25 pontos checklista: A tökéletes popup receptje

25 pontos checklista: a tökéletes popup receptje
25 pontos checklista: a tökéletes popup receptje

Az elmúlt pár évben elterjedtté vált az online világban az “intelligens popup” fogalma. Ez egy olyan technológia, amely követi a látogatók viselkedését és a megfelelő pillanatban egy különleges ajánlatot jelenít meg a képernyőn. Ez a pillanat lehet például az, amikor a látogatóink el akarják hagyni az oldalt – egyet kiemelve a számos lehetőség közül. Az intelligens popupok célja, hogy megragadja a látogatók figyelmét és segítse a döntéshozás folyamatát.

Azonban van jó néhány összetevő, melyre oda kell figyelnünk a popup készítése során.

Benned is felmerült már a kérdés, hogy “A megfelelő elemeket és a megfelelő szavakat használom?”

Ha igen, akkor jó helyen jársz, ugyanis ebben a cikkben megmutatjuk Neked a tökéletes popup receptjét 25 lépésben. Ráadásul egy PDF verziót is készítettünk a checklistából, amit a cikk végén le is tölthetsz ingyen. Lássuk hát!

Design

A popupunk kinézete igen fontos tényező. A popupunknak mindig megnyerőnek kell lennie és illeszkednie kell az oldalunk kinézetéhez. Azt az érzést kell kelteni a látogatókban, mintha a popup hozzájuk beszélne.

Az alábbi pontokat tartsd észben, amikor tervezed a popupodat:

  1. Használj egyszerű és letisztult designt: Fontos, hogy a popupunk is megfeleljen a legújabb trendeknek, ezért érdemes minimalista designt adni neki. Túl sok zavaró tényező egy popupon csökkentheti a konverziók számát.

  2. A popup passzoljon az oldal kinézetéhez: A sikeres márkázás alapja az összhang, ezért is fontos, hogy a popupunk is összhangban legyen az arculatunkkal.

  3. Használj olvasható betűtípust: Csak néhány másodpercünk van a látogatók visszacsábítására, így érdemes elkerülni az olyan betűtípust, amely nehézkessé teszi az olvasást.

  4. Használj reszponzív designt: A mai világban már napi rendszerességgel böngészünk weboldalakat az okos eszközeinkről. Ne felejtsük el, hogy a popupunknak mobilon is jól kell kinéznie.

popup design

Kép

Gyakran találkozhatunk olyan popuppal, amelyen kép is van – és ez nem véletlen, hiszen egy kép sokat segíthet megérteni az ajánlatunkat és még vonzóbbá tenni a popupot. Azonban csak akkor használjunk képet, ha annak tényleges hozzáadott értéke van.

Ne felejtsd el az alábbiakat, ha képet raksz a popupodra:

  1. A kép irányítsa a szemet az értékajánlatra: Több tanulmány is bebizonyította, hogy először a képet vesszük észre.

  2. Mutasd meg a látogatóidnak, hogy mit kapnak: Egy kép nagyon jó kiegészítés lehet a főcím mellé, azzal is alátámasztva, hogy mit fognak kapni, ha feliratkoznak.

  3. A képnek legyen köze az ajánlathoz: Egy szép, de irreleváns kép nem segít az értékajánlat hangsúlyozásában.

popup kép

Főcím

A főcím az első – vagy ha képet is használunk, a második – dolog, amit meglátnak a látogatóink, amikor megjelenik a popup. Fontos, hogy egyértelműen leírja az előnyöket és egy másodperc alatt meg is értse a látogató.

Lássuk a legfontosabb dolgokat, amit a főcím írásakor figyelembe kell venned:

  1. A főcím és az értékajánlat legyen egyértelmű: A főcímnek a lehető legegyszerűbben és legrövidebben kell összefoglalnia az ajánlatunk előnyeit.

  2. Egy értékajánlatnál ne használj többet egy popupon: Egy popupnak mindig csak egy célja legyen, mást még csak kis betűkkel se említsünk meg a popupon.

  3. Használj varázsszavakat: Varázsszavak alatt olyan szavakra gondolunk, mint a „limitált”, „ingyenes”, „most”, „különleges”, stb. Olyan szavak, amelyek hatással vannak a látogatóink érzelmeire.

popup főcím

Leírás

Az első benyomás után – melyet a design és a főcím határoz meg – a következő fontos tényező, hogy hogyan fogalmazzuk meg az üzenetünket. A leírás rész segít a látogatóinknak jobban megérteni az ajánlatot. Ennek a célja, hogy meggyőzzük őket, hogy akarják az ajánlatunkat.

Az alábbi pontokat tartsd észben a leírás szerkesztése közben:

  1. Legyen rövid: Csak egy másodpercünk van megragadni a látogatók figyelmét. Nem fognak elolvasni egy halom szöveget, amikor épp el akarják hagyni az oldalunkat.

  2. Használj könnyen értelmezhető mondatokat: Fogalmazzunk egyszerűen és egyértelműen, hogy biztosan egy másodperc alatt átérjen az üzenetünk, félreértések nélkül.

  3. Használj előnyökkel teli nyelvezetet: Ahelyett, hogy a termékünkről vagy a szolgáltatásunkról beszélnénk, azt emeljük ki, hogy milyen előnyöket jelent az a látogató számára.

popup leírás

Cselekvésre ösztönző gomb

A popupon használt cselekvésre ösztönzés, az úgynevezett call-to-action gomb is kulcsfontosságú szerepet játszik. Ezzel utasítjuk a látogatóinkat az általunk vágyott művelet megtételére. Ez általában egy gomb, amely olyan utasításokat tartalmaz, mint például “Töltsd le most”, “Iratkozz fel” vagy “Kérem a 10% kedvezményt”.

Emlékezz az alábbiakra, amikor a cselekvésre ösztönző gombodat készíted:

  1. Használj egyedi és konkrét gomb szöveget: A gomb szövege semmiképp se legyen olyan általános, mint a „Kattints ide”. Próbálj meg úgy fogalmazni, hogy egyértelműen leírja, hogy mit kapnak a látogatók a gombra kattintva: „Kérem az ingyenes szállítást”, „Mutasd az akciókat”, „Megyek a kasszához”, stb.

  2. A gomb színe legyen kontrasztos: Kontrasztos szín használatával könnyebben odaterelhetjük a látogatóink figyelmét a gombra.

  3. Mindig használj cselekvésre ösztönző szavakat: Cselekvést kifejező szavakkal konkrétan megmondhatjuk a látogatóknak, hogy mit várunk el tőlük. Ez a fajta bíztatás erős pszichológiai hatással bír.

popup cselekvésre ösztönző gomb

Feliratkozási mező

A feliratkozási mezők alatt azt az űrlapot értjük, ahol adatokat kérünk be a látogatóinktól. Ez is nagyon fontos része a popupnak. Nagyon sok látogató hagy félbe egy feliratkozást, mert túl sok információt kérnek be.

Úgyhogy ezt is tartsd észben:

  1. Használj egyszerű feliratkozási mezőt: A legtöbb esetben egy e-mail cím és egy keresztnév bőven elég.

popup feliratkozási mező

Ellenállhatatlan ajánlat

Elkészíthetjük a leggyönyörűbb és legmeggyőzőbb popupot, de ha nem elég jó maga az ajánlat, akkor nem lesz magas a konverziónk. Az ajánlat mindig legyen releváns a célcsoportunknak.

Kitaláltad, hogy mi az a releváns ajánlat? Szuper! Akkor még az alábbi két pontot is tartsd be, hogy igazán ellenállhatatlan legyen:

  1. Növeld a sürgősség érzetet: Egy határidő megadásával vagy egy visszaszámláló segítségével növelhetjük a sürgősség érzetet a popupunkon. Ez egy igen hatékony módszer a halogatás leküzdésére.

  2. Az értékre koncentrálj: A popupnak az ajánlatunk értékét kell hangsúlyoznia. Emeljük ki az előnyöket és fókuszáljunk a fájó pontokra.

popup ellenálhatatlan ajánlat

Adatvédelem

A legtöbb látogató számára fontos, hogy megbízzanak a cégben, ahonnan vásárolni fognak vagy megadják személyes adataikat. Annak érdekében, hogy bizalmat építsünk, érdemes felhívni a látogatóink figyelmét arra, hogy bizalmasan kezeljük az adataikat vagy linkeljük az Adatvédelmi landolónkra.

Ezért ne feledkezz meg soha az alábbi pontról:

  1. A felirakozási mező alatt linkeljünk az „Adatvédelmi irányelvek” oldalunkra, vagy csak illesszünk be egy sort arra vonatkozóan, hogy bizalmas fogjuk kezelni az adatokat.

popup adatvédelem

Szegmentálás

Nem szabad minden látogatónkat ugyanúgy kezelnünk. Minden látogatónk különbözik, a mai világban pedig el is várják a látogatók, hogy perszonalizáljuk a weboldalunkat. Személyre szabott tartalmat szeretnének látni.

Ezért szegmentáljuk mindig a látogatóinkat, amikor intelligens popupot jelenítünk meg nekik. Íme, néhány tipp, amelyre érdemes odafigyelned szegmentáció során:

  1. Különböztessük meg az „elkötelezett” és a „kevésbé elkötelezett” érdeklődőket: Elkötelezettnek nevezzük, azokat a látogatókat, akik készen állnak a vásárlásra (pl. már kosárba helyeztek egy vagy több terméket). A kevésbé elkötelezett érdeklődők pedig azok, akik valami okból még nem állnak készen a vásárlásra (pl. új látogatók, akik csak 1-2 oldalt tekintettek meg eddig).

  2. Zárjunk ki látogatókat: a korábban feliratkozott látogatókat zárjuk ki a kampányainkból, hiszen számukra irreleváns lesz egy olyan ajánlat, amit korábban már igénybe vettek.

  3. Használjunk elkötelezettség alapú célzást: Használjunk több változót is annak érdekében, hogy megkülönböztessük látogatóinkat elkötelezettség alapján, pl. új vagy visszatérő látogatók, hány oldalt tekintettek meg, oldalon eltöltött idő, jártak-e már bizonyos aloldalakon stb.

  4. Célozzunk forgalmi forrás alapján: Csoportosítsuk látogatóinkat az alapján, hogy milyen forrásból jönnek, pl. Facebook, Google, hírlevél, stb.

Az Értéksziget webáruház egy ingyenes füzetet ajánl a kevésbé elkötelezett látogatóinak, így feliratkoztatva őket az email listára. Az elkötelezett látogatóknak pedig egy másik kampányt állított be, amely a kosarat elhagyókat győzi meg arról, hogy fejezzék be azonnal a vásárlást.

popup szegmentálás

A/B teszt

Bár a végére hagytuk ezt a pontot, nem kevésbé fontos, mint a korábbiak. Készítsünk mindig több verziót a popupunkból és teszteljük, melyik teljesít jobban. Akkor érhetjük el a legjobb eredményeket, ha a saját tapasztalataink alapján javítjuk a kampányunkat. Egyszerre maximum 1 vagy két változást teszteljünk és mielőtt győztes kampányt hirdetnénk, győződjünk meg róla, hogy elegendő adat áll a rendelkezésünkre.

  1. A/B teszteljük a kampányainkat: Készítsünk legalább 2 verziót és figyeljük, hogyan teljesítenek.

A Zöldpolc.hu webáruház két különböző gombszöveget tesztelt intelligens popupon. Ennek eredményeképp közel 50%-os javulást értek el.

popup A/B tesztelés

Íme, néhány elem, amit érdemes tesztelni a popupjainkon:

  • címsor;
  • cselekvésre ösztönző szöveg;
  • cselekvésre ösztönző gomb színe, mérete és elhelyezése;
  • betűtípus, szín és méret;
  • háttérkép;
  • értékajánlat.

Már néhány apró változtatással is hatalmas eredményeket érhetünk el!

Most kattints ide és töltsd le a checklistát, így mindig kéznél lesz szükség esetén.

Összegzés

Ahogy láthatjuk, jó néhány dologra kell odafigyelnünk egy intelligens popup szerkesztése során. Szerencsére egy kis gyakorlás után már érzésből tudni fogjuk a fontos pontokat. Addig is ez a checklista segít abban, hogy tökéletes popupot készítsünk.

Van olyan, amit kihagytunk a listából? Írd meg hozzászólásban! 🙂

(Megjegyzés: Érdekel, hogyan teheted élménnyé a vásárlást az OptiMonk segítségével? Kattints ide és töltsd le ingyenes útmutatónkat, melyben megmutatjuk, hogyan mutathatsz minden látogatónak személyre szabott üzenetet.)

Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció a gyakorlatban

Share this

One thought on “25 pontos checklista: A tökéletes popup receptje

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük