Konverziós arány optimalizáció
az e-kereskedelemben

Üdvözlünk ebben az exkluzív online oktatóanyagban, amelyet OptiMonk hírlevél olvasóként találhattál meg. A fejezetek hétről hétre bővülnek és végül egy átfogó, részletes CRO tudásbázishoz juthatsz a konverziós arány optimalizációval kapcsolatban. 

Röviden: ha többet szeretnél értékesíteni online, ezt imádni fogod!

Don't have time to read the whole guide right now?

Fejezetek

2. fejezet

Adatgyűjtés: mit és hogyan érdemes mérni?

3. fejezet

A felhasználói élmény optimalizálása

1. Fejezet

Konverziós arány, CRO alapok

Mi az a konverziós arány optimalizálás?

A konverziós arány optimalizálása (CRO) arról szól, hogy hogyan növeljük azoknak a weboldal látogatóknak a százalékos arányát, akik elvégeznek valamilyen számunkra hasznos műveletet a weboldalunkon. 

Egy ilyen művelet elvégzését nevezzük „konverziónak”, és ez bármi lehet a termék megvásárlásától kezdve a hírlevélre való feliratkozáson át egy webináriumra jelentkezésig.

Amikor e-kereskedelmi konverziós arányról beszélünk, általában a vásárlásokra utalunk.

Mekkora a webáruházak átlagos konverziós aránya az e-kereskedelmben?

A Littledata adataira támaszkodva megtudtuk, hogy az átlagos e-kereskedelmi konverziós arány 1,3%.

Ha a weboldalad konverziós aránya 3,2% felett van, már a legjobb 20% üzlet között vagy.

Hogyan kezdj hozzá a konverziós arány optimalizálásához?

Ha CRO-val szeretnél foglalkozni, ismerned kell az alapvető lépéseket:

  1. Kutatási szakasz: Itt fedezed fel a konverziós tölcsérednek azt a részét, amelyen javítani kell.
  2. Hipotézis szakasz: Itt alakítasz ki egy működő hipotézist a metrikáid és kutatásaid alapján.
  3. Priorizálási szakasz: Itt döntesz arról, mivel kezdd.
  4. Tesztelési szakasz: Itt egy változatot tesztelsz a weboldaladon (a hipotézised alapján) a meglévő verzióval szemben.
  5. Tanulási szakasz: Itt alkalmazod a nyertes változatot és információkat gyűjtesz a jövőbeli tesztekhez és tervezéshez.

2. Fejezet

Konverziós adatok

A konverziós arány optimalizáció egyik legjobb módja, hogyha megbízható és pontos adatokat gyűjthetsz, amire a következő lépéseid bátran alapozhatod. 

Nézzük is meg, hogy mi a legkézenfekvőbb módja!

Kvantitatív és kvalitatív adatok gyűjtése

A kvantitatív adatok legjobban hideg és kőkemény számoknak jellemezhetjük. Ezek azok az információk, melyek nem szorulnak további magyarázatra…ezek egyszerűen azok, amik.

Az e-kereskedelemben a kvantitatív adatok közé tartozik általában:

  • átkattintási-arány (CTR),
  • oldalon töltött idő,
  • látogatószám,
  • és tényleg bármilyen konkrét marketing adat, ami numerikusan mérhető és ábrázolható.

A Google Analytics segítségével szinte bármit nyomon követhetsz. A generált leadek, az új látogatók konverziós aránya, a visszatérő látogatók konverziós aránya, az egy konverzióra jutó költség és az átlagos rendelési érték csak néhány a legfontosabb mérőszámok közül, amelyeket érdemes figyelned.

google-analytics-dashboard

A kvantitatív adatok azonban nem festenek teljes képet. Ahhoz, hogy jelentősen javíthasd vállalkozásod termelékenységét, egyéb minőségi adatokra is szüksége van. 

A kvalitatív adatok nagyobb teret engednek az értelmezésnek, és szubjektíven is elemezhetők. Ahelyett, hogy csak elfogadnánk, amit a számok mondanak, a kvalitatív adatok arra a kérdésre is választ adnak, hogy valami “miért történik?”.  

Az ilyen adatok gyűjtésének bevált módja az ügyfélinterjúk, a célcsoport tesztek és más kreatív tesztelési módszerek alkalmazása. 

Az ilyen tesztek közben nem csak a problémákra és kihívásokra találhatsz kézzel fogható megoldást, hanem közben márkaélményt is építesz, hiszen pozitív képet hagysz az ügyfeleid fejében.

Ebben a példában azt láthatod, ahogyan a Flip a meg nem rendelt szolgáltatás okáról kérdezi ügyfelét:

Conversion rate optimization (CRO) with a customer survey

Itt látható 6 példa olyan kérdésekkel, amelyeket érdemes az ilyen felmérésekben feltenni: 

  1. Mi győzte meg, hogy tőlünk vásároljon?
  2. Milyen más lehetőségeket vett fontolóra, mielőtt tőlünk vásárolt volna?
  3. Nem volt bizonytalan valamiben, amikor vásárolt?
  4. Mire használja a termékünket? Milyen problémát old meg az Ön számára?
  5. Hogyan lett jobb az élete a termékünknek köszönhetően?
  6. Mit szeret a legjobban a termékünkben?

Hogyan juthatsz olyan adatokhoz, amelyekből meghatározhatod a következő lépéseket?

Tegyük fel, hogy összegyűjtötted ezeket az adatokat. De hogyan érdemes kezelni őket és hatékonyan átformálni őket egyfajta cselekvési tervvé? 

A válasz: Megfelelő adatértékelési módszerek alkalmazásával. 

Például, amikor a felmérés válaszait vizsgálod, elemezd a látható mintákat, panaszokat és a nyelvezetet: 

  • Jegyezd fel a folyamatosan felbukkanó szavakat, a minta szerűen hangsúlyozott dolgokat stb. 
  • A panaszok esetében jegyezd fel az “fájdalompontokat” vagy azokat a helyeket, amelyek megnehezítették a böngészést, keresést vagy vásárlást a felhasználók számára. 
  • Figyelj a weboldalad dizájnjának, a vállalkozásod jellemzésének stb. nyelvezetre. Az ezekben a felmérésekben használt szavakat végül hatékony üzenetekké alakíthatod, amelyek illeszkednek az általad célzott társadalmi réteg nyelvezetéhez. 
  • A kapott információkból erőteljes értékesítési szövegeket és rengeteg adat alapú marketing fogást alakíthatsz ki, amennyiben jól használod őket.

3. Fejezet

Ügyfélélmény optimalizáció

A konverzióoptimalizálás egyik legnagyobb szeletét az ügyfélút megismerése jelenti.

Az igazság az, hogy a legjobb vállalatoknál ez a terület szerepel a prioritási lista élén.Gondoljunk csak arra, hogy milyen könnyed és magától értetődő a keresés az Apple honlapján.

Ezt nevezzük kiváló felhasználói élménynek.

  • Vajon mit gondolnak a felhasználók a saját weblapunkról? 
  • A lehető legélvezetesebb és legegyszerűbb módon tárjuk eléjük a folyamatot?
  • Ugyanazt a kiváló felhasználói élményt tudjuk biztosítani az összes eszközön?

Fontos, hogy feltegyük ezeket a kérdéseket, hiszen mindegyik megkerülhetetlen, ha az ügyfélélményről és az ügyfélútról (elterjedt angol kifejezéssel customer journey-ről) beszélünk.

Ismerkedjünk meg néhány olyan, a folyamattervezés során használt alapelvvel, melyek sikeressé teszik a vállalatokat a felhasználói élmény, vagyis a UX optimalizáció terén!

Általában véve az ügyfélút ezeket az alapvető lépéseket foglalja magában:

  1. A honlap felfedezése, böngészése
  2. Termékoldal
  3. Kosár
  4. Pénztár
  5. Visszaigazolás

A fenti ügyfélút minden egyes lépése esetén törekednünk kell a legoptimálisabb folyamat kialakítására.

  • A weboldalon való böngészés szakaszában egyértelműen be kell pozícionálnunk a márkát és a lehető legkedvezőbb első benyomást kell tennünk az oldal látogatóira. 
  • A termékkeresési szakaszban meg kell könnyítenie a felhasználók számára, hogy megtalálják, amit keresnek.
  • Amikor a felhasználó eljut a termékoldalra, az olyan cselekvésre való felhívásoknak, mint a ” vásárlás most ” vagy a ” kosárba helyezés “, jól látható helyen kell legyenek, és a lehető legkönnyebben megtalálhatónak kell lenniük. 
  • Mivel az átlagos kosárelhagyás 67% körül mozog, ez egyértelműen egy olyan probléma, amelyre sürgősen megoldást kell találni. Drámaian csökkentheted a kosárelhagyási arányt olyan pozitív felhasználói élményt nyújtó technikák alkalmazásával, mint például a kosár egyértelmű összefoglalójának megjelenítése és a vásárlási élményt gazdagító, személyre szabott exit intent popupok.
  • A pénztár és a visszaigazolási szakaszok tovább optimalizálhatók a vendégként történő vásárlás használatával is. Ha a fizetési módok széles skáláját fogadjuk el, a pénztár után részletes visszaigazolást biztosítunk a megrendelésről, és e-mailben küldünk állapotjelentéseket, akkor máris kipipáltuk az alapvető igényeket.

Most nézzünk meg néhány további kulcsfontosságú tényezőt, amelyek hatással lehetnek a felhasználói élményre, és érdemes lehet optimalizálni őket.

Az oldal sebessége

A te weboldalad milyen gyorsan tölt be?

Ha nem tudod a választ erre a kérdésre, akkor könnyen lehet, hogy egy jó konverziós lehetőséget hagysz figyelmen kívül.

A Shopify az alábbi tényeket derítette fel a honlapok sebességével kapcsolatban:

  • azon ügyfelek, akik első alkalommal elégedetlenek voltak egy weboldal sebességével, 79%-ban úgy gondolják, hogy nem térnének vissza vásárolni,
  • az okostelefont használó ügyfelek 64%-a azt várja el, hogy egy weboldal kevesebb, mint 4 másodperc alatt töltsön be,
  • az online vásárlók 47%-a azt várja el, hogy egy weboldal kevesebb, mint 2 másodperc alatt töltsön be.

Ezek a számadatok elsőre semmitmondónak tűnhetnek, de értékes bevételt veszíthetünk el kizárólag amiatt, hogy az oldalunk nem elég gyors.

A Google ingyenes alkalmazásával bárki ellenőrizheti honlapjának gyorsaságát, érdemes ezt megtenni, és megvizsgálni az eredményeket.

Optimize online store conversion rate with google page speed insights

Mobil optimalizáció

Napjainkban az internethasználat és az online vásárlás területén is egyre nagyobb teret hódítanak az okostelefonok, ezért egy e-kereskedelemmel foglalkozó üzlet számára létfontosságú, hogy mobileszközökre is optimalizáljon.

PageInsights vagy a Mobile-Friendly Test segíthetnek abban, hogy alaposabban megismerjük a mobilra történő optimalizálási megoldások tárházát, és még jobb élményt nyújthassunk a kis képernyőn böngésző ügyfeleknek.

google-mobile-friendly-test

Amikor mobileszközre történő optimalizációban gondolkodunk, a legjobb felhasználói élmény elérése érdekében tegyük fel az alábbi kérdéseket:

  • Lehetséges és megvalósítható-e, hogy a kisebb méretű eszköz használhatósága érdekében a tartalom valamely részét kihagyjuk az oldalról?
  • Hogyan működjön a honlapon belüli navigáció a különböző eszközökön?
  • A kattintható elemek megfelelően kezelhetők érintőképernyőn is?
  • Hogyan kezeljük az oldalak elrendezését, a grideket és a képeket a különböző eszközökön?
  • A felhasznált képek ugyanolyan szépek és élesek retina kijelzőn is?
  • A kosárhoz adás, checkout és fizetési folyamat minden képernyőméretre optimalizálva van?

4. Fejezet

Webáruház optimalizáció

Ha egy weboldal konverziókra optimalizálásáról van szó, néhány alapvető elemről mindenképpen gondoskodnunk kell.

Erős értékajánlat

Egy sikeres online vállalkozás működtetésének alapvető része az erős értékjavaslat megalkotása.  

Az értékajánlatod valójában a márkád identitása. Ez az, amivel bizalmat teremthetsz és hűséges vásárlók bázisát építheted ki, akik aztán jó esetben hosszú időn át dicsérni fogják a márkád.

Szóval, hogyan kezdjük?

Mi a recept egy ütős értékajánlat létrehozásához?

  1. Azonosítsuk az összes olyan előnyt, melyet a termék kínál! (Ebben az esetben az előny azt jelenti, hogy mi a termék hatása, hogyan változtatja meg vagy hogyan könnyíti meg a vásárló életét. A termékelőny nem azonos a termékfunkcióval!)
  2. Írjuk le, hogy mi teszi ezeket az előnyöket értékessé az ügyfeleink számára!
  3. Azonosítsuk be, hogy mi az ügyfelek vagy vásárlók fő problémája!
  4. Kössük össze a termék által képviselt értékeket és előnyöket a vásárlók problémájával!
  5. Különböztessük meg az üzletünket az azonos vagy hasonló értéket kínáló vállalatoktól!

Íme egy remek példa a Nutro honlapjáról, amely kiemeli, hogy termékeik “valódi, azonosítható, GMO-mentes összetevőkből készülnek”.

value-proposition-example

Ha többet szeretnél megtudni arról, hogyan találhatod meg a megfelelő értékajánlatot a látogatói szegmensek számára, nézd meg ezt az angol videót:

A bizalom kiépítése

A hirdetési csalások, a valótlan értékelések, a fizetett szponzorok és influencerek elterjedése azt a következményt vonta maga után, hogy a vásárlók ma már sokkal bizalmatlanabbak, gyanakvóbbak az új márkákkal, termékekkel szemben.

Ez pedig azt jelenti, hogy nekünk még keményebben kell dolgoznunk azért, hogy elnyerhessük, és hosszútávon megtarthassuk az ügyfelek bizalmát.

Mi a legjobb módja a bizalom megteremtésének? 
A lehengerlő első benyomás!

Ide tartozik többek között az, hogy a weboldalunk legyen letisztult, mobilra is reszponzív, jó minőségű képekkel és tartalommal rendelkezzen, tudjon minden tartalmat megfelelően megjeleníteni, és általánosságban nyújtson kellemes böngészési élményt.

A bizalom hosszú távú megtartása azonban már túlmutat a fentieken.

Az alábbi technikák jó támpontot adhatnak az online kereskedelemmel foglalkozó vállalatok bizalom-építéséhez:

    1. Használjunk a honlapon és az értékesítés során bizalomkeltő elemeket, például fogyasztói felméréseket és visszajelzéseket, termékértékelő videókat, szakértői vagy orvosi véleményeket, hírességek értékeléseit!
    2. A termékek bemutatásához használjunk magas minőségű képeket!
    3. Legyünk empatikusak a vásárlókkal! (Készítsünk könnyen elérhető, hasznos útmutatókat, tájékoztatókat, tutorialokat! Ez azt mutatja az oldal felhasználóinak, hogy törődünk a böngészési élménnyel és a kényelmükkel.)
    4. Legyen az oldalunk mindenki számára elérhető és használható! (Mérjük fel, hogy mennyire tudjuk kiszolgálni a fogyatékkal élő vásárók igényeit! Például mennyire támaszkodik az oldalunk kizárólag a vizualitásra? Tudunk biztosítani alternatív módokat a kereséshez?)
    5. Erősítsük és igazoljuk a felhasználók gondolatait, várakozásait! (Ehhez az egyik legjobb frázis lehet például az alábbi mondat: „Ha elege van már abból, hogy a megfelelő XY terméket keresi, akkor jó helyen jár.” Az ilyen, és ehhez hasonló mondatok segíthetnek abban, hogy pozitív érzéseket keltsünk a weboldal látogatóiban, és elérjünk egy kezdeti bizalmat.)
    6. Ne felejtsük el, hogy nem rövidtávon, hanem maratonon versenyzünk! A vásárlói bizalomra hosszútávon van igazán szükségünk. (A bizalom elnyerése időbe telik, és ehhez nélkülözhetetlen, hogy a működésünk minden területén megtartsuk az ügyfélközpontú hozzáállást, és folyamatosan javítsuk a felhasználói élményt a legkönnyebb és legkellemesebb böngészés érdekében.) 

A szűkösség és a sürgősség érzésének erősítése

Miért hajlandóak bizonyos vásárlók akár 3 nappal korábban a Supreme üzletek előtt sátorozni, akár borzasztó körülmények között is, csak hogy a hőn áhított termékhez hozzájussanak?

Miért harcolnak az emberek – szó szerint – a Best Buy ajánlataiért a Black Friday idején?

Hát azért, mert ezek az üzletek tökélyre fejlesztették a technikát, hogy a vásárlókban a sürgősség érzését keltsék, és ezt teljesen ki is használják.

Az angol kifejezés rövidítéseként FOMO-nak is nevezett jelenség a „Fear Of Missing Out” rövidítése, mely a félelmet jelenti attól, hogy lemaradunk az adott termékről vagy ajánlatról.

A szűkösség, sürgősség érzetét keltő technikák és módszerek nagyban hozzájárulhatnak egy erőteljes és hatásos marketing-stratégia létrehozásához bármelyik online értékesítést végző cégben.

Természetesen az online világban ez kissé máshogy működik, mint amikor az ember egy valódi kirakat előtt áll, ám a világhálón is megteremthetjük az ehhez hasonló vágyakozást a megfelelő megvalósítással.

Sok módja létezik annak, hogy vásárlóink úgy érezzék, egy ketyegő óra sürgeti őket, és a termékeket mihamarabb a kosárba kell tenniük.

Nézzünk néhány kiváló példát erre.

Az egyik legjobb módja a sürgetésnek, ha jelezzük, hogy az adott termék csak korlátozott ideig vagy korlátozott számban érhető el.

A visszaszámláló óra segít hangsúlyozni az időkorlátot, és még inkább növelheti a konverziót.

A korlátozott darabszám (szűkösség) egy másik nagyszerű módja a sürgősség érzetének megteremtésére. A technikákat akár kombinálhatod is, ahogyan a Groupon teszi az alábbi példában. Ők arra ösztönzik látogatóikat, hogy vásároljanak meg egy terméket, mielőtt kifutnak az időből, vagy mielőtt a termék már nem elérhető.

increasing-scarcity-and-urgency

Szintén jó módszer lehet, ha feltüntetjük a termék oldalán, hogy hány másik felhasználó nézte már meg az adott napon vagy héten a terméket, hányan nézik éppen, vagy hányan tették már a kosarukba.

Önmagában már az is hatásos lehet, ha egymás mellé tesszük azt, hogy hányan vásárolták már meg a terméket, illetve, hogy korlátozott készlet áll rendelkezésre.

A Groupon oldalán egy jó példát láthatunk arra, hogyan tüntessük fel, hogy hány felhasználó nézte meg aznap a terméket:

increasing-scarcity-and-urgency-groupon-example

A honlap főoldalának optimalizálása

A legjobb, ha a honlapunk főoldalára úgy gondolunk, mint a virtuális kirakatunkra.

Ez az a hely, ahol megfoghatjuk, „bevonzhatjuk” a látogatókat, és vásárlóvá konvertálhatjuk őket a korábban megismert konverziós technikák segítségével.

Szeretnénk adni még pár tippet, hogyan varázsolhatjuk a webáruházunk főoldalát egy igazi konverziós mágnessé:

  1. Használjuk a böngészési előzményeket perszonalizációs eszközként!
  2. Az akciókat és különleges ajánlatokat mindig helyezzük előre és középre!
  3. Használjuk ki az élő chat nyújtotta lehetőségeket a lehető legtöbb ponton!
  4. Bátorítsuk a tartalmak megosztását a közösségi oldalakon!
Improve online store conversion rate on your homepage

Az OptiMonk Beágyazott Tartalom funkciójának használatával könnyedén létrehozhat egy olyan részt a honlapon, amely csak a visszatérő ügyfelek számára látható. Ez segít javítani a konverziós arányt ebben a szegmensben.

Chapter 5

Product page optimization

Your product pages play a major role in your conversion optimization process. 

In a moment, we’ll dive deeper into the various factors that make product pages outstanding, but before that, let’s talk about the overall purpose of a product page.

A product page is used to provide your shoppers with information about a specific product or service (and your brand). This is the place where you want to be including all the information they need to make a decision.

Write killer product descriptions

To write solid product descriptions, you need to harness copywriting principles like good storytelling, using magnetic headlines, focusing on benefits, and making your words as clear as possible. 

In the example below, Revelation! provides details on the product (a suitcase) and highlights all the most important product-specific information such as which airlines allow you to take it on board:

product-description-in-ecommerce

Using photos effectively

Notice how top companies like Nike, Adidas, Apple, and ASOS showcase their products?

The use of high-quality imagery, multiple viewing options, displaying different angles, using the right thumbnails, and maintaining consistency throughout play a major role in their success. 

Best Buy is really good at using product images. They use huge, top-quality images and videos to demonstrate what a product looks like.

product-photos-in-ecommerce

Use product videos

Video is quickly rising as one of the best tools for marketing and sales in just about any industry.

Here are some interesting stats on the power of video marketing

  • Including a video on your landing page can boost your conversion rate by up to 80%
  • Video increases organic search traffic on a website by 157%

With ecommerce, video can deliver a dramatic uplift in leads, sales, and revenue.

Here are 5 powerful ways of effectively using video in ecommerce: 

  1. The “how-to” video: Demonstrate how to use your product.
  2. The “product-in-use” video: Try to use actors who look like your target audience and demonstrate the product in action.
  3. The “close-up” video: This zooms in on your product to show the details, the craftsmanship, and other aspects that you want to highlight to entice users to buy.
  4. The “installation” video: This describes how to install or assemble your product.
  5. The “story” video: This is where you describe the story of your product and how/why it came to be. This video is a great opportunity to use emotion to draw your shoppers in.

Use personalization

If you sell products that can be targeted to several different customer segments, then you probably realize that the same product can have multiple value propositions based on who you’re targeting!

For example, a blender can be useful for busy parents who just want a quick, healthy breakfast…

But also for avid gym-goers who would love to elevate their workouts with a protein smoothie…

In this case, you probably have Facebook ads targeting different groups of people based on demographics, but they all land on the same product page.

To increase the conversion rate of these ads (and your product pages) you should display personalized product messaging for each customer group. Using our Dynamic Content feature, you can easily personalize your product pages and increase conversion rates by at least 10%.

Testing different value propositions

A low conversion rate could be a sign that your product page is too focused on features (as opposed to benefits), or that you simply haven’t used the right value proposition.

Either way, you should consider testing different value propositions to find out which USP resonates most with your visitors and potential customers.

Finding the best value propositions by using data and not just your gut instinct will increase your conversion rates and drive more sales for your business.

Use social proof to build trust

People are more likely to buy a product when that product has been validated by other people. 

You can leverage social proof by displaying customer reviews and user-generated content in many different places, but especially on your product pages.

Check out how BOOM! by Cindy Joseph leverages the power of social proof with 20K+ reviews below one of their lipsticks:

social-proof-for-trust-building

Increase urgency

We mentioned before that increasing urgency is important in ecommerce. 

Companies like Amazon use a host of urgency-increasing techniques on their product pages. You’re probably familiar with their “Same-Day Delivery or Next-Day Delivery before a certain time” technique.

increasing-sense-of-urgency

This technique is so powerful because it provides instant gratification (getting your product as soon as possible), something that 75% of shoppers value. 

From displaying product stock levels to creating time-sensitive discount codes, there are many different urgency-creating techniques you can implement. 

Try upselling

Upselling can be defined as offering your customers a better (more expensive) item when they add a product to their cart or on the checkout page. 

However, the most profitable ecommerce sites combine upselling, cross-selling, and down-selling to find the best way to maximize their profits with each customer.

upselling-cross-selling-down-selling

Here’s a 4-step guide to successfully upsell without annoying your customers:

  1. Install an upsell app/plugin: Huge ecommerce platforms like Shopify, Magento, BigCommerce, and WooCommerce all have different upsell apps for you to try out. These are quick, easy plugins that integrate with your site seamlessly.
  2. Determine the best products to upsell: Bundle “him and her” products, upsell accessories, create a ”buy one, get one for X% off” offer, promote related or recommended products, and so on. These are just a few ideas to get you going when thinking about cross-selling and upselling.
  3. Run your offer for at least 1-2 weeks: you’ll want to run your campaigns and then check the conversion rates. By A/B testing things like price, item offered, and copy, you can get a better sense of how your campaign is doing after this period.
  4. Measure, tweak, repeat: If one of your campaigns works, that’s great news! As mentioned before, always be open to experimenting with other ideas and looking for ways to improve the ones that are performing well.

You can get started with these upselling popup templates if you’d like to increase ecommerce conversion rates quickly:

Chapter 6

Landing page optimization​

Landing pages act as a tool to persuade website visitors to take action on an offer.  

A high-converting landing page uses elements like a magnetic headline, powerful body copy, convincing social proof, and an irresistible call-to-action button to persuade shoppers to make a purchase. 

Landing page design principles

There are certain design principles and landing page best practices that are pretty much universal when it comes to increasing conversions on landing pages.

Here they are:

  1. Dedicate your landing page to one purpose. Don’t confuse your visitors by asking them to do 2 or 3 different things. Each landing page should have a singular call-to-action for a singular goal.
  2. Make your content skimmable. Your visitors are busy and you don’t have much time to get (and keep) their attention. Leverage a short, sweet call-to-action and balance visuals to get the point across on your landing page.
  3. Properly display trust indicators. For example, social proof and trust badges.
  4. Place your call-to-action above the fold. You definitely want to make your call-to-action as obvious as possible.
  5. Use the right color scheme. The colors you use have a profound impact on your site visitors’ moods, emotions, and experience. Make sure your color scheme makes sense on your landing pages and across your online store.

Personalize your landing page headlines and copy to echo your ad copy

Are you running multiple Facebook or Instagram ads with different copy, value propositions, or designs? And are you driving traffic from all those ads to the same landing page?

There’s a great opportunity in front of you: personalize the copy and the value proposition of your landing page for each ad (OptiMonk’s Dynamic Content feature can help you do that).

This will go a long way toward increasing your conversion rate and the ROI of your Facebook ads.

Chapter 7

Checkout optimization

Cart abandonment is when a shopper visits a website, views the product page, and adds one or more items to their cart but DOES NOT complete the purchase. 

This is a real, persistent problem in ecommerce and an area of opportunity for optimization.

According to our study, the average shopping cart abandonment rate is 66.5%.

This means that millions of businesses are leaving money on the table because their customers are leaving their website right at the finish line.

Here are some ways you can optimize the checkout process: 

  • Keep shoppers on the same domain.
  • Reduce alternative navigation at checkout.
  • Be transparent about prices. (This is one of the top reasons why shoppers abandon their carts.) 
  • Make the next steps super clear.
  • Show a progress bar so shoppers can see how close they are to finishing.
  • Offer payment options that people actually use.

More useful cart optimization tips can be found here: Optimizing the checkout process

Use discounts and coupons as incentives

Offering discounts can be a great strategy to increase conversions, offload excess inventory, and increase customer loyalty.

discount-popup-christiano-ronaldo

But how do you use a discount or coupon code without hurting your own bottom line?

You can consider rewarding new customers by offering them a generous discount for their first purchase. A decent discount on the first purchase can lead to more sales down the road.

Or you can offer a post-purchase discount that gives customers a small discount on their next purchase, encouraging repeat purchases.

Read up on the impact of discounts on consumer psychology and check out some great examples of discount strategies here

Chapter 8

Lead generation

User behavior and psychology are closely linked. When users browse stores and click around, there are a lot of emotions and hardwired instincts that come into play. 

Tapping into these emotions can help you create happy customers that grow your business at a rapid pace.  

The psychology behind the purchase funnel

The purchase funnel is an interesting concept that highlights the stages each customer goes through. 

Of course, humans are complex and there are so many random decisions that can be made on any given day, but there’s generally a pattern when it comes to shopping. 

Here’s what the typical purchase funnel looks like: 

ecommerce-purchase-funnel

Source: Code95

In order to get someone to move from one stage of the funnel to the next, they’ll need motivation, assistance, and powerful incentives (discounts, calls-to-action, loyalty programs, etc). 

Understand your website visitors through buyer personas

Retail giant Amazon always leaves an empty seat at the table for an invisible customer when they have meetings. 

amazon-empty-chair-buyer-persona

Source: Rounders England

Why? 

According to CEO, Jeff Bezos, it’s a visually compelling way to reinforce the company’s stance of “start with the customer and then work backward.”  

You don’t need to have an empty seat at all your meetings, but you do need to nail down your ideal buyer persona

A buyer persona describes your customer’s needs, preferences, motivations, and inhibitions.

The more you know about your ideal customer, the better your web content, marketing campaigns, emails, and products will be. 

Here’s a useful checklist of factors to include when building a compelling buyer person: 

  • Job title/position
  • Work experience
  • Industry/business type
  • Location (a type of place is fine)
  • Gender
  • Interests
  • Age
  • Marital status
  • Family (number and type)
  • Income
  • Decision maker? (yes/no)

Build your email list

Jeff Walker, creator of the Product Launch Formula, says having an email list is a “license to print money.” 

Wow… pretty bold statement, right? 

Despite all the new “get-more-customers” hacks that flood the internet and the “gurus” peddling their latest “become a millionaire in 60 days” programs, good ol’ email still outperforms most channels. 

After an analysis of over $1 billion in sales on the Shopify platform, email led the way in conversions at 4.09%, followed by search, direct, and then social media.

conversion-rate-by-channel

Source: Smartinsights

Email performs well for a few reasons: 

  • Your list is (ideally) full of people who are interested in your content and/or your products.
  • Receiving an email feels more personal than seeing something on social media or a generic ad.
  • It’s one of the best places to build trust and create loyal brand advocates (the people who will spread the word about your brand).

Even if you’ve already started building your email list, it’s worth checking out this comprehensive guide that shows you how to build an email list from scratch

Make content marketing work for your site

Content marketing is one of the best things you can do if you have any sort of online business, and should be part of your lead generation campaigns. The average conversion rate with content marketing is 2.9%, compared to an unimpressive 0.5% for sites not using it. 

Good content connects with people. Good content builds engagement. Good content boosts brand loyalty, which can in turn skyrocket conversions and sales. 

Here are 5 content marketing ideas for you: 

  1. Deliver your content via email. 
  2. Create easy-to-read guides and summaries for your users.
  3. Share customer stories.
  4. Create a glossary of commonly asked questions, terms, and industry jargon.
  5. Share hacks or secret tips.

Use popups to build your list

“But popups are annoying!”

Is that what you thought when reading the title?

Fair enough. 

There’s nothing like a massive popup with a nearly-invisible exit button taking up 80% of the screen as you’re trying to read something online. 

However, the right popup with the right messaging at the right time can work WONDERS for your list building. 

collect-email-addresses-with-popups

For popups to work well, they need the following elements: 

  1. A compelling call-to-action 
  2. A personalized offer 
  3. Eye-catching design 
  4. The right timing 
  5. To be optimized for both desktop and mobile 

Here’s a 25-point checklist to help you get started with popups.

Or you can set up one of these list-building popups in just a few minutes:

Chapter 9

A/B testing

A/B testing (also known as split testing) can be defined as the practice of splitting your audience to test a number of variations of a campaign to see which performs better

a-b-testing-in-ecommerce

What you should be A/B testing

A/B testing will be most effective when it removes consumer pain points.

Check out this infographic for the top 6 web elements that you should A/B test.

what-to-ab-test

Source: Convert.com

What A/B testing tool is best for you?

To save you time and unnecessary headaches, we’ve created a list of the top 6 A/B testing tools for you to check out: 

  1. OptiMonk: OptiMonk offers far more than just A/B testing. It’s a complete website personalization platform with advanced visitor segmentation options, list-building tools, and much more.
  2. Adobe Target: This A/B testing personalization tool makes the list for its enterprise-focused solution and testing capacity.
  3. AB Tasty: As the name suggests, this platform excels at A/B testing but also offers a suite of other basic personalization features.
  4. Unbounce: Arguably one of the most popular landing page builders in the game, Unbounce knows a thing or two about conversion rate optimization. Their simple drag-and-drop builder and integrated A/B testing make them an ideal choice for a first-time test. 
  5. VWO: This is often seen as the simplest possible solution to A/B testing and conversion rate optimization. With an all-around platform and simple pricing structure, this tool is a favorite in ecommerce. 
  6. Nelio A/B Testing: WordPress powers about 42% of all websites on the internet, which is why WordPress plugin Nelio earns its place on this list. With Nelio, you can manage your A/B tests, check heatmaps, and improve results—all without leaving WordPress. 

How to understand your A/B test results

How long you’ll run your test and when you analyze results ultimately depends on you.

The general rule of thumb is to let tests run for at least 3 weeks to a month before acting upon the results. 

Note: The longer you run your test, the more accurate your results may be. Ask yourself these questions as you look through your results: 

  • Was the original version better? 
  • Was the second variation superior? 
  • Did they both fall short somewhere? 
  • Where did they both fall short? 
  • Did they both underperform? 
  • Were there any outside factors that influenced results (like seasonality)?

A/B testing mistakes even the experts make

There are pitfalls that even the most experienced marketers fall victim to, and being aware of them could save you a lot of time and grief in the future.

Here are some of the most common ones: 

  1. Expecting A/B testing to be the silver bullet: When you set out to build your ecommerce store, you have dreams of running a successful store with brilliant marketing and the sales to match. But once you get into the world of ecommerce, you realize that it’s not quite that easy. So you dive into the top CRO tactics and A/B testing tools out there thinking they’ll be the cure to your problems. When they don’t work as well as you expect, you’re left more frustrated than before. This is a familiar story for many in ecommerce. Sometimes the fix isn’t as simple as tweaking the color of your CTA… you might have to face the hard reality that no one wants your product.

  2. Ending a test too early: Getting data from A/B testing can be exciting… so exciting that you might be tempted to end tests early and call a winner prematurely. Maybe you ran your test for 2 days and the challenger variant decreased conversions by 30%. Simple enough, it’s clearly the loser, right? Well, not so fast. What if you let the tests run for a month instead, and that same challenger variant ended up increasing conversions by 45%? You would have missed out on a great CRO opportunity simply because of impatience!

  3. Trusting everything you read online: Blindly following things you read online is very dangerous for your business. Yes, even the greatest success case studies from Digital Marketer or Neil Patel may not work for your business. Heck, they might even hurt your business. If another company changed their button copy and got a 35% increase in conversions, that’s awesome, but there’s no guarantee you’ll get the same results. There’s a lot more than meets the eye for many of these case studies such as specificity to industry, seasonality, prior tests, etc. There are obviously general gems to take from them, but it’s important for you to know that someone else’s success story will not automatically become yours. 

Chapter 10

Website personalization

Relevance, relevance, relevance. 

That’s the most important factor when it comes to website optimization. 

It’s not enough to just have a single one-size-fits-all message on your website. You need your messages to be relevant to your users and for them to feel like they’re being given a custom experience. 

Website personalization can help to create a customer journey that’s unique, remarkable, and meaningful on a personal level. It’ll help you boost sales, grow your lists, and win customers for life… all at the same time.

Customization is an essential part of success, whether we’re talking about your landing page headlines, your homepage, or your popups and other overlays.

Here’s how you can create a solid website personalization strategy that will make your brand memorable and lead to higher conversions:

  1. Analyze your current customer journey. 
  2. Check your data for more insights on your traffic.
  3. Brainstorm ideas for solutions.
  4. Prioritize your idea backlog.
  5. Create the campaigns.
  6. Run experiments to test different ideas.
  7. Evaluate results and optimize.
  8. Go back to step one and repeat!

Click here for a detailed guide on each step of the website personalization process. 

Hamarosan folytatjuk!

Ebben az útmutatóban számos különböző CRO technikát tárgyalunk majd, amelyek segítenek növelni weboldalad konverziós arányát.

Azáltal, hogy megérted ügyfeleidet, vonzó tartalmat hozol létre, folyamatosan tesztelsz és nyitott szemlélettel közelítesz, sikeresebb online piaci eredményeket érhetsz el már rövid és középtávon is. 

Mindezek ellenére nem létezik ‘Silver Bullet’ a konverzió optimalizálásban, aminek a bevezetése azonnali eredményt hoz minden webáruházban. Ezzel szemben nem egyetlen megoldással, hanem több kisebb, de hatékony beavatkozással érhető el jó eredmény.

Ne feledd, az igazi konverzió optimalizálás nem gyors trükkökről és technikákról szól – hanem arról, hogy valóban megértsd, mi a legjobb a boltod és ügyfeleid számára. 

Találkozunk jövő héten!