Ahány ház, annyi szokás – ezzel az ismerős közmondással szoktuk jellemezni az emberek különböző szokásait, viselkedési formáit. Egy webáruházba érkező látogatók viselkedése sem különbözik ettől. A maximális konverziós ráta elérése érdekében fontos, hogy csak a megfelelő üzenetet kommunikáljuk feléjük. Ebben az intelligens popup technológia bíztos segítséget nyújt.
Ebben az esettanulmányban megmutatjuk, hogy miként lehet vásárlásra bírni a kosarat elhagyó látogatókat anélkül, hogy jelentős kedvezményt ajánlanánk a vásárlás befejezéséért cserébe.
Ismerjük meg a Bullets2Bandages-t
A Bullets2Bandages egy olyan webáruház, amely egyedi ajándéktárgyakat értékesít főleg férfiak számára. Célja az, hogy a termékeikkel köszönetet és tiszteletet nyilvánítsanak azoknak, akik háborúban vettek részt és kiálltak a hazájuk védelméért. A webáruház 2011-ben indult, azóta több ezer boldog vásárlóra tett szert.
Kihívás
A webáruház ügyes marketing stratégiájának köszönhetően több ezer látogatóra tettek szert és jelentős részük el is jutott a vásárlói csatorna utolsó előtti lépéséhez, azaz kosárba rakták a kiválasztott termékeket. A legutolsó pillanatban mégis megtorpantak és nem fejezték be a vásárlást.
A webáruház tulajdonosai úgy érezték, hogy lépni kell, hiszen jelentős összeget fektettek a marketing kampányokba. Mivel a napi webáruház körüli teendők mellett nem maradt sok idejük, olyan megoldást kerestek, ami nem időigényes, de mégis hatékony. Így az OptiMonk használata mellett döntöttek.
Megoldás
Ahogy azt már említettük, ezek a látogatók már igen közel jártak a vásárlási csatorna végéhez. Ilyenkor a vásárlási hajlandóság is sokkal nagyobb és sokszor csak egy utolsó lökésre van szükségük a látogatóknak. Ezért a webáruház egy olyan megoldás mellet döntött, amely nem jár különösebb kiadással számukra, ugyanakkor a potenciális vásárlóra nagy hatással van.
A kampány során fontos volt a sürgősség érzet növelése, így a Shaolin sablont választották, amely visszaszámláló funkcióval rendelkezik. Az ajánlat pedig nem más volt, mint az ingyenes, gyorsított házhozszállítás, a normál, akár 5 munkanapos házhozszállítás helyett. A gyorsított házhozszállítást normál esetben a vevők 4.99 USD ellenében vehetik igénybe, ugyanakkor a kosárelhagyó látogatók számára a webáruház felajánlotta, hogy eltekint ettől az összegtől az azonnali vásárlásért cserébe:
A gombra való kattintás után egy köszönő ablak jelent meg, amin az a kupon kód szerepelt, aminek a felhasználásával a látogatók igénybe vehetik a kedvezményt:
Most nézzük meg, hogy milyen feltételek mellett működött a kampány, hogy csak a kosarat elhagyó látogatóknak jelenjen meg.
Mivel a legfőbb cél az volt, hogy azon látogatók figyelmét ragadják meg, akik vásárlás nélkül távoznak az oldalról, a popup kilépési szándékra jelent meg:
Továbbá, a popup minden látogatónak maximum 2 alkalommal jelenhet meg, hogy kizárják annak az esélyét, hogy zavaró legyen:
Na de miként lehet elérni azt, hogy az ajánlat valóban csak azoknak jelenjen meg, akik a kosarukat akarják elhagyni? Ebben a következő megjelenési feltételek segítettek:
Az ajánlatnak fontos része volt, hogy csak az Egyesült Államokból érkező látogatóknak jelenjen meg, emiatt a GEO IP célzási lehetőséget használták. Így a popup csak az adott országból érkező látogatóknak jelent meg:
Az említett feltételeken kívül további cél az volt, hogy csak az olyan látogatók élhessenek az ajánlat előnyeivel, akik korábban még nem vásároltak. Ezt is könnyedén be lehetett állítani az OptiMonk segítségével:
A kampány eredményeinek mérése rendkívül fontos, főleg egy webáruház esetében. Minden webáruház tulajdonos kíváncsi arra, hogy mennyire térül meg, ebben az esetben az OptiMonk-ba fektetett összeg.
A statisztikák eléréséhez a Bullets2Bandages átadta az adatokat a Google Analytics felé is, így az azonnal frissülő statisztikák segítségével bármikor kielemezhetik az eredményeket és finomítani tudják a kampányokat:
Eredmények
Miután a Bullets2Bandages kiderítette, hogy kik azok a látogatók, akiknek némi ösztönzésre van szükségük ahhoz, hogy megnövekedjen az azonnali vásárlások száma, kimagasló eredményeket ért el a konverzió optimizálása során.
A kosárelhagyó látogatók megcélzásával 31%-kal több látogató távozott boldog vevőként ahhoz az időszakhoz képest, amikor még nem volt alkalmazva az OptiMonk kampány.
Ennek köszönhetően az összes tranzakció száma is megnőtt 17%-kal, a bevétel értéke pedig 14%-kal.
Összegzés
A Bullets2Bandages példájából kiindulva láthatjuk, hogy a látogatók viselkedésének követése fontos. Jelentősen megnövelhetjük a webáruházunk eredményeit, ha tisztában vagyunk azzal, hogy mire van szükségük a látogatóknak. A problémás területek kiderítésével pedig rövid idő alatt megnövelhetjük a konverziók, és ezáltal a bevételek számát is.
Szeretnél Te is hasonló eredményeket? Igényeld most a 14 napos próbaidőszakot!
One thought on “Hogyan csökkentette 31%-kal a kosárelhagyások számát a Bullets2Bandages?”