Hogyan készítsünk eredményes kampányokat a nyári / kora őszi szezonban?

Hogyan készítsünk eredményes marketing kampányokat a nyári / kora őszi “uborkaszezonban”?
Hogyan készítsünk eredményes marketing kampányokat a nyári / kora őszi “uborkaszezonban”?

Már javában tart a nyár, így biztos vagyok benne, hogy legszívesebben te is a vízparton hevernél egész álló nap.

Gondolatban lehet, már ott is vagy. 🙂

Teljesen megértelek, de azért a nyaralások mellett, ilyenkor is időt kell szánni az új kampányok tervezésére és létrehozására.

Ugyanis, hamarosan látni fogod te is, hogy a harmadik negyedév is rengeteg lehetőséget tartogat kreatív és egyedi kampányok készítésére.

Ezért rá kell szánnunk magunkat, hogy nyáron is produktívak legyünk, hiába van odakint 30 fok, míg mi a (jobb esetben légkondival felszerelt) irodában ülünk.

Hogy ezt megkönnyítsük, összegyűjtöttünk 6 kampányötletet, amiért tutira odáig lesznek a vásárlóid.

1. Esküvőszezon

A nyár egyik legnagyobb eseményeként egyértelműen az esküvőket említhetjük.

Hiszen május végétől kezdve elárasztják a Facebookot is az esküvői képek, és ez egészen augusztus végéig nem is fog csillapodni.

És nehogy azt higgyük, hogy ebből csak az esküvői ruhákkal és egyéb esküvőre szakosodott boltok tehetnek szert!

Íme néhány példa:

  • Ha a divatiparban mozgunk, népszerűsítsük elegánsabb ruháinkat: „Nem tudod mit vegyél fel a legjobb barátod esküvőjére?”.
  • Ha háztartási eszközöket árulunk, akkor nászajándékként promotálhatjuk a termékeinket.
  • Fényképezőgépeket vagy videókamerákat árulsz? Hirdesd így: „Csináld te a legmenőbb képeket/videókat idén nyáron az esküvőkön!
  • Utazási irodáknak és szállodáknak is szuper alkalom az esküvőszezon: hirdethetünk nászutas akciókat.

A lenti példán a Michal Negrin Hungary esküvői ékszekeret és kiegészítőket hirdet.

Esküvőszezon

2. Úszó Világbajnokság

Július 14. és 30. között kerül megrendezésre idén az úszó világbajnokság, nem máshol, mint Budapesten és Balatonfüreden. Ez egy szuper alkalom, amit mindenképp érdemes beleszőni a kampányainkba.

Készítsünk a VB-vel és a magyar versenyzőkkel kapcsolatos tartalmakat, kampányokat.

Hirdethetünk kedvezményeket a világbajnokság idejére, például fürdőruhákra, vagy más úszással, strandolással kapcsolatos termékekre.

Megmozgathatjuk rajongótáborunkat akár a közösségi média felületein is, például indíthatunk szavazást, hogy ki a kedvenc indulójuk. Vagy meríthetünk inspirációt a lenti példából, a Gibbon Games Facebook posztjából.

Úszó VB

3. Augusztus 20.

Magyarországon augusztus 20-án ünnepeljük az államalapítást és államalapítónkat, Szent István királyt.

Országszerte mindenféle programok, ünneplések vannak ilyenkor, de még az országhatáron túl, magyarlakta területeken is sok helyen ünneplik.

Mindenképp legyünk aktívak a közösségi médiában ezen a napon, ugyanis nagyon valószínű, hogy a követőink is azok lesznek.

Indíthatunk egy fotóversenyt Instagramon, például megkérhetjük rajongóinkat, hogy osszák meg kedvenc augusztus 20-ai emléküket, vagy olyan képeket is versenyeztethetünk, ahol a saját termékeinkkel pózolnak vásárlóink.

Fotóverseny esetén mindenképp találjunk ki egy hashtaget, amit használhatnak a követőink.

4. Nyár végi kiárusítás

Ruházati boltoknál jól bevált módszer a nyár végi kiárusítás augusztus végén. De nem csak nekik kéne használniuk, ugyanis bármilyen webáruháznál jól működhet. Hiszen a vásárlók imádják a kedvezményeket és a mögötte megbújó ok kevésbé fontos nekik.

Egy ilyen kiárusítás segít eladni azokat a termékeket, amik megmaradtak a nyár során.

Készíthetünk egy intelligens popupot, amely átirányítja a látogatóinkat egy olyan landoló oldalra, amely kedvezményes termékeinket népszerűsíti. Mivel ennek a kampánynak az a célja, hogy megszabaduljunk minden nyári terméktől, érdemes több kedvezményt adni, mint 20%.

Íme egy példa a Praktikertől, amelyből nyerhetünk inspirációt.

Nyár végi kiárusítás Praktiker

(Megjegyzés: Szeretnéd élménnyé tenni a vásárlást a látogatóid számára, miközben a bevételeid is növekednek? Kattints ide és töltsd le ingyenes tanulmányunkat!)

5. Iskolakezdés

A nap, amit mindenki nagyon vár. Na jó, lehet, hogy nem mindenki…

De abban biztos vagyok, hogy ha az iskolakezdést nem is, az elengedhetetlen iskolakezdő vásárlást minden gyerek izgatottan várja.

Még mindig emlékszek azokra napokra… milyen jó is volt, ugye? Na, de ne engedd, hogy elkalandozzak… vissza a lényegre:

Ez az év második legnagyobb kereskedelmi szakasza, a karácsonyi időszak után természetesen. Egy marketing ügynökség, a PM Digital, statisztikái szerint Amerikában 2015-ben 75 milliárd dollárra nőttek az iskolakezdéssel kapcsolatos kiadások.

Amit fontos végig gondolnunk, hogy ki is a mi célcsoportunk:

  • általános iskolás gyerekek,
  • egyetemisták,
  • vagy a szüleik.

Miután megvan a célközönség, könnyebb lesz kitalálni, hogy mely csatornákat használjuk és mi legyen az üzenet.

Íme a mi kedvenc példánk, mely a Malom Központ 2013-as iskolakezdési akciója:

Iskolakezdés

6. Világnapok

A kevésbé népszerű ünnepek, mint például világnapok, promotálása is egy jó megoldás lehet. Hiszen így meg tudjuk különböztetni magunkat a versenytársainktól. Készíthetünk valami egyedit, és olyan időpontban célozhatjuk meg a közönségünket, mikor ők nagy valószínűséggel nem fogják.

Íme néhány világnap az elkövetkező hónapokból:

  • Július 2. Az ölelés napja
  • Július 30. A barátság világnapja
  • Augusztus 13. Balkezesek világnapja
  • Szeptember 21. A hála világnapja
  • Szeptember 27. Turisztikai világnap

Ez tényleg csak néhány példa volt. Higgy nekem, ennél sokkal többet találhatsz az interneten. Úgyhogy azt javaslom, ásd bele magad, és találd meg a te webáruházadhoz leginkább passzoló napot.

Összegzés

Remélem, hogy sikerült adnom néhány ötletet és készen állsz rá, hogy megtervezd a marketing stratégiádat a harmadik negyedévre.

Ne felejtsd elküldeni ezt a cikket a kollegáidnak is, hiszen lehet, hogy nekik is szükségük van egy kis inspirációra. Utána pedig kezdjétek el gyűjteni az ötleteiteket egy táblázatba.

Az intelligens popup technológia az egyik legjobb módszer a marketing kampányaid népszerűsítésére. Úgyhogy mindenképp építsd bele a tervedbe.

Mi volt az eddigi legkreatívabb kampányod? Oszd meg velünk a hozzászólások között!

(Megjegyzés: Ha még nincs OptiMonk fiókod, regisztrálj 14 napos ingyenes próbaidőszakunkra, és próbáld ki az új kampányaidban!)

Share this

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük