Hogyan növelte meg 79,5%-kal a konverziós rátáját a Keddshop.hu webáruház?

Keddshop.hu esettanulmány

Keddshop.hu webáruház mesekönyveket, plüssfigurákat, társasjátékokat, ruhákat és egyéb rajzfilmekkel kapcsolatos kiegészítőket értékesít. Az OptiMonk már indulása óta élvezi a webáruház bizalmát.

Együttmükődésünk eredményeként pedig számos figyelemreméltó eredmény mellett egy szinte hihetetlennek hangzó 79,5%-os növekedést értek el a konverziók rátájukban.

Nézzük meg, hogyan sikerült ez!

A webáruház

A Keddshop.hu a Kedd Animációs Stúdió, a Bogyó és Babóca rajzfilmek készítőjének webáruháza. A webáruházban mesekönyveket, plüssfigurákat, társasjátékokat, vagy többek között ruhákat válogathatnak gyerekek és szüleik egyaránt. A számos játéknak és kiegészítőnek köszönhetően a gyerekek saját otthonukban élvezhetik a Bogyó és Babóca, Mazsola és Tádé, Frakk, a macskák réme, Vuk vagy akár a Kisvakond társaságát is.

Keddshop.hu főoldal

Kihívás

A Keddshop webáruház két célt tűzött ki maga elé. Egyrészt szerették volna növelni a hírlevél feliratkozók, másrészt a vásárlások számát.

Mivel a vásárlások növeléséhez a legkézenfekvőbb egy kedvezmény kommunikálása, a feliratkozásra való ösztönzésnek pedig elengedhetetlen kelléke a csali, úgy döntöttek a két célt egyesítve próbálják meg kihozni a legtöbbet a webáruházuk látogatóiból.

Kiemelt szempont volt ezen kívül a kosárelhagyók számának csökkentése is. Mindezek megvalósításához pedig az OptiMonkot hívták segítségül.

Megoldás

A Tibet kampányt választva, 10% kedvezményt biztosítottak azoknak, akik feliratkoztak hírlevél listájukra. Ahhoz, hogy meggyőződjenek arról, a megfelelő üzenetet kommunikálják a látogatók felé, lefutattak egy A/B tesztet is.

A kampány „A” változatában 10% kedvezményt biztosítottak külön vásárlási feltétel nélkül.

Ezzel szemben a „B” változat által kínált 10%-os kupont csak a plüssállatok vásárlása esetén lehetett beváltani.

A teszt végül azt eredményt hozta, hogy kicsivel ugyan, de erősebb csalinak értékelték az oldal látogatói az általános kedvezményt a korlátozott (csak plüssökre beváltható) kuponnál.

Popup

A kampány beállítása

Mint tudjuk, az OptiMonk legnagyobb értéke abban rejlik, hogy a látogatóinkra jellemző viselkedési tényezők figyelembe vételével célozhatjuk meg közönségünket.

Ezzel elérhetjük, hogy üzeneteinket a számunkra fontos látogatói rétegnek kommunikáljuk, valamint a viselkedésüket figyelve azt is biztosíthatjuk, hogy üzeneteinkkel éppen a számunkra legmegfelelőbb időben érjük el a látogatókat.

A Keddshop számára fontos volt, hogy az érdeklődést tanúsító látogatók ne hagyják el úgy az oldalt, hogy előtte ne lett volna lehetőségük feliratkozni. Ehhez az alábbi beállításokra volt szükség:

Mikor jelenjen meg a popup

A popup tehát csak azoknak jelent meg, akik el szerették volna hagyni az oldalt, és akikre érvényes volt az alábbi beállítások mindegyike:

Kiknek jelenjen meg a popup?

Tehát látogatónként maximum kétszer jelent meg, így megelőzve, hogy a popup túl sokszor jelenjen meg egy látogatónak. Az, hogy leghamarabb csak 5 másodperc múlva történhetett mindez, azt a célt szolgálta, hogy az oldalra való megérkezéskor nehogy túl hamar jelenjen meg a popup.

Az „akik legalább 3 oldalt már megnéztek” feltétel segítségével pedig azt érték el, hogy csak olyan látogatók láthatták a popupot, akik már kellő mértékben tisztában voltak a webáruház kínálatával.

Mivel fontos volt, hogy a látogató komoly érdeklődést mutasson, mielőtt kedvezményben részesülne, valamint szerették volna a kosárelhagyókat is minél nagyobb számban visszafordítani, a popup csak akkor jelent meg, ha az alábbi oldalak valamelyikéről kísérelték meg elhagyni az webáruházat a látogatók:

Akik az alábbi oldalak valamelyikén tartózkodnak

Eredmények

A kampány az alábbi eredményeket hozta:

  • Bevétel: A vizsgált időszakban (2016.03.01-2016.05.01.) a webáruház teljes bevételének a 10,83%-át az OptiMonk popupot kitöltő látogatók adták.

  • Konverziós ráta: A vizsgált időszakot összehasonlítva az egy évvel korábbi adatokkal az áruház konverziós rátája 79,5%-os növekedést produkált.

  • Oldalon eltöltött átlagos idő hossza: Akik látták a kampányt 459%-kal töltöttek több időt az oldalon, míg azok, akik ki is töltötték, 581%-kal töltöttek több időt a weboldal böngészésével.

  • Feliratkozók száma: A webáruháznak az OptiMonk kampány összesen 2365 feliratkozót hozott.

Szeretnél Te is hasonló eredményeket? Igényeld most a 14 napos próbaidőszakot és jelentkezz az ingyenes konzultációra is!

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük