Több mint fél millió forint extra bevétel a jobb digitális ügyfélélménynek köszönhetően

Több mint fél millió forint extra bevétel a jobb digitális ügyfélélménynek köszönhetően
Több mint fél millió forint extra bevétel a jobb digitális ügyfélélménynek köszönhetően
Natural Vital webshop

A gluténmentes, paleo, vegán és diétás termékeket forgalmazó Natural Vital webshop több mint fél millió forinttal növelte bevételeit 26 nap alatt, és a konverziós rátájuk is jelentősen emelkedett.

Összegzés

A kosárelhagyás egy állandó probléma, mellyel minden e-kereskedőnek szembe kell néznie. Teljesen megszüntetni nem tudjuk, de az arányokat csökkenteni lehet a Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció használatával és néhány jól beállított, személyre szabott, szegmentált üzenettel.

Az OptiMonk segítségével és a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációs vevőközpontú módszertan alkalmazásával látványosan sikerült turbózni a Natural Vital bevételét: egész pontosan 26 nap alatt 516 906 forintos bevételnövekedést sikerült elérni, a konverziós rátát pedig 29%-kal sikerült növelni.

Eredmények

21,7%

éves bevételnövekedés várható a négy hetes teszt alapján a kampányok eredményét összesítve.

29%-os

növekedés a konverziós rátában a kedvezményeknek, valamint a perszonalizált termékajánlásoknak köszönhetően.

516 907 Ft

extra bevétel a 26 napos
teszt időszak alatt a személyre szabott ajánlatoknak és döntést segítő kampányoknak köszönhetően.

“Rengeteg értéket kaptunk, tanultunk, és nagyon-nagyon sokat hozzátettetek a webáruházunkhoz. Úgyhogy nagyon köszönjük!”

Nincs időd most elolvasni az esettanulmányt?

Kihívások

A kosárelhagyás szinte minden webshop számára égető és fontos probléma, hiszen nagyon sok bevételtől eshetünk el, ha nem teszünk ellene. A Natural Vital kosárelhagyási rátája közel 80%, ami jóval magasabb az átlagos 69-70%-nál.

Az online biobolt másik fő problémája, hogy a visszatérő vásárlók aránya rendkívül alacsony. A Conversific adatai szerint a Natural Vital visszatérő vásárlókból származó bevétele mindössze 27%, pedig az iparági átlag 54%.

A Natural Vital tulajdonosai felismerték, hogy annak érdekében, hogy javítani tudják ezt a két metrikát, szemléletváltásra van szükségük. Így vágtak bele a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációba az OptiMonk segítségével és kezdtek el többek között arra is fókuszálni, hogy többet kommunikáljanak a visszatérő látogatóknak és segítsék a vevőket a döntéshozatalban.

Megvalósítás

1. Kosárelhagyás csökkentése ajándékkal

Azt gondolnánk, hogy ha egy látogató már kosárba tett egy terméket, akkor már lezártnak nevezhetjük az üzletet. Sajnos, szó sincs róla. A látogatóknak meglepően nagy százaléka hagyja hátra a jól megpakolt online kosarát.

A kosárelhagyásnak sokféle oka lehet. Előfordulhat, hogy valaki megzavarta a vásárlás közben a felhasználót. Lehet, hogy az utolsó pillanatban nem várt szállítási költségekkel találkozik. Vagy esetleg egy másik oldalon jobb ajánlatot talált.

Annak érdekében, hogy megállítsuk és visszafordítsuk ezeket a kosárelhagyókat, egy kilépési szándékra megjelenő üzenetet állított be a Natural Vital csapata, mely azonnali ajándékot kínál, ha 10 percen belül befejezik a vásárlást. Esetükben ez az ajándék a vásárlók által igen kedvelt Szafi Reform csokoládé szelet volt.

Az ajándékot kínáló popup 31,42%-os konverziós arányt ért el azok között, akiknek megjelent az üzenet, valamint 226 498 Ft extra bevételt hozott a Natural Vital számára a 26 napos teszt alatt.

Kosárelhagyást megakadályozó kilépésre megjelenő popup, mely 10 000 Ft-os kosárérték fölött jelent meg.

2. Visszatérő látogatók vásárlásra bírása releváns termékajánlatokkal

A webshop számára fontos volt, hogy nagyobb figyelmet fordítson a visszatérő látogatókra, ezért személyre szabott üzenetet állítottak be nekik a jobb ügyfélélmény érdekében.

Erre azt a megoldást választották, hogy a látogató visszatérése után nyolc másodperccel üdvözölték egy “Jó, hogy újra itt vagy!” üzenettel és a legutóbb megtekintett terméket mutatták meg neki, mely az OptiMonk dinamikus termékajánló funkciójával könnyedén beállítható.

Visszatérő látogatók vásárlásra bírása releváns termékajánlatokkal

Azoknak a visszatérő látogatóknak megjelenő popup, akik korábban még nem vásároltak az oldalon.

Az összes Natural Vital kampányhoz hasonlóan ez a popup is egy 26 napos tesztidőszakban vett részt. A visszatérő látogatók 50%-a találkozott az üzenettel, a látogatók másik fele viszont nem. A teszt eredmények magukért beszélnek: ennek az egy kampánynak köszönhetően, összesen 95 770 Ft-tal sikerült növelni a Natural Vital bevételét.

3. A választás segítése új látogatók számára a főoldalon

Az új látogatók segítése rendkívül fontos, különösen a nagy termékválasztékkal rendelkező webshopok esetén, hiszen a segítség hiánya lehet az egyik oka az alacsony kosárba helyezési aránynak.

Ennek érdekében egy Étrend választó gyorstesztet jelenített meg a Natural Vital, mely a navigálást segíti a különböző termékek és termékkategóriák között. Ez az üzenet lényegében egy virtuális asszisztensként működött. Néhány egyszerű kérdést tett fel a látogatóknak, majd a válaszaik alapján egy kategória oldalra irányította őket.

Azok az új látogatók, akiknek megjelent az üzenet összesen 415 407 Ft-ot költöttek, ami 87 987 Ft-tal több, mint azon vásárlók költése, akik nem találkoztak a gyorsteszttel.

Étrend választó gyorsteszt „sidemessage” a főoldalon legalább 15 másodperce tartózkodó új látogatók számára.

4. Feliratkozók számának növelése ingyenes e-bookkal

A Natural Vital csapata a hasznos tartalmak publikálására is odafigyel, azonban ezeken az oldalakon a kilépési arány igen magas volt. Az egyik leghatékonyabb módszer a vásárlásra még nem készen álló, azonban ilyen tartalmakat böngésző látogatók megszólítására egy ingyenes e-book ajánlása hírlevél feliratkozásért cserébe.

A Natural Vital egy “Top 7 tévhit a gluténmentes étkezésről” című anyagot készített, melynek köszönhetően nemcsak rengeteg új feliratkozóra tettek szert, hanem a bevételeiket is sikerült növelniük. Hiszen 259 531 Ft-tal többet költöttek azok a látogatók, akik letöltötték az e-bookot, mint azok, akik egyáltalán nem is találkoztak az üzenettel.

Ingyenes e-book feliratkozásért

Ingyenes e-bookot hirdető popup, mely kilépési szándékra jelent meg azoknak a látogaknak, akik még nem tettek semmit a kosarukba.

5. Konverziós ráta növelése egy kedvezmény ajánlásával

A webshopba érkező új látogatók nagy része igen árérzékeny. Ezt azt is jól bizonyítja, hogy sokan érkeznek Árukeresőről. Annak érdekében, hogy őket is meggyőzzük a vásárlásról, egy 500 Ft-os kedvezményt ajánlottunk a feliratkozásért cserébe.

A kampány sikeressége nem kérdéses, hiszen akik találkoztak ezzel az üzenettel, több mint egy millió forintot költöttek a webshopban 26 nap alatt. Ez közel 400 000 Ft-tal több, mint azon látogatók költése, akik nem találkoztak az üzenettel.

Árérzékeny látogatóknak kedvezmény

Kedvezményt kínáló sidemessage, mely 15 másodperc után jelent meg azoknak a látogatóknak, akik még nem vásároltak korábban, a virtuális kosaruk üres, de már legalább 3 oldalt megtekintettek.

Tanulságok

A Natural Vital története bizonyítja, hogy miért fontos a Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció. A látogatók szegmentálásával és a megfelelő üzenetek megjelenítésével látványosan sikerült növelni a Natural Vital bevételeit.

26 nap alatt több mint fél millió forintos bevételnövekedést sikerült elérni, a konverziós rátát pedig 29%-kal sikerült növelni. Összesítve a 4 hetes tesztidőszakban bevezetett új OptiMonk megoldások eredményeit, közel 22%-os éves bevételnövekedés várható, ha ezen a szinten teljesítenek tovább a kampányok.

Share this

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük