18 bevált e-kereskedelmi marketing stratégia, amit ki kell próbálnod 2023-ban

Keresed azt a kiemelkedő webáruház marketingstratégiát, amely túltesz a versenytársaidon?

Jó helyen jársz. Ma 18 bizonyított e-kereskedelmi stratégiát vizsgálunk meg, amelyek olyan vállalkozásokat segítettek a online láthatóság növelésében, forgalom generálásában és az értékesítés fellendítésében, mint a Tiéd.

Ezek a bombabiztos marketing tippek és módszerek korábban már számos webáruház növekedését és az értékesítési eredmények javulását segítették elő. Merüljünk bele, és fedezzük fel azokat az új technikákat – kezdőtől a haladó szintig -, amelyek a Te marketing erőfeszítéseidet is a következő szintre emelhetik!

E-kereskedelmi marketingstratégiák kezdőknek

Nem minden marketingstratégia való mindenkinek. Néhányuk inkább a profiknak szól, de itt most olyan bizonyított módszereket gyűjtöttünk össze, amiket akkor is bevezethetsz a vállalkozásodban, ha csak most kezded:

1. Hírlevél feliratkozás népszerűsítése a nem feliratkozók körében

Az egyik leghatékonyabb e-kereskedelmi marketingstratégia a hírlevél feliratkozók számának növelésére a feliratkozási lehetőségek népszerűsítése. 

Ha egyszerűvé és vonzóvá teszed a nem feliratkozók számára a jelentkezést, növelheted a potenciális vásárlóid és érdeklődőid adatbázisát anélkül, hogy negatívan befolyásolnád a konverziós rátákat.

Hogy a legtöbbet hozd ki az e-mail pop-upjaiból, itt van néhány tipp, amit érdemes szem előtt tartani:

  • Időzítés: Ne mutasd meg a pop-upot azonnal, amikor a látogató a weboldaladra érkezik. Adj nekik némi időt a böngészésre, mielőtt megjeleníted a pop-upot.
  • Értékajánlat: Világosan kommunikáld a hírlevélre való feliratkozás értékét. Exkluzív ajánlatokat vagy új termékekkel kapcsolatos frissítéseket kapnak? Tedd vonzóvá.
  • Dizájn: Bizonyosodj meg róla, hogy a pop-up vizuálisan vonzó és összhangban van a weboldalad általános megjelenésével. Kerüld a túlzsúfoltságot és tartsd meg könnyen átláthatóan ajánlataid.
  • Kilépési szándék: Használj kilépési szándék pop-upokat a látogatóid megszólítására, akik éppen el akarnák hagyni a weboldalad. Kínálj nekik az utolsó pillanatban felkínált ösztönzést a hírlevélre való feliratkozáshoz.
  • A/B tesztelés: Tesztelj különböző változatokat a pop-upból, hogy lásd, mi működik a legjobban a közönséged számára. Ez magában foglalhatja a különböző szövegezést, dizájnt és időzítést.

Ezekkel az OptiMonk sablonokkal kezdheted a legkönnyebben:

2. Akadályozd meg a kosár elhagyását limitált idejű ajánlatokkal

Nem titok… minden e-kereskedelmi vállalkozás szembesül a kosár elhagyásának mértékével: az átlagos kosár elhagyási arány 66,5%. Azonban van módja annak, hogy kezeljük ezt a problémát és növeljük a konverziókat.

A limitált idejű ajánlatok felkínálása a weboldal látogatóinak egy nagyon hatékony stratégia, amely hűséges vásárlóvá teszi a potenciális ügyfeleket.

Amikor az ügyfelek éppen el akarják hagyni a kosarukat, egy vissazszámlálós ajánlat bemutatása növelheti annak valószínűségét, hogy végrehajtják a vásárlást. A limitált idejű ajánlatok sürgősséget és exkluzivitást teremtenek, ösztönözve az ügyfeleket, hogy gyorsan cselekedjenek, mielőtt az ajánlat lejár.

Vedd fontolóra, hogy kedvezményt vagy ingyenes szállítást kínálj a be nem fejezett vásárlásra, hogy vonzóvá tedd az időkorlátos ajánlatodat. Bizonyosodj meg róla, hogy az ajánlat elég jelentős ahhoz, hogy felkeltse az érdeklődésüket és ösztönözze őket a vásárlás befejezésére. Egy visszaszámláló óra használata a pop-upodon további sürgősség érzetét teremtheti, tovább ösztönözve az ügyfeleket a gyors cselekvésre.

3. Emlékeztesd a felhasználókat a kuponjaikra, hogy ezzel ösztönözd a beváltásukat

A kupon emlékeztető sávok bevezetése egy okos e-com marketingstratégia, amely növeli az értékesítés hatékonyságát és az ügyfélhűséget.

Jeleníts meg egy állandó ragadós sávot, hogy emlékeztesd az ügyfeleket az aktív kuponkódjukra, ami segít megelőzni, hogy elfelejtsék azt használni a vásárlás során.

Ez a vizuális jelzés ösztönzi az ügyfeleket a vásárlás befejezésére, miközben zavartalan vásárlási élményt élveznek.

A kutatások azt mutatják, hogy a vállalkozások akár 50%-kal is javíthatják a kuponok beváltási arányát a követő ragadós sávok használatával, ami az egyik legjobb e-kereskedelmi marketingstratégia a bevétel maximalizálására.

Ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki a kupon emlékeztető sávokból:

  • Bizonyosodj meg róla, hogy a sáv látható, és kiemelkedik az oldalon élénk színekkel és figyelemfelkeltő szöveggel.
  • Nyújts világos utasításokat a kupon beváltására, és foglald bele a felszólítást a cselekvésre (CTA), hogy növeld a kupon beváltásának valószínűségét.
  • Teremts sürgősséget egy visszaszámláló óra használatával, hogy ösztönözd az ügyfeleket a gyors cselekvésre.

4. Gemifikáld a felhasználói élményt egy szerencsekerékkel

Szeretnéd fokozni a felhasználói élményt webáruházadban és javítani a konverziós rátáidat? Fontold meg a játékosítást!

A gemifikált kampányok beépítése értékes eszköz lehet az ügyfél szerzés növelésére és az általános konverziós ráták javítására.

Egy játékosított megközelítés például a szerencsekerék kampány használata. Ez a kampány egy forgatható kerékből áll, amely a vásárlóknak esélyt kínál arra, hogy megnyerjenek néhányat a különböző díjakból vagy kedvezményekből.

A részvételhez a vásárlókat arra kérjük, hogy adják meg az e-mail címüket vagy valamilyen módon vegyenek részt a márkád életében. Miután ezt megteszik, cserében egy pörgetést kínálunk nekik a keréken.

Ez a kampány nemcsak a weboldallal való szorosabb kapcsolatot ösztönzi, hanem lehetővé teszi számodra, hogy értékes e-mail címeket gyűjts be a jövőbeli marketing erőfeszítéseidhez. Azáltal, hogy a közönségedre szabott díjakat vagy kedvezményeket kínálsz, ösztönözheted a látogatókat arra, hogy próbálkozzanak és játékos, vidám módon vegyenek részt a márkáddal kapcsolatos aktivitásokban. A gemifikált kampányoknak, mint a szerencsekerék, körülbelül 13%-os konverziós rátájuk van.

Mielőtt bevezetnél egy gemifikált kampányt, fontos figyelembe venni a közönségedet és ennek megfelelően testre szabni a tartalmát. Míg a játékosítás hatékonyan képes lekötni a fiatalabb, technológiailag jártas közönséget, talán nem illik az idősebb vásárlókhoz.

Kezdd ezekkel a szerencsekerék sablonokkal:

5. Promózd a legnépszerűbb termékeket minden kategóriában

Nehezen tudod segíteni a vásárlóidat a weboldaladon lévő széles termékskálán a navigálásban? Ha igen, a legnépszerűbb termékek bemutatása minden kategóriában hatékony marketingstratégia lehet.

A legtöbbet megtekintett vagy a leggyakrabban vásárolt termékek kiemelésével társadalmi bizonyítékot (social proof) nyújthatsz, és segíthetsz a látogatóidnak magabiztosabban vásárolni. Ez a megközelítés végül akár 20%-kal is növelheti a termékmegtekintéssel rendelkező munkamenetek számát, ami növeli az értékesítést és a bevételt.

Ahhoz, hogy hatékonyan mutasd be a legnépszerűbb termékeidet, fontold meg egy külön “Legnépszerűbb” szekció létrehozását a kezdőoldaladon vagy a kategória oldalakon.

Használhatsz “Legkelendőbb” jelzőt vagy címkét is magán a termékképen, hogy felkeltse a vásárló figyelmét, és gyorsan tájékoztassa őket arról, mely termékek a legnépszerűbbek.

A “legnépszerűbb” avagy “trending now” jelzővel ellátott termékek rendszeres frissítése elengedhetetlen ahhoz, hogy a tartalom friss és vonzó maradjon a vásárlóid számára. Használhatsz analitikai eszközöket a népszerű termékkampányaid teljesítményének nyomon követésére, és még jobb eredmények érdekében optimalizálhatod őket.

6. Segíts a visszatérő látogatóknak és emlékeztesd őket, hol hagyták abba

E-kereskedelmi vállalkozásként, ne felejtsd el, hogy a forgalmad jelentős részét a visszatérő látogatók teszik ki, akik már korábban érdeklődést mutathattak bizonyos termékek vagy kategóriák iránt.

Ahhoz, hogy optimalizáld a vásárlási élményüket és ösztönözd őket a vásárlás befejezésére, fontos, hogy vezesd őket az útjukban, ami azt jelenti, hogy segítesz nekik ott folytatni, ahol abbahagyták.

Ezt hatékonyan úgy érheted el, hogy megjeleníted a korábban megtekintett termékeket egy személyre szabott üdvözlő üzenetben, amikor visszatérnek a weboldaladra. Ez segítséget nyújt, és lehetővé teszi számukra, hogy könnyen folytassák a vásárlási élményüket, miközben azt is megmutatod nekik, hogy értékeled az idejüket és megérted az igényeiket.

Íme, hogyan csinálta a Vegetology:

7. Indíts vásárlás utáni felméréseket

Ha márkaépítésbe, keresletgenerálásba, offline vagy közösségi médiás marketingbe fektetsz be, de nem vagy biztos abban, hogy mennyire hatékonyak ezek, nem vagy egyedül.

A Google Analytics gyakran nem képes visszajelezni ezeket a stratégiákat. Ráadásul a legtöbb vásárló több eszközt használ, ami megnehezíti a márka felfedezésének nyomon követését.

Hogy pontos attribúciós adatokat szerezz, kérdezd meg a vásárlóidat, hogy hol hallottak rólad egy felugró ablakban a köszönő oldaladon. Motiválhatod őket a válaszadásra azzal, hogy további kedvezményt kínálsz a következő vásárlásukra.

8. Javítsd a felhasználói élményt és gyűjts visszajelzéseket a vásárlás folyamatáról

Ha olyan módszereket keresel, amelyekkel javíthatod webáruházad marketingstratégiáját, a vásárlóidtól kapott visszajelzések gyűjtése közvetlenül a vásárlásuk után rendkívül hatékony lehet.

A vásárlók nagyobb valószínűséggel válaszolnak, amikor pozitívan érzik magukat a vásárlásuk miatt, és az élmény még friss emlék számukra.

Íme néhány ötlet, amit érdemes szem előtt tartanod a visszajelzések gyűjtésekor:

A visszajelzési popup-od legyen könnyen kitölthető, és ne igényeljen túl sok időt a vásárlóidtól.

Győződj meg róla, hogy a helyes kérdéseket teszed fel, amelyek értékes információkkal szolgálnak számodra. Például kérdezhetsz a fizetési folyamatról, a szállítási időkről vagy a termék minőségéről.

Az is ösztönözheti a vásárlókat, hogy kitöltsék a visszajelzési űrlapot, ha kedvezményt kínálsz. Fontold meg, hogy kedvezményt ajánlsz a vásárlóknak a következő vásárlásukra, mint köszönet a visszajelzésükért.

A vásárlás utáni visszajelzések gyűjtése segíthet javítani a weboldaladat és a felhasználói élményt a jövőbeli vásárlók számára. Ez az egyik legjobb e-kereskedelmi marketingstratégia a vásárlók megtartásának és hűség javítása érdekében.

Középhaladó e-kereskedelmi stratégiák

Már van némi tapasztalatod az e-kereskedelmi marketingben? Nagyszerű! Megfontolhatod a következő stratégiák alkalmazását is:

9. Promózd a szállítási küszöbértéket a kosár értéke alapján

Szeretnéd növelni az átlagos rendelési értéket webáruházadban és megnövelni a bevételedet? A dinamikus ingyenes szállítási sáv alkalmazása nagyszerű kiindulópont lehet.

A kutatások azt mutatják, hogy 10-ből 9 fogyasztó úgy gondolja, hogy az ingyenes szállítás a legfőbb ösztönző az online vásárláshoz, így ez erős eszköz lehet a vásárlók buzdítására, hogy több terméket adjanak a kosarukhoz (és befejezzék a fizetési folyamatot).

Azzal, hogy megmutatod, mennyit kell még a vásárlónak költenie az ingyenes szállítás megszerzéséhez, gyorsan és hatékonyan növelheted az átlagos rendelési értéket.

Ehhez egyszerűen hozz létre egy ragadós sávot smart tag-ekkel, amely dinamikusan frissül, és megjeleníti a pontos további értéket, amely szükséges az ingyenes szállítás megszerzéséhez. Ezzel akár 5%-kal is növelheted az átlagos rendelési értéket.

10. Dinamikusan perszonalizáld az üdvözlő popup-okat az országnevekkel

Szeretnéd javítani az oldaladat a nemzetközi vásárlóid számára és növelni az e-kereskedelmi eladásaidat, anélkül, hogy túl sok erőfeszítést tennél bele? Egy nagyszerű módszer erre az, ha személyre szabod az üdvözlő popup kampányaid, olyan üzenetekkel, amelyek kifejezetten az adott országokra szabottak.

Ez az egyszerű, mégis erőteljes megoldás segíthet abban, hogy mélyebb kapcsolatot alakíts ki a nemzetközi közönséggel, és javítsd az általános élményüket a weboldaladon.

Azonban ennek a stratégiának a manuális alkalmazása kihívást jelenthet, itt jöhetnek képbe az intelligens címkék, azaz a smart tag-ek. Smart tag-ek segítségével automatikusan személyre szabhatod a felugró ablakaidat minden látogató számára, megemlítve az ő országának a nevét, hogy egy vonzóbb és emlékezetesebb élményt teremts. Ez különösen hasznos azoknak a webáruházaknak, ahol jelentős a nemzetközi forgalom, mivel lehetővé teszi számodra, hogy minimális erőfeszítéssel vonzz potenciális vásárlókat és megtartsd a hűségeseket.

11. Építsd fel az e-mail és SMS listádat egyszerre

Küzdesz az e-mail listaépítés és az SMS (szöveges üzenet) marketingbe való bekapcsolódás kísértése között?

Csábít az SMS marketing magas megnyitási és kattintási aránya, de attól tartasz, hogy ha megpróbálod telefonszámokat és e-mail címeket gyűjteni, csökkenteni fogod a konverziós arányaidat?

Van egy megoldásunk számodra: a trójai faló módszer.

Ez a módszer először egy e-mail cím megadását kéri, majd további ösztönzőt kínál cserébe egy telefonszámért. Így növelheted az esélyeidet arra, hogy az e-mail előfizetőidet SMS előfizetőkké alakítsd, akár 30%-ról 80%-ra, az ösztönző minőségétől függően. Ezzel a megoldással máris élvezheted az SMS marketing előnyeit anélkül, hogy veszélyeztetnéd a konverziós arányaidat.

Néhány perc alatt elkezdheted a használatra kész sablonjainkkal:

12. Ajánlj releváns termékeket a blogcikkekben

Blogger vagy, aki gyakran beszél termékekről a cikkeiben? Ha igen, fontold meg az beágyazott termékajánlások beépítését, hogy növeld a blogod konverziós arányait.

Azzal, hogy olyan termékeket népszerűsítesz, amelyek relevánsak a blogbejegyzésed témájához (például energiafokozó smoothie-kat egy energianövelő témájú bejegyzéshez), felkeltheted az olvasóid figyelmét, és ráveheted őket a vásárlásra.

Ez a taktika nem csak a konverziós arányaidat növelheti, de a weboldaladon történő elköteleződést és a kosár értékét is megnövelheti. Tehát miért elégednél meg pusztán informatív blogcikkek publikálásával, amikor lehetőséget is kínálhatsz az olvasóidnak a cselekvésre és a kapcsolódó termékek megvásárlására?

13. Ösztönözd termékkínálatod felfedezését azzal, hogy automatikusan népszerűsíted a top termékeidet

A kedvezmények népszerű webáruház stratégiának számíthatnak, de azoknak a látogatóknak kínálni, akik a Google Shopping hirdetésekből vagy árösszehasonlító oldalakról érkeznek, lehet, hogy nem hatékonyak.

Miért nem?

Mert ezek a látogatók már tisztában voltak az áraiddal, mielőtt az oldaladra érkeztek. Ha éppen távozni készülnek, a probléma valószínűleg nem az árral kapcsolatos.

Ehelyett összpontosíts a termékfelfedezésre azzal, hogy a trendi termékeidet népszerűsíted egy kilépési szándékot jelző felugró ablakban, így csökkentve a visszapattanási arányt. Használd ezt a dinamikus taktikát úgy, hogy létrehozol egy kilépési szándékot jelző felugró ablakot, és megfelelően beállítod a Google Ads forgalomhoz.

14. Perszonalizáld kezdőoldalad üzeneteit a visszatérő vásárlók számára

Képzeld el, hogy egy visszatérő vásárló belép az oldaladra, és a kezdőoldalon a saját nevét látja. Ez a egyszerű gesztus azonnal közelebb hozza őt a márkádhoz, és megmutatja, hogy értékeled a jelenlétét.

De itt nem áll meg a dolog. A korábbi vásárlásokról és böngészési történetről rendelkezésre álló információk felhasználásával releváns információkat és termékajánlásokat mutathatsz nekik.

Például, ha korábban vásároltak egy bizonyos típusú terméket, a kezdőoldalon kiemelhetsz ehhez hasonló termékeket vagy tartozékokat.

A perszonalizáció bevált módszer a vásárlói lojalitás növelésére és az értékesítés elősegítésére. Szánj időt a vásárlói adatok elemzésére és a visszatérő vásárlók számára személyre szabott élmények kialakítására. Nemcsak különlegessé teszi őket, de több eladást is generál az e-kereskedelmi vállalkozásod számára.

15. Gyűjts 5 csillagos értékeléseket hatékonyan és szabályosan 

Az elégedett vásárlók visszajelzéseinek gyűjtése kulcsfontosságú a bizalom és hitelesség kiépítésében, és minden e-kereskedelmi vállalkozás számára elsődleges fontosságú kell, hogy legyen. Ha küzdesz a vélemények összegyűjtésével, érdemes megfontolnod a beágyazott tartalmak alkalmazását.

Egy praktikus megközelítés lehet, hogy személyre szabott üzenettel köszöntöd a visszatérő vásárlókat a honlapon, és megkérdezed őket, mennyire elégedettek az előző vásárlásukkal.

Ha pozitív értékelést adnak, például 5 csillagot, irányítsd át őket egy véleményező platformra, mint például a Trustpilot. Másrészt, ha negatív értékelést adnak, tegyél fel egy követő kérdést, hogy visszajelzést gyűjts az élményükről.

Haladó e-kereskedelmi marketingstratégiák

Már profi vagy a webáruház marketingben? Itt van néhány haladó taktika, amit hasznosnak találhatsz:

16. Perszonalizáld a top affiliate vásárlóid ajánlatait 

Dolgozol ajánló vagy affiliate partnerekkel, akik jelentős forgalmat hoznak a weboldaladra?

Érdemes lenne személyre szabott üdvözlő üzeneteket megjeleníteni ezeknek a látogatóknak. Például megjelenítheted az ajánló partner nevét az üzenetedben. Így a látogatók, akik látják az üzeneteket, különlegesebbnek tekintik az ajánlataidat.

Ezt egyszerűen megteheted az OptiMonk URL célzó funkciójával, és ez a stratégia akár 50%-kal is növelheti a konverziós arányt.

17. Igazítsd a termékoldal üzeneteit a hirdetési szövegedhez

Ha különböző ügyfélcsoportoknak kínálsz termékeket, valószínűleg rájössz, hogy ugyanannak a terméknek eltérő lehet az értékajánlata.

Például egy turmixgép praktikus lehet a rohanó szülők számára, akik gyors, egészséges reggelire van szükségük, és vonzó lehet a fitnesz rajongók számára is, akik protein turmixokkal szeretnék fokozni edzéseiket.

Ezeknek a különböző csoportoknak eléréséhez különböző Facebook hirdetéseket használhatsz a demográfiai adatok alapján, de mindegyik ugyanahhoz a termékoldalhoz vezet.

A hirdetések és termékoldalak konverziós arányának optimalizálása érdekében nagyszerű ötlet minden célcsoport szegmens számára személyre szabott terméküzeneteket bemutatni.

A Dinamikus Tartalom  funkció segítségével könnyedén beállíthatod ezt a típusú üzenetet, amellyel legalább 10%-kal növelheted a konverziós arányodat.

18. Perszonalizáld landing oldalaid a látogató nevével az e-mail marketingben

Sok más webáruházhoz hasonlóan valószínűleg te is kérdezeted már az e-mail feliratkozók keresztnevét, hogy személyre szabott üzeneteket tudj küldeni az e-mailekben. De miért állnál meg itt?

Ez az információ az e-mail kampányod landoló oldalain is hasznos lehet. Egy személyre szabott cím, mint például “Üdvözlünk weboldalunkon, Juli,” egyénre szabott figyelemmel indítja a weboldali élményt, amit valószínűleg értékelni fog a célcsoportod.

Ennek a stratégiának a végrehajtása jelentősen növeli az e-mail marketing kampányaid konverziós arányát és végső soron javíthatja a ROI-t.

Íme egy példa a Varnish+Vine online növényboltból.

GYIK

Mit nevezünk e-kereskedelmi marketingstratégiának?

Az e-kereskedelmi marketingstratégia egy átfogó terv, amit egy online vállalkozás hoz létre annak érdekében, hogy promóciót és értékesítést hajtson végre célközönsége számára. A stratégia számos taktikát tartalmaz, mint például a közösségi média marketing, e-mail marketing, tartalommarketing, fizetett hirdetések, keresőmotor-optimalizálás (SEO), affiliate marketing, influencer marketing, és még sok más.

A webáruház marketingstratégia célja, hogy márkád vonzó legyen a potenciális vásárlók számára, forgalmat generáljon az online boltba, és látogatókat alakítson át fizető ügyfelekké. A stratégia általában a webáruház konkrét igényeihez és céljaihoz, valamint a elérni kívánt célközönséghez igazodik.

Végezetül

Ezzel mára végeztünk – 18 időtálló stratégiát mutattunk be, melyeket sikeres webáruházak alkalmaznak a márkájuk ismertségének és bevételének jelentős növelése érdekében.

Ne feledjük, hogy a siker kulcsa megtalálni a tökéletes stratégiák kombinációját, amelyek jól működnek a márkáddal és vonzóak a célcsoportod számára. Ne félj tesztelni, finomítani és kísérletezni a hirdetéseiddel, és mindig légy naprakész a legfrissebb e-kereskedelmi trendekkel kapcsolatban.

Egy kis kreativitással, kitartással és ezekkel a bevált marketingstratégiákkal a repertoárodban nincs határa annak, amit elérhetsz az állandóan változó e-com világban.

Szóval, mire vársz még? Indulj el és kezdj el bátran dolgozni ezekkel a stratégiákkal!