Példaértékű szakértelem és lenyűgöző sörismeret – ezt érezheti az ember, amikor tanácsot kér a Beerselection csapatától a budapesti üzletükben. Ezt a személyre szabott szakértői támogatást kezdték el beépíteni a webáruházuk működésébe is, ami 9,7%-os bevételnövekedéssel kecsegtet számukra éves szinten.
Összegzés
A Beerselection egy csapat lelkes, lendületes fiatal sörszakértő tele ambícióval – és persze “folyékony kenyérrel”: közel 500 féle minőségi, kisüzemi sört kínálnak. Leghőbb vágyuk, hogy webshopjuk is tükrözze erősségüket: azt a fajta összeszedettséget és szakértői támogatást, mely a budapesti üzletük sikerének is záloga. A fő kihívás webáruházuk számára, hogy lefordítsák az átlagos nők és férfiak nyelvére ezt a szaktudást, emészthetővé tegyék a sörkínálatot, és olyan támpontokat adjanak a választáshoz, amelyek segítenek eldönteni a látogatóknak, hogy melyik a számukra leginkább megfelelő sör. Ezzel az elhatározással vágtak bele a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációba (DÜO) az OptiMonk segítségével. A látogatók személyre szabott megszólításával és egyedi igényeik szem előtt tartásával 1000 Ft-tal javították az átlagos kosárértéket és 3,7%-ot nőtt a weboldal teljes konverziós rátája.
Eredmények
9,7%
éves bevételnövekedés várható a négy hetes teszt alapján 10+ kampány eredményét összesítve.
+1000 Ft
növekedés az átlagos kosárértékben az új látogatókat célzó sörcsomag ajánlatok és az ingyenes szállítás feltételeinek jobb kommunikálása révén.
3,7%
javulás a konverziós rátában a kosárelhagyóknak szóló ajándéknak és az utoljára megtekintett termékek újbóli felajánlásának köszönhetően.
"Eszméletlen jó számokat produkált ez a pár kampány, amit kitaláltunk, és nagyon jó volt látni, hogy az a meló, amit beleraktunk, meg amit bele is fogunk a jövőben rakni, az valószínűleg ugyanúgy meg fog térülni.”
Bárkai Péter, a Beerselection.hu társtulajdonosa
Nincs időd most elolvasni az esettanulmányt?
Eredmények
Hiába használja a Beerselection a legjobb hazai webáruház motort, hiába a jól megtervezett navigáció és szűrési rendszer, ha a leendő vevők nem értenek a termékhez és tanácsra van szükségük. A webshop látogatói ugyanis sok esetben csak alkalomszerűen, merő kíváncsiságból vásárolnak, hogy kipróbáljanak egy különleges új ízt. Sokan sörrajongó szeretteiket ajándékozzák meg – úgy, hogy ők maguk nem a téma szakértői.
Az ilyen vevőket gyerekjáték kiszolgálni személyesen, hiszen egy rövid beszélgetés elég ahhoz, hogy a vevő kezébe adják a számára tökéletes sört – leegyszerűsítve a választást a több száz termék között. De mi a helyzet a webshopban tétovázó tanácstalan látogatókkal…?
Péter és Gábor, a Beerselection tulajdonosai felismerték, hogy teljes szemléletváltásra van szükségük, ahol elengedik a vevőszerzés és a konverzióoptimalizálás klasszikus eszközeit, és helyette az értékteremtésre, a vevők segítésére koncentrálnak, annak érdekében, hogy:
- Segítsék az újonnan érkező látogatók tájékozódását
- A legmegfelelőbb terméket kínálhassák fel minden egyes látogatónak
- Bővítsék a kevésbé tapasztalt vásárlók látókörét
- Megerősítsék a hezitálókat abban, hogy jó döntést hoznak
- Növeljék a vásárlások ár-érték arányát
Ebben segített nekik az OptiMonk.
Megvalósítás
1. A választás segítése új látogatók számára a főoldalon
A Google Analytics elemzések rámutattak, hogy a webáruházba újonnan érkezők konverziós rátája messze elmarad az átlagtól. A korábbi tapasztalatok alapján ezek a látogatók valószínűleg még azt sem feltétlenül tudják, hogy mire van szükségük – csak nézelődnek, inspirációt gyűjtenek. Nincs meg tehát a kellő problématudatuk az azonnali vásárláshoz.
A helyzetet tovább árnyalja, hogy a főoldalra érkező új látogatók túl hamar, igen nagy arányban hagyják el a webáruházat. A „választás paradoxona” miatt a bőség zavara lép fel, vagyis a széles termékválasztékban hirtelen nem tudják a leendő vevők, hogy hová kattintsanak, melyik terméket ismerjék meg közelebbről.
Hogy az új látogatók is elinduljanak a saját vásárlói útjukon, fontos, hogy segítsük őket választásban, vagyis: egyéni preferenciáik alapján a megfelelő céloldalra kell irányítani őket. Így támogatást kaphatnak ahhoz, hogy megtalálják a keresett termékkategóriát vagy sörtípust.
Az erre a célra tervezett sörcsomag-választó „sidemessage” – ami alapvetően nem vásárlásra kész látogatókat céloz – 137 186 Ft extra bevételt hozott a Beerselection számára a 26 napos teszt alatt.
Termékkategória-ajánló „sidemessage” a főoldalon legalább 20 másodperce tétlenkedő új látogatók számára.
2. Releváns termékek ajánlása a főoldalon visszatérő látogatóknak
A visszatérő látogatók már a vásárlási folyamat egy magasabb szintjén állnak. Ők jellemzően olyan „terméktudatos” látogatók, akik már nemcsak azzal vannak tisztában, hogy milyen termékkategória lehet megoldás a problémájukra, hanem egy vagy több konkrét terméket is ismernek. A kihívás az, hogy még nem biztosak benne: tényleg az adott termék a legjobb megoldás a számukra.
Hogy könnyebb legyen ennek eldöntése, valamint a termékek közötti választás, a Beerselection egy üdvözlő popupot állított be a visszatérő látogatóknak, amely pontosan azt a terméket jelenítette meg, amelyet a látogató a legutóbbi látogatása alkalmával megnézett. A ShopRenter-OptiMonk integráció révén mindezt teljesen automatikusan.
Az összes Beerselection kampányhoz hasonlóan ez a popup is egy 26 napos tesztidőszakban vett részt. A visszatérő látogatók 50%-a találkozott az üdvözlő üzenettel, a látogatók másik fele viszont nem. A teszt eredmények magukért beszélnek: azok a látogatók, akik látták a popupot, 220 770 Ft-tal költöttek többet, mint akik nem találkoztak ezzel a termékajánlóval.
A weboldalra érkezést követően megjelenő üdvözlő popup azon visszatérő látogatóknak, akiknek üres a kosara.
2. Az átlagos kosárérték növelése az ingyenes szállítás kiemelésével
A beerselection.hu Google Analytics fiókja arra is rávilágított, hogy az átlagos kosárérték 11 800 Ft körül mozog. Mivel 15 000 Ft felett már ingyenes szállítást kínál a webshop, érdemes jobban kommunikálni ezt az értékhatárt. Különösen azoknak, akik az átlag körül költenek. Hiszen azt a vásárlót, aki önszántából akár 11 000 Ft-ot is elköltene, sokkal könnyebb tovább lendíteni, hogy adjon még a kosárhoz pár sört – és cserébe ingyenes a kiszállítás.
Ezzel a helyzettel mindenki csak nyerhet: a látogatónak nem kell fizetnie szállítási díjat, a webáruháznak pedig nő átlagos kosárértéke.
Nemcsak a kosárértéket tudta ezzel a kampánnyal növelni a Beerselection, hanem közel fél millió, pontosan 459 801 Ft extra bevételre is szert tett kevesebb mint egy hónap alatt.
„Sticky bar” az oldal alján, ami abban a pillanatban
jelenik meg, amint a kosár értéke 10 000 és 14 999 Ft közé kerül.
4. Kosárelhagyási ráta csökkentése kis értékű ajándék biztosításával
Amikor már kosárba helyezett egy terméket a látogató, eljut a „teljes tudatosság” szintjére. Megtalálta a számára megfelelő terméket, csak egy utolsó megerősítésre, egy jó ajánlatra vár.
Ha a problémája nem elég nagy, és nem sürgős a vevőnek a megoldás, akkor néha szükség lehet egy kis rásegítésre, hogy átlendítsük a bizonytalanságon. Tipikusan kosárelhagyás esetén kerülhet sor erre.
A legtöbb webáruházhoz hasonlóan a Beerselection is küzd a magas kosárelhagyási rátával. Esetükben 58% körül mozog azok aránya, akik a kosárba helyezett termékeket mégsem vásárolják meg.
Hogy eloszlassa a kosárlehagyók bizonytalanságát, egy 990 Ft értékű sörnyitót ajánlott a számukra a Beerselection. A korlátozott ideig elérhető ajánlatot a kosárelhagyók nem kevesebb, mint 20%-a igénybe vette, ami 895 073 Ft extra bevételt hozott a webshop számára.
Kilépési szándék esetén megjelenő popup azok számára, akik legalább 5 000 Ft értékű kosarat készülnek elhagyni.
Tanulságok
A széles választék és a vevők tanácstalansága miatt a Beerselection-nek olyan megoldásokra volt szüksége, amelyek személyre szabott segítséget biztosítanak a látogatóknak. Az OptiMonk digitális ügyfélélmény szakértőivel karöltve olyan kampányokat indítottak, amelyek nemcsak a választást teszik könnyebbé, hanem ízelítőt adnak abból a profi tanácsadásból, amit Péter és Gábor személyesen nyújt az üzletükben. Összesítve a 4 hetes tesztidőszakban bevezetett új megoldások eredményeit, évi közel 10%-os bevételnövekedést várhat a Beerselection.
Szeretnéd megtanulni, hogyan teheted élménnyé a vásárlást a látogatóid számára, s ezáltal a Beerselection eredményeihez hasonló sikereket elérni? Kattints ide és töltsd le ingyenes tanulmányunkat, amely több mint 70 oldalnyi tippel és példával segít neked.
12 comments