popup beállításaira. Időzíthető megjelenést használtak: a popup akkor jelent meg, amikor egy látogató legalább 30 másodpercet töltött az oldalon. Továbbá kizárták azokat a látogatókat, akik bármelyik másik feliratkozós kampányt már látták.

Popup beállítások

Hiszed vagy sem, a BlendJet több mint 155 000 feliratkozót gyűjtött ezeknek a kampányoknak a segítségével.

3. tipp: Iratkoztass fel minden látogatót, mielőtt elhagyja az oldalt

A fentebb említett kampányok is bizonyítják, hogy a BlendJet fő célja, hogy ne engedjen el egy látogatót se feliratkozás vagy vásárlás nélkül. Beszéltünk már kosárelhagyókról, valamint olyan érdeklődőkről, akik a termékoldalt böngészik… na, de mi a helyzet az értékesítési tölcsér legelején lévő látogatókkal?

Az új érdeklődők számára egy feliratkozó értesítő sávot (nanobart) készítettek, mely a képernyő alján folyamatosan látszódik, miközben a látogatók az oldalt böngészik. A nanobar azért jó megoldás, mert nem zavarja a látogatókat böngészés közben, mégis egy folyamatos emlékeztetőt nyújt a látogatók számára, hogy cselekedjenek.

10% kedvezményt ajánlottak az első vásárlásból a feliratkozásért cserébe.

A nanobar nem jelent meg a termékoldalakon, a kosár és fizetési oldalon, valamint a köszönő oldalon, azaz nem jelent meg azoknak a látogatóknak, akiknek már szándékában állt vásárolni. Csak azok a látogatók találkoztak a nanobarral, akik még csak ismerkedtek a márkával, a főoldalt, a tippeket, recepteket vagy a GYIK-et böngészték.

Használták továbbá az OptiMonk kampány összekapcsoló szegmentációs lehetőségét, így bizonyosodva meg arról, hogy ne jelenjen meg a nanobar azoknak, akik más kampányt már láttak.

Nanobar beállítás

Feliratkozás után az e-mail címek egyből átkerültek Klaviyo-ba, a BlendJet által használt e-mail marketing szoftverbe. Így egyből tudtak üdvözlő üzenetet küldeni az új feliratkozóknak.

Ennek a kampánynak köszönhetően több mint 20 000 feliratkozót sikerült gyűjteniük mindössze 4 hónap alatt.

4. tipp: Építs új csatornát a bevételed növelésére

Ez még nem minden!

Ahogy már említettük, a BlendJet csapata a Recartot használja Facebook Messenger marketingre, ezért úgy döntöttek, hogy e-mail és Messenger listájukra egyaránt gyűjtenek feliratkozókat az OptiMonk segítségével.

Íme, az előző pontban említett nanobarjuk Messenger feliratkozós változata:

Annak érdekében, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsák a látogatóknak és még több látogatóból váljon feliratkozó, az OptiMonk Smart Display funkcióját használták.

A Smart Display felismeri, hogy a látogatók be vannak-e jelentkezve Facebookra és ez alapján automatikusan eldönti, hogy Messenger (bejelentkezve) vagy e-mail (kijelentkezve) feliratkozást mutasson.

Így nem rontod a felhasználói élményt azzal, hogy a látogatóknak be kell jelentkezniük Facebookra, mielőtt feliratkoznak, azaz látványosan növelheted a konverziódat.

A Recart integráció használatával a BlendJet Facebook Messengeren is egyből küldött üdvözlő üzenetet a feliratkozás után:

Annak köszönhetően, hogy a BlendJet bevezette a Facebook Messengert, mint új csatornát, sikerült 84,90%-os megnyitási rátát és 11,40%-os átkattintási rátát elérniük.

A bemutatott összes kupon kampánynak köszönhetően a BlendJet 39,2% extra bevételt szerzett az OptiMonkkal.

5. tipp: A/B teszteld a csatornáidat is, ne csak a kreatívokat

A BlendJet kampányainak egyik fő ismerve az, hogy minden kampányt A/B teszteltek. Az A/B tesztelés elengedhetetlen volt annak érdekében, hogy adatközpontú döntéseket tudjanak hozni.

A szokásostól eltérően a BlendJet nem a kampányok kinézetét tesztelte, hanem a csatornákat. Minden egyes kampányból 3 verziót készítettek – SMS, e-mail és Messenger feliratkozás -, hogy lássák, mely csatorna a legjobb a kapcsolattartásra.

Ennek a kísérletnek köszönhetően derül ki, hogy a fizetési oldalon a kosárelhagyási kampányoknak a Messenger feliratkozás 20%-kal jobban teljesített, mint az e-mail.

Minden e-kereskedőnek érdemes A/B tesztelnie a csatornáit, hogy megtalálja, hogy mely csatorna a leghatásosabb az ő célközönsége esetében.

5 dolog, amit érdemes megjegyezned az esettanulmányból

1) Jeleníts meg egy kilépésre megjelenő popupot a fizetési oldalon és a kosár oldalon a kosárelhagyóknak, így extra bevételre tehetsz szert.

2) Szentelj különös figyelmet azoknak a látogatóknak, akik a termékoldalakat böngészik és segíts nekik döntést hozni.

3) Ne engedd el az első látogatókat anélkül, hogy feliratkoznának, szerezd meg az e-mail címüket egy ajánlattal.

4) Építs Facebook Messenger listát és érj el magasabb megnyitási és átkattintási rátát.

5) A/B teszteld a csatornáidat és hozz adatközpontú döntéseket.

Miért választotta a Blendjet csapata az OptiMonkot?

“Az első gondolatom az volt, hogy utálom a popupokat, de az adatok nem hazudnak. Módszeresen teszteltük az OptiMonk popupokat, és kétség nélkül bizonyított, hogy jelentősen több bevételünk származik az OptiMonk popupok használata mellett. Egyértelművé vált, hogy a felhasználók szeretnének különleges ajánlatokat kapni. Amikor összehasonlítottuk az OptiMonkot más megoldásokkal, azt tapasztaltuk, hogy egyik se tudta biztosítani azokat az integrációkat, tesztelési lehetőséget, melyekre szükségünk volt; nem is beszélve a támogatásról, amit az OptiMonk csapatától kaptunk.”

Ryan Pamplin, CEO, BlendJet

A BlendJet története bizonyítja, hogy a szegmentáció és a perszonalizáció segít a látogatóink vásárlóvá konvertálásában. A látogatók megkülönböztetése nem csak a jobb megértést biztosítja, de a bevételi eredményeket is látványosan befolyásolja.

Néhány jól beállított popup használatával növelhetjük az azonnali eladások számát és a kosárelhagyási rátánkat is csökkenthetjük.

Gratulálunk, Ryan!

Ha te is szeretnél hasonlóan jó eredményeket elérni, próbáld ki az Optimonkot – most 14 napig ingyen. Ha már van fiókod, csak jelentkezz be és próbáld ki a BlendJet stratégiáját.

Share this

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük