13 hatékony e-mail marketing trükk, ami 2024-ben is jövedelmező

Ha maximalizálni szeretnéd a webáruházadból származó bevételt, elengedhetetlen egy sikeres e-mail marketing stratégia kifejlesztése. Az e-mail marketing egy rendkívül jövedelmező marketingcsatorna, amely lehetőséget kínál arra, hogy lenyűgöző ROI-t érj el.

Amellett, hogy segíti az alapvető piaci szereplést, az e-mail marketing számos további előnnyel jár, például növeli a webhely forgalmát, segít kialakítani a márka hangvételét, és lehetővé teszi, hogy közvetlenül kommunikálhass a célközönségeddel.

Ahhoz azonban, hogy mindezeket az előnyöket élvezhesd, elengedhetetlen, hogy az e-mail marketing bevált praktikáit kövesd. Jól felépített e-mail kampányokkal magas kattintási arány érhető el, és hihetetlenül pozitív eredményeket hozhat, de a rossz marketing e-mailek viszont elriasztják a feliratkozókat, és visszafelé sülnek el.

Akkor lássunk is hozzá a 13 létfontosságú email marketing praktikát tartalmazó listánkhoz!

1. Ne vásárolj e-mail címeket

Bár az Egyesült Államokban (és számos más országban) technikailag legális e-mail listát vásárolni, a legtöbb országban tiltott az ilyen címekre kéretlen üzenetek küldése.

Ennek oka az, hogy a megvásárolt listán szereplő “új feliratkozók” nem adtak hozzájárulást ahhoz, hogy tőled e-mail kampányokat kapjanak.

Még abban az esetben sem érnél el jelentős eredményeket, ha olyan országban üzemeltetnél webáruházat, ahol engedélyezett a megvásárolt e-mail lista használata. Ennek oka, hogy az ilyen címekre kiküldött kampányok valószínűleg csekély hatást gyakorolnának a sok inaktív felhasználó miatt, ráadásul azok az emberek, akiknek üzeneteket küldesz, valószínűleg nem tartoznak a célközönségedhez.

Emellett soha nem hallottak még a márkádról, így kicsi az esély arra, hogy valóban érdeklődni fognak az e-mail kampányaid iránt. Ellenben fennáll annak a veszélye, hogy a címzettek végül spamnek jelölik meg az üzeneteidet az e-mail szolgáltatójuknál, ami a DNS-ed feketelistázásához vezethet.

 

2. Használj lead mágneseket a lista építéséhez

Hogyan építhetsz közönséget az e-mail kampányaidhoz, ha nem vásárolhatsz e-mail listákat?

Az e-mail címek gyűjtésének legideálisabb módja az, ha leadmágnessel győzöd meg webhelyed látogatóit arról, hogy önkéntesen kitöltsenek egy e-mail feliratkozás űrlapot.

A leadmágnes egy olyan motivációs ajánlat, amelyet felajánlasz a látogatóknak, hogy meggyőzd őket az e-mail feliratkozás fontosságáról.

Az egyik legnépszerűbb leadmágnes az egyszerű kedvezményes ajánlat. Az alábbi példában láthatod, hogy az Obvi vállalat minden új feliratkozó számára egy 20%-os kedvezménykódot kínál a postaládájába.

 

Ha nem szeretnél kedvezményt kínálni, akkor egy értékes tartalmat ingyen is felajánlhatsz. 

Ez lehet egy népszerű blogbejegyzésbe ágyazott banner is, mint az alábbi példában, ahol a 101 jógapóz letölthető anyaga a lead mágnes.

Ha követed ezt a praktikát, akkor ez nagyszerű módja lehet annak, hogy valódi érdeklődőkből álló listát építs. 

Nézd meg ezeket az OptiMonk sablonokat, amelyek segíthetnek a hatékony listaépítésben:

3. Hozz létre célközönség szegmenseket

Egy másik kulcsfontosságú praktika a lista kisebb csoportokra történő szegmentálása. Ez lehetővé teszi, hogy célzott kampányokat küldj olyan ügyfélszegmenseknek, amelyeknek közösek valamely fő jellemzői (és ugyanazokat az üzeneteket találják relevánsnak).

Néhány olyan jellemző, amely alapján kisebb szegmensekbe csoportosíthatod célközönséged: egy bizonyos típusú termék iránti érdeklődés, földrajzi elhelyezkedés vagy az értékesítési tölcsérben való pozíció. 

Vedd figyelembe, hogy minél több adat áll rendelkezésére, annál célzottabbá teheted e-mail kampányaid.

Éppen ezért érdemes kiegészítő információkat is gyűjtenünk a lead generálás folyamata során. 

Íme egy példa egy email feliratkozó popupra, amely egy második lépéssel még több információt szerez:

 

A szokásos e-mailes feliratkozási űrlap után ezt a második képernyőt mutatják meg a felhasználóknak:

Azok az e-kereskedelmi márkák, amelyek alkalmazzák ezt a listaképző stratégiát, szinkronizálják az információkat az e-mail marketing platformjukkal, és segítségével releváns, tartalommal teli e-mail kampányokat tudnak indítani.

4. Gyűjts zero-party adatokat

A zero-party adatok közé tartozik minden olyan információ, amelyet a weboldal látogatói önként és szándékosan osztanak meg egy márkával. Általában ezt a jobb vásárlási élményért cserébe teszik, vagy azért, hogy pénzbeli jutalmat, vagy egyéb értékes tartalmat kapjanak a márkától.

Amint azt az utóbbi listaépítő praktikánál láttuk, a zero-party adatok gyűjtése kulcsfontosságú ahhoz, hogy személyre szabott élményt nyújtsunk ügyfeleinknek. Az e-mail marketing esetében a megnyitási arány és az átkattintási arány ugrásszerűen megnő, ha ügyfeleid elmondhatták, mi érdekli őket, és Te pedig az igényeiknek megfelelő tartalmat küldesz nekik.

Helyszíni kvízek és felmérések futtatásával is gyűjthetsz zero-party adatokat. A látogatók általában nagyon élvezik a kvízek kitöltését, és az összes összegyűjtött információt már az üdvözlő e-mailtől kezdve felhasználhatod.

Íme egy remek példa egy kvízre, amelyet a Rituals használ zero-party adatok gyűjtésére:

Íme néhány mutatós OptiMonk sablon, amelyekkel zero-party adatokat gyűjthetsz:

5. Rendszeresen tisztítsd meg a listád

Az egyik legfontosabb e-mail marketing praktika az, hogy gondoskodj e-mail listád naprakész állapotáról. Nem egészséges, ha e-mail kampányaid inaktív fiókoknak kerülnek kiküldésre, mivel ez a legtöbb e-mail marketing platformon és e-mail kliensben is negatívan befolyásolja a minősítést.

Ha sok e-mailed visszapattan vagy spamként lesz megjelölve, sokkal nagyobb valószínűséggel aktiválja a spamszűrőket a jövőben.

Az is kulcsfontosságú, hogy eltávolítsd azokat a felhasználókat, akik a leiratkozás gombra kattintottak. Egyes országokban pénzbírsággal sújthatják, ha nem állítod le a leiratkozott felhasználóknak küldött e-mail kampányokat.

6. A/B teszteld a tárgysorokat

Az e-mail tárgysora az egyik legfontosabb tényező, amely meghatározza az egyes kampányok sikerét. Ha egy e-mail kampánynak különösen meggyőző a tárgysora, azt sokkal több címzett fogja megnyitni.

Azonban gyakran nehéz pontosan megjósolni, hogy melyik e-mail tárgysor fog a legjobban teljesíteni. Lehet találgatni, de jobb, ha hideg, valós adatokat használsz, hogy a legjobb e-mail tárgysorokat használhasd az összes kampányához.

Ez azt jelenti, hogy A/B tesztelést kell alkalmaznod, hogy kiderítsd, mely típusú tárgysorok kapják a legjobb visszhangot az egyes célközönségeknél.

Például lehet, hogy nagyobb sikered lesz az üdvözlő e-mailekkel, ha a tárgysor egyenesen a lényegre tör, ahelyett, hogy humorral próbálkoznál… vagy éppen az ellenkezője! Ami fontos, hogy az olyan e-mail marketing mérőszámok, mint a megnyitási arány, az átkattintási arány és a bevételek a lehető legoptimálisabbak legyenek.

Valójában az A/B tesztelés nem csak az egyik legfontosabb e-mail marketing praktika, hanem általában véve is az egyik legfontosabb marketing praktikum.

7. Használj személyre szabott e-mail üdvözlést

A feliratkozókkal való személyes kapcsolatfelvétel minden nyerő e-mail marketingstratégia része. Ha az e-mail marketingkampányaid címzettjei úgy érzik, hogy közvetlenül hozzájuk beszélsz, szokásukká válik, hogy rendszeresen megnyissák az üzeneteidet.

A legjobb (és legegyszerűbb) módja annak, hogy e-mail marketing kampányaid személyes hangvételűvé tedd, ha név szerint szólítod meg feliratkozóid. 

A legtöbb e-mail marketing eszközzel ezt néhány kattintással megteheted (feltéve, hogy az adatok kéznél vannak).

 

8. Perszonalizáld az e-mail kampányok tárgysorát és szövegét

Személyre szabott üdvözlőszövegeket használsz az e-mailjeidben? Nagyszerű! De ne állj meg itt… még sok mindent tehetsz a sikerért.

Ha például tudod, hogy milyen termékek érdekelnek valakit, akkor olyan e-mail kampányokat hozhatsz létre, amelyek személyre szabott termékajánlásokat tartalmaznak. Megmutathatsz nekik termékeket azokból a kategóriákból, amelyek iránt érdeklődnek, vagy egy e-mail kampány segítségével tájékoztathatod a felhasználóidat arról, hogy egy őket érdeklő termék most akciós.

Az e-mailek perszonalizációjának egy másik módja a felhasználói viselkedés alapján lehetséges. Például küldhetsz kosárelhagyó e-maileket, vagy elérheted azokat az ügyfeleket, akik több mint 3 hónapja nem tértek vissza az oldaladra.

Ahogy láthatod, az e-mail tárgysorától kezdve egészen a tartalomig minden perszonalizálható, így minden jövőbeli kampányod az egyes e-mail címzettekhez igazodhat és személyre szabottá válhat.

 

9. Legyen meggyőző CTA-d

Amikor promóciós e-maileket írsz, a második legfontosabb rész (a tárgysor után) a cselekvésre való felhívás (CTA). Nem csak azt akarod, hogy az e-mail kampányaid a feliratkozóid postaládájában landoljanak, hanem azt is, hogy valóban elvégezzenek valamilyen konkrét műveletet.

A jó CTA három dologból áll:

  • Rövid, 
  • egyszerű, 
  • és egyértelmű. 

Ha arra szeretnéd ösztönözni ügyfeleidet, hogy gondolkodás nélkül lépjenek az értékesítési folyamat következő lépésére, akkor semmilyen zavar vagy felmerülő kérdés nem állhat ennek útjába.

Ha sikerül meggyőző CTA-t létrehoznod, az összes fontos e-mail mérőszám, például az átkattintási arány természetesen növekedni fog.

 

10. Optimalizáld landing oldalaid címsorait

Ha egy e-mail feliratkozó az e-mail kampányból átkerül weboldaladra, nem szabad, hogy meglepődjön vagy összezavarodjon attól, amit ott talál.

A legegyszerűbben úgy biztosíthatod, hogy a landoló oldalaid összhangban legyenek az e-mail kampányaiddal, ha gondoskodsz arról, hogy a címsor az e-mail címsorát és szövegét tükrözze. Így azt fogják megtalálni, amiért kattintottak.

Ennek az ötletnek a megvalósításához használhatod az OptiMonk dinamikus tartalom funkcióját is. Íme egy landing oldal, amely a “dolgozó anyák” szegmensét célozza meg:

 

És itt van még egy, amely az edzőterem szerelmeseinek szól:

11. Irányítsd át a feliratkozókat személyre szabott landing oldalakra

Beszéltünk már arról, hogy mennyire fontos, hogy túlmutassunk egy e-mail kampány tárgysorának mezei személyre szabásán… a landing oldalak címsorainak egyszerű szemléletű személyre szabásánál is tovább mehetünk. 

Mivel már ismered a feliratkozóid keresztnevét, miért ne használhatnád őket a landing oldalaidon, hogy személyesen köszöntsd őket?

Egy teljesen személyre szabott értékesítési csatorna létrehozása növeli az e-mail marketingkampányok konverziós arányát és javíthatja a ROI-t.

Látogatóid biztosan örülni fognak, ha egy ilyen személyre szabott fejlécet látnak: “Szia John, üdv újra nálunk!”

Bónusz tipp: Győződj meg róla, hogy landoló oldalaid mobileszközökön is jól néznek ki, nem csak az asztali számítógépeken. Mivel a legtöbben mobil e-mail klienseket használnak, hogy útközben is lépést tartsanak a kommunikációval, sokan fogják látni ezeket az oldalakat mobileszközökön.

12. Az adatok alapján javítsd e-mail marketing stratégiád

Mindig arra kell törekedned, hogy az adatok felhasználásával javítsd az e-mail marketing teljesítményét, hogy lásd, mi működik és mi nem. Az analitika használatával magabiztosabb döntéseket hozhatsz az e-mail marketing stratégiáddal kapcsolatban.

Alapvető fontosságú az olyan mérőszámok nyomon követése, mint a megnyitási arány, az átkattintási arány és a leiratkozások. Ebből megtudhatod, hogy az embereket valójában mi érdekli, és mi az, ami a legnagyobb elkötelezettséget váltja ki.

Miután javítottál az első néhány problémán, ellenőrizd, hogy a megoldásaid valóban működnek-e. Ezután léphetsz tovább a következő javításokra.

13. Mindig jeleníts meg leiratkozási linket

Még ha nem is szeretnéd, hogy a feliratkozóid lemondjanak arról, hogy e-maileket kapjanak Tőled, fontos, hogy minden e-mailed alján szerepeljen egy leiratkozási link.

Néhányan valóban eljutnak majd a leiratkozási oldaladra, de mindenki más nem fogja úgy érezni, hogy kényszerítve van arra, hogy e-maileket kapjon Tőled.

GYIK

Melyek a sikeres marketing e-mailek elemei?

  • A lista szegmentálása: Az e-mail marketing lehetővé teszi, hogy nagyon specifikus célcsoportokat érj el. Használd ki ezt egy szegmentált lista létrehozásával.
  • A compelling subject line: Az e-mail tárgysor a fő tényező, amely meghatározza, hogy valaki valóban megnyitja-e az e-mailt. Ezért mindig ügyelned kell arra, hogy a tárgysor kitűnjön a zsúfolt postaládából.
  • Great copy: Az e-mail kampányok teljes szövegének – a tárgysoron át az előnézeti szövegen át a szövegtestig – lényegre törőnek kell lennie.
  • Ütős CTA: Az egyértelmű CTA az egyik legfontosabb e-mail marketing trükk, mert segít a feliratkozókat az értékesítési tölcsér egyik szakaszából a másikba juttatni. Győződj meg róla, hogy a CTA nem okoz zavart.
  • Perszonalizáció: Győződj meg róla, hogy mindig felhasználod a rendelkezésére álló összes adatot, hogy releváns tartalmat juttathass el a feliratkozóidnak.

Mi a legjobb módja az e-mail lista építésének?

Amint azt a legjobb email marketing praktikák listájánkból láthattad, a legjobb elölről, lépésről lépésre felépíteni a saját e-mail marketing listádat. Így olyan közönséget tudsz majd kialakítani, akiket valóban érdekel a márkád és a mondanivalód!

Ha organikusan szeretnél e-mail listát építeni, akkor a popupok jelentik a legjobb megoldást. Mivel hatékonyan képesek megragadni a figyelmet, segítenek gyorsan felépíteni egy masszív e-mail listát.

Végezetül

Akár tapasztalt e-mail marketinges vagy, akár csak most kezdted el az első havi hírleveled, reméljük, hogy tanultál valamit a legjobb e-mail marketing praktikák anyagunkból. 

Ha arra törekszel, hogy teljes mértékben optimalizáld az e-mail marketing tevékenységed, az üdvözlő e-mailektől kezdve a vásárlást visszaigazoló e-mailekig és azon túl, rendkívül elkötelezett, hűséges ügyfelek bázisát építheted ki.

Az OptiMonk segítségével gyorsan felépítheted e-mail listád, miközben rengeteg rendkívül értékes zero-party adatot gyűjthetsz. Az OptiMonk innovatív weboldal perszonalizációs szoftvere ingyenesen kipróbálható, így nincs igazán ok arra, hogy ne hozz létre egy fiókot még ma, amivel máris belevághatsz a lista építésbe!

Share this