Hogyan használd a popupokat a blogodon az elkötelezett olvasók és a több követő érdekében?

Hogyan használd a popupokat a blogodon az elkötelezett olvasók és a több követő érdekében?
Hogyan használd a popupokat a blogodon az elkötelezett olvasók és a több követő érdekében?

2020-ban a világ teljes népességének 59%-a, azaz körülbelül 4,5 milliárd ember internetezik rendszeresen.

Ezek az emberek pedig nap mint nap friss tartalmakra éheznek: hiszen manapság már az interneten tájékozódunk a hírekről, ott olvasunk könyveket, keressük meg a szükséges információkat, és ott töltjük el a szabadidőnk egy részét is.

A közösségi média térhódításával és az influencer-kultúra erősödésével párhuzamosan pedig a blogolás is napról napra népszerűbbé válik.

Ha visszatekintünk, azt láthatjuk, hogy a blogolás ma már egészen mást jelent, mint néhány évvel ezelőtt: ma már bárki indíthat blogot, szinte bármilyen témában. Egy blog elindítása sok szempontból jó döntés lehet, beszéljünk akár egy vállalatról vagy egy magánszemélyről.

Sok ember indít blogot azért, mert szeretné gyakorolni az írást, szeretné inspirálni az embereket vagy megosztani a történetét a nagyvilággal. Van, aki dokumentálni szeretné az élete eseményeit, mások pedig jövedelem-forrásként tekintenek a blogolásra, vagy akár ugródeszkának tekintik egy saját márka kiépítéséhez vagy az álommunka megtalálásához.

Vállalatok is gyakran indítanak blogot, például, ha szeretnék javítani az ügyfélélményt, növelni a látogatói elkötelezettséget vagy gyarapítani az új ügyfelek számát. Egy sikeres vállalati blog rengeteg feliratkozót és követőt hozhat a cégnek, melyek hozzájárulhatnak a forgalom, és akár a bevétel növekedéséhez is.

Egy dolog azonban közös a fenti célokban: csak akkor valósulhatnak meg, ha a lehető legtöbb látogatót tudjuk az oldalunkra vonzani.

Ennek pedig számos módja van: ha aktívak vagyunk a hozzászólások terén, gyakran posztolunk újabb és újabb tartalmakat, aktívan használjuk promócióra a közösségi média felületeit és a tartalmak megosztásának lehetőségét is beépítjük az oldalunkra. Érdemes alkalmazni a keresési kulcsszavakat és a keresőoptimalizálás módszereit is, illetve alkalmanként vendégírók posztjait is megjelentethetjük a blogunkon.

Az új látogatók megszerzése azonban csak az érme egyik oldala: legalább akkora (ha nem nagyobb) feladatot jelent az, hogy ezeket a látogatókat hosszú távon is meg tudjuk tartani.

Ebben pedig kiemelkedően sokat segíthet egy-egy jól megtervezett popup kampány.

De pontosan hogyan? Nézzünk meg néhány szituációt részletesen!

1. E-mail és Messenger feliratkozók gyűjtése

Egy sikeres blog létrehozásához valójában egy dologra van szükség: látogatókra. A legértékesebb látogatók pedig azok, akik időről időre visszatérnek az oldalra, hűséges olvasókká válnak, és lépten-nyomon pozitív visszajelzéseket hagynak az oldalon található tartalmakkal kapcsolatban.

Hogyan szólíthatjuk meg ezeket az ügyfeleket? Általában az e-mail vagy a Messenger segítségével. A látogatók elérhetőségének megszerzése azonban nem mindig egyszerű: ebben nyújthat hatalmas segítséget egy intelligens popup kampány, mely a feliratkozók megszerzését veszi célba.

A marketing világában az e-mail a „klasszikus” megoldás a látogatók elérésére. Még ma is ez egyik legjobb marketing eszköz, melynek segítségével a címzettet egy újabb látogatásra motiválhatjuk, és hűséges olvasóvá tehetjük. Az ügyfelek számára is gyakran ez a legkényelmesebb és a legkevésbé zavaró megoldás.

Az utóbbi években azonban felbukkant még egy trend: az applikáción belüli csevegés, ami forradalmasította az ügyfélélmény fogalmát is. Így az e-mail mellett egyre nagyobb szerepet játszik a Messenger, mint kommunikációs platform.

Ráadásul a Messenger üzenetek megnyitási aránya 85%, ami jóval magasabb az e-mailekénél!

Amennyiben az ügyfeleink gyakran mobileszközről érkeznek az oldalra, a Messenger használata lehet az egyik legkényelmesebb megoldás. Ekkor ugyanis a látogatónak semmiféle adatot nem kell megadni a feliratkozáshoz.

A feliratkozó gyűjtést célzó popup kampányok kialakításakor az is döntő fontosságú, hogy milyen ajánlatot tudunk kínálni a látogatók számára. Lehetséges, hogy nem kínálunk semmiféle ösztönzőt vagy „csalit” a feliratkozáshoz. Ez általában olyan oldalak esetén működik, akik hasznos vagy értékes információt osztanak meg a látogatóikkal időről időre, ahogy az alábbi weboldal is:

E-mail és Messenger feliratkozók gyűjtése blogon

Ha azonban kínálunk valamit a látogatók számára a feliratkozásért cserébe, megsokszorozhatjuk a feliratkozók számát.

Ajánlhatunk akár VIP tagságot, kínálhatunk egyedi ajánlatokat vagy kedvezményeket, egy ingyenesen letölthető e-könyvet vagy más ajándékot, vagy biztosíthatjuk akár a tartalmak korábbi elérését is. Bármi megfelelő lehet, ami a látogatók számára értékes vagy érdekes!

Ezzel a módszerrel valódi motivációt adunk a feliratkozásra, és jó eséllyel növelni tudjuk nem csak a látogatóink számát, hanem a bevételeinket is.

Az alábbi popup remek példa erre: a lenti weboldal egy hasznos füzet letöltését kínálta a feliratkozásért cserébe.

E-mail és Messenger feliratkozók gyűjtése blogon

A lehetőségek tárháza még nagyobb, ha termékeket vagy szolgáltatásokat is hirdetünk a blogunkon, legyen szó akár saját termékről, vagy partnerek, szponzorok promóciójáról. Kínálhatunk limitált kiadású termékeket, vagy akár különleges kedvezményeket és kuponokat is, ahogy a Bestpricenutrition.com is teszi:

E-mail és Messenger feliratkozók gyűjtése blogon

Nézzük meg most részletesen, hogy a Bestpricenutrition.com hogyan építette fel és állította be a popup kampányát, melynek segítségével több mint 4 000 konverziót tudott elérni!

Első lépésként mindig fontos eldönteni, hogy a kampányt asztali eszközön, mobilon, vagy mind a két platformon szeretnénk megjeleníteni. Annak érdekében, hogy a lehető legtöbb emberhez érjen el az üzenetük, a Bestpricenutrition úgy döntött, mind a két platformot használni fogja.

Létfontosságú, hogy az üzenetek a megfelelő célközönséget találják meg a megfelelő időben. Ezért a kampányt úgy időzítették, hogy csak akkor jelenjen meg, ha a látogató már legalább 8 másodperce az oldalon tartózkodik. (Hiszen ezzel a magatartással a látogató már mutatott egy alapvető érdeklődést a tartalom iránt, ugyanis nem navigált el rögtön az oldalról).

A Bestpricenutrition még egy fontos célt tűzött ki: szerették volna elkerülni, hogy a kampány túl tolakodó legyen. Ezért a beállítások során megadták, hogy a popup minden látogató számára maximum 2 alkalommal jelenjen meg. (Ezt az OptiMonk rendszere a látogató IP címe alapján figyeli.) A két megjelenés között pedig minimum 1 órának kellett eltelnie. 

Az intelligens popup kampány segítségével az oldal több mint 4 000 konverziót ért el, ami a gyakorlatban több ezer új hírlevél feliratkozót jelentett.

Annak érdekében, hogy Te is a lehető legjobb eredményeket érhesd el a popup kampányok segítségével, rengeteg beállítási lehetőség közül választhatsz. A kampányokat megjelenítheted kilépési szándékra, kattintásra, vagy akár megfelelő mennyiségű görgetés után. Megadhatod a megjelenítési gyakoriságot, hogy hány másodperc után jelenjen meg az üzenet, vagy hogy melyik országból érkező látogatók lássák a popupodat.

2. A látogatók átirányítása az értékesítési oldalakra

Rengeteg olyan szituáció van, amikor hasznos lehet átirányítani a látogatóinkat egy másik oldalra.

Ha webshopot üzemeltetsz, bármilyen más platformon (például Amazonon vagy Etsy-n) értékesítesz, szolgáltatásokat hirdetsz, vagy szponzoraid, partnereid érdekében helyezel el promóciókat az oldalon, előnyös lehet számodra egy-egy ilyen átirányítás beépítése.

