A Google büntet(het)i a mobil popupokat

A Google büntet(het)i a mobil popupokat
A Google büntet(het)i a mobil popupokat

A Google bejelentette, hogy 2017. január 10-étől büntetni fogja a mobil eszközökön megjelenő, “tolakodó”, illetve a teljes képernyőt kitakaró popupokat. Az OptiMonk-felhasználók joggal tehetik fel a kérdést: “Hogyan érinti ez az OptiMonk-popupok használatát?” – erre szeretnénk most minden részletre kiterjedő választ adni.

Miért vezeti be a Google ezt a szabályozást?

Google hivatalos közleménye szerint már a weboldalak kb. 85%-a mobilbarát. Ezért úgymond feleslegessé válik a “mobil-friendly” címke, így ennek használatát meg fogják szüntetni. Ehelyett azonban tovább finomítják azokat a kritériumokat, melyek mobilbaráttá tesznek egy weboldalt.

Mindezt azzal a céllal teszi a Google, hogy a felhasználók akkor is a számukra legmegfelelőbb keresési találatokat kapják, ha mobil eszközről indítanak keresést.

A Google a felhasználói élményt szeretné javítani azáltal, hogy előnyben részesíti azokat az oldalakat (pontosabban azok mobil verzióit), amelyek nem tartalmaznak frusztráló, túlzottan tolakodó tartalmi elemeket.

Ezért a több száz meglévő rangsorolási szempont mellett ezentúl az is fontos tényező lesz, hogy van-e a weboldal mobilra optimalizált változatán “tolakodó” vagy teljes képernyőt kitakaró popup. Ez nem tévhit: ha van, akkor erre a kritériumra kevesebb pontszámot fog adni a Google – de nincs ok aggodalomra, hiszen ettől függetlenül a többi kritérium esetén teljesíthet jól az oldal, ami elősegíti a jó helyezést. Ráadásul a fenti közlemény szerint továbbra is a releváns tartalom lesz az egyik legmeghatározóbb rangsorolási kritérium

Mi több, nem is minden mobil popupot büntet a Google – nézzük is meg, hogy mely típusú popupokat érinti a szabályozás.

Milyen mobil popupokat büntet a Google 2017 januárjától?

Fontos kiemelni, hogy a szabályozás 2017. január 10-én lép életbe, és kizárólag a mobil eszközökön megjelenített popupokra vonatkozik. Ettől kezdődően büntetni a Google azokat a popupokat, amelyek:

  • megzavarják a felhasználót azáltal, hogy a belépés után egyből, vagy némi nézelődés után szinte azonnal jelennek meg – így eltakarva a fő tartalmat
  • kitakarják a teljes képernyőt

Íme néhány negatív példa:

Google mobile popup

Szerencsére nem teljesen tiltja a Google a mobil popupok használatát, így nem kell lemondanunk arról, hogy intelligens popupokat jelenítsünk meg a mobil felhasználók számára.

Vizsgáljuk meg a lehetőségeket közelebbről…

Milyen popupokat engedélyez a Google?

2016-ban gyakorlatilag bármilyen popup használható mobil eszközökön, hiszen a szabályozás csak 2017 januárjában lép életbe.

Ezt követően is nyugodtan lehet használni olyan popupokat, amelyek:

  • kitakarják ugyan a teljes képernyőt, de pl. cookie-k elfogadására ösztönzönek, vagy más kötelező szabályozásoknak tesznek eleget (pl. felhasználó korának igazolása)
  • belépési párbeszédablakok
  • csak a képernyő kisebb részét foglalják el és könnyedén bezárhatók

Íme néhány megoldás, amelyeket nem fog bünteti a Google:

Google mobile popup

Összegzés – mi a teendőm, ha popupokat használok?

Egyelőre semmi, nincs ok a pánikra. Ez a változtatás ugyanis a mobil találati listákat érinti, és azokat is csak 2017 január 10-től kezdődően. Plusz fontos megjegyezni, hogy a Google ezzel a változtatással elsősorban a “spammereket” bünteti, tehát amíg nem túl tolakodóak a beállításaink a mobil eszközökön, úgy nincs ok az aggodalomra.

De ha mégis szeretnénk teljesen biztosra menni 2017-ben, úgy:

  • Egyik alternatívaként azt javasoljuk, kapcsoljuk ki a mobil eszközökön a kampányainkat.
  • Emellett érdemes kerülni az agresszív beállításokat (ahogy azt eddig is javasoltuk), azaz próbáljuk meg csoportokra bontani a látogatóinkat, például a látogatók viselkedése alapján. Tehát mielőtt megjelenítenénk nekik egy üzenetet, vegyük figyelembe mennyi időt töltöttek az adott oldalon, hány oldalt tekintettek meg, milyen tartalmak érdekelték őket.

Mindazonáltal a következő hónapokban mi is kiemelt figyelmet fordítunk majd egy teljesen mobilbarát mobil sablon elkészítésére – teljes mértékben biztonságossá téve ezzel a mobil megjelenést, hogy egy teljesen Google-barát popupot használhassatok.

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

One thought on “A Google büntet(het)i a mobil popupokat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük