Hogyan növeljük meg 20%-kal a vásárlások számát játékos elemekkel

aranydiszkont esettanulmány
aranydiszkont esettanulmány

A webáruházba érkező látogatók pozitív élményének növeléséhez már számos trükk és technika létezik: hírlevél feliratkoztatás, azonnal felhasználható személyre szabott ajánlatok kommunikálása vagy akár az automatizált chat bot üzemeltetése, amely interaktívabbá teheti a vásárlói folyamatot az oldalon.

Ugyanakkor, a látogatói élményt nem csak interaktívvá, hanem játékossá is tehetjük. Ezáltal – különböző játékelemeket alkalmazva – szórakoztató formában hozhatjuk közelebb a látogatót a vásárláshoz. Az OptiMonk esetében ez a játékosság a szerencsekerék pörgetésben rejlik. Nézzük is meg, miért lehet hasznos a játékosság alkalmazása az oldalon. Ennek számos oka van – többek között:

  • Minden felnőtt lelke mélyén ott lapul a gyerek, akinek az érdeklődését egy-egy játékos elemmel könnyen fel lehet kelteni annak érdekében, hogy potenciális vevőkké konvertáljuk őket
  • Egy nyeremény megszerzésének esélye egyben kíváncsiság érzetet is kelt, így a látogatók élni fognak a pörgetés lehetőségével
  • Arról nem is beszélve, hogy már önmagában véve is egy szórakoztató élményt nyújt a látogatóknak

Az a megtiszteltetés ért bennünket, hogy Varga Anett, az Aranydiszkont.hu vevőszolgálati vezetője megosztotta velünk az OptiMonk használata során szerzett tapasztalatait – amit ezúton is köszönünk neki. Arról mesél Anett az alábbiakban, hogy miként értek el kiemelkedő eredményeket az OptiMonk és a szerencsekerék popup használatával. Látni fogjuk, hogy:

  • Azon látogatók, akiknek megjelent a popup, több mint 86%-a megpörgette a kereket
  • A kipörgetett nyeremények legalább 20%-a felhasználásra került – növelve ezzel a vásárlások értékét

Ismerjük meg Anett történetét az ő szemszögéből!

Anett, mutasd be kérlek a céget illetve a honlapot!

Aranydiszkont
Az Aranydiszkont.hu egy aranyból készült ékszereket értékesítő webáruház, amely jelentős sikereket ért el a budapesti boltja mellett. A vevőink számára lehetőséget kínálunk arra, hogy számos egyedi, elegáns termékek közül válasszanak elérhető áron.

Köszönöm, ez nagyon jól hangzik. Ki a látogatói célcsoportja a honlapnak?
Gyerek fülbevalók, eljegyzési gyűrűk, karikagyűrűk, láncok, medálok, fülbevalók értékesítése miatt szinte minden korosztály, aki vegyes arany ékszert keres.

Milyen szerepet töltesz be a cégnél és mi a legfőbb felelősségi köröd?
Vevőszolgálati vezetőként többnyire vevőszolgálati feladatokat végzek. Ezen kívül minden, ami OptiMonk, Facebook oldal és Instagram oldal kezelése, hírlevelezés, ügyintézés, kapcsolattartás.

Tehát akkor sok-sok változatossággal jár a beosztásod. Milyen kihívások vezettek oda, hogy az OptiMonk mellett döntöttél?
Igazából csak nagyon megtetszett az OptiMonk, és belevágtam 🙂

Mi volt a legfőbb célod, amit el szerettél volna érni?
Adni egy kicsit több infót a vevőnek, és vezetni őket kicsit, hírlevélre való feliratkoztatás nélkül.

Köszönjük szépen az eddigi válaszokat, itt tartsunk egy rövid szünetet és nézzük meg, miért jó az,  ha segítünk a látogatóknak eligazodni az oldalon – amit az OptiMonkkal könnyedén meg is lehet valósítani. Az oldalra érkező látogatók több kategóriára oszthatóak: elkötelezett, közepesen és egyáltalán nem elkötelezett látogatók.

Az első csoportba tartozó látogatók egy webáruház számára a legjobb potenciális vevők, hiszen a legtöbb esetben konkrét céllal érkeznek és meg is veszik a terméket. Ezzel ellentétben, a 3. csoportba tartozó látogatók nagy valószínűséggel nem arra az oldalra érkeztek, amire szerették volna, így vásárlás nélkül, szinte azonnal távoznak.

Ugyanakkor, a 2. csoportba tartozó látogatókban igen magas potenciál rejlik. Ők azok a “félkész” vevők, akik akár több ideig is böngészik az oldalt, több terméket vagy akár a szállítási információkat is megtekintik – ami bár magasabb szintű elkötelezettségre utal, de mégis az utolsó pillanatban úgy döntenek, hogy inkább mégsem vásárolnak. Az ilyen látogatók “útbaigazítása” és ösztönzése jelentősen hozzájárulhat a végső konverziós cél eléréséhez, azaz a vásárlások számának a növeléséhez.

Nézzük meg, hogy pontosan hogyan használta az Aranydiszkont.hu az OptiMonk-ot és hogyan vágott bele az intelligens popupok használatába!

Anett, hogyan kerültél kapcsolatba az OptiMonk-kal?
Ismerem évek óta, de csak most próbáltam ki pár hónapja.

Értem, tehát már korábban hallottál róla. Miért döntöttél az OptiMonk mellett?
Előtte egy másik megoldást használtam, de az nem tetszett. Az OptiMonk azonnal sokkal jobban tetszett, legfőképpen azért, mert gyors segítséget kaptam, amikor szükségem volt rá.

Milyen kampányokat állítottál be a célok eléréséhez? (milyen sablonokat használtál?)
A játékosság elemeihez a szerencsekerék kampányt, míg a többi ajánlat kommunikálásához a nanobár és a sidebar mellett döntöttem.

Nézzünk is meg egy Anett számára kedves kampányt, és azok beállításait.

Szerencsekerék kampány

A kampány célja az azonnali vásárlásra való buzdítás. Ehhez egy speciális landoló oldalt hozott létre az Aranydiszkont.hu a marketing kampányból érkező látogatók fogadására, s ezen a landoló oldalon jelent meg a szerencsekerék popup.

A kampányhoz egyszerre két változat is létre lett hozva. Ez amiatt történt, mert az oldal stílusa és színvilága valamennyit változott és mivel nagyon fontos az, hogy egy felugró ablak design illeszkedjen a honlap stílusához, ezt a taktikát követve lett beállítva az új változata a kampánynak.

A) Változat:

A pörgetést követően egy köszönő ablak jelent meg, amelyiken pontosan az a kuponkód jelent meg, amely a kipörgetett nyereményhez tartozik:

 

B) Változat:

Itt teljesen más színeket láthatunk…

… a köszönőoldalt is beleértve:

 

Mint látható, mindkét változat köszönő ablakán a kupon beváltási ideje egy rövid határidőhöz van kötve. Ez a eladásösztönzés szempontból lehet hasznos, hiszen a sürgősség érzet keltése elősegíti, hogy minél több látogatóból vásárló legyen.

Nézzük, milyen beállítások mellett futott a kampány!

Tekintve, hogy a látogatószerző hirdetésekben magát a szerencsekereket hirdette az Aranydiszkont.hu, az említett landoló oldalra érkező látogatóknak azonnal megjelent a szerencsekerék popup.

Az “Akik az alábbi oldalak valamelyikén tartózkodnak” beállítás segítségével meg tudták oldani, hogy a szerencsekerék kizárólag ezen a landoló oldalon legyen látható:

 

Miután erre a landoló oldalra csakis olyan látogatók érkeznek, akik a hirdetésen felbuzdulva szerették volna megpörgetni a szerencsekereket, az időzítés 0 mp-re lett állítva – vagyis azonnal megjelent a popup.

 

Jelen esetben az azonnal megjelenő popup nem jelentett hátrányt a látogatói élmény szempontjából, hiszen csakis olyan embereknek jelent meg, akik épp a szerencsekerék miatt érkeztek. Éppen ezért a megjelenések maximalizálása volt a cél.

A kampány hatékonyságának mérése érdekében az adatok továbbítva lettek a Google Analytics felé, ahol a speciális irányítópult segítségével mérhetővé vált a valódi konverzió, azaz a kampány által hozott tranzakciók száma.

 

Most pedig nézzük meg, mik voltak a legfőbb tapasztalatok a kampány eredményességével kapcsolatban.

Anett, miként befolyásolta a vásárlások számát a kampány  beüzemelése?
Körülbelül a vásárlások 20%-ában beváltottak olyan kupont a vásárlók, amit a szerencsekerékben pörgettek ki. Látszik, hogy nagyon szeretik, és ez nagy öröm számunkra is, és gondolom számotokra is… 🙂

Ezt örömmel hallom! Milyennek találtad a beállítási folyamatot?
A beállítási folyamat egyszerű és érthető volt számomra.

Mennyi idő után érzékelted a kampány eredményességét?
Szinte azonnal.

Mindent összevetve melyik a kedvenc OptiMonk funkciód – és miért épp ez?
Szerencsekerék. Nagyon szeretik, nagyon sokan pörgetik. Email feliratkoztatás nélkül használom szándékosan, a céljaim elérése érdekében.

Mit üzennél azoknak a weboldal tulajdonosoknak, akik még nem láttak neki a látogatók megmentésének?
Tekintettel arra, hogy milyen sikereket értünk el a szerencsekerék kampánnyal, azt javaslom, hogy ezt a kampányt feltétlenül próbálja ki mindenki, mert kár kihagyni 🙂

Köszönjük szépen, Anett, hogy megosztottad velünk és az olvasóinkkal a tapasztalataidat!

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

One thought on “Hogyan növeljük meg 20%-kal a vásárlások számát játékos elemekkel

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük