A DigitalMarketer.com egy internetes közösség több mint 700 ezer taggal, ahol online marketingesek, vállalkozók és kisvállalkozások tulajdonosai inspirálódhatnak hétről hétre arról, hogyan növeljék az oldaluk forgalmát, a konverziós rátáikat, vagy éppen közösségi követőik számát. Az oldalt Ryan Deiss alapította, aki az egyik legnagyobb hatással lévő online marketinges napjainkban.
Rendhagyó cikkünkben szeretnénk bemutatni, hogyan szerzett a DigitalMarketer 2689 érdeklődőt két hét alatt úgy, hogy ezzel együtt ráadásul
- 22%-al növelte a „DM lab” bevételeit,
- 52%-al csökkentette a visszafordulási arányt,
- 35%-al növelte az oldalon töltött időt, mindezt az OptiMonknak köszönhetően.
Megjegyzés: A bejegyzés Justin Rondeau DigitalMarketer.com oldalon megjelent cikke alapján készült.
Bevezetés
Tény: nem számít, hogy milyen jó a weboldalunk, a legtöbben otthagyják vásárlás nélkül. Hogy miért? A látogatók legnagyobb része még nem áll készen a vásárlásra az első látogatáskor.
Ezért mindent meg kell tennünk, hogy legalább az e-mail címüket megadják, mielőtt elhagynák az oldalunkat.
Ehhez fel kell használnunk azt a két információt, amelyet tudni vélünk minden egyes látogatóról:
- Ismerjük, mi érdekli őket – ha valaki meglátogat egy oldalt, amely a mogyoróvaj jótékony hatásairól szól, nyugodtan feltételezhetjük, hogy érdeklődik a mogyoróvaj iránt.
- Emellett azt is tudjuk, hogy honnan érkezett weboldalunkra – például a Facebookról, a Google keresőjéből vagy egy blogról, ami ránk mutat.
Ha rendelkezünk ezekkel az információkkal, releváns ajánlatokat készíthetünk a látogatóinknak.
Ez a gyakorlatban pontosan ugyanúgy működik, mint a remarketing. Felhasználjuk a látogatóinkról rendelkezésünkre álló információkat, hogy egy olyan ajánlatot mutassunk nekik, amely jobban fogja érdekelni őket, mint egy általános hirdetés.
Lehet nekünk a legjobb ajánlatunk a világon, ha az nem a megfelelő látogatókhoz ér el, a megfelelő időben, az sajnos nem sokat ér.
Ezért, a DigitalMarketer úgy állította be az OptiMonkot, hogy a következő szempontok alapján jelenjen meg:
- kulcsszavak az URL-ben,
- a látogató típusa (új vagy visszatérő látogató?)
- a forgalom típusa.
Ezek alapján 5 kampányt állítottak be:
1. kampány: általános „Toolbox” popup az olyan visszatérő látogatóknak, akiknél az URL-ben nincsen semmilyen kampány kulcsszó (facebook, blog).
2. kampány: általános „Toolbox” popup az új látogatóknak, akiknél az URL-ben nincsen semmilyen kampány kulcsszó (facebook, blog).
3. kampány: „Facebook Ad Template” popup megjelenése azoknak, akiknél az URL tartalmazza „facebook” szót.
4. kampány: „Social Swipe File” popup megjelenése azoknak, akiknél az URL tartalmazza a „social” szót.
5. kampány – „212 Blog Post” popup megjelenése azoknak, akiknél az URL tartalmazza a „blog” kulcsszót.
A következőkben nézzük meg a kampányokat és azok eredményeit egy kicsit részletesebben …
1. kampány: általános „Toolbox” ajánlat a visszatérő látogatóknak
Ha az utóbbi hetekben többször meglátogatta valaki a DigitalMarketer weboldalát, valószínűleg találkozott már ezzel az ajánlattal. A kampányok többségétől eltérően ez a felugró ablak egy késleltetett (időzített) popup, nem pedig egy kilépő ajánlat.
A kampányok úgy lettek beállítva, hogy a popupok nem jelennek meg a sales és landoló oldalakon.
Ugyanakkor azt sem szeretnék, ha a popupok azoknál a látogatóknál is megjelennének, akik a hírlevelükből érkeznek az oldalra. Ennek oka, hogy minden egyes levelük küldésével egy részleges cél lebeg a szemük előtt, és nem szeretnék az átkattintás után megzavarni a feliratkozóikat.
Végül, nem szeretnének túlbuzgónak se tűnni, így beállították, hogy az ajánlat csak azután jelenjen meg, miután a látogató eltöltött 15 másodpercet az oldalon.
Mielőtt az eredményekre térnénk, nézzük meg az új látogatóknak szóló kampány részleteit.
2. kampány: általános „Toolbox” ajánlat az új látogatóknak
Ennek a kampánynak pontosan ugyanazok a paraméterei, mint az elsőnek, kivéve hogy itt az új látogatókat célozták ugyanazzal az ajánlattal. Viszont némileg más keretbe foglalták azt – lásd FREE GIFT!
Nézzük a számokat:
A „Toolbox” landoló oldalát 5211-szor tekintették meg, és ebből 2485 érkezett az OptiMonk popupjáról.
A következő screenshot a „Toolbox” köszönő oldalának egyedi oldalmegtekintéseit tartalmazza. Itt a látogatószám gyakorlatilag azt jelzi, hogy mennyien töltötték le az anyagot. Ez annyit jelent, hogy az OptiMonk kampányából 1802 feliratkozó lett.
A kampányban átlagosan 68,9% konverziós ráta (3212/4661). Az OptiMonk ezt jóval felülmúlta, a maga 80,7%-os konverziós rátájával (1802/2231).
(Megjegyzés: Szeretnél Te is hasonló eredményeket? Töltsd le az alábbi ingyenes tanulmányunkat, amely nemcsak a popupok helyes használatában segít, hanem azt is bemutatja, hogyan tedd élménnyé a vásárlást a látogatóid számára személyre szabott üzenetek megjelenítésével.)
3. kampány: szegmentált ajánlat – „Facebook Ad Template Library”
Az első két kampányhoz hasonlóan, a szegmentált kampányok se jelennek meg a sales vagy landoló oldalakon. Ugyanez vonatkozik hírlevélből érkezőkre is.
Mikor egy személy meglátogatja az oldalt, melynek az URL-je tartalmazza a „facebook” szót, akkor az általános „Toolbox” ajánlat helyett ez fog neki megjelenni.
Példaként vegyük az alábbi blogbejegyzést, melynek címe: „The 7 Step Facebook Advertising Game Plan.”
A látogató (aki minden bizonnyal érdeklődik a Facebook hirdetések témája iránt) a következő releváns kilépő ajánlatot fogja látni: „The Ultimate Ad Template Library”.
A megfelelő ajánlat, a megfelelő embernek…
Fontos megjegyezni, hogy a DigitalMarketer összes kampánya úgy lett beállítva, hogy egy látogatónak csak egyszer jelenjen meg a popup, mert nem szerették volna, hogy olyanoknak is újra megjelenjen az ajánlat, akik egyszer már látták azt.
Nézzük az eredményeket:
8617 egyedi oldalmegtekintés volt a „Facebook AD Template Library” landoló oldalán. Ez a nagy látogatószám annak köszönhető, hogy sok fizetett forrás mutat az oldalra. Az OptiMonk ebből 471 egyedi oldalmegtekintést produkált.
Megnézve a köszönő oldalát ennek feliratkozó gyűjtőnek, könnyen kiszámolhatjuk a konverziós rátákat:
Az összesített konverziós ráta 58,4 % (5038/8617). Az OptiMonk ezt bőven túlteljesítette a maga 90,6%-os mutatójával (427/471).
4. kampány: szegmentált ajánlat – „Social Swipe File”
A következő szegmentált ajánlat azoknak jelenik meg, akik egy olyan oldalt néznek, melynek az URL-je tartalmazza a „social” szót.
Nekik ez az ajánlat ugrik fel:
Eredmények:
1185 egyedi oldalmegtekintés a landoló oldalon, ebből az OptiMonk 226 látogatóért felelős.
A köszönőoldal statisztikái:
Az egész „Social Swipe File” oldalnak 69,6% a konverziós rátája (825/1185). Az OptiMonk itt is felülmúlta az átlagot 84,5%-os konverziós rátájával (191/226).
5. kampány: szegmentált ajánlat – „212 Blog Posts”
A harmadik és egyben utolsó szegmentált ajánlat, amire az OptiMonkot beállították. A popup csak akkor jelenik meg, ha az URL tartalmazza a „blog” kulcsszót.
Maga az ajánlat:
Íme az eredmények:
2217 egyedi oldalmegtekintés történt, és ebből 239-et szállított az OptiMonk.
A köszönőoldal teljesítménye:
A kampány egésze egy szinte hihetetlennek tűnő 93%-os konverziós rátát eredményezett (2064/2217). Az OptiMonk 91,2%-ot teljesített (218/239), ami az átlagtól egy kicsit alacsonyabb, de egy 91%-os konverziós rátára nem lehet azt mondani, hogy nincs rendben.
Láthatjuk, hogy az eredmények az összes kampány esetében igen meggyőzőek, és az ajánlatok további finomításával valószínűleg még ennél is jobb eredményeket is el lehetne érni.
(Megjegyzés: Többet szeretnél tudni a popupok használatáról? Akkor töltsd le az alábbi ingyenes tanulmányt!)
Összeredmények
Most nézzük meg az összesített kampányeredményeket:
Láthatjuk, hogy azok, akik találkoztak az OptiMonkkal, kevésbé fordultak vissza (53.39%), mint akiknek nem jelent meg a popup. (72,65%). Ez annyit jelent, hogy az OptiMonk használata a teljes visszafordulási arányt 19,67%-kal csökkentette.
Emellett más figyelemre méltó eredményeket is megfigyelhetünk. Az oldalon eltöltött átlagos idő 54%-kal emelkedett, míg a látogatónként megtekintett átlagos oldalszám 26%-kal nőtt (1,92-ről 2,42-re)
Összességében a DigitalMarketer 2638 új érdeklődőt (feliratkozót) szerzett a kilépő forgalomból az OptiMonknak köszönhetően, és végülis, ez az, ami számít.
A szám azért tér el a cikk elején leírttal, mert 51 feliratkozót nem tudtak mérni az Analytics-ben, mivel a tesztidőszak alatt egy kétlépéses űrlapot is használtak. Így, ha belevesszük ezt a variációt is, a feliratkozók számát 2689-el növelték, mindössze 2 hét alatt!
Szeretnél hasonló eredményeket?
Próbáld ki az OptiMonkot 14 napig INGYEN, hogy saját szemeddel lásd az eredményeket. Ne veszíts el több vevőt feleslegesen!
4 comments