Vigyázz, kész… gyűjts visszajelzést!

Vigyázz, kész… gyűjts visszajelzést!

Az e-kereskedelmi piac óriási növekedést tapasztalhatott az elmúlt években. Az eNet statisztikái szerint több mint 2,5-szeresére nőtt a hazai online kiskereskedelmi piac, mindössze 4 év alatt. A teljes kiskereskedelmen belül az online értékesítés aránya pedig elérte a 7%-ot, ami 13%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

Ez a növekedés nagy lehetőséget tartogat magában. Azonban, ha szeretnénk felszállni mi is erre a vonatra, akkor a lehető legtöbbet kell kihozni webáruházunkból. Fontos, hogy elsőosztályú felhasználói élményt nyújtsunk a látogatóinknak. 

Ezt a legkönyebben úgy érhetjük el, ha meghallgatjuk a látogatóinkat, azaz visszajelzést gyűjtünk. 

Mostantól a visszajelzés gyűjtés az OptiMonkkal sokkal egyszerűbb lesz… és persze jobb is.

Röviden: Legújabb fejlesztéseinknek köszönhetően könnyedén kikérheted a látogatóid véleményét, részletes statisztikákat láthatsz a válaszokról és azoknak megfelelően célozhatod is őket az integrált marketing eszközeiddel.

Lássuk a részleteket!

Tartalomjegyzék

1) Miért gyűjtsünk visszajelzést

2) Hogyan gyűjtsünk visszajelzést az OptiMonkkal

3) Térjünk a lényegre… Mutatjuk az újdonságokat!

  • Vadonatúj visszajelzés elem
  • Kérdés megadása checkbox és rádiógomb esetén
  • Megújult statisztika

4) Bónusz sablonok

Miért gyűjtsünk visszajelzést?

Az ügyfélvisszajelzések segítenek megérteni, hogy mit miért tesznek a felhasználóink

Miért vesznek meg egy bizonyos terméket, és nem egy másikat? Miért hagyják el az oldalad a vásárlás befejezése nélkül? Miért jönnek vissza vagy miért távoznak olyan hamar?

A vevőktől érkező válaszokat összevetheted a Google Analytics-ből szerzett adatokkal, hogy tisztább képet kapj. Az összevetett adatokból látni fogod pontosan, hogy mit érdemes javítani.

Hogyan gyűjtsünk visszajelzést az OptiMonkkal?

Az OptiMonk segítségével az oldaladon jeleníthetsz meg kérdőíveket. Olyan hosszú kérdőívet készíthetsz annyi kérdéssel, amilyet csak szeretnél. Az oldalak korlátlan számának köszönhetően határ a csillagos ég.

Flip popup visszajelzés gyűjtés

A legtöbb látogatódnak van véleménye az oldaladról. Az is előfordulhat, hogy találnak egy hibát és ezért hagyják el az oldalt. Nem fognak megkeresni téged, hogy szóljanak a hibáról. Hacsak… 

Megjeleníthetsz egy nyitott kérdést, melyben a tapasztalatairól kérdezed. A nyitott kérdések lehetővé teszik a válaszadó számára, hogy a saját gondolatait ossza meg, ahelyett, hogy előre definiált válaszokból kellene választania. Az így szerzett kvalitatív információk segítik a téma mélyebb megértését.

Flip popup visszajelzés gyűjtés

Visszajelzést gyűjthetsz popupok és oldalsó sávok (sidemessage) megjelenítésével egyaránt. Szerencsére rengeteg használatra kész sablonunk is van, mellyel támogatunk célod elérésében. 

Most egy meglepetés bónusszal is készültünk, melyről a cikk végén olvashatsz bővebben. 😉

Térjünk a lényegre… Mutatjuk az újdonságokat!

Örömmel mutatunk be ma néhány izgalmas új, visszajelzés gyűjtéssel kapcsolatos funkciót az OptiMonkban.

Vadonatúj visszajelzés elem

OptiMonk szerkesztődbe bekerült egy új elem “Visszajelzés” névvel.

Visszajelzés elem

A Visszajelzés elemnek köszönhetően ezentúl ikonok használatával is kérhetsz visszajelzést látogatóidtól. 3 típus elérhető: 5 csillag, Hangulatjel és Igen-Nem.

Mindhárom típusnak vannak alapértelmezett ikonjai, de a Hangulatjel, valamint az Igen-Nem visszajelzés típus esetén egyedi képet is feltölthetsz. 

Az ikonok teljesen személyre szabhatóak – mint szinte minden az OptiMonk fiókodban. Megváltoztathatod az ikonok méretét, távolságát és színét egyaránt.

Fontos megjegyeznünk, hogy az ikonok alapvetően gombként funkcionálnak, így kattintást követően az általános lehetőségeket állíthatjuk be: “Bezárás”, “Következő oldal”, “Oldalra ugrás”.

Annyi különbséggel, hogy az “Oldalra ugrás” opciónál értékelés szerint is beállíthatjuk a választott oldalt. Ez annyit jelent, hogy különböző oldalra vihetjük a pozitív és negatív értékelést adókat. Egy negatív értékelésnél például feltehetünk több kérdést. 

Kérdés megadása checkbox és rádiógomb esetén

Ha szeretnéd, hogy a checkbox és rádiógomb elemek is visszajelzés elemként működjenek, akkor annyi a teendőd, hogy a “Beviteli Mező Beállítások”-nál adj meg egy kérdést. 

Megújult statisztika

Még a végére tartogattunk egy igazán izgalmas funkciót: visszajelzéseket mutató statisztika.

Ha az elemekhez van kérdés megadva, (ahogy fentebb említettük, most már a checkbox és rádiógomb elemekhez is adhatsz meg), a statisztikájukat is látni fogod a fiókodban, egyből a Kampány statisztika rész alatt.

Bónusz sablonok

Annak érdekében, hogy segítsünk a lehető legtöbbet kihozni a vadonatúj visszajelzés elemekből, készítettünk 20 használatra kész sablont

Ezekből ízelítőként hoztunk Nektek kettőt: 

Visszajelzés gyűjtő sablon

Nincs más teendőd, mint hogy válassz egyet, szabd személyre, majd figyeld a beérkező válaszokat. 

Itt az ideje, hogy bejelentkezz OptiMonk fiókodba és kipróbáld élesben!

Reméljük, hogy tetszenek új funkcióink, melyek a visszajelzés gyűjtését könnyítik meg számodra. Írd meg hozzászólásban, hogy melyik a kedvenced!

Share this

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük