Hogyan duplázta meg a rendelések számát a Szépségcenter szezonális ajánlatok segítségével?

Hogyan duplázta meg a rendelések számát a Szépségcenter szezonális ajánlatok segítségével?

Bármilyen alkalomról is legyen szó, az ünnepek minden e-kereskedő életében kiemelkedő időszaknak számít. Ilyenkor lehetőségünk van vásárlói kört és egyben bizalmat is építeni. Hiszen minél jobb ajánlatokat kommunikálunk ebben az időszakban, annál több látogatót tudunk rábírni, hogy tőlünk vegyék meg az adott ajándékot.

Szinte biztos vagyok benne, hogy e-kereskedőként Te is megérzed ezeket a fontos időszakokat. Hosszú munkaórákat és pénzt fektetsz egy-egy szezonális kampány kialakításába, hogy a legtöbbet hozd ki belőle. Majd amikor az egésznek vége van, már csak pihenni szeretnél.

Ismerős?

Ha igen, akkor van egy jó hírem: mi az OptiMonknál azért dolgozunk nap mint nap, hogy az ünnepi időszakokat minimális befektetett munkával is sikerre vidd. 🙂 Hogy hogyan? Olvasd el tanulmányunkat, amelyben olyan tematikus sablonokat mutatunk be, melyek segítségével biztos lehetsz benne, hogy a látogatók az ünnepek alatt is tőled vásárolnak majd.

Eredmények:

A Szépségcenter rendszeresen indít szezonális kampányokat, legyen szó Karácsonyról, Valentin napról vagy rövid ideig tartó kupon napokról. A szezonális kampányokat elsősorban tájékoztatás, forgalomirányítás és feliratkozó gyűjtés céljából használják, de ezek mellett rendszeresen futnak náluk kosárelhagyó kampányok is.

Statisztika:

+ 20% Valentin-napi bevételnövekedés

+ 2 000 feliratkozó

+ 100% bevételnövekedés a Tavaszi Kupon Napok alatt

A karácsonyi ünnepi szezon előtt, november végén indított szerencsekerék kampányuk segítségével közel 2 000 feliratkozót gyűjtöttek. A Valentin nap alkalmából indított tájékoztató jellegű popup és nanobar segítségével közel 20%-os bevételnövekedést értek el mindössze 2 nap alatt. Pedig a trendek azt mutatják, hogy a vásárlók nagyobb eséllyel ajándékoznak csokit és egyéb apróságokat ilyen alkalmakra; a bőrápolási és kozmetikai termékek kevésbé fogynak ilyenkor. A legújabb, Tavaszi Kupon Napok alkalmával indított, mindössze 3 napig tartó kupon kampányuk segítségével rekord idő (1 nap) alatt duplázták meg a rendelések számát.

Ismerd meg a Szépségcentert

Szépségcenter

A SzepsegCenter.hu webáruház elsősorban izgalmas, minőségi és hatékony ázsiai bőrápoló kozmetikumokkal és professzionális sminktermékekkel foglalkozik, azonban nagy hangsúlyt fektet a látogatók oktatására is.

Bőrápolási termékeik parabénmentesek, káros anyagoktól mentesek, teljes mértékben bőrbarátak és hipoallergének, s emellett illatanyagmentes kozmetikumokat is találunk náluk. Nem elhanyagolható tényező, hogy az itt kapható ázsiai kozmetikumok és sminktermékek állatbarát, úgynevezett „cruelty free” besorolású termékek, ami azt jelenti, hogy nem tesztelték őket állatokon.

Kihívások

A Szépségcenter a lehető legtöbb látogatót szerette volna az oldalon tartani és a kosárelhagyási ráta javítása is fontos szempont volt, ezért döntöttek az OptiMonk által kínált kilépési popupok mellett.


Fő kihívások:

  • látogatók oldalon tartása
  • forgalomirányítás
  • szezonális ajánlatok hatékony kommunikálása

Mindezek mellett a látogatók webáruházon belüli irányításával is meggyűlt a bajuk. Mióta használják az OptiMonkot, popupok segítségével könnyedén tudják kommunikálni az aktuális ajánlataikat. Így mindig a megfelelő landoló oldalra irányítják a látogatókat, és kifogyott termékek esetén más termékoldalra terelik őket.

Ez egy nagyon jó módja annak, hogy hogyan tereljük a látogatót a vásárlás felé még akkor is, ha épp nem elérhető a termék, amit eredetileg szeretett volna megvásárolni. Ezt a módszert mindenképp érdemes bevetni, hiszen ha egy látogatót már nehezen megszereztünk, nem szeretnénk, hogy vásárlás nélkül távozzon tőlünk. Még akkor sem, ha pont ott és pont akkor nem találja azt a terméket, amiért jött. Mutassunk neki alternatív termékeket, fogjuk meg a kezét, és vezessük rá mi magunk az adott termék megvásárlására.

Ahogy a Szépségcenter példája is mutatja, a látogatók irányítását webáruház tulajdonosként nekünk kell a kezünkbe venni. Nem várhatjuk el tőlük, hogy órákat böngésznek majd a webáruházunkban, míg megtalálják a számukra megfelelő termékeket. Egy ilyen rohanó világban, mint a mai, az embereknek nincs idejük naphosszat nézelődni. Pláne akkor, ha épp Karácsonyra vagy Valentin napra készülődnek. 🙂 Ha nem mutatjuk meg nekik mi magunk azokat a termékeket, amiket szeretnénk, ha megvennének tőlünk, egyszerűen továbblépnek majd. Továbblépnek egy olyan webáruházba, ahol másodperceken belül megtalálják a tökéletes ajándékot vagy azt a terméket, amelyikkel pont szeretnék meglepni magukat.

Megoldás

A Szépségcenter tapasztalatai szerint a látogatók megszólítása popupok segítségével sokkal hatékonyabban működik, mint a termékoldalak alján található termékajánlókkal. Ez különösen igaz az ünnepi időszakra, amikor az akcióktól és kiárusításoktól kicsit mindenki bezsong és vásárol. 🙂 A beépített ajánlók az esetek többségében elkerülik a látogatók figyelmét, és nem olyan figyelemfelkeltőek, mint egy popup.

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a látogatók nem egyformák. Miért mutatnánk meg mindenkinek ugyanazt a beépített termékajánlót, ha valós időben testre szabott ajánlatokat is tudunk kommunikálni?

A Szépségcenter szezonális kampányai szépen mutatják, hogy egy-egy szezonális popuppal jóval több bevételt tudunk majd termelni, mint beépített termékajánlókkal. A legjobb pedig, hogy mindehhez nem kell más, csak egy jól átgondolt kampányterv és az OptiMonk szezonális sablonjai. 🙂

Sári Eszterrel, a Szépségcenter Webshop Menedzserével beszélgettünk arról, hogy hogyan sikerült az OptiMonk segítségével növelni az eladások számát a webáruházban.

Szia Eszter, Webshop Menedzserként mi a legfőbb felelősségi köröd a cégnél?

Webshop Menedzserként újítások bevezetésével, technikai beállításokkal foglalkozok a legtöbbet. Minden program, ami a webáruházhoz kapcsolódik az én kezeim alatt fut át. 🙂

Ki a látogatói célcsoportja a webáruháznak?

A Szépségcenter célközönsége 16-65 év közötti, bőrápolást és sminkelést kedvelő nők.

Mi volt a legfőbb célod, amit el szerettél volna érni?

Hírlevél feliratkozók számának gyarapítása, konvertáló képesség növelése, a forgalom irányítása, kosár elhagyási ráta csökkentése, vevői visszajelzés mérés, látogatók oldalon tartása.

Hogyan kerültél kapcsolatba az OptiMonkkal?

Egy (jóval korábbi) Black Friday kampányotokba csöppentünk bele, ekkor kezdtük el használni először.

Miért döntöttél az OptiMonk mellett?

A nagyon jól használható, szép és változatos sablonok, a szuperül finomhangolható célzási lehetőségek és a könnyű kezelés mind-mind fontos tényező volt, amiért az OptiMonk mellett döntöttünk.

Milyen kampányokat állítottál be a célok eléréséhez?

Több kampány csoportot is használunk, különböző (a célnak megfelelő) sablonokkal.

Hírlevél lista gyűjtésre egyértelműen a Vegas sablon hozott váratlanul jó teljesítményt. Kosárelhagyás csökkentésére a visszaszámlálós Madrid sablon nagyon jól működik, szépen csökkenti a kosárelhagyások számát. Emellett átmeneti készlethiány esetén nem hagyjuk “elveszni” a látogatókat, a Triest sablonnal ajánlunk nekik hasonló helyettesítő termékeket.

Az időszakos kampányoknál pedig szeretjük váltogatni a sablonokat kampányonként, így tényleg mindig újdonsággal találkoznak a látogatók. Általában egy klasszikus alap popup designját igazítjuk a webáruházhoz, figyelemfelkeltő CTA gombbal és szöveggel, a kampány végén pedig visszaszámlálós nanobar gondoskodik arról, hogy ne felejtsék el kihasználni a kampányban kínált kedvezményeket.

Milyen beállítások mellett döntöttél? 

Megpróbálunk a lehető legkevésbé “látogató idegesítő” popupokat használni. Késtetve, illetve csak kilépési szándéknál jelennek meg. Van, ami csak bizonyos oldalak böngészésénél ugrik fel. Több oldalunkon is fut az OptiMonk, így a kizárásokat ezeknél szeretjük alkalmazni, illetve bizonyos kampányok csak akkor jelennek meg vagy nem jelennek meg a látogatóknak, ha egy korábbi kampányban már részt vettek, ez főként a hírlevél feliratkozásnál és a kampányok összefűzésénél tölt be fontos szerepet.

Milyennek találtad a beállítási folyamatot?

Könnyen kezelhető, átlátható és teljesen logikus a beállítási folyamat, sok időt spórolunk azzal, hogy pillanatok alatt be tudunk állítani 1-1 új kampányt.

Hogyan méred az OptiMonk eredményességét?

Figyeljük az OptiMonkban látható statisztikákat, összekötöttük Analytics-szel és sok kampánynál A/B teszteket csinálunk, amiket folyamatosan finomhangolunk az eredmények alapján.

Mennyi idő után érzékelted a kampány eredményességét?

Az összes kampány esetében azonnal érezhető az eredmény.

Miként befolyásolta az OptiMonk a legfőbb mérőszámokat?

Minden mérőszámnál érezhető a pozitív változás, sokkal több hírlevél feliratkozónk gyűlt össze a korábbi időszakhoz képest, kevesebb a kosárelhagyás és egyre több időt töltenek az oldalunkon a látogatók. A végső konverzió kampányonként nagyon változó, viszont minden esetben határozottan pozitív eredményt hozott a popupokkal nem támogatott időszakokhoz képest.

Melyik a kedvenc OptiMonk funkciód – és miért épp ez?

Nehéz egyet mondani, de talán az OptiMonk kampányok összekapcsolása a kedvenc. Akkor használjuk ezt, amikor egy másik kampánytól függően szeretnénk csak megjeleníteni egy aktuális kampányt. Például egy popup kitöltést követően a kuponkódot, vagy egy visszaszámlálót nanobaron is lehet így kommunikálni, zavaró érzet nélkül és nagyban segíti egy-egy kampány sikerességét.

Mit üzennél azoknak a weboldal tulajdonosoknak, akik még nem láttak neki a látogatók megmentésének?

Nagy lehetőséget hagy ki, ha nem kezd el a konverzió optimalizálással foglalkozni. Nem használnák ennyien az OptiMonkot, ha nem hozna jó eredményeket, a látogatókat elveszíteni meg senki sem szereti. 🙂

Sablonok és kampánybeállítások

Most pedig nézzük meg közelebbről, hogy a Szépségcenter milyen szezonális kampányokat indított, és milyen beállításokkal használták őket. 🙂

1. Karácsonyi szerencsekerék

A Szépségcenter karácsony közeledtével szerencsekerék kampányt indított, melynek célja a feliratkozói adatbázis bővítése és a vásárlásra való ösztönzés volt.

A Szépségcenter az OptiMonk előtt más módon gyűjtött feliratkozókat, viszont november 29-én elindították a Szerencsekerék kampányt, ami annyira sikeres volt, hogy azóta sem váltották le a sablont.

Látszik, hogy OptiMonk előtt sokkal lassabb mértékű volt a növekedés, viszont ezzel a sablonnal azóta is nagyobb számban, töretlenül iratkoznak fel az emberek. A hírlevélre feliratkozókat Mailchimp felé továbbítják, ahol tisztán látszik a növekedés:

Szépségcenter Mailchimp feliratkozók

A hírlevél lista növekedése mellett a kipörgethető kuponok és a vásárlás után járó ajándékok is megtették a hatásukat, jelenleg is a szerencsekeréken megtalálható kuponok teljesítenek a legjobban a webáruházban. A vásárlások több mint 30%-ában használtak fel ezekből a kuponokból, és a rendelésszám növekedése mellett még az átlagos kosárérték is emelkedett 22%-kal (pedig a legnagyobb értékű kipörgethető kupon is csak 20%-os kedvezményt biztosított).

A kampány alatt A/B tesztelés céljából 2 variánst is készítettek. Az A/B tesztelés célja az volt, hogy megnézzék, működnek-e az alacsonyabb kedvezmények is vagy látogatóik csak magasabb kedvezményekért cserébe hajlandóak megadni az e-mail címüket.

Meglepő, de a teszt eredménye azt mutatja, hogy a Szépségcenter látogatói sokkal inkább vevőek az alacsonyabb kedvezményekre, ha valami ajándékot is kapnak a vásárláshoz az adataikért cserébe.

A/B teszt esetén A és B kampány változatokat a rendszer 50-50%-ban mutatja meg a látogatóknak. A teszt segítségével az A variáns (alacsonyabb kedvezmény és ajándék) valamivel több feliratkozót tudott gyűjteni (1 074), mint a B variáns (magasabb kedvezmény ajándék nélkül), mely 1 008 feliratkozót hozott.

A kampány jól tükrözi, hogy nem feltétlen szükséges olyan kedvezményeket ajánlani, melyek nem tesznek jót a pénztárcánknak. A fentiekhez hasonlóan érdemes tesztelni, hogy a mi látogatóink esetében milyen kedvezmények működnek jobban és ezt követően dönteni. 🙂

A verzió:

Bár a keréken többfajta kedvezményt is látunk, ezek közül csak az 500 Ft-os kedvezményt, illetve az Ajándék neszeszert tudták kipörgetni a látogatók. Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy miért tennénk egy olyan kedvezményt a kerékre, amit aztán nem lehet majd kipörgetni? Marketing szempontból ez a beállítás azért előnyös, mert pszichológiai hatással bír a látogatókra. Ugyanis minél csábítóbb kedvezményeket látnak a keréken, annál nagyobb kedvvel adják majd meg az adataikat egy pörgetésért cserébe. A cél pedig a hírlevél listaépítés, így ezzel a beállítással egy lépéssel közelebb leszünk a célhoz.

A kipörgetett kuponkódokat csak 4 990 Ft-os kosárérték esetén tudták felhasználni. Így amellett, hogy hírlevél adatbázist építettek, próbálták az átlagos kosárértéket is növelni:

Szépségcenter szerencsekerék popup

A kuponkód megmutatása mellett próbáltak sürgősség érzetet is kelteni a látogatókban a popup 2. oldalán, úgy hogy 1 hétre limitálták a kupon érvényességét:

Szépségcenter szerencsekerék popup

A kampány alatt Tab-ot is használtak. Minden kampány alatt lehetőség van úgynevezett ‘Tab’-ot beállítani, ami azért hasznos, mert az oldal jobb vagy bal alsó sarkában mindig elérhető lesz az üzenet, amit kommunikálni szeretnénk. Így a látogató, ha be is zárja a popupot, de később mégis meg szeretné tekinteni, a Tab-ra való kattintással elő tudja hozni azt.

A kampányt úgy állították be, hogy akik már bezárták a popupot, az oldal sarkában lévő Tab-ra kattintva nekik még elérhető volt a pörgetés lehetősége. Így, ha egy látogató mégis pörgetni szeretett volna, a Tab-ra kattintva még megtehette. 🙂

B verzió:

A B verzió alatt az 500 Ft-os kedvezmény és az ajándék neszeszer mellett valamivel magasabb, 5 és 10%-os kedvezményeket is kommunikáltak:

Szépségcenter szerencsekerék popup

A B verzió alatt beállított kedvezmények az előző verzióhoz hasonlóan csak 4 990 Ft-os kosárérték esetén biztosították. Annyi különbséggel, hogy a kedvezmény akciós termékek és luxus minták esetén nem volt érvényes:

Szépségcenter szerencsekerék popup

A kampány a következő beállításokkal futott, és az e-mail címeket Mailchimp felé továbbították:

Popup megjelenési feltételek

Láthatjuk, hogy mindenképp érdemes A/B tesztet alkalmazni, hiszen segítségével a Szépségcenternek sikerült nem kevesebb mint 2 000 feliratkozót gyűjteni november óta. Mivel egy jelenleg is aktív kampányról van szó (amelyben mindössze a háttérkép lett cserélve az ünnepek elmúltával), ez a szám még gyarapodni fog. 🙂

2. Valentin-napi ajánlat és emlékeztető nanobar

 

A Szépségcenter Valentin nap alkalmából egy 3 napos kampányt indított. A kampány keretein belül minden 4 990 Ft feletti vásárláshoz egy neszesszert ajándékoztak. A kampány elsősorban tájékoztató jellegű volt, ezért a 3 nap alatt minden látogatónak megmutatták, aki vásárlás nélkül akart kilépni vagy 1 másodperce böngészte az oldalt:

Valentin napi kampány

A kampány üzenete nagyon egyszerű volt, és mivel a Valentin-napi ajánlat kommunikálása az oldalon elsősorban popupon keresztül történt, így az oldalra érkezve minden látogató egyből értesült róla.

A Szépségcenter a kampány indításakor tisztában volt vele, hogy a látogatók Valentin napkor nagyobb kozmetikai csomagok helyett inkább apróságokat vásárolnak a párjuknak, ezért nem voltak magas elvárásaik a kampány kapcsán. Nem használtak haladó szegmentálást, viszont az ajánlat kommunikálásával 20%-os bevételnövekedést sikerült elérniük 3 nap alatt. Ahhoz képest, hogy a vásárlók általában nem tőlük szerzik be az ajándékokat ebben az időszakban, ilyen rövid idő alatt ez egy igazán szép eredmény.

A kampány a következő alapbeállításokkal futott:

Popup beállítások

Mivel nem szerették volna a böngészési élményt rontani, ez alatt a 3 nap alatt ez a kampány (és a hozzá tartozó nanobar emlékeztető) volt az egyetlen olyan kampányuk, amit mindenki számára kommunikáltak.

(Fontos: ha szeretnénk egy-egy szezonális ajánlatot minden látogató számára nagyon rövid ideig kommunikálni, bátran használjunk ehhez a kampány beállításhoz hasonló alap beállításokat. Ugyanakkor, a látogatói élmény támogatása érdekében hosszú távon érdemes minél jobban szegmentálni a kampányokat.)

A Valentin-napi popuphoz a következő nanobar emlékeztetőt állították be:

Valentin napi emlékeztető nanobar

Csak azoknak a mobilról és PC-ről érkező látogatóknak mutatták meg az emlékeztetőt, akik tovább kattintottak a popupra, és legalább 10 másodperce böngészték az oldalt. Valamint azokat is szerették volna még egy utolsó próbálkozással az ajánlat felé terelni, akik bezárták a popupot és elsőre nem érdekelte őket az ajánlat:

Popup beállítások

A nanobaron található visszaszámláló segítségével sürgősség érzetet keltettek a látogatókban. Az ajánlat lejáratát kiemelve arra ösztönözték őket, hogy ne hezitáljanak, adják le a rendelésüket most.

Az ehhez hasonló nanobar emlékeztetők jól tudnak működni akár egy-egy kupon kampány esetében is. Például akkor is érdemes őket használni, ha szeretnénk emlékeztetni a látogatókat, hogy van egy kuponuk, amit még nem használtak fel. Ezzel növelve a kupon beváltásának esélyét.

Fontos, hogy kupon kampány esetén a nanobar emlékeztetőket úgy érdemes használni, hogy csak azoknak a látogatóknak mutassuk meg őket, akik kitöltötték a kupont kommunikáló popupot. Így azokat a látogatók, akik nem érdeklődtek a kupon iránt, nem fogjuk zavarni az üzenettel és számukra ez nem is lesz releváns.

Bár a kupon emlékeztető nanobarokat érdemes úgy beállítani, hogy csak azok a látogatók lássák, akik igényelték valamelyik kupont, szezonális ajánlatoknál még egyszer utoljára meg lehet próbálni megszólítani a popupot bezáró látogatókat is.

3. Kupon napok kampány és emlékeztető nanobar

A Szépségcenter tavaszi kupon napok alkalmával is indított egy 3 napos, rövid kampányt.

Ez alatt a kampány alatt egy átirányítós popupot használtak, mellyel a kupon napos aloldalra irányították a látogatókat. Az OptiMonk kampányok összefűzésének köszönhetően pedig nanobaron visszaszámlálóval kommunikálták, hogy mikor lesz vége az akciós időszaknak. Az érthető tájékoztatással (és a kupon napok alatti vásárlási hajlandóság általános emelkedésével) a kampány ideje alatt megduplázódott a rendelések száma, az oldal konverziós aránya, és 21%-kal növekedett az átlagos megrendelési érték.

A kupon napok keretein belül a látogatóknak 40% kedvezményt biztosítottak bizonyos termékekre és a jól bevált 4 990 Ft feletti rendelések esetén maszkot adtak ajándékba a kosárérték növelése céljából.

Erre a célra egy egyszerű Milan sablont használtak, melynek segítségével a látogatókat könnyen a kupon napok céljából létrehozott landoló oldalra tudták terelni:

Tavaszi kupon napok popup

A Valentin-napi kampányhoz hasonlóan a cél itt is az volt, hogy minél több látogatóhoz eljuttassák az ajánlatot. Ez sikerült is, hiszen a kampány segítségével alig 1 napon belül sikerült megduplázni a megrendelések számát!

A kampány a következő alapbeállításokkal futott:

Kampány beállítások

A Szépségcenter a Valentin-napi kampányhoz hasonlóan sürgősség érzet keltés és emlékeztetés céljából most is nanobart használt:

Szépségcenter nanobar

A nanobar a következő beállításokkal futott:

Nanobar beállítások

Csak azoknak a mobilról és PC-ről érkező látogatóknak mutatták meg az emlékeztetőt, akik tovább kattintottak a popupra, és legalább 10 másodperce böngészték az oldalt. Valamint a korábbi nanobarhoz hasonlóan, azokat is szerették volna még egy utolsó próbálkozással az ajánlat felé terelni, akik bezárták a popupot és elsőre nem érdekelte őket az ajánlat.

Összegzés

Láthatjuk, hogy az ünnepi időszakok alatt indított kampányok segítségével még akkor is tudunk bevételt növelni, ha az általunk árult terméknek épp nincs szezonja. A Szépségcenternek, Valentin-napi ajánlata segítségével, 3 nap alatt 20%-os bevételnövekedést sikerült elérnie úgy, hogy Valentin napon nem az általuk forgalmazott kozmetikai termékek a legnépszerűbbek.

Karácsonyi szerencsekerék kampányuk pedig annak bizonyítéka, hogy minimális kedvezmények kommunikálásával is lehet hatékonyan hírlevél adatbázist építeni. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az A/B tesztelés és ajánlat segítségével összegyűjtött több mint 2 000 feliratkozó. A kupon napok alkalmával indított 3 napos kampánnyal 1 nap alatt megduplázott rendelésszám pedig bebizonyította, hogy mennyit számít, ha a látogatók kezét megfogva tereljük őket a vásárlás felé.

Gratulálunk a Szépségcenternek a szép eredményekhez! 🙂

“A szezonális kampányainkat főként a látogatók tájékoztatására és informálására használjuk. Amellett, hogy több időt töltöttek így az oldalon, felkeltettük az érdeklődésüket is és jobban meg is értették a kampányokat, ennek az eredménye meglátszott a rendelések számán. Összességében elmondható, hogy a korábbi popup mentes időszakhoz mérve minden esetben megemelte a vásárlások számát, még akkor is, amikor az adott időszakra nem jellemző a vásárlói kedv növekedés.”

Regisztrálj 14 napos ingyenes próbaidőszakunkra és érj el te is hasonló eredményeket az OptiMonkkal még ma!

 

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

2 comments

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük