Ismerjük meg a Smart Marketer-t és a BOOM!-ot
A Smart Marketer hasznos információkat biztosít az olyan vállalkozók számára, akik önerőből építik az üzletüket. Alapítója és kreatív igazgatója Ezra Firestone, aki a BOOM! by Cindy Joseph üzlettársa és online marketing vezetője is egyben. Emellett Ezra gyakran segíti a webáruházakat az USA-ban és Kanadában.
“A BOOM! az első olyan kozmetikai irányvonal, amely a nők minden korosztályát célozza. Egy bőrápolási és kozmetikai cég, amit üzlettársammal, az egyben sminkmester és szupermodell Cindy Joseph-fel alapítottam” – nyilatkozott Ezra.
Cindy és Ezra létrehozták a BoomByCindyJoseph.com oldalt, ahol nem csak a termékeiket értékesítik, hanem felhívják a figyelmet a Pro-Age mozgalomra, melynek fő célja az, hogy ösztönözzék a társadalmat a nők életkorának pozitív perspektívájából való megközelítésére. Elképesztő visszajelzéseket kaptak a pro-age közösségtől, különösen a ,,baby boomerek” csoportjába tartozó nőktől.
Amivel itt találkozunk, az a “jó helyen, jó időben” tökéletes példája. A “baby boom” generáció női tagjai elérkeznek életük azon szakaszába, amikor a legszívesebben költekeznek. Ezzel egyidőben, a társadalom azt sugallja feléjük, hogy érettségük miatt kevésbé értékesek. A BOOM! álláspontja ezzel kapcsolatban óriási visszhangot váltott ki és csodás eredményeket produkált.
2015-ben – 5 évvel alapításuk után – megtízszerezték forgalmukat az előző évhez képest. A mostani céljuk természetesen az, hogy ezt a forgalmat vevőkké konvertálják.
Az OptiMonknak köszönhetően kiemelkedő eredményeket értek el:
- 8 997 potenciális vevőt sikerült szerezniük egy hónap alatt.
- 18,2%-kal növelték bevételeiket.
- 25,6%-kal sikerült megnövelniük a látogatók weboldalon való tartózkodását.
- Az oldal látogatottságának számát pedig 14,1%-kal növelték.
Mindezt intelligens popupok segítségével.
Ez a poszt Ezra Firestone cikke alapján íródott, amit a SmartMarketer.com-on publikáltak.
Kihívások
A BoomByCindyJoseph.com elsődleges célja az volt, hogy látogatóik elköteleződjenek a márka iránt, mielőtt még vásárolnának. Ezért egy olyan landoló oldalt alakítottak ki, ahol rövid beszélgetés után, a vásárlónak megoldást ajánlottak, ami nem más volt, mint egy BOOM! termék. Ez az oldal az “5 Sminkelési Tipp Idősebb Hölgyeknek” volt.
Ez a landoló oldal olyan minőségi tartalmat nyújt a látogatónak, ami egyidőben informálja és viszi végig a látogatót a vásárlási folyamaton. Az oldalon több link található a boltjukhoz és a cikk alján is elérhetik néhány terméküket.
Ez a csatorna tökéletesen működött a BoomByCindyJoseph.com-nak. Természetesen, mint mindenkinek, nekik is szükségük van fejlődésre.
A legfőbb kihívás, amivel szembe kellett nézniük az, hogy a forgalmuk nagy része új látogatókból áll. Ők azok a látogatók, akik bár érdeklődnek a termékek iránt, nem állnak készen a vásárlásra, hiszen még csak most ismerkednek a márkával. Épp ezért, a landoló oldal konverziós rátája alacsony—a látogatók 99,5%-a vásárlás vagy feliratkozás nélkül távozik az oldalról—annak ellenére, hogy egészében nézve az oldal konverziós rátája meglehetősen stabil.
Emiatt folyamatosan olyan megoldásokat keresnek, amelyekkel optimalizálni tudnák ezen látogatók vásárlókká való konvertálását—ami valljuk be, nem egyszerű.
Számos marketing technikát kipróbáltak, egyiket sem kiemelkedő sikerrel. Ami a legjobban foglalkoztatta őket, az az volt, hogy hogyan tudják megragadni ezeket a látogatókat a vásárlói csatorna ezen szakaszában. Szerettek volna egy olyan megoldást találni, ami nem ütközik az oldal legfőbb céljával—vásárlókat generálni a webáruházba érkező látogatókból.
Ekkor találtak rá az OptiMonk-ra és az intelligens popup technológiára.
(Megjegyzés: Ha szeretnéd tudni, hogyan tedd élménnyé a vásárlást a Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció segítségével és fordítsd vissza az oldaladat elhagyni készülő látogatókat, töltsd le ingyenes útmutatónkat.)
Megoldás
Az intelligens popup technológia lehetőséget ad arra, hogy egy másodlagos üzenetet közvetítsünk azon látogatóknak, akiknek a weboldal elsőkörben nem keltette fel érdeklődését.
Tehát amikor a látogatók viselkedése “kilépési szándék”-ot mutatott, az OptiMonk lehetővé tette a BOOM!-nak, hogy tegyen egy másodlagos ajánlatot: egy popupot, ami kérte a látogatót, hogy csatlakozzon a Pro-Age mozgalomhoz és iratkozzon fel a hírlevelükre.
A látogatók egy háromlépcsős popupon keresztül tudnak feliratkozni. Itt látható a második oldal:
Miután a látogató megadta az e-mail címét (ami később használható újracélzáshoz), a 3. popup elnavigálja a látogatót egy termékoldalra:
Azon látogatók konverziós rátája igen magas, akik kicsit elmélyültek az oldalban — azaz meglátogatták a “Bio” és “Filozófiánk” oldalakat — majdnem 20%. Azonban, azok a látogatók, akik nem mutattak különösebb érdeklődést és azonnal elhagyták a landoló oldalt, nem voltak ennyire fogékonyak. Az ő esetükben a feliratkozói konverziós ráta 3,5% körül alakult — ami szintén nagy fejlődésnek mondható a kevesebb, mint egy 1% után.
Mégis a BOOM! javítani szeretett volna az eredményein, ezért kitalálták, hogy csábítóbb ajánlatot fognak ígérni azoknak a látogatóknak, akik nem szerettek volna azonnal elköteleződni. Az OptiMonk csapata azt javasolta a BOOM!-nak, hogy csalit kínáljanak egy bizonyos téma iránt érdeklődöknek. Így készült el az alábbi ebook:
Azáltal, hogy egy kézzel foghatóbb csalit használtak — ráadásul olyat, aminek tartalma hasonló a már megtekintett oldaléhoz — azt jósoltuk, hogy ez az üzenet sokkal sikeresebb lesz (számítottunk arra, hogy a feliratkozók száma meg fog duplázódni).
Ezen kívül, a BOOM! készített egy olyan kampányt is, ami azonnali rendelésre biztatja a legelkötelezettebb vásárlóit:
A BOOM! elhatározta, hogy 10% kedvezményt ajánl a legelkötelezettebb látogatóknak — azoknak, akik leginkább érdeklődnek a BOOM! iránt és akik el akarják hagyni a kosarukat. Az üzenet hatékonyságát és a célzás pontosságát bizonyítja, hogy a látogatók 40%-a élt a felajánlott lehetőséggel.
Egy dolog aggasztotta csak őket, hogy a visszatérő látogatók ne kapják meg ezeket az üzeneteket. A BOOM! csapata nem szerette volna őket idegesíteni, a böngészési élményt megzavarni. Szerencsére, az OptiMonk lehetővé teszi, hogy kizárólag az új látogatóknak jelenjen meg az üzenet.
Eredmények
Nem túlzás azt állítani, hogy a BOOM! csapata el volt ájulva az eredményektől.
A vizsgált időszakban az új látogatók száma 1 023 649 volt. Az OptiMonk által közvetített üzenet pedig 212 874 alkalommal jelent meg. Tehát a popup megjelenési aránya 20,79% volt.
A BoomByCindyJoseph.com 812 258 dollár bevételre tett szert, több mint 300 rendelésből naponta.
1 876 látogató használta a kuponját ebben az időszakban, 148 297 dollár (42 millió forint) extra bevételt hozva a cégnek.
Ez az összbevételük 18,2%-a. Mivel a kupon csak azoknak a látogatóknak jelent meg, akik vásárlás nélkül távoztak, mondhatjuk azt, hogy a popupnak köszönhetően 18%-kal növelték meg bevételüket.
Ezen felül, a BOOM! 8 997 új feliratkozót szerzett egy hónap alatt az OptiMonk segítségével. Ez 0,9%-os konverziós rátát jelent az új látogatók esetében.
Az új feliratkozások révén a BOOM!-nak esélye nyílt további újracélzásra. Újabb különleges ajánlatokat tudnak küldeni potenciális vásárlóiknak e-mailen keresztül. Tehát az azonnali növekedés mellett, a BoomByCindyJoseph.com számíthat további, hosszútávú növekedésre is.
Amellett, hogy ugrásszerű növekedést tapasztaltak mind értékesítésben, mind feliratkozók számában, a látogatók viselkedése is fejlődött az OptiMonk-nak köszönhetően.
A következőképpen változott meg azon látogatók viselkedése, akik böngészésük során OptiMonk kampánnyal találkoztak: munkamenetük átlagos hossza 25,6%-kal nőtt és 14,1%-kal több oldalt nyitottak meg.
Most vessünk egy pillantást azokra a számokra, amikor a látogatók pozitívan reagáltak egy ajánlatra:
Az OptiMonk hatása a konverziós rátán is szembetűnő:
Az OptiMonk üzenetettel találkozó látogatók 1,06%-a konvertált, ami 70,9%-kal több, mint az új látogatók átlagos esetében. Végül, az ajánlatot elfogadó látogatók 19,39%-a vásárolt — azaz minden 5. feliratkozó.
Összegzés
A BOOM! az OptiMonk segítségével megnövelte eladásait, feliratkozói számát és az oldalának látogatói sokkal elkötelezettebbek lettek a termékei iránt. Ezt úgy tudták elérni, hogy személyreszabott üzeneteket küldtek látogatóiknak, figyelembe véve, hogy épp hol járnak a vásárlási folyamatban. Ez 18%-os bevételnövekedést és 8 997 új érdeklődőt eredményezett egy hónap alatt!
Szeretnél Te is hasonló eredményeket? Igényeld most a 14 napos próbaidőszakot és jelentkezz ingyenes konzultációnkra is!
5 comments