Nézzük meg, milyen megoldást választott a PayPlan arra, hogy hirdesse a blogbejegyzéshez kapcsolódó szolgáltatásait!

A PayPlan egy letisztult, jól érthető popupot hozott létre, emellett pedig egy komoly ösztönzőt is ajánlott a látogatóknak. A popupon ráadásul megjelentek korábbi vásárlói visszajelzések és értékelések is, ami pedig remek megoldás a látogatói bizalom erősítéséhez:

A látogatók átirányítása az értékesítési oldalakra

Nem árulsz termékeket és nem értékesítesz szolgáltatásokat sem? Semmi gond! Lehetséges, hogy partnereid, barátaid azonban igen! Az alábbi popup remek példa arra, hogyan használhatjuk a teljes képernyős üzeneteket egy partner, vagy akár egy barát weboldalának hirdetésére.

A fullscreen (teljes képernyős) üzenetek nagyon hasonlóak a popupokhoz, azonban – ahogy a nevük is sugallja – az egész képernyőt eltakarják. Ezzel pedig egy nagyon fontos veszélyt tudnak elhárítani: a zavaró tényezőket. Így semmi nem vonhatja el a látogatók figyelmét az ajánlatodról!

A látogatók átirányítása az értékesítési oldalakra

A fenti popup egy remek példája annak, hogyan motiválhatjuk a látogatóinkat az azonnali cselekvésre. A visszaszámláló órájának ketyegése azt az érzést kelti majd a látogatókban, hogy megéri a lehető leghamarabb cselekedni, hiszen ez a remek ajánlat később már nem lesz elérhető.

Túl tolakodónak találod a teljes képernyős üzeneteket, vagy egyszerűen nem illenek a stílusodhoz?

Semmi gond, más kampánytípusok közül is választhatsz!

nanobar például egy fix „értesítési sáv”, mely általában a weboldal alján vagy tetején helyezkedik el. A nanobar egyik legnagyobb előnye, hogy folyamatosan látható marad, amíg a látogatók az adott oldalt böngészik. Rengetegen részesítik előnyben ezt a megjelenítési formát, hiszen sokkal visszafogottabb a fullscreen-nél vagy a popupoknál, és egyáltalán nem takarja el az oldal tartalmát.

Vessünk egy pillantást arra, milyen kampányt hozott létre a Funding Circle:

A látogatók átirányítása az értékesítési oldalakra

Ahogy a fenti képen is láthatjuk, a Fundingcirle.com úgy döntött, hogy az oldalak közötti átirányítást az OptiMonk nanobar segítségével valósítja meg. 

Ahogy a Bestpricenutrition.com esetében is láthattuk, a Funding Circle is meghatározott egy minimális időt, amit a látogatónak az oldalon kell töltenie, mielőtt láthatóvá válik számára az üzenet. Ezt ők 5 másodpercben határozták meg. Ezt a beállítást azonban még egy nagyon fontos dologgal kiegészítették.

A beállítások szerint a kampány csak akkor jelent meg, amikor a látogató már legörgetett az oldal 95%-áig. Ezzel lehetővé vált az üzenet megjelenítése, miközben továbbra is zavartalan maradt az olvasási és a böngészési élmény.

Amikor a látogató eléri az oldal alját, a böngészési folyamat általában egy kritikus ponthoz érkezik. Ekkor ugyanis az olvasó egy döntési pont előtt áll: tovább böngészik majd, vagy egyszerűen elhagyja az oldalt?

A Fundingcircle.com precízen felépített kampányával éppen abban a pillanatban tudta megszólítani a látogatóit, amikor szükség volt az interakcióra annak érdekében, hogy azok tovább maradjanak az oldalon.

Arra is figyeltek, hogy a nanobar ne minden aloldalon jelenjen meg, mert úgy vélték, hogy az üzenet nem az összes látogató számára releváns. Ezért a beállításokat úgy hozták létre, hogy a nanobar csak abban az esetben jelenjen meg, ha az éppen látogatott oldal URL-je tartalmazza a “/white-glove-service” vagy a “resources” kifejezéseket.

Ezzel a megoldással FundingCircle teljesen finomhangolni tudta az üzenet célközönségét, és célzottan tudta megszólítani a látogatóit.

Annak érdekében, hogy a kampány ne legyen zavaró vagy túl tolakodó, az üzenet minden látogató számára maximum 3 alkalommal jelent meg, és két megjelenítés között minimum 1 órának kellett eltelnie. A FundingCircle IP címek használatával is pontosította a megjelenítési feltételeket: ez az egyik legjobb módszer, ha földrajzi területek szerint is szűrni szeretnénk a megjelenítést.

A kampánnyal az oldal nem kevesebb mint 18,18%-os konverziós rátát tudott elérni. Ez a fantasztikus szám azt jelenti, hogy minden 5. látogató, aki találkozott a nanobarral, rá is kattintott, hogy többet tudjon meg!

Nanobar beállítás

3. Követők gyűjtése a közösségi oldalakon és a megosztások számának növelése

Világunkat ma már jelentősen meghatározza a közösségi média. Az internethasználók fele a Facebookot is rendszeresen használja, és ez csak egy a számos közösségi média platform közül.

Be kell látnunk, hogy napjainkban már nem lehet „megúszni” a közösségi média használatát a marketingben. Nagyon nagy hibát követünk el, ha figyelmen kívül hagyjuk ezt a platformot, és nem használjuk ki az általa nyújtott lehetőségeket a blogunk népszerűsítése érdekében.

Hiába fordítjuk minden energiánkat egy nagyszerű blog létrehozására, ha nem élünk megfelelően a közösségi média adta előnyökkel, könnyen megrekedhetünk. Ez pedig azt jelentheti, hogy nem tudunk új olvasókat elérni, noha remek tartalmakkal töltjük fel a blogunkat nap mint nap.

A közösségi média rengeteg lehetőséget biztosíthat számunkra. Növelheti az oldalunk forgalmát, segíthet megtalálni azokat az embereket, akik a miénkkel azonos érdeklődési körrel rendelkeznek, és erősítheti az online jelenlétünket. Remek marketing eszköz is, hiszen megkönnyítheti a szponzorok és partnerek egymásra találását. Arról nem is beszélve, hogy segít nyomon követni, mik a népszerű témák, trendek, és legfrissebb események.

Használd tehát a közösségi médiát annak érdekében, hogy értékes követőket szerezz! 

Lehetséges, hogy az oldalunk látogatói még nem az ügyfeleink, vagy elkötelezett olvasóink. A megtekintés azonban mégis azt mutatja, hogy ezek az emberek valamelyest érdeklődnek az oldalon található tartalmak iránt.

Jelentősen növelhetjük a közösségi médiában történő interakciók számát, ha a látogatókat arra buzdítjuk, kövessék az oldalunkat a különböző platformokon: 

Követők gyűjtése a közösségi oldalakon és a megosztások számának növelése

Ha pedig már vannak követőink, hogyan érhetünk el még több embert? Biztassuk a látogatókat, hogy ne csak kedveljék, hanem osszák is meg a tartalmakat

Kutatások azt mutatják, hogy az emberek értékesnek tartják más felhasználók véleményeit, és sokkal nagyobb a bizalmuk egy olyan termékben, szolgáltatásban vagy oldalban, melyet barátaik, ismerőseik is ajánlanak.

Építsd be a közösségi média-platformok megosztási lehetőségeit a kampányod köszönőoldalára, és figyeld meg, hogy terjed az oldalad híre! A felhasználói bizalom növelésén túl ez az egyik legjobb módja az online márkaépítésnek is.

Követők gyűjtése a közösségi oldalakon és a megosztások számának növelése

4. A kiemelt bejegyzések és a legújabb tartalmak promóciója

A sikeres blog alapja a minőségi tartalom, ez nem vitás. Sajnos azonban a látogatók nem potyognak az égből, és hacsak nem rendelkezünk egy nagyobb rajongótáborral, akik minden lélegzetvételünket figyelemmel kísérik, akkor bizony szükségünk lehet a tartalmak promóciójára annak érdekében, hogy minél több felhasználót érjünk el.

A nagyobb közönség elérése azonban csak az első lépés. A promóciós technikák megfelelő alkalmazásával nem csak több látogatót szerezhetünk, de azt is elérhetjük, hogy az olvasók több időt töltsenek az oldalon. Ezzel a hirdetésekből származó bevételek is jelentősen növekedhetnek.

Érdemes egy ilyen kampányt úgy felfogni, mintha egy reklámot készítenénk a legjobb tartalmak számára. Az üzenetnek mindenképpen tartalmaznia kell egy linket a hirdetett oldalra, illetve egy figyelemfelkeltő és meggyőző, cselekvésre hívó szöveget is. Győzd meg a látogatóidat róla, hogy a következő cikket is megéri elolvasni!

Az időzítés azonban ebben az esetben is kulcsfontosságú tényező.

Senki sem szereti, ha a cikk olvasásának kellős közepén egyszer csak ott villog előtte a következő tartalom ajánlója. Ezért az egyik legjobb módszer, ha az üzenetet csak akkor jelenítjük meg, ha az olvasó már legalább az oldal 80%-áig legörgetett.

A másik lehetőség, ha az üzenetünket kilépési szándékra jelenítjük meg. Ez egy remek pont, hogy megszólítsuk a látogatókat, és ajánljunk egy újabb cikket vagy bejegyzést, ami esetleg korábban elkerülte a figyelmüket. Jó példa erre az alábbi sidebar:

A kiemelt bejegyzések és a legújabb tartalmak promóciója

Használj figyelemfelkeltő címeket, amin megakad a látogatók szeme! Ilyen lehet a „Láttad már?”, a „Ne maradj le”, „Érdekel a …?”.

Az akciógombok legyenek rövidek, de meggyőzőek: mint a „Tovább olvasok!”, „Érdekel!”, „Lássuk!”.

5 jól bevált tipp a szuper popupok létrehozásáért

Függetlenül attól, hogy milyen céllal indítod el a kampányodat, van néhány olyan ökölszabály, melynek szem előtt tartásával jelentősen javíthatod a popupok minőségét. Az alábbi 5 jól bevált tipp segítségével profikat megszégyenítő popupokat hozhatsz létre:

1) A kinézet igenis számít, az első benyomás sorsdöntő lehet! A kampány legyen minimalista és letisztult, és illeszkedjen a weboldal stílusához!

2) Mindig ellenőrizzük az olvashatóságot! A lényeg valójában az oldal tartalma, ezért kerüljük a túl hivalkodó betűtípusokat, amik megnehezítik az olvasást.

3) Egészítsük ki a kampányt releváns és minőségi képekkel! Több kutatás is arra az eredményre jutott, hogy az emberek a képeket nézik meg először.

4) Használjunk rövid, frappáns címeket, és egy üzenetbe csak egyetlen célt fogalmazzunk bele! A címnek röviden összegeznie kell az ajánlatunkat. A kevesebb néha több – egy popupban tehát csak egy üzenetet foglaljunk össze!

5) A/B teszteljünk! Érdemes mindig több verziót készíteni az adott popupból, majd ezeket egymással összehasonlítani. A legjobb eredményeket úgy lehet elérni, ha egy kis idő elteltével, a valódi tapasztalatok alapján finomítjuk tovább a kampány beállításait.

Ha szeretnél még több, hasonló tippet megismerni, érdemes elolvasni a részletes, 25 pontból álló útmutatót az alábbi linken.

Összefoglalás

Az online térben ma már hatalmas a „virtuális zaj”, rengeteg weboldal és blog közül válogathatunk. Soha nem volt még ilyen nehéz megragadni a látogatók figyelmét.

Itt jönnek képbe a popupok kampányok, melyek segítségével tovább javíthatod az oldalad, erősítheted a látogatók elkötelezettségét, növelheted a forgalmadat, vagy akár a bevételedet is.

Akár csak pár hete indítottad el a blogodat, akár veteránnak számítasz már a blogolás világában, az intelligens popupok segítségével új dimenziók nyílhatnak meg az oldalad előtt.

Tudod kell: mindennek az alapja a minőségi tartalom – enélkül a világ legjobb popup kampánya sem hoz majd elsöprő sikert. Ha azonban a lehető legjobb minőséget nyújtod a látogatóid számára, akkor ezekkel a kampányokkal egy új szintre repítheted a blogod népszerűségét és sikerét.

Ragadd meg a lehetőséget, és tűnj ki a tömegből! 

Ha úgy érzed, szívesen kipróbálnád a fenti módszereket a blogodon, nincs más dolgod, mint kipróbálni az OptiMonkot – most 14 napig ingyen! A gyönyörű, személyre szabható sablonjainknak köszönhetően gyorsan belevághatsz a popupok létrehozásába. A könnyen használható szerkesztőfelület segítségével pedig mindössze néhány perc alatt startra kész lehet az első kampányod! Ne habozz, vágj bele!

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük