Itt van az ősz, itt van újra… az új tanév kezdetét jelző szeptember azonban nem csak az iskolások számára tartogat újdonságokat.
Nem állt meg az élet az OptiMonknál a nyár folyamán sem, ennek eredményeképpen pedig számos új funkcióval bővítettük a fiókodat. Nem kevesebb, mint 13 újdonsággal igyekszünk még hatékonyabbá, esztétikusabbá és személyre szabhatóbbá tenni a kampányaidat.
Lássuk, mik is ezek!
1) Szabadon beilleszthető HTML elem
Szuper lenne egy beágyazott térkép a kampányodba? Netalán egy „Mentsd el a naptáradba” widgettel lenne tökéletes az összhatás?
Az új HTML elem segítségével bárki könnyedén beillesztheti a beágyazásra alkalmas szolgáltatásokat és widgeteket.

Ennek a funkciónak a segítségével olyan elemek is elérhetővé válnak, amelyek még nem állnak rendelkezésre az OptiMonk szerkesztő keretein belül, de már léteznek rájuk konyhakész, beilleszthető megoldások.

2) Új elem: Termék
Shopify felhasználók, figyelem! A szerkesztőben mostantól egy új elemmel találkozhattok, ez pedig nem más, mint a Termék!

E funkció segítségével könnyedén hozzáadható a kampányhoz egy termék-jellemzőket tartalmazó doboz. Shopify felhasználóként nincs más dolgod, mint elindítani egy keresést a Shopify applikációban és kiválasztani a megfelelő terméket, és mi a legtöbb termékparamétert, illetve beállítást automatikusan áthozzuk.
Még arra is figyelünk helyetted, hogy ha az adott termékből esetleg elfogyna a készlet, automatikusan elrejtjük a popupot.
Ráadásul készítettünk 3 vadonatúj sablont, mely tartalmazza a Termék elemet, hogy pár kattintással elindíthass egy popup vagy sidemessage kampányt.


Nem használod a Shopify appot? Ne csüggedj, így is kipróbálhatod ezt a funkciót!
Mindössze annyi a különbség, hogy ekkor a termék adatait (úgymint a név, a cikkszám, vagy az ár) manuálisan kell kitöltened.
3) Még több lehetőség a mobileszközön futó kampányok finomhangolására
Napjainkban egyre inkább előtérbe kerül a mobileszközökön történő böngészés. Emiatt mi is kiemelt prioritásként kezeljük azt, hogy folyamatosan fejlesszük és javítsuk a mobilon futó kampányok beállítási és finomhangolási lehetőségeit.
Sok esetben ahhoz, hogy a desktop eszközökre kitalált kampányok megfelelően működjenek mobilon, jelentős extra munkára és áttervezésre volt szükség.
Ennek megoldásán folyamatosan dolgozunk, a most kibővült szerkesztőben pedig már a blokk, kép, beviteli mező, gomb, szöveg és videó elemeknél is találkozhattok kimondottan mobil beállítások kezelésére szolgáló füllel!

4) A/B tesztelés? Segítünk!
A tesztelés aprólékos munkát, kitartást igénylő, nehézkes feladat. Igyekszünk azonban könnyebbé, átláthatóbbá és érthetőbbé tenni, ezért módosítottuk az A/B tesztelési funkciónkat.
Bevezetésre került egy új, statisztikai elem, mely képes előre jelezni a kiválasztott design változat jövőbeli teljesítményét, illetve ezentúl automatizmus segíti az eredmények legjobb felhasználását.

Amikor az egyik változat eléri a minimum 50 megjelenést, kiszámítjuk a statisztikai valószínűségét annak, hogy a kampány a jövőben is meg fogja e tartani a jelenlegi teljesítményét. Ezt a mérőszámot nevezzük konfidenciának.
Az a változat, amely a legmagasabb konverziót éri el úgy, hogy a konfidencia-mutatója 90% fölött van, győztes változatként jelenik meg a felületen. A többi design a kihívók kategória alatt lesz továbbra is megtalálható.
Lehetőségünk van beállítani a teszt elindításakor, hogy ha a feltételek teljesülnek, csak a győztes változat fusson tovább. A kihívó változatok ebben az esetben inaktív állapotban maradnak.
5) Mostantól külön láthatod a mobil és asztali kampányok statisztikáit!
Sokan kértétek az alábbi funkciót, így megvalósítottuk: 2019. szeptember 5-től kezdődően külön láthatók a mobileszközön futó és az asztali kampányok statisztikái.
Ez segít célzottabban értékelni az eredményeket, és differenciálni a különböző csatornák kampányait. Az új funkcióval könnyen áttekintheted az összes kampányeredményt, de szűrhetsz a kiválasztott variánsokra is.

6) Könnyebben bezárható popupok mobileszközökön
Panaszkodtak már a látogatóid arra, hogy bonyolult bezárni egy popupot mobilon, mert az a fránya hüvelykujj nem találja meg azt az aprócska kis x-et a jobb felső sarokban? Többé nem fognak!
A még kényelmesebb és egyszerűbb kezelés érdekében mostantól már oldalra húzással vagy az üzenet mellé kattintással is bezárható a kampány mobileszközön. Nincs több dühös tapicskolás, csak a problémamentes felhasználói élmény.
7) Új beállítás gombok esetén – megtartható URL paraméterek
Marketingesként vagy webáruház tulajdonosként te is biztos gyakran használsz URL paramétereket, hogy könnyen beazonosítsd mely kampányból jönnek a vevőid.
Ez korábban problémát okozott, mostantól azonban, ha a látogató olyan oldalról érkezik, melynek paraméterei vannak, akkor a link paramétereit automatikusan a popupod gombjához adjuk!

8) Telefonhívás egy kattintásra!
Telefonon is elérhető szeretnél lenni ügyfeleid számára? Ebben az esetben jó hírünk van: a gombok beállításai között most már mindent megtalálsz ahhoz, hogy egy kattintással elérhető légy!
Egyszerűen válaszd ki a Hívás opciót a gombok eseményei közül, és add meg a telefonszámod a megfelelő ország előhívószámmal együtt. Ezzel a módszerrel garantáltan nincs mellétárcsázás!

9) Betűtípusból sosem elég!
Akár hiszed, akár nem, a betűtípusoknak nem csak esztétikai szerepük van. Egy webshopnál természetesen az ízléses kinézet is fontos tényező, ennél azonban sokkal több mindent közvetítünk általuk: ahogy a színeknek, a betűtípusoknak is pszichológiája van. Képesek hangulatokat tükrözni, érzelmeket kiváltani, befolyásolni.
Annak érdekében, hogy mindenki megtalálhassa az adott kampányhoz leginkább passzoló betűtípust, integráltunk szerkesztőnkbe a Google Fonts-ot. Így a Beállítások fülről vagy a szövegszerkesztőből elérhető Betűtípuskezelő megnyitásával már több, mint 900 betűtípus közül választhatod ki a legalkalmasabbat!

A Betűtípuskezelőben azt is nyomon követheted, mely betűtípusok állnak aktuálisan rendelkezésedre, illetve telepítheted bármelyiket az elérhető típusok közül.
A keresőmezők segítségével lehetőség van nyelvek vagy betűkészlet szerinti szűrésre is, illetve a betűtípus előnézetét tartalmazó boxba kattintva bármikor beleírhatsz, hogy lásd, hogy nézne ki a Te szöveged! Itt azt is láthatod, milyen variációk érhetők el az adott betűtípushoz (normál, félkövér, dőlt stb.).
Ez azonban még nem minden! A betűtípus telepítésekor megadhatod, hogy milyen nyelven szeretnéd használni azt. Ezzel lehetővé válik a különleges karakterek kezelése, legyen szó „Ő” vagy „Ű” betűről, vagy akár kínai, japán karakterekről.
10) Országok választása legördülő listából
Ha a kampány során országot szeretnél bekérni, az mostantól egy legördülő menüvel könnyedén megoldható! A legördülőben ráadásul minden ország neve mellett szerepel az anyanyelvi elnevezése is az ügyfelek kényelme és könnyebb navigációja érdekében.

11) Animáció a még káprázatosabb megjelenésért
Bővítettük a kampányokkal kapcsolatos animációk beállításának lehetőségét is. A vízszintesen vagy függőlegesen előtűnő animációk automatikusan alkalmazkodnak a popup elhelyezkedéséhez. A bezáráskor megjelenő animációk pedig alapbeállítás szerint ellentétesen működnek, mint a megjelenéskor alkalmazottak.
Az animációk ráadásul nem csak a főoldalon és a köszönőoldalon, hanem már az ajánló fülön is megtalálhatók! Válaszd akár a pattogó, villanó vagy pulzáló animációt, garantáltan a kampányodra fog irányulni minden tekintet.
Próbáld ki az új animációkat, és tedd a kampányod egyszerre látványosabbá és sikeresebbé!

12) Állítsd be a szerencsekerék esélyeit tetszés szerint!
A szerencsekerék eredményét már nem kizárólag színtiszta szerencse befolyásolja! Mostantól ugyanis a kaparós sorsjegyhez hasonlóan szabadon megadhatod az egyes eredmények valószínűségét. A könnyen alkalmazható súlyozásnak köszönhetően beállíthatod a nyerési esélyeket.

13) Új integrációs lehetőség a Conversio.com-mal
Jó hírünk van a Conversio.com oldalt használóknak!
Ti kértétek, mi elhoztuk: mostantól az integrációk között a Conversiot is megtaláljátok. A használathoz nincs más dolgotok, mint az Integrációk menüpontban kiválasztani a Conversiot, majd beállítani a fiókot a név és az API kulcs megadásával.
Összegzés
Napról napra azon dolgozunk, hogy könnyebbé és praktikusabbá tegyük az OptiMonk használatát. Szívből reméljük, hogy a fenti 13 újdonság között rábukkansz majd egy-egy olyan funkcióra, ami jobbá, szebbé vagy hatékonyabbá teheti a kampányaidat.
Ne habozz hát, jelentkezz be a fiókodba, és teszteld le az újdonságainkat élesben! Mi pedig, ahogy eddig is, kíváncsiak vagyunk a véleményetekre, várjuk hozzászólásaitokat, emailjeiteket!