A tavaszi szezon a húsvét és az anyák napjával színesíti az e-kereskedelem naptárát. Mindkét ünnep kiváló alkalmat teremthet webáruházad számára, hogy az évnek ebben az időszakában is növelni tudd forgalmad és az értékesítést.
Bár pontos hazai adatok nem állnak rendelkezésre, az amerikai piac trendjei alapján feltételezhető, hogy hazánkban is fokozódik a két ünnep vásárlóereje.
Azonban számos piaci változás és többek között az AI technológiai robbanása különösen kiélezte a jobb konverziókért folyó harcot az előttünk álló időszakban.
A következőkben a legjövedelmezőbb 5 popup kampányt szeretnénk megosztani, amelyek segítségével könnyedén érhetsz el magasabb bevételeket a tavaszi szezonban.
1. Építs listát már a kampány előtt
A szezonális leárazások nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy rövid idő alatt sok új feliratkozót szerezz. Ám mivel az ilyen “villám” kampányok időtartamai általában néhány naptól 1 hétig terjednek, ezért fontos egy lépéssel előrébb járnod.
Érdemes már a kampányidőszak előtt érdeklődőket gyűjtened, hogy mikor elérkezik a kampány első napja, addigra már legyen egy hosszú e-mail listád, amire aztán kiküldheted az ünnepi ajánlatod.
Az előzetes teaser kiválóan inspirálja a látogatókat az e-mail listádra való feliratkozásra. Ezzel a stratégiával hatékonyan szerezhetsz új feliratkozókat, de a meglévő vásárlóid érdeklődését is felkeltheted. Így a bizalmat is növelheted a feliratkozóid körében.
Alakíts át néhány kattintással egy sablont az alábbiak közül, dobd fel őket húsvéti képekkel és állítsd be a saját teaser kampányod! Így már jó előre népszerűsítheted a húsvéti ajánlatod és közben ezzel is növeled a feliratkozóid számát:
2. Gamifikáld a popup kampányod
Tedd izgalmasabbá a hagyományos email feliratkozást gamifikációval! A szerencsekerék még napjainkban is annyira jól konvertáló megoldás, hogy sok látogatód egyszerűen nem tud ellenállni a játékban való részvételnek.
Hatékonyságukat saját statisztikáink is alátámasztják. Az OptiMonk szerencsekerék popupjai átlagosan 13,23%-os konverziós arányt produkáltak világszerte. Ez több mint kétszerese a klasszikus email popupoknak, amelyek az esetek 5-10%-ában konvertálnak.
A gamifikált popupok szezonális köntösbe öltöztetése csak néhány kattintás ezzel a két sablonnal:
3. Emeld ki szezonális ajánlataidat
Az alábbi sablonok tökéletesek arra, hogy az első látogatóktól begyűjtsd a kapcsolati információkat. De nem szabad megfeledkezni a visszatérő vásárlóidról és a meglévő feliratkozóidról sem, akiknek szintén népszerűsíteni érdemes a szezonális leárazást!
Ezek a promóciós popupok pontosan ebben segítenek: biztosítják, hogy a látogatóid tudjanak az exkluzív ajánlatodról, sőt, át is irányíthatod őket az ajánlat landoló oldalára vagy ahova csak szeretnéd.
Ez a két sablon “teljes képernyős” popup, amelyek garantálják, hogy a látogatóid biztosan megkapják az akciós üzeneted:
Ez a húsvéti témájú popup a másik megoldás, ami pedig nem foglalja el az egész képernyőt, de így is hatékonyan közvetíti az üzeneted.
4. Csökkentsd a kosárelhagyást limitált idejű ajánlatokkal
Az, hogy a kosárba helyezett termékekkel rendelkező látogatók 69,82%-a távozik vásárlás nélkül, az egyik legfrusztrálóbb statisztikai adat az e-kereskedelemben. Ez természetesen minden webáruház számára rengeteg elveszett bevételt jelent!
Szerencsére jelentős bevételt visszanyerhetsz az exit intent popupok beállításával a kosárelhagyók számára. Egy limitált idejű különleges ajánlat gyakran az utolsó apró impulzus lehet, amire szükségük van látogadóidnak ahhoz, hogy tovább menjenek a pénztárhoz és befejezzék a vásárlást.
Íme egy anyák napi témájú kosárelhagyás csökkentő popup:
5. Ne hagyd, hogy látogatóid megfeledkezzenek a kuponkódjaikról
A sticky bar sávok lehetővé teszik, hogy fontos információkat jeleníts meg a weboldaladon anélkül, hogy zavarnád ezzel a vásárlói élményt.
Az üzeneted a weboldalad tetejéhez “ragad”, és ott is marad, miközben a látogatók lefelé görgetnek és más oldalakra navigálnak.
Ezek a kampányok különösen hasznosak a kuponokat már igénybe vett látogatók vásárlóvá alakítására. Ez segít megerősíteni a vásárló számára azt az üzenetet, hogy az akció keretei közt számára előnyös üzletet bonyolít le a márkáddal. Miközben a termékeid közt böngésznek, a sticky bar javítva annak esélyét, hogy a látogatásuk végül vásárlással végződjön.
Ezek a szezonális sticky bar sávok nagyszerűen támogathatják a húsvéti, vagy anyák napi arculatod:
Összefoglaló
A húsvét és az anyák napja olyan időszakban érkezik, amikor elhagyjuk a kényelmes téli rutinjainkat, és végre ismét a szabadba lépünk.
A tavasz az optimizmus, a növekedés és az újjászületés időszaka. A szezonális kampányaidnak tükrözniük kell ezeket a pozitív érzelmeket, és segíteniük kell a vásárlóidat, hogy érdeklődőid átérezzék a tavasz szellemiségét.
Készen állsz, hogy felfrissítsd a popupjaidat? Látogass el az OptiMonk Sablonkönyvtárába, és kezdd el most!