4 lépéses konverzió-növelő stratégia a Crown & Paw sikerei alapján

Az e-kereskedelem már a kezdetek óta egy folyamatosan változó tájhoz hasonló: új trendek bukkannak fel és hanyatlanak, piaci viszonyok alakulnak és formálódnak át, a médiafogyasztás és vásárlói szokások kibontakozása és metamorfózisa pedig mindörökké folytatódik. 

Egy viszont biztos: a konverzió optimalizálás tudománya a webáruházak sikerességének egyik megingathatatlan alapszükséglete! 

Ráadásul, a jobb megtérülés elérése még sohasem volt ilyen időszerű – különösen a telített piac, a magasba szökkenő hirdetési költségek és a jelenlegi gazdasági környezet tükrében.

De mégis hogyan érdemes nekiállni egy ilyen szövevényes és első ránézésre bonyolult témakörnek? Hogyan találhatjuk meg a helyes konverzió-optimalizációs stratégiát, amikor száz és százféle módszerről olvashatunk, vagy nézhetünk videókat a Youtube-on és a TikTok-on? 

Összegyűjtöttünk négy bevált stratégiát segítségül, melyekkel átfogó képet szeretnénk nyújtani az eredményes konverzió-optimalizációs folyamatokról. Az itt bemutatásra kerülő taktikák a Crown & Paw esetében kiemelkedően pozitív hatással voltak a bevételekre, ezzel remek és követendő példát mutatva a CRO praktikák hatékony és gyakorlatias alkalmazásra.

És mi a legjobb az egészben? 

Főleg az, hogy mind a négy CRO trükk könnyedén beállítható és nem igényel sem programozói, sem bonyolult szakmai ismereteket!

Vágjunk is bele! 

1. lépés: Építs gyorsabban e-mail listát és szegmentálj egyszerre

Alacsony popup konverziós aránnyal küzdesz a listaépítés során? Szeretnél több információt gyűjteni a feliratkozóidról, de attól tartasz, hogy ez még inkább csökkenti a konverziós arányt?

Megértjük – hiszen ez az egyik legnagyobb kihívás, amellyel a webáruház tulajdonosok szembesülnek.

Szerencsére a Crown & Paw rátalált a megoldásra: a titok egyszerűen csak a hozzáállás megváltoztatásában rejlett.

Érdekesség: Tudtad, hogy a háziállat-tulajdonosok 55%-a rendszeresen mély és őszinte beszélgetéseket folytat kedvenc háziállatával? Sőt, 48%-uk annyira bízik négylábú barátjában, hogy olyan titkokat is megoszt velük, amelyekről egyébként sohasem beszélnének senkinek!

Miért mondtuk el ezt a kis érdekességet?

Mert minél többet tudsz az ügyfeleidről (szokásaikról, álmaikról, félelmeikről stb.), annál sikeresebb lesz a marketinged is. És ez pontosan igaz a popup-okra is.

Tehát miről is szólt pontosan a hozzáállás megváltoztatása, amiről a Crown & Paw beszél? Arról, hogy a popup-okat egy tartalmas és jó beszélgetés kezdetének tekintették a márka és az érdeklődőik között. 

És mi is a tartalmas beszélgetés elindításának titka?

1. Egy figyelemfelkeltő nyitással indítasz,
2. majd hagyod a másik felet is szóhoz jutni,
3. így párbeszéd alakul ki közöttetek.

Máris mutatjuk, hogy hogyan alkalmazhatod ezt a 3 pontot a hatékonyabb e-mail lista építéshez. 

Először csábítsd el látogatóidat egy ellenállhatatlanul jó kedvezménnyel és ígérj nekik személyre szabott termékajánlásokat – kész is a lehető legjobb beszélgetésindító.

Crown & Paw segmentational popup

Miközben lecsapnak a 10%-os kedvezményre, tegyél fel néhány egyszerű kérdést, hogy többet megtudhass az érdeklődési körükről és preferenciáikról. Egyszerűen csak hagyd, hogy “beszéljenek”. 

Ezeket a kérdéseket tette fel a Crown & Paw:

Crown & Paw segmentational popup
Crown & Paw segmentational popup

Ezen a ponton majdnem minden feliratkozód (95%+) gondolkodás nélkül válaszol a kérdéseidre, mivel korábban már elköteleződtek. De ha valaki úgy dönt, hogy mégsem válaszol rájuk, akkor is megvan az email címük – ami azt jelenti, hogy a konverziós arányod nem fog csökkenni!

Annak a 95%-nak, akik válaszoltak a kérdéseidre pedig megmutathatod az utolsó lépést is.

A begyűjtött adatokkal felfegyverkezve nem csak szegmentálni tudod az email-listádat, hanem a popup harmadik lépésében releváns termékajánlókat mutathatsz a kuponkód alatt:

Crown & Paw segmentational popup

🔥  Extra konverzió-növelő tipp a Crown & Paw-tól: A kedvezménykódot csak azután mutatjuk meg, hogy a közönségünk reagált a szegmentáló kérdésekre.

A Crown & Paw popup-ja így 4,03%-os konverziós arányt ért el, ami 2,5-szerese volt az egyszerű Klaviyo email popup-hoz képest, amit korábban használtak.

2. lépés: Maximalizáld a beváltott kuponokat és növeld az értékesítést

Te is tapasztaltad már, hogy a látogatók bár lelkesen feliratkoznak az exkluzív kuponokért cserében, mégsem váltják be azokat?

Ezzel sem vagy egyedül!

A legtöbb webáruház tulajdonos találkozott már ezzel a jelenséggel: az email-listád szépen nő, de a feliratkozók nem elég elkötelezettek – így a bevételeken viszont nem igazán látszik a növekedés.

Jó dolog, ha a kedvezményes popup-ok vonzereje feliratkoztatja az érdeklődőidet, de a sikerhez vezető úton a történet itt még nem ér véget.

A megoldás az utánkövetés művészetében rejlik. Használj egy dinamikus, folyamatosan látható “sticky” sávot, ami segít a kuponkódot vásárlóid emlékezetében tartani. Ez egy finom de hatékony konverzió-ösztönző megoldás, amely vásárlásra sarkall.

Nézd meg, hogyan oldotta meg a kuponkód emlékeztető sávot a Crown & Paw: 

Crown & Paw discount reminder

🔥 Extra konverzió-növelő tipp a Crown & Paw-tól: Légy kreatív a szövegezésedben és írj olyan figyelemfelkeltő üzeneteket, amelyek magukra vonzzák a figyelmet. Láttad, hogyan használ a Crown and Paw cuki szójátékokat, mint például a „fur-get” és „pawsome”?

Ez az egyszerű stratégia 38%-os növekedést eredményezett a Crown & Paw rendeléseiben, tehát minden bizonnyal Neked is megéri kipróbálni.

Az OptiMonk segítségével könnyedén beállíthatod, hogy az üzenet csak azoknak jelenjen meg, akik már feliratkoztak az email popup-odon keresztül és aktív kuponkóddal is rendelkeznek.

3. lépés: Növeld az átlagos rendelési értéket

Ne engedd, hogy a potenciális vásárlóid elmeneküljenek a váratlan szállítási költségek miatt. Kommunikáld a szállítási küszöbértéket egy jól látható helyen, hogy ezzel csökkentsd a kosárelhagyási arányt, és egyidejűleg növeld az átlagos rendelési értéket.

Hogyan? Egy dinamikus ingyenes szállítási sávval: egy egyszerű, mégis erőteljes vizuális elemmel, amely tájékoztatja a látogatóidat a rájuk váró jutalomról. Ez egy jól működő pszichológiai motiváció, amely arra ösztönzi az ügyfeleket, hogy csak “még egy picit többet” vásároljanak, és növeljék kosaraik értékét.

🔥 Extra konverzió-növelő tipp a Crown & Paw-tól:  Állítsd be a dinamikus ingyenes szállítás sávot könnyedén az OptiMonk Smart Tag-ek segítségével. Automatikusan megjelenítheted, hogy látogatóidnak még mennyit kell költeniük a díjmentes szállításhoz, és az információ frissül minden alkalommal, amikor új terméket tesznek a kosarukba.

Az eredmények? A rendelések száma 7%-kal, a teljes bevétel pedig 10%-kal nőtt.

4. lépés: Javítsd főoldalad konverziós arányát

Számodra is kihívást jelent főoldalad alacsony konverziós aránya? 

A Crown & Paw úgy döntött, hogy kipróbálja az A/B tesztelést: négy, különböző  célközönségüknek szóló címsorral kísérleteztek:

  • Eredeti Is Her Dog the Favorite Child?
  • A variáns: Fur real, your pet deserves a crown.
  • B variáns: Paw-some portraits for your furry friends! 
  • C variáns: From paw to portrait – the perfect gift for pet lovers! 

A/B tesztelés mellett nincs több találgatás, lerágott körmök és reménykedés a megérzés alapú marketingben. A címsorokat így objektív próbatételnek veted alá, és a főoldalad nem intuíció, hanem hideg és mérhető számok alapján fejleszted tovább – ami így valódi konverzió-növekedést okoz.

🔥 Extra konverzió-növelő tipp a Crown & Paw-tól: Használd az OptiMonk Smart Headline Generator-át a címsor-ötletek létrehozásához. Felesleges agyalás helyett azonnal harcba állíthatod a jobbnál jobb címsorokat!

Az A/B tesztelés a főoldali konverziós arányok növelésének a csúcsstratégiája. Ez az A/B teszt a Crown & Paw számára 16%-os növekedést hozott a rendelések számában. 

Végezetül

Ebben az útmutatóban négy alapvető lépést vizsgáltunk meg a konverziós arány optimalizálása érdekében, a Crown & Paw példáját követve. A CRO folyamat tehát nem kell, hogy ijesztő vagy bonyolult legyen – sőt, minden itt vázolt stratégia könnyen beállítható az OptiMonk segítségével, és nem szükségesek hozzá kódolási ismeretek sem!

A szegmentáló popup-októl kezdve a kupon emlékeztetőkön és dinamikus szállítási sávokon át a főoldali A/B tesztekig mind a 4 stratégia jó kiindulási alapként szolgálhat webáruházad megtérülésének jelentős javításához.

Ne felejtsd el, hogy az itt megosztott tanulságok nem elméletiek… hanem a való világban elért eredményekből származnak. Ez azt jelenti, hogy amikor ezeket a stratégiákat alkalmazod, nem vakon kísérletezel, hanem a Crown & Paw nyomdokaiban jársz.

Mentsd el az alábbi ellenőrző listát a későbbiekre, és kezdj bele 14 napig ingyenesen az OptiMonk használatába, hogy máris kipróbálhasd ezeket a taktikákat!