Személyre szabott kiszolgálás és 9,7%-os bevételnövekedés Digitális Ügyfélélmény Optimalizációval

beerselection logo_teszt_2020

Példaértékű szakértelem és lenyűgöző sörismeret – ezt érezheti az ember, amikor tanácsot kér a Beerselection csapatától a budapesti üzletükben. Ezt a személyre szabott szakértői támogatást kezdték el beépíteni a webáruházuk működésébe is, ami 9,7%-os bevételnövekedéssel kecsegtet számukra éves szinten.

Összegzés

A Beerselection egy csapat lelkes, lendületes fiatal sörszakértő tele ambícióval – és persze “folyékony kenyérrel”: közel 500 féle minőségi, kisüzemi sört kínálnak. Leghőbb vágyuk, hogy webshopjuk is tükrözze erősségüket: azt a fajta összeszedettséget és szakértői támogatást, mely a budapesti üzletük sikerének is záloga. A fő kihívás webáruházuk számára, hogy lefordítsák az átlagos nők és férfiak nyelvére ezt a szaktudást, emészthetővé tegyék a sörkínálatot, és olyan támpontokat adjanak a választáshoz, amelyek segítenek eldönteni a látogatóknak, hogy melyik a számukra leginkább megfelelő sör. Ezzel az elhatározással vágtak bele a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációba (DÜO) az OptiMonk segítségével. A látogatók személyre szabott megszólításával és egyedi igényeik szem előtt tartásával 1000 Ft-tal javították az átlagos kosárértéket és 3,7%-ot nőtt a weboldal teljes konverziós rátája.

Eredmények

9,7%

éves bevételnövekedés várható a négy hetes teszt alapján 10+  kampány eredményét összesítve.

+1000 Ft

növekedés az átlagos kosárértékben az új látogatókat célzó sörcsomag ajánlatok és az ingyenes szállítás feltételeinek jobb kommunikálása révén.

3,7%

javulás a konverziós rátában a kosárelhagyóknak szóló ajándéknak és az utoljára megtekintett termékek újbóli felajánlásának köszönhetően.

"Eszméletlen jó számokat produkált ez a pár kampány, amit kitaláltunk, és nagyon jó volt látni, hogy az a meló, amit beleraktunk, meg amit bele is fogunk a jövőben rakni, az valószínűleg ugyanúgy meg fog térülni.”

barkai-peter-beerselection

Nincs időd most elolvasni az esettanulmányt?

Eredmények

Hiába használja a Beerselection a legjobb hazai webáruház motort, hiába a jól megtervezett navigáció és szűrési rendszer, ha a leendő vevők nem értenek a termékhez és tanácsra van szükségük. A webshop látogatói ugyanis sok esetben csak alkalomszerűen, merő kíváncsiságból vásárolnak, hogy kipróbáljanak egy különleges új ízt. Sokan sörrajongó szeretteiket ajándékozzák meg – úgy, hogy ők maguk nem a téma szakértői.

Az ilyen vevőket gyerekjáték kiszolgálni személyesen, hiszen egy rövid beszélgetés elég ahhoz, hogy a vevő kezébe adják a számára tökéletes sört – leegyszerűsítve a választást a több száz termék között. De mi a helyzet a webshopban tétovázó tanácstalan látogatókkal…?

Péter és Gábor, a Beerselection tulajdonosai felismerték, hogy teljes szemléletváltásra van szükségük, ahol elengedik a vevőszerzés és a konverzióoptimalizálás klasszikus eszközeit, és helyette az értékteremtésre, a vevők segítésére koncentrálnak, annak érdekében, hogy:

  • Segítsék az újonnan érkező látogatók tájékozódását
  • A legmegfelelőbb terméket kínálhassák fel minden egyes látogatónak
  • Bővítsék a kevésbé tapasztalt vásárlók látókörét
  • Megerősítsék a hezitálókat abban, hogy jó döntést hoznak
  • Növeljék a vásárlások ár-érték arányát

Ebben segített nekik az OptiMonk.

Megvalósítás

1. A választás segítése új látogatók számára a főoldalon

A Google Analytics elemzések rámutattak, hogy a webáruházba újonnan érkezők konverziós rátája messze elmarad az átlagtól. A korábbi tapasztalatok alapján ezek a látogatók valószínűleg még azt sem feltétlenül tudják, hogy mire van szükségük – csak nézelődnek, inspirációt gyűjtenek. Nincs meg tehát a kellő problématudatuk az azonnali vásárláshoz.

A helyzetet tovább árnyalja, hogy a főoldalra érkező új látogatók túl hamar, igen nagy arányban hagyják el a webáruházat. A „választás paradoxona” miatt a bőség zavara lép fel, vagyis a széles termékválasztékban hirtelen nem tudják a leendő vevők, hogy hová kattintsanak, melyik terméket ismerjék meg közelebbről.

Hogy az új látogatók is elinduljanak a saját vásárlói útjukon, fontos, hogy segítsük őket választásban, vagyis: egyéni preferenciáik alapján a megfelelő céloldalra kell irányítani őket. Így támogatást kaphatnak ahhoz, hogy megtalálják a keresett termékkategóriát vagy sörtípust.

Az erre a célra tervezett sörcsomag-választó „sidemessage” – ami alapvetően nem vásárlásra kész látogatókat céloz – 137 186 Ft extra bevételt hozott a Beerselection számára a 26 napos teszt alatt.

Termékkategória-ajánló „sidemessage” a főoldalon legalább 20 másodperce tétlenkedő új látogatók számára.

2. Releváns termékek ajánlása a főoldalon visszatérő látogatóknak

A visszatérő látogatók már a vásárlási folyamat egy magasabb szintjén állnak. Ők jellemzően olyan „terméktudatos” látogatók, akik már nemcsak azzal vannak tisztában, hogy milyen termékkategória lehet megoldás a problémájukra, hanem egy vagy több konkrét terméket is ismernek. A kihívás az, hogy még nem biztosak benne: tényleg az adott termék a legjobb megoldás a számukra.

Hogy könnyebb legyen ennek eldöntése, valamint a termékek közötti választás, a Beerselection egy üdvözlő popupot állított be a visszatérő látogatóknak, amely pontosan azt a terméket jelenítette meg, amelyet a látogató a legutóbbi látogatása alkalmával megnézett. A ShopRenter-OptiMonk integráció révén mindezt teljesen automatikusan.

Az összes Beerselection kampányhoz hasonlóan ez a popup is egy 26 napos tesztidőszakban vett részt. A visszatérő látogatók 50%-a találkozott az üdvözlő üzenettel, a látogatók másik fele viszont nem. A teszt eredmények magukért beszélnek: azok a látogatók, akik látták a popupot, 220 770 Ft-tal költöttek többet, mint akik nem találkoztak ezzel a termékajánlóval.

A weboldalra érkezést követően megjelenő üdvözlő popup azon visszatérő látogatóknak, akiknek üres a kosara.
beerselection-legutobb-megnezett-termek

2. Az átlagos kosárérték növelése az ingyenes szállítás kiemelésével

A beerselection.hu Google Analytics fiókja arra is rávilágított, hogy az átlagos kosárérték 11 800 Ft körül mozog. Mivel 15 000 Ft felett már ingyenes szállítást kínál a webshop, érdemes jobban kommunikálni ezt az értékhatárt. Különösen azoknak, akik az átlag körül költenek. Hiszen azt a vásárlót, aki önszántából akár 11 000 Ft-ot is elköltene, sokkal könnyebb tovább lendíteni, hogy adjon még a kosárhoz pár sört – és cserébe ingyenes a kiszállítás.

Ezzel a helyzettel mindenki csak nyerhet: a látogatónak nem kell fizetnie szállítási díjat, a webáruháznak pedig nő átlagos kosárértéke.

Nemcsak a kosárértéket tudta ezzel a kampánnyal növelni a Beerselection, hanem közel fél millió, pontosan 459 801 Ft extra bevételre is szert tett kevesebb mint egy hónap alatt.

„Sticky bar” az oldal alján, ami abban a pillanatban
jelenik meg, amint a kosár értéke 10 000 és 14 999 Ft közé kerül.

4. Kosárelhagyási ráta csökkentése kis értékű ajándék biztosításával 

Amikor már kosárba helyezett egy terméket a látogató, eljut a „teljes tudatosság” szintjére. Megtalálta a számára megfelelő terméket, csak egy utolsó megerősítésre, egy jó ajánlatra vár.

Ha a problémája nem elég nagy, és nem sürgős a vevőnek a megoldás, akkor néha szükség lehet egy kis rásegítésre, hogy átlendítsük a bizonytalanságon. Tipikusan kosárelhagyás esetén kerülhet sor erre.

A legtöbb webáruházhoz hasonlóan a Beerselection is küzd a magas kosárelhagyási rátával. Esetükben 58% körül mozog azok aránya, akik a kosárba helyezett termékeket mégsem vásárolják meg.

Hogy eloszlassa a kosárlehagyók bizonytalanságát, egy 990 Ft értékű sörnyitót ajánlott a számukra a Beerselection. A korlátozott ideig elérhető ajánlatot a kosárelhagyók nem kevesebb, mint 20%-a igénybe vette, ami 895 073 Ft extra bevételt hozott a webshop számára.

Kilépési szándék esetén megjelenő popup azok számára, akik legalább 5 000 Ft értékű kosarat készülnek elhagyni.
beerselection-kosarelhagyas-csokkentese

Tanulságok

A széles választék és a vevők tanácstalansága miatt a Beerselection-nek olyan megoldásokra volt szüksége, amelyek személyre szabott segítséget biztosítanak a látogatóknak. Az OptiMonk digitális ügyfélélmény szakértőivel karöltve olyan kampányokat indítottak, amelyek nemcsak a választást teszik könnyebbé, hanem ízelítőt adnak abból a profi tanácsadásból, amit Péter és Gábor személyesen nyújt az üzletükben. Összesítve a 4 hetes tesztidőszakban bevezetett új megoldások eredményeit, évi közel 10%-os bevételnövekedést várhat a Beerselection.

Szeretnéd megtanulni, hogyan teheted élménnyé a vásárlást a látogatóid számára, s ezáltal a Beerselection eredményeihez hasonló sikereket elérni? Kattints ide és töltsd le ingyenes tanulmányunkat, amely több mint 70 oldalnyi tippel és példával segít neked. 

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

12 comments

  1. hdfilmcehennemi szerint:

    Elaine ve John, evlenmeye karar verdiklerinde, hedef olarak belirledikleri ev için 30 bin dolar biriktirmeye başlarlar. Tam parayı bulup evi almaya hazırlandıkları sırada, John’un yıllar önce üniversitede okutma sözü verdiği kuzeni Noreen’in Harvard’a kabul edildiği haberi gelir. Kayıt parası iki hafta içinde ödenmelidir ve toplam fatura 29.879 dolardır. Enrique Handelman

  2. hdfilmcehennemi szerint:

    ” Hiper geçeğin egemen olduğu gelecekte, ateşli silahlar yasaklanmıştır. Silah olarak kral tahtına yeniden kılıçlar oturmuştur. Bu dünyanın en güçlü silahşörü ise Nicola the Woodcutterr’dır. Nicola 9 suikastçiden oluşan Red Gang, özellikle Atlantik’in doğusuna hakim olmuş durumdadır. Ancak onların hakimiyetine bozacak bir yabancı şehre adım atar. Bu esrarengiz adamın kafasındaki tek şey Nicola’yı öldürmektir. Lindsey Stuenkel

  3. hdfilmcehennemi szerint:

    London Palladium’da çekilen bu 2022 tarihli stand-up komedisinde oyuncu, yönetmen, yazar ve komedyen Ricky Gervais komedinin kurallarını, kedilerini şımartmayı ve doğanın ne kadar süper gerçek olduğunu anlatıyor. Bradford Keany

  4. hdfilmcehennemi szerint:

    Bir grup ortaokul öğrencisi çocuk, gelecekten gelen içi sıradışı oyuncaklarla dolu bir sandık bulurlar. Bu sıradışı oyuncakları kullanarak önce yaşadıkları yeri sonra da tüm dünyayı kötülerden koruyacaklardır. Gale Wesolowski

  5. hdfilmcehennemi szerint:

    Rottweiler polis köpeği Max, yalnız çalışmayı tercih eden, maço bir köpektir. Ancak kendisine verilen yeni görevde bir ortağa ihtiyacı olacaktır. Dedektif Frank, bu işte Max’le çalışması için seçilir. İkili bebek bir pandanın kaçırılmasını da kapsayan bir hayvan kaçakçılığı operasyonunu çökertmeye çalışmaktadır. Max’in görevi ise kaçakçıların paravan olarak kullandığı köpek yarışmasına sızmaktır. Max’in kimliğini gizli tutarak yarışmaya katılması ve Frank’le birlikte kendini savunamayan hayvanlar için mücadele etmesi gerekecektir. Gail Mastrogiovann

  6. hdfilmcehennemi szerint:

    Üyelerinin yarısı İngiltere’den diğer yarısı Amerika’dan olan yeni bir rock grubu, hayalleri peşinden gitmek için okulu bırakıp Los Angeles’a taşınıyor. Bu yolculuklarında onlara eşlik eden biri daha var. Şeytan’ın onlara sunduklarını koşulsuz şartsız kabul edecekler mi yoksa kendi bildikleri yoldan gitmeye mi çalışacaklar? 2017 yapımı dram, müzik ve gerilim türündeki American Satan, rock yıldızlarının seks, uyuşturucu ve depresyon dolu yaşamlarına ışık tutuyor… Maximo Wollyung

  7. hdfilmcehennemi szerint:

    Ölen kişiye öbür dünyaya kadar bir ölüm meleği eşlik eder. Orada, ölen kişiler 49 gün boyunca 7 denemeden geçerler. O sırada, insanların işine karışması yasak olan ölüm meleği ister istemez insan ilişkilerine karışır. Gang Rim (Ha Jung-Woo) ölüm meleklerinin lideridir. İnsanlar için sevgi beslemektedir. Ja Hong (Cha Tae-Hyun) öbür dünyada denemeye alınır… Thaddeus Merana

  8. hdfilmcehennemi szerint:

    Şanssız ancak kararlı bir yetenek menajeri, gerçekten yetenek sahibi olan ilk müşterisini bulur ve sonunda kariyerinde yükselmeye başlar… Christopher Jeffcoat

  9. hdfilmcehennemi szerint:

    Bir çift (Anya Taylor-Joy ve Nicholas Hoult), son derece seçkin, lüks ve gizemli bir restoranda yemek yiyebilmek için bir adaya seyahat eder. Ancak yemekleri hazırlayan şef Slowik’in (Ralph Fiennes) menüye bazı şok edici sürprizler eklediği ortaya çıktığında lüks ziyafet dehşetli bir hayatta kalma mücadelesine döner. Benedict Knoth

  10. hdfilmcehennemi szerint:

    Çatışmadan nefret eden aylak bir adam, aniden hayatına girerek ona kendi yaşam tarzını dayatan tehlikeli bir haydutla beklenmedik bir dostluk kurar. Lucius Mongillo

  11. hdfilmcehennemi szerint:

    Film boyunca Camille´in bir sanatçı olarak kabul görmeyi, anlayışla karşılanmayı ummasını izler, sevgili yazar kardeşi Paul Claudel´in onu ziyaret etmesini beklediğine tanık oluruz. Bruno Dumont´un İsa´nın Yaşamı, İnsanlık ve Flanders gibi yetkin filmlerinin ardından gelen ve Berlin´de prömiyerini yapan bu dram, gelmiş geçmiş en yetenekli kadın heykeltıraşlardan birinin içsel karmaşasını inceliyor. Weldon Sprung

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük