Közel 2 millió forint extra bevétel a jobb digitális ügyfélélménynek köszönhetően

Közel 2 millió forint extra bevétel a jobb digitális ügyfélélménynek köszönhetően
Közel 2 millió forint extra bevétel a jobb digitális ügyfélélménynek köszönhetően

A BioZoo csapata nagy figyelmet fordít arra, hogy felhasználóbarát legyen oldaluk. Egyedi tartalmakat és hasznos termékleírásokat készítenek, melyek eredménye meg is látszik. Azonban, Róbert szerint, még hiányoznak olyan oktató anyagok, amelyek igazán segítik a gazdikat a döntésben – ez pedig kihat a vásárlások számára. Emiatt vágtak bele a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációba az OptiMonk segítségével.

A látogatók segítésével és a megfelelő üzenetek megjelenítésével látványosan sikerült növelni a BioZoo bevételeit. 26 nap alatt közel 2 millió forintos bevételnövekedést sikerült elérni, az átlagos kosárértéket pedig 10 000 Ft-tal sikerült növelni.

“Én nem gondoltam volna, hogy ennyire komplex információhalmazzal, illetve segítséggel fognak ellátni Krisztiánék. Én úgy gondolom, hogy abszolút felülmúlták az elvárásaimat!”

Nincs időd most elolvasni az esettanulmányt?

Kihívások

Hiába a felhasználóbarát oldal és a hasznos, egyedi tartalmak, ha a látogatóid még nem tudják, hogy mire van szükségük.

A BioZoo webshopot elsősorban olyan gazdik keresik fel, akiknek kiskedvencük már valamilyen problémával, betegséggel küzd. Valamint az alapvetően egészségtudatos felhasználók, akik háziállatukra családtagként tekintenek és nekik is a lehető legjobb minőségű termékeket szeretnék megvenni – pont, mint saját maguknak.

Mindkét célcsoport tisztában van azzal, hogy bio termékeket szeretne vásárolni, azonban a megfelelő oktatóanyagok nélkül, nehezen döntenek. Így vagy nem is vásárolnak első látogatáskor, vagy ha vásárolnak is, a kosárértékük alacsony.

Róbert, a BioZoo tulajdonosa, felismerte, hogy ha segíteni szeretnék a vevőket a döntéshozatalban, akkor teljes szemléletváltásra van szükségük, ahol elengedik a vevőszerzés és a konverzióoptimalizálás klasszikus eszközeit. Ebben és az alábbiak elérésében segített nekik az OptiMonk:

  • Segítsék az újonnan érkező látogatók tájékozódását
  • Növeljék a kosárérték arányát
  • A legmegfelelőbb terméket kínálhassák fel minden egyes látogatónak
  • Segítség a hezitálókat a döntés meghozatalában

Megvalósítás

1. A választás segítése új látogatók számára a főoldalon

Az új látogatók segítése rendkívül fontos, különösen amikor nagy a termékválasztékunk. Hiszen a széles termékválaszték a „választás paradoxonát” idézi elő, azaz a látogatók hirtelen nem tudják, hogy hova kattintsanak, mely termék lenne számukra megfelelő.

Minél egyszerűbbé tesszük számukra a választást, annál inkább növelhetjük a konverziós arányukat is, az elégedettségről persze nem is beszélve.

Legegyszerűbben egy mini kérdőívvel segíthetjük ezeket az új látogatókat. Mindössze néhány egyszerű kérdést kell megválaszolnia a látogatónak, majd a válaszai alapján egy kategória oldalra irányítjuk, hogy megtalálja a keresett bio terméket.

Az erre a célra tervezett eledel ajánló gyorsteszt az oldal bal sarkában jelent meg Sidemessage formájában és 197 928 extra bevételt hozott a BioZoo számára a 26 napos teszt alatt.

Eledel ajánló gyorsteszt

Eledel ajánló gyorsteszt „sidemessage” a főoldalon legalább 10 másodperce tartózkodó új látogatók számára.

2. Kosárérték növelése ingyenes szállítás felajánlásával

Az átlagos kosárérték növelése minden webshop számára fontos, hiszen ez az egyik legjobb és leginkább pénztárcabarát módja a bevételeink növelésének. Mindössze annyi a dolgunk, hogy azokat a látogatókat, akik már legalább egy terméket kosarukba tettek, meggyőzzük arról, hogy még többet költsenek.

Erre rengeteg technika létezik, azonban az egyik legegyszerűbb a bizonyos érték feletti ingyenes szállítás kommunikálása, és ezt a megoldást választotta a BioZoo csapata is.

Kosárérték növelő nanobar azon új látogatóknak, akik már legalább egy terméket kosárba tettek és a kosaruk összértéke még nem éri el a 15 000 Ft-ot.

Ez nem minden, hiszen a BioZoo csapata azokra a látogatókra is szeretett volna koncentrálni, akiknek a kosárértéke már eléri a 15 000 Ft-ot. Nekik kedvcsinálóként egy olyan ajándékot kínáltak fel, mely minden gazdinak hasznos lehet:

Kosárérték növelő nanobar azon látogatóknak, akik már legalább egy terméket kosárba tettek és a kosárban lévő termékek értéke 15 000 és 24 999 Ft között mozog.

Az összes BioZoo kampányhoz hasonlóan ezek a nanobar-ok is egy 26 napos tesztidőszakban vettek részt. A terméket kosárba helyező látogatók 50%-a találkozott az üzenettel, a látogatók másik fele viszont nem.

A teszt eredmények magukért beszélnek: ennek a két kosárérték növelő kampánynak köszönhetően, összesen 961 890 Ft-tal sikerült növelni a BioZoo bevételét, ami egy elképesztő eredmény!

3. Facebookról érkező látogatók vásárlásra ösztönzése egyedi kedvezménnyel

A BioZoo futtat Facebook hirdetéseket, valamint Facebook oldalukon is igen aktívak, rendszeresen posztolnak. Ezek eredménye meg is látszik, hiszen a Facebookról érkező látogatók az összes látogató 21%-át teszik ki.

Azonban Google Analytics fiókjuk arra is rávilágított, hogy az innen érkező látogatók konverziós aránya jóval alacsonyabb az átlagosnál. Annak érdekében, hogy ezt növelni tudják, egy azonnali 5%-os kupont állítottak be nekik, melyért cserébe még e-mail címet se kértek.

Ez a kampány a látogatók 4,56%-ának keltette fel érdeklődését, továbbá azok a látogatók, akiknek megjelent az üzenet összesen 30 980 Ft-ot költöttek, ami 18 000 Ft-tal több, mint azon vásárlók költése, akik nem találkoztak a kuponkóddal.

Kedvezmény Facebookról érkező látogatóknak

Sidemessage a Facebookról érkező látogatóknak, mely 5 másodperc után jelenik meg.

4. Google Ads-ből érkező látogatók segítése a legnépszerűbb termékek mutatásával 

A Google Ads-ből érkező látogatók konverziós aránya is alacsonyabb az átlagnál. Náluk azonban egy másmilyen stratégiát próbált ki a BioZoo csapata!

Nekik a kategória legnépszerűbb termékeit mutatták meg, mely az OptiMonk termékajánló funkciójának köszönhetően dinamikusan változik.

Egy ilyen termékajánló egyrészt azért működik nagyon jól, mert leszűkíti a nagy termékválasztékot és segíti a látogató döntését. Másrészt pedig a bizalmat is növeli a látogatókban, hiszen az egyfajta “social proof”, hogy sokan érdeklődnek egy termék iránt.

A három legnépszerűbb kategória oldalon megjelent kampánynak köszönhetően összesen 117 2480 Ft-tal sikerült növelni a BioZoo bevételét.

Termékajánló kampány

Termékajánló kampány, mely 10 másodperc után jelent meg a Google Ads-ből adott kategória oldalra érkező látogatóknak.

5. Visszatérő látogatók személyre szabott köszöntése

Bár a visszatérő látogatók konverziós aránya magasabb az átlagnál, Róberték mégis szerettek volna rájuk is koncentrálni és jobb ügyfélélményt biztosítani nekik.

Ennek érdekében őket a visszatérés után két másodperccel üdvözölték egy “Jó, hogy újra itt vagy!” üzenettel és a legutóbb megtekintett terméket mutatták meg nekik (szintén az OptiMonk dinamikus termékajánló funkciójával).

Összesen 17 496 Ft-tal sikerült növelnie a bevételeit a BioZoo-nak ennek a kampánynak köszönhetően.

Legutóbb megtekintett terméket megjelenítő popup a visszatérő látogatóknak.

Tanulságok

A széles választék és a vevők tanácstalansága miatt a BioZoo-nak olyan megoldásokra volt szüksége, amelyek személyre szabott segítséget biztosítanak a látogatóknak.

Az OptiMonk Digitális Ügyfélélmény Szakértőivel karöltve olyan kampányokat indítottak, melyek az új látogatók tájékozódását segíti, valamint a visszatérő látogatóknak a legmegfelelőbb kedvezményt vagy terméket ajánlja.

A BioZoo-nak 26 nap alatt közel 2 millió forintos bevételnövekedést sikerült elérni, az átlagos kosárértéket pedig 10 000 Ft-tal sikerült növelni. Összesítve a 4 hetes tesztidőszakban bevezetett új megoldások eredményeit, közel 68%-os éves bevételnövekedés várható.

Share this

One thought on “Közel 2 millió forint extra bevétel a jobb digitális ügyfélélménynek köszönhetően

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük