Hogyan csökkentette 31%-kal a kosárelhagyások számát a Bullets2Bandages?

bullets2bandages esettanulmány
bullets2bandages esettanulmány

bullets2bandagesAhány ház, annyi szokás – ezzel az ismerős közmondással szoktuk jellemezni az emberek különböző szokásait, viselkedési formáit. Egy webáruházba érkező látogatók viselkedése sem különbözik ettől. A maximális konverziós ráta elérése érdekében fontos, hogy csak a megfelelő üzenetet kommunikáljuk feléjük. Ebben az intelligens popup technológia bíztos segítséget nyújt.

Ebben az esettanulmányban megmutatjuk, hogy miként lehet vásárlásra bírni a kosarat elhagyó látogatókat anélkül, hogy jelentős kedvezményt ajánlanánk a vásárlás befejezéséért cserébe.

Ismerjük meg a Bullets2Bandages-t

A Bullets2Bandages egy olyan webáruház, amely egyedi ajándéktárgyakat értékesít főleg férfiak számára. Célja az, hogy a termékeikkel köszönetet és tiszteletet nyilvánítsanak azoknak, akik háborúban vettek részt és kiálltak a hazájuk védelméért. A webáruház 2011-ben indult, azóta több ezer boldog vásárlóra tett szert.

Kihívás

A webáruház ügyes marketing stratégiájának köszönhetően több ezer látogatóra tettek szert és jelentős részük el is jutott a vásárlói csatorna utolsó előtti lépéséhez, azaz kosárba rakták a kiválasztott termékeket. A legutolsó pillanatban mégis megtorpantak és nem fejezték be a vásárlást.

A webáruház tulajdonosai úgy érezték, hogy lépni kell, hiszen jelentős összeget fektettek a marketing kampányokba. Mivel a napi webáruház körüli teendők mellett nem maradt sok idejük, olyan megoldást kerestek, ami nem időigényes, de mégis hatékony. Így az OptiMonk használata mellett döntöttek.

Megoldás

Ahogy azt már említettük, ezek a látogatók már igen közel jártak a vásárlási csatorna végéhez. Ilyenkor a vásárlási hajlandóság is sokkal nagyobb és sokszor csak egy utolsó lökésre van szükségük a látogatóknak. Ezért a webáruház egy olyan megoldás mellet döntött, amely nem jár különösebb kiadással számukra, ugyanakkor a potenciális vásárlóra nagy hatással van.

A kampány során fontos volt a sürgősség érzet növelése, így a Shaolin sablont választották, amely visszaszámláló funkcióval rendelkezik. Az ajánlat pedig nem más volt, mint az ingyenes, gyorsított házhozszállítás, a normál, akár 5 munkanapos házhozszállítás helyett. A gyorsított házhozszállítást normál esetben a vevők 4.99 USD ellenében vehetik igénybe, ugyanakkor a kosárelhagyó látogatók számára a webáruház felajánlotta, hogy eltekint ettől az összegtől az azonnali vásárlásért cserébe:

OptiMonk popup

A gombra való kattintás után egy köszönő ablak jelent meg, amin az a kupon kód szerepelt, aminek a felhasználásával a látogatók igénybe vehetik a kedvezményt:

köszönő popup

Most nézzük meg, hogy milyen feltételek mellett működött a kampány, hogy csak a kosarat elhagyó látogatóknak jelenjen meg.

Mivel a legfőbb cél az volt, hogy azon látogatók figyelmét ragadják meg, akik vásárlás nélkül távoznak az oldalról, a popup kilépési szándékra jelent meg:

kilépési szándékra megjelenő popup

Továbbá, a popup minden látogatónak maximum 2 alkalommal jelenhet meg, hogy kizárják annak az esélyét, hogy zavaró legyen:

intelligens popup megjelenítése

Na de miként lehet elérni azt, hogy az ajánlat valóban csak azoknak jelenjen meg, akik a kosarukat akarják elhagyni? Ebben a következő megjelenési feltételek segítettek:

popup megjelenítési feltételek

Az ajánlatnak fontos része volt, hogy csak az Egyesült Államokból érkező látogatóknak jelenjen meg, emiatt a GEO IP célzási lehetőséget használták. Így a popup csak az adott országból érkező látogatóknak jelent meg:

OptiMonk popup beállítás

Az említett feltételeken kívül további cél az volt, hogy csak az olyan látogatók élhessenek az ajánlat előnyeivel, akik korábban még nem vásároltak. Ezt is könnyedén be lehetett állítani az OptiMonk segítségével:

popup megjelenés

A kampány eredményeinek mérése rendkívül fontos, főleg egy webáruház esetében. Minden webáruház tulajdonos kíváncsi arra, hogy mennyire térül meg, ebben az esetben az OptiMonk-ba fektetett összeg.

A statisztikák eléréséhez a Bullets2Bandages átadta az adatokat a Google Analytics felé is, így az azonnal frissülő statisztikák segítségével bármikor kielemezhetik az eredményeket és finomítani tudják a kampányokat:

Google Analytics

Eredmények

Miután a Bullets2Bandages kiderítette, hogy kik azok a látogatók, akiknek némi ösztönzésre van szükségük ahhoz, hogy megnövekedjen az azonnali vásárlások száma, kimagasló eredményeket ért el a konverzió optimizálása során.

A kosárelhagyó látogatók megcélzásával 31%-kal több látogató távozott boldog vevőként ahhoz az időszakhoz képest, amikor még nem volt alkalmazva az OptiMonk kampány.

Ennek köszönhetően az összes tranzakció száma is megnőtt 17%-kal, a bevétel értéke pedig 14%-kal.

Összegzés

Bullets2Bandages példájából kiindulva láthatjuk, hogy a látogatók viselkedésének követése fontos. Jelentősen megnövelhetjük a webáruházunk eredményeit, ha tisztában vagyunk azzal, hogy mire van szükségük a látogatóknak. A problémás területek kiderítésével pedig rövid idő alatt megnövelhetjük a konverziók, és ezáltal a bevételek számát is.

Szeretnél Te is hasonló eredményeket? Igényeld most a 14 napos próbaidőszakot!

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

One thought on “Hogyan csökkentette 31%-kal a kosárelhagyások számát a Bullets2Bandages?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük