Hogyan befolyásolja a GDPR a popupok használatát?

by Last updated:

Hogyan hat a GDPR a popupokra

Biztosan hallottál már az EU új adatvédelmi rendeletéről, melynek rövidített neve GDPR (General Data Protection Regulation). De vajon készen állsz rá? GDPR kompatibilisen használod a popupjaidat?

Jó hír: Az OptiMonk popupjaid már GDPR kompatibilisek. De mielőtt belemerülünk a részletekbe, nézzük, mi is ez valójában.

Mi a GDPR és hogyan befolyásolja a popupokat?

A GDPR egy új szabályozás, ami május 25-én lép életbe. Célja az adatvédelem, és a magánszféra tiszteletben tartása az Európai Unión belül élő valamennyi személy számára. A rendelet nem csak az Európai Unión belüli országokra vonatkozik, hanem azokra is, akik az Unión belüli polgárok adataival foglalkoznak.

A GDPR – a szabályozás egyik fő elemeként – elősegíti azt, hogy a felhasználóid pontosan meghatározhassák, milyen tartalmakat szeretnének tőled kapni. Nem elegendő csupán feltételezni azt, hogy az emberek nyitottak arra, hogy kapcsolatba lépj velük – ezentúl meg kell erősíteniük, hogy valóban ezt szeretnék. Ahhoz, hogy ezt meg tudják tenni, egy jelölőnégyzetet kell a feliratkozó űrlapok alá tenned, melynek bepipálásával tudják jelezni a felhasználók, hogy szeretnének feliratkozni a hírlevélre vagy bármilyen levelezésre.

Hogyan is néz ki mindez a popupok esetében… Ha hirdetsz például egy letölthető tanulmányt, nem elég, ha csak megadsz egy ÁSZF-re mutató linket a popupon, majd automatikusan feliratkoztatod őket a hírleveledre. Az előre bepipált jelölőnégyzetek sem lesznek többé elfogadhatók. Ahhoz, hogy feliratkoztathasd a látogatóidat, egy egyértelmű megerősítést kifejező cselekvésre kell rábírnod őket, például hogy pipálják be az erre vonatkozó jelölőnégyzetet.

Hogyan teljesíti az OptiMonk a GDPR-t?

Természetes, hogy minden popup felhasználó szeretne megtudni mindent arról, hogyan lehet az OptiMonk popupokat teljes mértékben GDRP-kompatibilissé tenni. Éppen ezért nagy örömmel tudatjuk, hogy az OptiMonk az első GDPR kompatibilis popup eszköz.

Ehhez készítettünk egy olyan adatvédelmi jelölőnégyzetet (Privacy checkbox), amit egyetlen kattintással bekapcsolható a popupokon:

 GDPR & OptiMonk popup

Ez az opció minden olyan popup esetében elérhető, melynek célja az adatbekérés. Bekapcsolása esetén egy jelölőnégyzet jelenik meg a feliratkozási űrlap és a cselekvésre ösztönző gomb alatt egy személyre szabható üzenet kíséretében – ahogy az alábbi példán is látható:

GDPR & OptiMonk popup

Ezzel a funkcióval az OptiMonk popupokat május 25. után is teljesen stresszmentesen, félelem nélkül használhatod. A popupok 100%-osan GDRP kompatibilisek.

Hogyan kapcsold be az adatvédelmi jelölőnégyzetet?

Amikor egy új kampányt hozol létre, vagy egy meglévőt szerkesztesz, válaszd ki a „Popup” menüpontot a képernyő bal oldalán és görgess lefelé. A lap alján tudod bekapcsolni az „Adatvédelmi és GDPR nyilatkozat” opciót.

GDPR & OptiMonk popup

Ezután kapcsold be az “Privacy checkbox” opciót is. Itt lehet személyre szabni a jelelőnégyzet mellett megjelenő leírást, az üresen hagyás esetén megjelenő hibaüzenetet, valamint az adatvédelmi nyilatkozat belinkelésére is itt van lehetőség.

GDPR & OptiMonk popup

Összegzés

Május 25. egyre közelebb van – és mind nagyon jól tudjuk, hogy ez a szabályozás sok fejtörést okoz a legtöbb vállalkozó számára. A GDPR nagy változást hoz, de ne felejtsük el, hogy a célja a fokozott adatvédelem és a magánszféra tiszteletben tartása az Európai Unión belül minden személy számára – amit egyikőnk sem vehet félvállról. 

Az OptiMonk az elsők között ismerte fel a GDPR-megfelelőség fontosságát – így neked csupán annyi teendőd van, hogy bekapcsold a jelölőnégyzetet a popupjaidon!

OptiMonk

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *