A Provident Pénzügyi Zrt. 2001 óta meghatározó szereplője a személyi kölcsönök piacának Magyarországon. Azonban egy ilyen közismert márka is ugyanazokkal a kihívásokkal néz szembe, mint bármelyik weboldal. Azt tapasztalták, hogy rengeteg látogató hagyja el az oldalt konverzió nélkül, ezért kezdték el használni az OptiMonkot.
Esettanulmányunkban bemutatjuk az ötszörös Superbrands díjas vállalat sikertörténetét, és hogy milyen OptiMonk kampányokkal sikerült az oldalt elhagyni készülő látogatóinak nagy részét meggyőznie, hogy visszahívást igényeljenek.
Ismerjük meg a Providentet!
A Provident rövid lejáratú személyi kölcsönt ad az ügyfeleinek, amelyet a provident.hu és a providentonline.hu weboldalakon tudnak elküldeni.
A brit hátterű vállalat 130 éves üzleti tapasztalattal bír. A Provident Financial-t 1880-ban alapították az Egyesült Királyságban; a cég 1997-ben nemzetközi terjeszkedésbe kezdett.
Magyarországon 2001 májusában alakult meg a Provident Pénzügyi Zrt. A vállalat 300 ezer ügyfelet szolgál ki 90 százalék feletti ügyfél-elégedettséggel.
Kihívások
A Provident csapata kizárólag performance alapú kampányokat futtat, fő céljuk a leadek generálása, ezért nagyon fontos számukra a konverziószám.
A kezdetek óta temérdek pénzt költenek a különböző csatornákra és a látogatószám növelésére, mégis számos látogató hagyta el oldalukat konverzió nélkül. Erre a problémára kerestek megoldást, amikor rátaláltak az OptiMonkra.
Mivel a Provident pénzügyi szolgáltatás nyújt és a látogatóknak egyedi ajánlatokra van szüksége, esetükben nem elég egy e-mail cím megszerzése, mint egy webáruháznál. Ők elsősorban a látogatók telefonszámát szerették volna megszerezni, így kampányaik fő célja, hogy visszahívás igényléséről győzze meg a látogatókat.
Most pedig nézzük meg részletesebben, hogy milyen kampányokat használt a Provident, és megosztunk néhány tippet, mely a sikerükhöz vezetett.
1) Visszahívást kérő kampányok
Legfrissebb kampányuk egy évindító kampány, mely december 24 óta fut a provident.hu és a providentonline.hu oldalon egyaránt.
Láthatjuk, hogy a Providentnek igen fontos az adatvédelmi szabályoknak való megfelelés, hiszen csak a két checkbox kipipálásával tölthették ki a látogatók az űrlapot. Ezt szerencsére az OptiMonk segítségével könnyedén meg is tudták valósítani.
Ez a popup kilépésre jelent meg azoknak a látogatóknak, akik legalább 10 mp-et eltöltöttek az oldalon és visszahívás kérésére buzdították őket.
Az egyedi “Induljon könnyen az év” címsor a látogatók problémáira tapint rá, így nem meglepő, hogy mindössze 3 hét alatt 301 távozni készülő látogatót sikerült megmenteniük, azaz konvertálniuk.
Ez a legújabb visszahívást igénylő kampányuk, azonban a Provident nagy figyelmet fordít arra, hogy rendszeresen megújítsa ezeket a kampányait.
Most lássunk egy példát a kezdetekből! Korábban egy általánosabb, nem szezonalitáshoz kapcsolódó kampányt indított a Provident mindkét oldalán, mely szintén kilépésre jelent meg azoknak, akik legalább 5 másodpercet eltöltöttek az oldalon.
Ezzel a kampánnyal a két oldalon összesen 8 220 látogatót sikerült visszafordítaniuk és meggyőzniük, hogy igényeljenek visszahívást.
Nézzünk még egy utolsó példát a rendszeresen megújuló kampányaikra:
2) Black Friday akció
A Black Friday nem csak a webáruházak életében lehet eredményes és ezt a Provident is tapasztalta. Pénzügyi vállalatként is éltek a Black Friday nyújtotta előnyökkel, és egy egyedi Black Friday popupot állítottak be erre a pár napra mindkét oldalukra.
Azoknak a látogatóknak jelent meg, akik legalább 5 másodpercet töltöttek az oldalon és el akarták hagyni. Ebben az esetben kizárták a köszönő oldalon tartózkodókat, tehát akik már kértek visszahívást.
Black Friday kampányukkal összesen 161 távozni készülő látogatót sikerült meggyőzniük, hogy kérjen visszahívást – mindössze 1 hét alatt.
3) Szülinapi kampány
A Provident 2016-ban 15. születésnapja alkalmából különleges kölcsön-lehetőséggel kedvezett a látogatóinak, valamint egy szülinapi “”Valósítsa meg gyermeke álmát!” megnevezésű pályázatot is indított, és ezeket természetesen a provident.hu oldalon is hirdették.
A popup minden látogatónak megjelent, aki legalább 5 másodpercet eltöltött az oldalon. Egy átirányítós kampány volt, mely a Provident szülinapi landolójára terelte a forgalmat, ahol a részleteket is elolvashatták a látogatók és jelentkezhettek a pályázatra, vagy igényelhették a kölcsönt.
Ezzel a kampánnyal 8 595 látogatót sikerült átterelni a szülinapi oldalukra, mely a látogatóknak 21,64%-a volt.
Miért választotta a Provident csapata az OptiMonkot?
“Azért döntöttünk az OptiMonk mellett, mert ár-érték arányban ők nyújtották a legjobb szolgáltatást. Szinte azonnal érzékeltük az OptiMonknak az eredményességét és azóta is nagyon hatékonyan működik mindkét weboldalon. Az admin felületen akár saját magunk is állítgathatjuk a kampányainkat, de ha elakadunk véletlenül, akkor nyugodtan fordulhatunk bármikor az OptiMonk munkatársaihoz. Akik még nem használják az OptiMonkot, azok mindenképp regisztráljanak egy próbaidőszakra és meg fogják látni, az eredmény önmagáért beszél.”
Jármay András, Online marketing vezető @ Provident
A Provident példáján keresztül láthattuk, hogy nem csak webáruházak használhatják eredményesen az intelligens popupokat.
A Providentnek is rengeteg elvesztett látogatót sikerült megmentenie az utolsó pillanatban rendszeresen frissülő kampányaik segítségével.
Gratulálunk a Provident csapatának az elért eredményekhez!
Ha te is szeretnél hasonlóan jó eredményeket elérni, próbáld ki az Optimonkot – most 14 napig ingyen.
2 comments