Szeretnéd, ha a popupjaid igazán kiemelkednének és húzóerőt is jelentenének az eladásaidban? Akkor jó helyen jársz!
Ebben a cikkben bemutatjuk a legütősebb popup példákat, a legegyszerűbb kedvezményes popuptól a dinamikus termékajánlóig.
Vágjunk is bele!
Mik azok a popupok?
Először is kezdjük az alapokkal, és tisztázzuk, mit értünk popupok alatt.
A popupok akkor jelennek meg, amikor a felhasználó meglátogat egy weboldalt, overlay rétegként feltűnve a weboldal tartalma felett.
Az elsődleges céljuk, hogy felhívják a látogatók figyelmét, és fontos információkat, promóciókat vagy cselekvésre ösztönző üzeneteket közvetítsenek.
A popupok rendkívül sokoldalúak lehetnek, és számos különböző célt szolgálhatnak, mint például az e-mail címek gyűjtése, különleges ajánlatok hirdetése vagy a látogatók tájékoztatása a fontos újdonságokról.
Melyik a legjobb weboldal popup példa?
Lássuk az internet legjobb popup példáit.
1. A Vegetology ‘January Special’ popup kampánya
Ha az új látogatóknak kínált kedvezményed nem éri el a kívánt eredményeket, próbálj meg egy “exkluzív kedvezményt” bevezetni, ahogy a Vegetology csinálta. Az unalmas 10%-os kedvezmény helyett ez sokkal vonzóbb lehet.
A sürgősség érzetét is fokozták azzal, hogy beemelték az aktuális hónapot a címbe (“Januári akció”), a Smart Tag-ek segítségével, ami azt jelenti, hogy a szöveg minden hónapban automatikusan frissül.
Ezzel a stratégiával majdnem megduplázták a feliratkozási arányukat.
2. A Lammle’s exit-intent popupja
A Lammle’s egy exit-intent popup segítségével mutatja be a legnépszerűbb termékeit. Ez kiváló módszer arra, hogy a látogatókat új termékek feltérképezésére ösztönözd, így növelve az elköteleződésüket – ami aztán több vásárláshoz vezet.
A releváns termékajánlók ügyes bemutatásával a Lammle’s jelentős, 23,5%-os bevételnövekedést ért el a termékoldalaik látogatói körében.
Ha te is szeretnél hatékony popupokat készíteni, ezek a sablonok segítenek gyorsan elérni a céljaidat:
3. A Hiut Denim Co. email feliratkozató popup megoldása
A Hiut Denim Co., divatmárka egy popupot használ az e-mail feliratkozók gyűjtésére, 10% kedvezményt kínálva azoknak, akik csatlakoznak az “ikonikus hírlevelükhöz”.
Ez egy egyszerű, de nagyszerű példa. Nézd meg az “Én benne vagyok” felhívást (CTA-t) is, ami sokkal többet ad, mint egy általános “Iratkozz fel most” üzenet.
4. A Macguire Shoes’ email popupja
A Macguire Shoes teljesen új szintre emelte az e-mail feliratkoztató popupjait: nem csak egyszerűen egy 10%-os kedvezménykódot kínálnak, hanem exkluzív hozzáférést is biztosítanak mintatermékekhez és különleges eseményekhez.
Ez egy erőteljes marketingstratégia, ami a kizárólagosság érzetét kelti és elkapja azoknak a látogatóknak a figyelmét, akik szeretik különlegesnek érezni magukat. Figyelj oda a popupon megjelenő kreatív fotó minőségére is és arra is, hogy barátságosan köszöntsd látogatóidat.
5. Az Adored Vintage VIP listaépítő popup kampánya
Az Adored Vintage egyedi és különleges élmény megteremtését helyezte előtérbe, és ezt a koncepciót beépítette marketingstratégiájába is. Ebben a popup példában a márka meghívja a felhasználókat, hogy csatlakozzanak egy “VIP listához”.
Ez arra csábítja az érdeklődőket, hogy egy exkluzív csoport tagjává váljanak. Itt aztán nemcsak az első vásárlásukra szóló kedvezményt, hanem a személyre szabott tartalmakat is élvezhetik.
6. SolaGarden’s kedvezményes popup
A SolaGarden popupja Jason K. Williamson trójai faló módszerét használja, ami tökéletes stratégia az e-mail és SMS listák egyidejű növelésére. Bár sokan gondolják, hogy az e-mail és SMS címek gyűjtése egyszerre akadályozhatja a konverziókat, viszont ez a módszer bizonyítottan sikeres.
Először csak a látogató e-mail címét kérjük el, majd további ösztönzőt kínálunk neki a telefonszámért cserébe. A felajánlott kedvezménytől függően az e-mail feliratkozók 30-80%-a válhat SMS-feliratkozóvá is.
Alkosd meg saját trójai faló popupodat ezekkel a sablonokkal:
7. A Craft Sportswear NA SMS feliratkoztató popupja
Az SMS marketinget gyakran hatékonyabbnak tartják az e-mail marketingnél, mivel magasabbak a megnyitási és kattintási arányai. Sok weboldal használja ezt a stratégiát a kapcsolati listájuk bővítésére, és a Craft Sportswear kiváló példaként szolgál erre.
Ezt a popupot azoknak a weboldal látogatóknak jelenítették meg, akik már feliratkoztak a Craft Sportswear e-mail listájára. Mivel ezek a vásárlók már részt vettek a Craft Sportswear marketingjében, nagyobb volt az esélye annak, hogy csatlakozzanak az SMS listához is.
Százalékos kedvezmény helyett konkrét összeget kínálnak a felhasználó telefonszámáért cserébe. Emellett kizárólagos ajánlatokat ígérnek, amelyek közvetlenül a látogató telefonjára érkeznek.
8. A Goodfair email popup kampánya
A Goodfair egy innovatív megközelítést alkalmaz: jelentős kedvezményt ötvöz a tudatos divatmárka-választás természetre gyakorolt kedvező hatásainak promóciójával.
Ez a stratégia nem csak erősen a márkájuk hangjában tartja a kampányt, hanem hatékonyan kiszolgálja célközönségük preferenciáit és értékeit is.
9. Kirrin Finch féle email feliratkoztató popup
A popupjaid hatását könnyedén fokozhatod, ha lehetőséget adsz a látogatóknak valamilyen nyeremény megszerzésére.
Egy egyszerű popup űrlap használatával, ami hasonló a Kirrin Finch üdvözlő popupjához, kihasználhatod az emberek természetes hajlamát, hogy szerencsét próbáljanak egy nyereményért.
A nyereményjáték lehetőségét egy garantált 10% kedvezménnyel kínálva hatékonyan generálhatsz lead-eket és játékos interakcióval foglalkoztathatod a közönségedet.
10. A BlendJet’s újévi eladás-ösztönző popup kampánya
Ha éppen egy szezonális leárazást tartasz és szeretnéd felpörgetni a potenciális vevők generálását, meríts inspirációt a BlendJet egyedi és figyelemfelkeltő popup dizájnjából az Újévi akciójukhoz.
Eltérve a hagyományos megközelítéstől, egy vizuálisan markáns dizájnt választottak, amely kerek formát és élénk színeket használ, de mégis összhangban van a márkájuk identitásával. Ez a megkülönböztető megközelítés nem csak a figyelmet ragadja meg, hanem hozzájárul az általános márkakép megerősítéséhez is.
11. Crown & Paw’s email popup
Ha alacsony popup konverziós arányokkal küzdesz, mint a Crown & Paw, vagy többet szeretnél megtudni a feliratkozóidról, érdemes lehet átnézned a popup stratégiájukat.
Kezd egy olyan csábító ajánlattal, ami ellenállhatatlannak tűnik:
Ezután tegyél fel néhány kérdést, hogy többet tudj meg feliratkozóidról.
Végül utolsó lépésként, tárj fel egy kuponkódot, néhány személyre szabott termék ajánlással együtt.
12. A Bukvybag’s termékajánló popupja
A Bukvybag jó példát mutat a hatékony exit intent popup főbb ismérveire. Az akciók helyett egy másik stratégiát alkalmaztak: a legkelendőbb termékeiket mutatják be egy exit intent popupon keresztül.
Ez a megközelítés ösztönzi a termékfelfedezést és segít csökkenteni a visszafordulási arányt.
Indítsd be a termékajánló popupodat ezekkel a sablonokkal:
13. A MotionGrey email feliratkoztató popup kampánya
Ha nehezen generálsz érdeklődőket, győződj meg róla, hogy a popupod valami értékeset nyújt az olyan weboldal látogatóidnak, akik már ismerik a termékeidet. Ők már tisztában vannak a kínálatoddal, és lehet, hogy csak egy utolsó lökésre van szükségük a vásárláshoz. Vegyél példát a MotionGrey-ről, amely 10% kedvezményt kínált ennek a közönségnek.
14. Rothy’s alert popup
A popupok nagyszerű eszközök lehetnek fontos információk közlésére a webáruházadban.
Nézd meg a Rothy’s figyelmeztető popup példáját, ahol egy fontos újdonságról tájékoztatják a látogatót. Habár a popup elsősorban informatív jellegű, mégis hatékony listaépítésre, hiszen ígéretet tesznek a feliratkozóknak: “értesítik őket, amikor újra nyitnak.”
15. A The Oodie email feliratkoztató popupja
Ez a popup példa az Oodie-től kihasználja az emberek természetes kíváncsiságát, mivel a kedvezmény mértékét titokban tartják, amíg a látogatók meg nem adják az e-mail címüket az aktiváláshoz.
Egy másik okos elem a „Nem köszönöm, inkább teljes árat fizetek ” mondat hozzáadása, még vonzóbbá teszi az ajánlatukat.
16. Az Urban Outfitters kedvezményes popup kampánya
Az Urban Outfitters egy egyszerű 10%-os üdvözlő popupot használ új érdeklődők generálására. Ellentétes színek használatával kötik le a látogató figyelmét, így az új weboldal látogatók számára igazán nehéz lenne azt nem észrevenni.
17. A Beis Travel’s email listaépítő popup kampánya
A Beis Travel egy nagyszerű példát mutat be egy egyszerű, de figyelemfelkeltő popuppal. Nézd meg, hogyan jelenítik meg termékeiket a popupban, és hogyan hangolták össze az “Oldd fel a 15% kedvezményt” üzenetüket a CTA gombbal, amely azt írja: “Ajánlat feloldása”.
18. A Bubble Skincare üdvözlő popup kampánya
A Bubble Skincare két dolgot csinál a popupjában: először is, a sokszínűséget hangsúlyozza élénk színek használatával, ami erős kontrasztot teremt a háttérrel.
Ezenkívül az e-mail listájukat egy exkluzív klubként promotálják, ami egy ügyes marketingfogás, kihasználva a természetes hajlamunkat egy elit és kivételezett körhöz való tartozásra.
19. A Caraway ingyenes szállítás popupja
A Caraway teljes képernyős popupot használ az ingyenes szállítás hangsúlyozására. Az online vásárlás világában az ingyenes szállítás jelentős vonzerőt jelent, ezért fontos, hogy kiemelten jelenjen meg.
A popupjukon a Caraway nem csak különböző termékeket mutat be, hanem egy plussz kérdést is feltesz: „Mikor van a születésnapod?” Ezt követően különleges promóciós ajánlatokat küldhetnek a látogatóknak a születésnapjukon.
Ha szeretnéd a saját ajánlataidat teljes képernyős popupon promotálni, próbáld ki ezeket a sablonokat:
20. A Glossier hírlevél feliratkoztató popup kampánya
A Glossier popupja egy másik hatékony példát nyújt arra, hogyan hangolhatod össze a popupodat a márkáddal. Nem csak az emocionális nyelvezetről van szó; nézd meg a felhívásukat (CTA), amely „Én benne vagyok” szöveget tartalmaz a szokásos „Regisztrálj” vagy „Iratkozz fel most” helyett.
Emellett a Glossier emoji-kat is használ a popupjában, jelezve, hogy ha a márkád laza és barátságos hangnemet képvisel, annak beépítése a saját popupjaidba remek ötlet lehet.
5 tipp és trükk a sikeresebb popupokhoz
Miután megismertél néhány kiváló popup példát, itt az ideje, hogy átnézzünk néhány tippet, amelyek segítenek a legtöbbet kihozni a saját popupjaidból.
1. Figyelj oda, hány popupot jelenítesz meg
Akár üdvözlő, akár exit-intent popupokat használsz, figyelj arra, mennyit jelenítesz meg belőlük. Ha túl sokat használsz, könnyen ronthatod a webhelyen való élményt, ami hamarosan megmutatkozik a visszafordulási és a konverziós arányaidon.
2. Szabd személyre popupjaidat, célközönséged számára
A személyre szabott, avagy perszonalizált üzenetek segíthetnek erősebb kapcsolatot kialakítani a látogatóiddal és növelni a kommunikációd relevanciáját.
Az általuk böngészett oldalakhoz hasonló adatok felhasználásával személyre szabhatod a popupjaidat, ezzel növelve a konverziók valószínűségét.
Az OptiMonk AI-vezérelt Intelligens Popupok eszköze lehetővé teszi, hogy popup üzeneteidet automatikusan minden egyes látogató érdeklődési köréhez igazítsd, megduplázva a konverziós arányokat anélkül, hogy manuális erőfeszítést igényelne.
3. Használd a rejtély és a lemaradás félelmét (FOMO) az üzeneteidben
A szokásos 10%-os kedvezmények már nem jelentenek meglepetést a weboldal látogatóknak. Ehelyett ajánlj rejtélyes kedvezményt, hogy fokozd a feszültséget és az érdeklődést.
Vagy használhatsz visszaszámláló órákat, hogy sürgősséget adj az akcióidhoz, és aktiváld a lemaradás félelmét (FOMO).
Illeszd be a visszaszámláló órákkal rendelkező sablonokat.
4. Késleltesd az „X” gomb megjelenését
Sokszor a látogatók anélkül kattintanak az „X” gombra, hogy egyáltalán elolvasnák a popup tartalmát. Ha lenne néhány extra másodpercük megfontolni az ajánlatot, talán felfedeznének benne valódi érdeklődést!
Ezt a problémát időalapú popupok bevezetésével lehet kezelni, amelyeknél két-három másodperc késleltetéssel jelenik meg az „X” gomb. Ez a megközelítés biztosítja, hogy a közönséged kényszerüljön elolvasni és feldolgozni az ajánlatodat.
5. A/B tesztelj különböző popupokat és üzeneteket
A megérzéseidre hagyatkozni nem mindig vezet hatékony popupokhoz. Ezért mindig tesztelned kell a popupjaidat. Különböző popupokat tesztelhetsz egymás ellen, próbálkozhatsz különböző sablonokkal, és kísérletezhetsz azonos popupok változataival, hogy megállapítsd, melyik hozza a legjobb eredményeket.
Emellett fontos az A/B tesztelés a design elemekre is, beleértve a színsémákat, betűtípusokat, képeket és szövegezést, hogy teljes mértékben optimalizálhasd a popupjaid hatékonyságát.
Ne felejtsd el optimalizálni a popupjaidat mobil eszközökre is, mivel a mai weboldal látogatók többsége telefonon böngészik.
Összefoglalva
Elmúltak azok az idők, amikor a popupokat idegesítőnek tartották. A válogatott példáink azt mutatják, hogy a popupok használata ma már hatékony stratégia az információ átadására és értékes látogatók generálására a weboldaladon.
Reméljük, hogy szereztél egy kis extra tudást és inspirációt a fenti példákból. Ha pedig már készen állsz arra, hogy előrébb lépj a versenytársaidhoz képest, akkor egyszerűen csak használd sablonjainkat, hogy beindítsd a saját első popup kampányaidat!