7+1 tavaszi forgalomnövelő ötlet, amivel év közben is növelhetjük bevételeinket

7+1 tavaszi kampányötlet, amivel év közben is növelhetjük bevételeinket
7+1 tavaszi kampányötlet, amivel év közben is növelhetjük bevételeinket

A webáruház tulajdonosok kedvenc időszaka a karácsony. Ebben nincs is semmi meglepő, hiszen ilyenkor jelentős mértékben megnő a bevételek száma. Sok webáruház az ünnepeket megelőző 1-2 hónapban megduplázza az egész éves bevételét.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy az év többi részében hátra dőlve ülhetünk a babérjainkon. Az e-kereskedelem sose alszik, mindig akadnak jobbnál jobb lehetőségek a kampányolásra, amelyeket érdemes előre megtervezni.

Összegyűjtöttünk 7+1 tavaszi forgalomnövelő ötletet, amit érdemes bevetned a következő negyedévben.

1) Április 1. – Bolondok napja

2016. áprilisában az a hír fogadott minket, hogy Mark Zuckerberg egy saját ruhakollekciót dob piacra a H&M-mel közösen. A kollekció mindössze egy szürke pólóból és egy farmerból állt.

Mark Zuckerberg x H&M

A Facebook alapító rajongóinak legnagyobb bánatára később kiderült, hogy mindössze egy áprilisi tréfáról volt szó, de így is elég nagy visszhangja lett az interneten.

A fenti példa bizonyítja, hogy egy jól kigondolt tréfa nagy lehetőség lehet számunkra, hogy hallassuk a hangunkat. Egy jó viccel személyesebb kapcsolatot alakíthatunk ki vevőinkkel és egy kisebb cég is nagy figyelmet szerezhet magának.

Egy évvel korábban az Amazon került a hírekbe egy új termékével. A legjobb az egészben, hogy szó se volt tréfáról! Azonban az Amazon által fejlesztett intelligens gomb, azaz Amazon Dash Button, annyira hihetetlennek tűnt a felhasználók számára, hogy meg voltak róla győződve, hogy egy bolondok napi átverés áldozatai.

Mi a közös a fenti két példában? Mind a kettő egy jól átgondolt, előre megtervezett kampány része volt. Ezért azt javaslom, hogy ha idén nem csináltál semmit, akkor már most kezdj el ötletelni, hogy milyen kampánnyal rukkolsz elő jövőre Bolondok napján!

2) Április 11. – A magyar költészet napja

A költészet napján Magyarország lakossága általában irodalmi előadóesetekkel, könyvbemutatókkal és egyéb találkozókkal ünnepel.

Online könyvesboltok számára kihagyhatatlan esemény, de más webáruházak is tiszteleghetnek a magyar líra előtt.

3) Április 16-17. – Húsvét

A Húsvét talán az egyik legnagyobb esemény a Karácsony után. Bár keresztény ünnep, nem csak a hívők ünneplik, így érdemes erre az időszakra is különböző kampányokkal készülnünk. Rengeteg lehetőség áll rendelkezésünkre.

Kínálhatunk kedvezményt a Húsvéthoz kapcsolódó termékeinkre.

Látogatóink email címéért cserébe felajánlhatunk egy ingyen letölthető húsvéti szakácskönyvet vagy egy útmutatót a legjobb húsvéti bulihoz.

Egy másik megoldás, hogy a kevésbé kedvelt termékeinket húsvéti kosarak formájában akciósan adjuk el. Nem csak megszabadulunk a raktáron maradt termékektől, de látogatóink is örülni fognak, hogy olcsón és mindenféle válogatás nélkül juthatnak hozzá mindenhez, amire szükségük lehet.

Jótékony elemet is hozzáadhatunk kampányunkhoz. Társuljunk egy nonprofit szervezettel és kérjük meg látogatóinkat, hogy segítsenek a rászorulókon. Cserébe pedig kínáljunk nekik kedvezményt!

4) Május 7. – Anyák napja

Május első vasárnapján ünnepeljünk édesanyáinkat. A vásárlások száma ilyenkor is az egekbe szökik, így érdemes többféle kampányt is indítani már napokkal május 7-e előtt.

Anyák napja

Kezdjük az akciót 1 héttel anyák napja előtt és minden nap ajánljunk valami új ajándékötletet a látogatóinknak kedvezményesen. Ez okot ad arra, hogy visszatérjenek minden nap az inspirációért és a kedvezményekért.

Pár nappal anyák napja előtt ajánljuk fel az ingyenes csomagolás lehetőségét a vásárlóknak és a gyors szállítást se felejtsük el hangsúlyozni!

Anyák napja után se kell leállnunk. Megcélozhatjuk az anyákat: „Nem azt kapta, amit szeretett volna? Használja kuponunkat és szerezze be kedvezményesen a hőn áhított ajándékot. Csak most, csak az anyáknak!”

A nagyobb hatékonyság kedvéért egy határidőt is megadhatunk az ajánlat érvényességére.

5) Május 28. – Gyermeknap

Gyermeknap alkalmával minden szülő próbál gyermeke kedvében járni. Vannak, akik kirándulni, állatkertbe, vagy játszóházba viszik a gyereket. Vannak, akik ajándékokkal lepik meg őket. Bármelyiket is áruljuk, érdemes kedvezményeket ajánlanunk!

Ez lehet akár egy egyet fizet, kettőt kap akció több gyerekes családoknak, ingyenes szállítás vagy egy konkrét kedvezmény.

Egy lépéssel tovább is mehetünk!

„Mutasd meg nekünk fotón, hogy mennyire örült gyermeked az ajándéknak és mi megajándékozunk 10% kedvezménnyel a következő vásárlás alkalmával.”

Egy ehhez hasonló promócióval könnyen visszatérő vásárlót faraghatunk vevőinkből.

6) Június 18. – Apák napja

Bár anyák napja már nagyon régre nyúlik vissza és hagyománya van, érdekes módon, az apák napja csak az utóbbi években kezdett el betörni a köztudatba. Használjuk ki azt az előnyt, hogy az áruházak többsége az anyák napjával fog kampányolni és az apák napjáról valószínűleg meg is feledkezik.

Apák napja

7) Zöld Hétfő

A Zöld Hétfő lényege, hogy az emberek havonta legalább egyszer az interneten vásároljanak ahelyett, hogy beülnek az autóikba és órákon át szennyezik a környezetüket. Tehát egy ilyen kampánnyal a környezetet is védjük és a vásárlóink kedvében is járunk. Zöld Hétfő minden hónap első hétfőjén van. Ezen a napon az eseményen résztvevő webáruházak díjmentes kiszállítást vállalnak az aznap leadott megrendelések esetén.

+1) Figyeljünk oda az aktualitásokra

A speciális, előre megtervezett kampányok mellett az is fontos, hogy odafigyeljünk az aktualitásokra és használjuk ki őket elsőként, egy nagyon jól időzített hírlevéllel.

Ilyen aktualitásnak számított például a nemrégiben megrendezett Oscar gála. Egy ehhez hasonló kampányt tudtunk volna elképzelni utána: „Láttad az Oscaron milyet bakiztak? – Ilyen megdöbbentő a legújabb akciónk / termékünk…”

Kampányoljunk sikeresen a forgalomnövelő ötletekkel

Most, hogy tele vagyunk inspirációval, nézzük meg azt, hogyan kampányolhatunk sikeresen.

Bármelyik kampány mellett döntünk, a siker titka, hogy az elejétől a végéig részletesen megtervezzük a kampányt. Az egyik legfontosabb dolog, hogy a kampány időtartama alatt egységes legyen a kommunikációnk és az arculatunk minden csatornán. A másik pedig, hogy kitaláljuk előre, mihez kezdünk majd azzal a sok látogatóval, aki az oldalunkra érkezik a kampány miatt.

Erre pedig nagyon jó eszköz az OptiMonk, ugyanis az OptiMonk által nyújtott intelligens popupok segítségével

  • felhívhatjuk azok figyelmét is a kampányra, akik nem amiatt érkeztek az oldalunkra,
  • növelni tudjuk a vásárlások számát a kosárelhagyók számának csökkentésével,
  • feliratkozókat tudunk gyűjteni, akiknek attól kezdve egész évben tudunk kommunikálni.
OptiMonk popupok

Remélem sikerült néhány számodra is hasznos ötletet nyújtanom a kampányoláshoz a következő hónapokban. Ülj össze csapatoddal és brainstormingoljatok, hogy melyik ötletet, hogyan tudnátok a saját webáruházatokra leginkább ráhúzni és minél egyedibbé tenni. Az igazán sikeres kampányok kivitelezéséhez pedig javaslom, hogy minél több platformot használjatok. Hírlevél és Facebook posztok segítségével be lehet vonzani a látogatókat az oldalunkra, az intelligens popup segítségével pedig felhívhatjuk figyelmüket aktuális kedvezményünkre.

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

One thought on “7+1 tavaszi forgalomnövelő ötlet, amivel év közben is növelhetjük bevételeinket

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük