Konverziós arány optimalizáció
az e-kereskedelemben

Üdvözlünk ebben az exkluzív online oktatóanyagban, amelyet OptiMonk hírlevél olvasóként találhattál meg. A fejezetek hétről hétre bővülnek és végül egy átfogó, részletes CRO tudásbázishoz juthatsz a konverziós arány optimalizációval kapcsolatban. 

Röviden: ha többet szeretnél értékesíteni online, ezt imádni fogod!

Don't have time to read the whole guide right now?

Fejezetek

2. fejezet

Adatgyűjtés: mit és hogyan érdemes mérni?

3. fejezet

A felhasználói élmény optimalizálása

1. Fejezet

Konverziós arány, CRO alapok

Mi az a konverziós arány optimalizálás?

A konverziós arány optimalizálása (CRO) arról szól, hogy hogyan növeljük azoknak a weboldal látogatóknak a százalékos arányát, akik elvégeznek valamilyen számunkra hasznos műveletet a weboldalunkon. 

Egy ilyen művelet elvégzését nevezzük „konverziónak”, és ez bármi lehet a termék megvásárlásától kezdve a hírlevélre való feliratkozáson át egy webináriumra jelentkezésig.

Amikor e-kereskedelmi konverziós arányról beszélünk, általában a vásárlásokra utalunk.

Mekkora a webáruházak átlagos konverziós aránya az e-kereskedelmben?

A Littledata adataira támaszkodva megtudtuk, hogy az átlagos e-kereskedelmi konverziós arány 1,3%.

Ha a weboldalad konverziós aránya 3,2% felett van, már a legjobb 20% üzlet között vagy.

Hogyan kezdj hozzá a konverziós arány optimalizálásához?

Ha CRO-val szeretnél foglalkozni, ismerned kell az alapvető lépéseket:

  1. Kutatási szakasz: Itt fedezed fel a konverziós tölcsérednek azt a részét, amelyen javítani kell.
  2. Hipotézis szakasz: Itt alakítasz ki egy működő hipotézist a metrikáid és kutatásaid alapján.
  3. Priorizálási szakasz: Itt döntesz arról, mivel kezdd.
  4. Tesztelési szakasz: Itt egy változatot tesztelsz a weboldaladon (a hipotézised alapján) a meglévő verzióval szemben.
  5. Tanulási szakasz: Itt alkalmazod a nyertes változatot és információkat gyűjtesz a jövőbeli tesztekhez és tervezéshez.

2. Fejezet

Konverziós adatok

A konverziós arány optimalizáció egyik legjobb módja, hogyha megbízható és pontos adatokat gyűjthetsz, amire a következő lépéseid bátran alapozhatod. 

Nézzük is meg, hogy mi a legkézenfekvőbb módja!

Kvantitatív és kvalitatív adatok gyűjtése

A kvantitatív adatok legjobban hideg és kőkemény számoknak jellemezhetjük. Ezek azok az információk, melyek nem szorulnak további magyarázatra…ezek egyszerűen azok, amik.

Az e-kereskedelemben a kvantitatív adatok közé tartozik általában:

  • átkattintási-arány (CTR),
  • oldalon töltött idő,
  • látogatószám,
  • és tényleg bármilyen konkrét marketing adat, ami numerikusan mérhető és ábrázolható.

A Google Analytics segítségével szinte bármit nyomon követhetsz. A generált leadek, az új látogatók konverziós aránya, a visszatérő látogatók konverziós aránya, az egy konverzióra jutó költség és az átlagos rendelési érték csak néhány a legfontosabb mérőszámok közül, amelyeket érdemes figyelned.

google-analytics-dashboard

A kvantitatív adatok azonban nem festenek teljes képet. Ahhoz, hogy jelentősen javíthasd vállalkozásod termelékenységét, egyéb minőségi adatokra is szüksége van. 

A kvalitatív adatok nagyobb teret engednek az értelmezésnek, és szubjektíven is elemezhetők. Ahelyett, hogy csak elfogadnánk, amit a számok mondanak, a kvalitatív adatok arra a kérdésre is választ adnak, hogy valami “miért történik?”.  

Az ilyen adatok gyűjtésének bevált módja az ügyfélinterjúk, a célcsoport tesztek és más kreatív tesztelési módszerek alkalmazása. 

Az ilyen tesztek közben nem csak a problémákra és kihívásokra találhatsz kézzel fogható megoldást, hanem közben márkaélményt is építesz, hiszen pozitív képet hagysz az ügyfeleid fejében.

Ebben a példában azt láthatod, ahogyan a Flip a meg nem rendelt szolgáltatás okáról kérdezi ügyfelét:

Conversion rate optimization (CRO) with a customer survey

Itt látható 6 példa olyan kérdésekkel, amelyeket érdemes az ilyen felmérésekben feltenni: 

  1. Mi győzte meg, hogy tőlünk vásároljon?
  2. Milyen más lehetőségeket vett fontolóra, mielőtt tőlünk vásárolt volna?
  3. Nem volt bizonytalan valamiben, amikor vásárolt?
  4. Mire használja a termékünket? Milyen problémát old meg az Ön számára?
  5. Hogyan lett jobb az élete a termékünknek köszönhetően?
  6. Mit szeret a legjobban a termékünkben?

Hogyan juthatsz olyan adatokhoz, amelyekből meghatározhatod a következő lépéseket?

Tegyük fel, hogy összegyűjtötted ezeket az adatokat. De hogyan érdemes kezelni őket és hatékonyan átformálni őket egyfajta cselekvési tervvé? 

A válasz: Megfelelő adatértékelési módszerek alkalmazásával. 

Például, amikor a felmérés válaszait vizsgálod, elemezd a látható mintákat, panaszokat és a nyelvezetet: 

  • Jegyezd fel a folyamatosan felbukkanó szavakat, a minta szerűen hangsúlyozott dolgokat stb. 
  • A panaszok esetében jegyezd fel az “fájdalompontokat” vagy azokat a helyeket, amelyek megnehezítették a böngészést, keresést vagy vásárlást a felhasználók számára. 
  • Figyelj a weboldalad dizájnjának, a vállalkozásod jellemzésének stb. nyelvezetre. Az ezekben a felmérésekben használt szavakat végül hatékony üzenetekké alakíthatod, amelyek illeszkednek az általad célzott társadalmi réteg nyelvezetéhez. 
  • A kapott információkból erőteljes értékesítési szövegeket és rengeteg adat alapú marketing fogást alakíthatsz ki, amennyiben jól használod őket.

3. Fejezet

Ügyfélélmény optimalizáció

A konverzióoptimalizálás egyik legnagyobb szeletét az ügyfélút megismerése jelenti.

Az igazság az, hogy a legjobb vállalatoknál ez a terület szerepel a prioritási lista élén.Gondoljunk csak arra, hogy milyen könnyed és magától értetődő a keresés az Apple honlapján.

Ezt nevezzük kiváló felhasználói élménynek.

  • Vajon mit gondolnak a felhasználók a saját weblapunkról? 
  • A lehető legélvezetesebb és legegyszerűbb módon tárjuk eléjük a folyamatot?
  • Ugyanazt a kiváló felhasználói élményt tudjuk biztosítani az összes eszközön?

Fontos, hogy feltegyük ezeket a kérdéseket, hiszen mindegyik megkerülhetetlen, ha az ügyfélélményről és az ügyfélútról (elterjedt angol kifejezéssel customer journey-ről) beszélünk.

Ismerkedjünk meg néhány olyan, a folyamattervezés során használt alapelvvel, melyek sikeressé teszik a vállalatokat a felhasználói élmény, vagyis a UX optimalizáció terén!

Általában véve az ügyfélút ezeket az alapvető lépéseket foglalja magában:

  1. A honlap felfedezése, böngészése
  2. Termékoldal
  3. Kosár
  4. Pénztár
  5. Visszaigazolás

A fenti ügyfélút minden egyes lépése esetén törekednünk kell a legoptimálisabb folyamat kialakítására.

  • A weboldalon való böngészés szakaszában egyértelműen be kell pozícionálnunk a márkát és a lehető legkedvezőbb első benyomást kell tennünk az oldal látogatóira. 
  • A termékkeresési szakaszban meg kell könnyítenie a felhasználók számára, hogy megtalálják, amit keresnek.
  • Amikor a felhasználó eljut a termékoldalra, az olyan cselekvésre való felhívásoknak, mint a ” vásárlás most ” vagy a ” kosárba helyezés “, jól látható helyen kell legyenek, és a lehető legkönnyebben megtalálhatónak kell lenniük. 
  • Mivel az átlagos kosárelhagyás 67% körül mozog, ez egyértelműen egy olyan probléma, amelyre sürgősen megoldást kell találni. Drámaian csökkentheted a kosárelhagyási arányt olyan pozitív felhasználói élményt nyújtó technikák alkalmazásával, mint például a kosár egyértelmű összefoglalójának megjelenítése és a vásárlási élményt gazdagító, személyre szabott exit intent popupok.
  • A pénztár és a visszaigazolási szakaszok tovább optimalizálhatók a vendégként történő vásárlás használatával is. Ha a fizetési módok széles skáláját fogadjuk el, a pénztár után részletes visszaigazolást biztosítunk a megrendelésről, és e-mailben küldünk állapotjelentéseket, akkor máris kipipáltuk az alapvető igényeket.

Most nézzünk meg néhány további kulcsfontosságú tényezőt, amelyek hatással lehetnek a felhasználói élményre, és érdemes lehet optimalizálni őket.

Az oldal sebessége

A te weboldalad milyen gyorsan tölt be?

Ha nem tudod a választ erre a kérdésre, akkor könnyen lehet, hogy egy jó konverziós lehetőséget hagysz figyelmen kívül.

A Shopify az alábbi tényeket derítette fel a honlapok sebességével kapcsolatban:

  • azon ügyfelek, akik első alkalommal elégedetlenek voltak egy weboldal sebességével, 79%-ban úgy gondolják, hogy nem térnének vissza vásárolni,
  • az okostelefont használó ügyfelek 64%-a azt várja el, hogy egy weboldal kevesebb, mint 4 másodperc alatt töltsön be,
  • az online vásárlók 47%-a azt várja el, hogy egy weboldal kevesebb, mint 2 másodperc alatt töltsön be.

Ezek a számadatok elsőre semmitmondónak tűnhetnek, de értékes bevételt veszíthetünk el kizárólag amiatt, hogy az oldalunk nem elég gyors.

A Google ingyenes alkalmazásával bárki ellenőrizheti honlapjának gyorsaságát, érdemes ezt megtenni, és megvizsgálni az eredményeket.

Optimize online store conversion rate with google page speed insights

Mobil optimalizáció

Napjainkban az internethasználat és az online vásárlás területén is egyre nagyobb teret hódítanak az okostelefonok, ezért egy e-kereskedelemmel foglalkozó üzlet számára létfontosságú, hogy mobileszközökre is optimalizáljon.

PageInsights vagy a Mobile-Friendly Test segíthetnek abban, hogy alaposabban megismerjük a mobilra történő optimalizálási megoldások tárházát, és még jobb élményt nyújthassunk a kis képernyőn böngésző ügyfeleknek.

google-mobile-friendly-test

Amikor mobileszközre történő optimalizációban gondolkodunk, a legjobb felhasználói élmény elérése érdekében tegyük fel az alábbi kérdéseket:

  • Lehetséges és megvalósítható-e, hogy a kisebb méretű eszköz használhatósága érdekében a tartalom valamely részét kihagyjuk az oldalról?
  • Hogyan működjön a honlapon belüli navigáció a különböző eszközökön?
  • A kattintható elemek megfelelően kezelhetők érintőképernyőn is?
  • Hogyan kezeljük az oldalak elrendezését, a grideket és a képeket a különböző eszközökön?
  • A felhasznált képek ugyanolyan szépek és élesek retina kijelzőn is?
  • A kosárhoz adás, checkout és fizetési folyamat minden képernyőméretre optimalizálva van?

4. Fejezet

Webáruház optimalizáció

Ha egy weboldal konverziókra optimalizálásáról van szó, néhány alapvető elemről mindenképpen gondoskodnunk kell.

Erős értékajánlat

Egy sikeres online vállalkozás működtetésének alapvető része az erős értékjavaslat megalkotása.  

Az értékajánlatod valójában a márkád identitása. Ez az, amivel bizalmat teremthetsz és hűséges vásárlók bázisát építheted ki, akik aztán jó esetben hosszú időn át dicsérni fogják a márkád.

Szóval, hogyan kezdjük?

Mi a recept egy ütős értékajánlat létrehozásához?

  1. Azonosítsuk az összes olyan előnyt, melyet a termék kínál! (Ebben az esetben az előny azt jelenti, hogy mi a termék hatása, hogyan változtatja meg vagy hogyan könnyíti meg a vásárló életét. A termékelőny nem azonos a termékfunkcióval!)
  2. Írjuk le, hogy mi teszi ezeket az előnyöket értékessé az ügyfeleink számára!
  3. Azonosítsuk be, hogy mi az ügyfelek vagy vásárlók fő problémája!
  4. Kössük össze a termék által képviselt értékeket és előnyöket a vásárlók problémájával!
  5. Különböztessük meg az üzletünket az azonos vagy hasonló értéket kínáló vállalatoktól!

Íme egy remek példa a Nutro honlapjáról, amely kiemeli, hogy termékeik “valódi, azonosítható, GMO-mentes összetevőkből készülnek”.

value-proposition-example

Ha többet szeretnél megtudni arról, hogyan találhatod meg a megfelelő értékajánlatot a látogatói szegmensek számára, nézd meg ezt az angol videót:

A bizalom kiépítése

A hirdetési csalások, a valótlan értékelések, a fizetett szponzorok és influencerek elterjedése azt a következményt vonta maga után, hogy a vásárlók ma már sokkal bizalmatlanabbak, gyanakvóbbak az új márkákkal, termékekkel szemben.

Ez pedig azt jelenti, hogy nekünk még keményebben kell dolgoznunk azért, hogy elnyerhessük, és hosszútávon megtarthassuk az ügyfelek bizalmát.

Mi a legjobb módja a bizalom megteremtésének? 
A lehengerlő első benyomás!

Ide tartozik többek között az, hogy a weboldalunk legyen letisztult, mobilra is reszponzív, jó minőségű képekkel és tartalommal rendelkezzen, tudjon minden tartalmat megfelelően megjeleníteni, és általánosságban nyújtson kellemes böngészési élményt.

A bizalom hosszú távú megtartása azonban már túlmutat a fentieken.

Az alábbi technikák jó támpontot adhatnak az online kereskedelemmel foglalkozó vállalatok bizalom-építéséhez:

    1. Használjunk a honlapon és az értékesítés során bizalomkeltő elemeket, például fogyasztói felméréseket és visszajelzéseket, termékértékelő videókat, szakértői vagy orvosi véleményeket, hírességek értékeléseit!
    2. A termékek bemutatásához használjunk magas minőségű képeket!
    3. Legyünk empatikusak a vásárlókkal! (Készítsünk könnyen elérhető, hasznos útmutatókat, tájékoztatókat, tutorialokat! Ez azt mutatja az oldal felhasználóinak, hogy törődünk a böngészési élménnyel és a kényelmükkel.)
    4. Legyen az oldalunk mindenki számára elérhető és használható! (Mérjük fel, hogy mennyire tudjuk kiszolgálni a fogyatékkal élő vásárók igényeit! Például mennyire támaszkodik az oldalunk kizárólag a vizualitásra? Tudunk biztosítani alternatív módokat a kereséshez?)
    5. Erősítsük és igazoljuk a felhasználók gondolatait, várakozásait! (Ehhez az egyik legjobb frázis lehet például az alábbi mondat: „Ha elege van már abból, hogy a megfelelő XY terméket keresi, akkor jó helyen jár.” Az ilyen, és ehhez hasonló mondatok segíthetnek abban, hogy pozitív érzéseket keltsünk a weboldal látogatóiban, és elérjünk egy kezdeti bizalmat.)
    6. Ne felejtsük el, hogy nem rövidtávon, hanem maratonon versenyzünk! A vásárlói bizalomra hosszútávon van igazán szükségünk. (A bizalom elnyerése időbe telik, és ehhez nélkülözhetetlen, hogy a működésünk minden területén megtartsuk az ügyfélközpontú hozzáállást, és folyamatosan javítsuk a felhasználói élményt a legkönnyebb és legkellemesebb böngészés érdekében.) 

A szűkösség és a sürgősség érzésének erősítése

Miért hajlandóak bizonyos vásárlók akár 3 nappal korábban a Supreme üzletek előtt sátorozni, akár borzasztó körülmények között is, csak hogy a hőn áhított termékhez hozzájussanak?

Miért harcolnak az emberek – szó szerint – a Best Buy ajánlataiért a Black Friday idején?

Hát azért, mert ezek az üzletek tökélyre fejlesztették a technikát, hogy a vásárlókban a sürgősség érzését keltsék, és ezt teljesen ki is használják.

Az angol kifejezés rövidítéseként FOMO-nak is nevezett jelenség a „Fear Of Missing Out” rövidítése, mely a félelmet jelenti attól, hogy lemaradunk az adott termékről vagy ajánlatról.

A szűkösség, sürgősség érzetét keltő technikák és módszerek nagyban hozzájárulhatnak egy erőteljes és hatásos marketing-stratégia létrehozásához bármelyik online értékesítést végző cégben.

Természetesen az online világban ez kissé máshogy működik, mint amikor az ember egy valódi kirakat előtt áll, ám a világhálón is megteremthetjük az ehhez hasonló vágyakozást a megfelelő megvalósítással.

Sok módja létezik annak, hogy vásárlóink úgy érezzék, egy ketyegő óra sürgeti őket, és a termékeket mihamarabb a kosárba kell tenniük.

Nézzünk néhány kiváló példát erre.

Az egyik legjobb módja a sürgetésnek, ha jelezzük, hogy az adott termék csak korlátozott ideig vagy korlátozott számban érhető el.

A visszaszámláló óra segít hangsúlyozni az időkorlátot, és még inkább növelheti a konverziót.

A korlátozott darabszám (szűkösség) egy másik nagyszerű módja a sürgősség érzetének megteremtésére. A technikákat akár kombinálhatod is, ahogyan a Groupon teszi az alábbi példában. Ők arra ösztönzik látogatóikat, hogy vásároljanak meg egy terméket, mielőtt kifutnak az időből, vagy mielőtt a termék már nem elérhető.

increasing-scarcity-and-urgency

Szintén jó módszer lehet, ha feltüntetjük a termék oldalán, hogy hány másik felhasználó nézte már meg az adott napon vagy héten a terméket, hányan nézik éppen, vagy hányan tették már a kosarukba.

Önmagában már az is hatásos lehet, ha egymás mellé tesszük azt, hogy hányan vásárolták már meg a terméket, illetve, hogy korlátozott készlet áll rendelkezésre.

A Groupon oldalán egy jó példát láthatunk arra, hogyan tüntessük fel, hogy hány felhasználó nézte meg aznap a terméket:

increasing-scarcity-and-urgency-groupon-example

A honlap főoldalának optimalizálása

A legjobb, ha a honlapunk főoldalára úgy gondolunk, mint a virtuális kirakatunkra.

Ez az a hely, ahol megfoghatjuk, „bevonzhatjuk” a látogatókat, és vásárlóvá konvertálhatjuk őket a korábban megismert konverziós technikák segítségével.

Szeretnénk adni még pár tippet, hogyan varázsolhatjuk a webáruházunk főoldalát egy igazi konverziós mágnessé:

  1. Használjuk a böngészési előzményeket perszonalizációs eszközként!
  2. Az akciókat és különleges ajánlatokat mindig helyezzük előre és középre!
  3. Használjuk ki az élő chat nyújtotta lehetőségeket a lehető legtöbb ponton!
  4. Bátorítsuk a tartalmak megosztását a közösségi oldalakon!
Improve online store conversion rate on your homepage

Az OptiMonk Beágyazott Tartalom funkciójának használatával könnyedén létrehozhat egy olyan részt a honlapon, amely csak a visszatérő ügyfelek számára látható. Ez segít javítani a konverziós arányt ebben a szegmensben.

5. Fejezet​

Termékoldal optimalizáció

A termékek oldalai kiemelt szerepet játszanak a konverziós ráta optimalizálásnak folyamatában.

Ezen az oldalon nem más a célunk, mint hogy a látogató igent mondjon az általunk kínált termékre vagy szolgáltatásra.

Ebben a fejezetben részletesen áttekintjük azokat az elemeket, amik kiemelkedővé tesznek egy termékoldalt. 

Készíts ütős termékleírásokat

Nem kell a következő copywriting zseninek lennünk ahhoz, hogy igazán jó termékleírásokat készítsünk.

Mindössze néhány fontos alapelvet kell követnünk: legyen jó a történetmesélés a termék mögött, mindig fókuszáljunk a termékelőnyökre, fogalmazzunk tisztán, érthetően, és használjunk olyan címeket, melyek mágnesként vonzzák a tekintet.

Az alábbi példában a Revelation! részletesen ismerteti a terméket (egy bőröndöt), és kiemeli a legfontosabb termékspecifikus információkat, például azt, hogy mely légitársaságoknál lehet felvinni a fedélzetre:

product-description-in-ecommerce

Használd hatékonyan a képeket!

Felfigyeltél már arra, hogy a legnagyobb márkák, mint például a Nike, az Adidas, az Apple vagy az ASOS hogyan mutatják be a termékeiket online?

Kivétel nélkül kiváló minőségű képek használatával, melyek megmutatják az egyes termékvariációkat különböző színekben, különböző nézőpontokból és látószögekből. Ezeken az oldalakon az előnézeti képek, vagyis az úgynevezett thumbnail-ek használata is megfelelő. A siker érdekében a fentieket következetesen alkalmaznunk kell minden termék esetében.

Rengeteget tanulhatunk például a BestBuy.com példájából, ahol kiemelkedően jók a termékekről készült képek, és ezek elhelyezése, bemutatása is.

product-photos-in-ecommerce

Publikálj termékvideókat

A videó gyorsan emelkedik a marketing és az értékesítés egyik legjobb eszközévé szinte minden iparágban.

Íme néhány érdekes statisztika a videomarketing erejéről: 

  • A céloldalon elhelyezett videó akár 80%-kal is növelheti a konverziós arányt.
  • A videó 157%-kal növeli a webhely szerves keresési forgalmát.
  • Az e-kereskedelemben a videó drámai mértékben növelheti a leadek, az értékesítés és a bevételek számát.
De hogyan tegyük mindezt?

Az alábbi 5 videó-típus ismerete elengedhetetlen, ha hatékony videókkal szeretnénk segíteni vállalkozásunkat:
  1. A „How-to”, azaz „Hogyan” videók, melyek bemutatják a termékünk vagy szolgáltatásunk használatát.
  2. A termék használatáról szóló videókban mutathatjuk be a termék működését a mindennapi életben, akár professzionális színészek segítségével.
  3. A „Close-up” videók arra valók, hogy a termék minden részletét megmutassák a közelről, illetve kiemeljék az általunk fontosnak tartott elemeket, ezzel is buzdítva a látogatókat a vásárlásra.
  4. Az „Installation” videókkal bemutathatjuk a termék beszerelését vagy beüzemelését, ezzel megkönnyítve a vásárlóink dolgát.
  5. A „Story” videókkal pedig bemutathatjuk a termék történetét, például, hogy hogyan és miért hoztuk létre az adott terméket vagy szolgáltatást. Itt is érdemes alkalmazni a szövegírás során is használatos fortélyokat: használjuk a megfelelő, erős érzelmeket kiváltó hívószavakat a látogatók megnyerése érdekében.

Perszonalizálj

Ha olyan termékeket árulsz, amelyek több különböző vásárlói szegmensnek is célozhatók, akkor valószínűleg tisztában vagy vele, hogy ugyanannak a terméknek többféle fő értéke is lehet, attól függően, hogy kiket célzol meg!

Például egy turmixgép hasznos lehet az elfoglalt szülők számára, akik csak egy gyors, egészséges reggelit szeretnének…

De a lelkes edzőterembe járóknak is, akik szívesen feldobnák az edzésüket egy fehérjeturmixszal…

Increase conversion rate with personalized product messaging

Ebben az esetben valószínűleg különböző demográfiai adatok alapján különböző csoportokat céloznak meg a Facebook-hirdetések, de mindannyian ugyanazon a termékoldalon landolnak.

Ezen hirdetések (és a termékoldalai) konverziós arányának növelése érdekében érdemes személyre szabott terméküzeneteket megjelenítenie az egyes vásárlói csoportok számára. A Dinamikus Tartalom funkció segítségével könnyedén személyre szabhatja termékoldalait, és legalább 10%-kal növelheti a konverziós arányt.

Tesztelj különböző értékajánlatokat

Az alacsony konverziós arány annak a jele lehet, hogy a termékoldal túlságosan a funkciókra összpontosít (az előnyökkel szemben), vagy egyszerűen nem a megfelelő értékajánlatot kommunikálja.

Érdemes megfontolni a különböző értékajánlatok tesztelését, hogy kideríthessük, melyik USP találja meg a legnagyobb visszhangot a látogatók és a potenciális ügyfelek körében.

Ha az adatok és nem csak a megérzések alapján találjuk meg a legjobb értékajánlatokat, az növelni fogja a konverziós arányt, és több eladást hozhat vállalkozásunknak.

Használd ki a „Social Proof” jelenséget a bizalomépítés érdekében

Nem titok, hogy az emberek szívesebben vásárolnak olyan termékeket, melyeket más vásárlók már értékeltek, kipróbáltak, és ez még erősebben jelentkezik akkor, ha ismerősöktől, barátoktól származik ez a tapasztalat.

A különböző weboldalakon és közösségi oldalakon megosztott értékelések döntő fontosságúak lehetnek a vásárlási hajlandóság szempontjából – ezt a jelenséget nevezzük social proof-nak, azaz társadalmi bizonyítéknak. Ahogy az általános vásárlói bizalom csökken, úgy kerül egyre inkább előtérbe az az igény, hogy a weboldalunkon mi is alkalmazzuk a social proof elemeit. 

Inspirációként nézd meg a BOOM! by Cindy Joseph oldalát. Tankönyvi tökéletességgel használja a social proof erejét az oldalon, az egyik terméke alatt már 20 ezernél is több vélemény található.

social-proof-for-trust-building

Próbáld ki az upselling technikákat

A magyar kereskedelmi nyelvben is gyakran használt „upselling” kifejezés azt jelenti, hogy egy jobb (és magasabb árú) terméket kínálunk fel a vásárlóinknak a kosárba helyezéskor vagy a checkout oldalon.

A legprofibb és legjövedelmezőbb webshopok azonban nem csak az upselling, hanem a cross-selling, azaz keresztértékesítés, és a down-selling (olcsóbb termékek ajánlása) technikáit is alkalmazzák, hogy a lehető legmagasabb bevételt érjék el minden vásárló esetében.

upselling-cross-selling-down-selling

Miért olyan fontos az upselling?

Azon vállalkozások esetében, akik upselling technikát alkalmaznak, és előfizetéses termékeket értékesítenek, a bevétel 70-95%-a a magasabb árú termék ajánlásából, vagy a termék/előfizetés megújításából származik.

A jelenség mögött az az egyszerű ok áll, hogy a meglévő ügyfelek részére sokkal könnyebb az értékesítés, mint teljesen új vásárlókat meggyőzni és bevonzani.

Az upselling azonban kétélű fegyver, túl erőteljes alkalmazása tolakodó lehet, és negatív érzéseket válthat ki oldalunk látogatóiból.

Érdemes szem előtt tartani az alábbi 4 szempontot a sikeres upselling gyakorlat kiépítéséhez:

  1. Telepítsünk egy upselling alkalmazást vagy plugint! (A legnagyobb e-kereskedelmi platformok, mint a Shopify, a Magento, a BigCommerce, vagy a WooCommerce mind különböző upsell alkalmazásokat kínálnak, érdemes ezeket végignézni, kipróbálni, hiszen ezek többnyire gyors és egyszerű pluginok, melyek gördülékenyen integrálhatók oldalunk működésébe.)
  2. Válasszuk ki az upsellingre legalkalmasabb termékeket! (Erre rengeteg lehetőségünk van: készítsünk pároknak szóló csomagokat, csatoljunk a termékekhez kiegészítőket, indítsunk egyet fizet, kettőt kap ajánlatokat, ajánljuk a kapcsolódó, kiegészítő termékeket a termékoldalon vagy a kosárban stb.)
  3. Aktiváljuk az ajánlatainkat 1-2 hetes időszakokra! (Ez azért kifizetődő, mert az akciós vagy kiemelt időszak után visszaellenőrizhető a konverziós ráta. A/B tesztelési módszerekkel párosítva rengeteget profitálhatunk az időszakok összehasonlításából.)
  4. Mérjük az eredményeket, vonjuk le a következtetéseket, és indítsunk új kampányt! (Ha sikereket tudtunk elérni a kampánnyal, az szuper. Ne féljünk azonban újabb és újabb módszereket kipróbálni, kísérletezni. Törekedjünk többféle kampány letesztelésére és a meglévők folyamatos javítására!)

6. fejezet

Landing oldal optimalizáció

Az e-kereskedelemben a landoló oldal az az önálló oldal, ami kifejezetten azért és úgy van kialakítva, hogy azon a látogatók valamilyen kívánt konverziót végrehajtsanak.

A magas konverziójú landoló oldalak talán különbözőnek tűnnek, azonban ha megvizsgáljuk őket, észrevehetjük, hogy ugyanazon alapelvek mentén épülnek fel.

Landing oldal tervezési alapelvek

Amikor landing oldalak konverzió növeléséről van szó, vannak bizonyos tervezési elvek és bevált gyakorlatok, amelyek szinte univerzálisak. 

Alapelvek:

  1. A landoló oldalnak egy célja legyen, ne zavarjuk össze a látogatókat azzal, hogy egyszerre 2-3 dolgot kérünk tőlük. Minden egyes landoló oldalnak legyen egyetlen célja, egyetlen cselekvésre hívó mondanivalóval.
  2. Legyen az oldal tartalma átlátható és könnyen, gyorsan átfutható, hiszen nem minden felhasználó szeret hosszas szövegeket olvasni, illetve nem is mindig van rá idejük, így az érdeklődésüket rövid idő alatt kell felkeltenünk. Emeljük ki a cselekvésre ösztönző szavakat, használjunk látványos és könnyen érthető vizuális elemeket!
  3. Használjuk megfelelően a bizalomnövelés eszközeit. Alakítsunk ki például social proof hatást értékelések és vásárlói vélemények megjelenítésével.
  4. Az akcióra, cselekvésre hívó szavakat, gombokat helyezzük kiemelt pozíciókba! Ezek legyenek mindig egyértelműek!
  5. Használjuk a megfelelő színeket és színkombinációkat! 
    A honlap és a landoló oldal színei erősen befolyásolják a látogatók hangulatát, érzéseit, és úgy általában, a teljes felhasználói élményt. Válasszunk olyan színeket, melyek az általunk preferált értékeket testesítik meg és alkalmazzuk őket következetesen!

Perszonalizáld landoló oldalaid tartalmát úgy, hogy azok visszhangozzák hirdetéseid üzeneteit

Több Facebook- vagy Instagram-hirdetést futtatsz különböző szöveggel, értékajánlatokkal vagy dizájnnal? És az összes hirdetésből ugyanarra a landingre irányítod a forgalmat?

Nagyszerű lehetőség áll előtted, ha még nem aknáztad ki: személyre szabhatod a céloldalad tartalmát és értékajánlatát minden egyes hirdetéshez illeszkedve. (Az OptiMonk Dinamikus Tartalom funkciója, vagy az OptiMonk AI segíthet ebben).

Ez a lépés jelentősen hozzájárulhat a konverziós arány és a Facebook-hirdetések megtérülésének növeléséhez.

7. Fejezet

A fizetési folyamat optimalizációja

Kosárelhagyásnak nevezzük azt a jelenséget, amikor egy látogató feltéved az oldalra, megnézi a termékek oldalát, majd egy vagy több terméket a kosarához is ad, ám mégsem fejezi be a vásárlást.

Ez valós jelenség és folyamatosan fennálló probléma az e-kereskedelem területén, ami azonban hatalmas konverziós lehetőséget is rejt magában.

Legújabb kutatásaink alapján az átlagos kosárelhagyási arány 66.5%.

Ez azt is jelenti, hogy vállalkozások milliói hagynak rengeteg pénzt az asztalon, mert a vásárlóik közvetlenül a célvonal előtt szállnak ki a versenyből.

Az alábbi módszerek hasznosak lehetnek a checkout folyamat optimalizálásához, így a kosarukat elhagyók arányának csökkentéséhez:

  • Tartsuk a vásárlókat ugyan azon a címen, domainen! (Az egyik oldalról a másikra történő átirányítás megzavarja az ügyfeleket, és bizalmatlanságot ébreszt bennük.)
  • Törekedjünk az elágazások nélküli folyamatra checkout esetén, itt már nem szükséges alternatív navigáció!
  • Az áraink legyenek átláthatóak! Még soha egy vásárló sem örült a rejtett díjaknak és költségeknek. Sőt, ez az egyik fő ok a kosárelhagyásra.
  • Legyen egyértelmű és kristálytiszta a folyamat, tájékoztassuk az ügyfelet a következő lépésekről!
  • Alkalmazzunk olyan fizetési lehetőségeket, amit a vásárók valóban szeretnek.

Kedvezmények és kuponok, mint vásárlási ösztönzők

A kedvezmények felajánlása nagyszerű stratégia lehet a konverziók növelésére, a felhalmozott készletek eladására és a vásárlói hűség növelésére is.

discount-popup-christiano-ronaldo

Hogyan alkalmazzuk az akciókat anélkül, hogy vállalkozásunk pénztárcája megsínylené?

Fontolóra veheted az új vásárlók jutalmazását azzal, hogy nagyvonalú kedvezményt kínálsz nekik az első vásárlásukkor. Egy erősebb kedvezmény az első vásárláskor további eladásokat eredményezhet a jövőben.

Vásárlás utáni kedvezményt is felajánlhatsz, amely egy kis akciót ad a következő vásárlásból, így ösztönözve az ismételt vásárlást.

Használhatsz természetesen klasszikus kuponokat vagy kuponkódokat is, melyeket a checkout során lehet érvényesíteni az akciós időszakokban. Ilyen esetben érdemes az OptiMonk Sticky Bar sávokkal az oldal tetejére rögzítened egy kuponemlékeztetőt, ami segít a vásárlási folyamat hatékonyabbá tételében. 

8. fejezet

Lead generálás

Akár hisszük, akár nem, a felhasználói viselkedés és a pszichológia szorosan kapcsolódnak egymáshoz.

Amikor a felhasználók a különböző oldalakon böngésznek, valójában rengeteg érzelem és ösztön irányítja őket.

Ha megértjük ezen érzelmek működését, és megtanulunk megfelelően reagálni rájuk, akkor a vásárlóink boldogok, vállalkozásunk pedig szárnyaló lesz.

Az értékesítési tölcsér pszichológiája

Az értékesítési tölcsér (angolul sales funnel) elmélete egy nagyon érdekes koncepció, mely azt mutatja be, milyen stádiumokon haladnak végig a látogatók, mielőtt meghozzák a döntést a vásárlásról.

Természetesen nem lehet minden döntést előre megjósolni, hiszen az emberek ennél sokkal komplexebb lények, és döntéseiket sokszor nem racionális alapon hozzák.

Így néz ki egy tipikus tölcsér:

Ahhoz, hogy valaki a következő szintre lépjen, – beszéljünk akár a dohányzásról való leszokásról, akár a vásárlói elköteleződésről, – szükség van motivációra, segítségre és megfelelő ösztönzésre (melynek rengeteg formája van: kedvezmények, cselekvésre ösztönző elemek, hűségprogramok stb).

Az alábbi angol nyelvű cikkben részleteseben is megismerkedhetünk a fent említett két modellel, illetve azzal, hogyan használják ezeket az eszközöket a nagyvállalatok – például a Tesla – a marketing és árazási stratégiájuk kialakításához.

Weboldalunk látogatóinak megértése „buyer persona” segítségével

A kereskedelmi szektorban vezető szerepet betöltő Amazon megbeszélésein mindig van egy üres szék a tárgyalóasztal körül a láthatatlan vásárlók számára.

amazon-empty-chair-buyer-persona

Source: Rounders England

Miért?

Jeff Bezos, a cég ügyvezető igazgatója szerint az üres szék vizuálisan is emlékezteti őket arra az alapelvre, hogy mindig a vásárló igényeiből kell kiindulni, és onnan „visszafelé” dolgozni.

Nem muszáj rögtön tárgyalóterem-bővítésbe kezdenünk, és üres székeket gyűjtenünk, azt viszont tudnunk kell, hogy ki a vállalatunk számára ideális vásárló (azaz a buyer persona).

A „buyer persona” egy képzeletbeli „profilkép” az ideális vagy tipikus vásárlóról egy dokumentum formájában, amely leírja az ügyfeleink igényeit, preferenciáit, motivációit, gátlásait, ellenvetéseit.

Minél pontosabban ismerjük a vásárlóinkat, annál jobb webes tartalmakat, marketing kampányokat, e-maileket és termékeket hozhatunk létre számukra.

Az alábbi ellenőrző listán mindig érdemes végigszaladni, ha az ideális vagy tipikus vásárlói típus tulajdonságait szeretnénk feltérképezni:

  • Foglalkozás, pozíció
  • Munkatapasztalat
  • Iparág, üzletág
  • Lokáció (vagy a helyszín típusa)
  • Nem
  • Érdeklődési kör
  • Kor
  • Családi állapot és háztartás nagysága
  • Bevétel
  • Döntéshozó? (igen/nem)

A levelezési listánk felépítése

Jeff Walker, a Termékbevezetési stratégia, azaz a Product Launch formula megálmodója úgy véli, hogy a megfelelő levelezési lista legalább olyan értékes, mintha jogunkban állna pénzt nyomtatni.

Elég erős kijelentés, nemde?

Valójában nem: hiába jelennek meg az interneten az újabb és újabb közösségi trendek, az „így-szerezz-több-ügyfelet” cikkek, a mindentudó guruk, akik 60 nap alatt milliomost faragnak az emberből, 2019-ben a jó öreg e-mail továbbra is az egyik legjobban teljesítő csatorna.

A Spotify az 1 milliárd dolláros bevétel elérése után megvizsgálta az egyes csatornák konverziós arányát, és láss csodát: első helyen az e-mail állt 4,09%-kal, ezt követte csak a keresés, a direkt forgalom és a közösségi média.

conversion-rate-by-channel

Source: Smartinsights

Az e-mail nem véletlenül az egyik legjobban teljesítő kommunikációs csatorna:

  • Olyan embereket céloz meg, akik érdeklődnek a tartalmunk vagy termékünk iránt,
  • Személyesebb érzete van, mint a közösségi médiában megjelenő kampányoknak vagy az általános hirdetéseknek,
  • Ráadásul ez az egyik legjobb módja a bizalomépítésnek és hűséges márkarajongói bázis kialakításának. (Ezek az emberek adják majd tovább a termék hírét a barátaiknak, kollégáiknak.)

Akár a levelezési listád létrehozása előtt állsz, akár rendelkezel már eggyel, hasznos lehet megnézni a 7 Digits átfogó útmutatóját, mely segíthet a megfelelő e-mail lista felépítésében.

Az e-mail nem véletlenül az egyik legjobban teljesítő kommunikációs csatorna:

  • Olyan embereket céloz meg, akik érdeklődnek a tartalmunk vagy termékünk iránt,
  • Személyesebb érzete van, mint a közösségi médiában megjelenő kampányoknak vagy az általános hirdetéseknek,
  • Ráadásul ez az egyik legjobb módja a bizalomépítésnek és hűséges márkarajongói bázis kialakításának. (Ezek az emberek adják majd tovább a termék hírét a barátaiknak, kollégáiknak.)
Akár a levelezési listád létrehozása előtt állsz, akár rendelkezel már eggyel, hasznos lehet megnézni a 7 Digits átfogó útmutatóját, mely segíthet a megfelelő e-mail lista felépítésében.

Amikor tartalomról és tartalommarketingről beszélünk, az nem csak a trendekről szól.

A jó tartalom kapcsolatot teremt az emberek között, és közelebb hozza őket a termékünkhöz vagy márkánkhoz.

A jó tartalom segíti az elköteleződést és növeli a márkahűséget, ezzel az egekbe repítheti az eladásokat és jelentősen növelheti a konverziós rátát.

Az alábbi 5 pontos összefoglalónk abban segít, hogyan készítsünk még erősebb, minőségibb tartalmat a weblapunkra:

  • Használjuk az e-mail csatornákat a tartalmak megosztására! 
    Korábban már említettük, hogy az e-mail biztosítja a legmagasabb megtérülést a konverzió terén. Az e-mailes kommunikáció és a levelezési listák remekül biztosítják az oly fontos személyes kapcsolatot az ügyfelekkel.

  • Készítsünk közérthető útmutatókat és összefoglalókat a felhasználók számára! 
    Mutassuk be a termék működését vizuálisan erős, minőségi útmutatókkal, ez ugyanis egy remek edukációs eszköz is lehet. Ráadásul bizalomépítési eszköznek sem utolsó azon túl, hogy bevonódásra ösztönzi a látogatókat.

  • Osszuk meg az ügyfeleink történeteit! 
    Mostanra már tudjuk, hogy az e-kereskedelem sikeréhez vezető úton milyen jelentőséggel bír a social proof. Nincs más dolgunk, mint feldolgozni és kikerekíteni a beérkező tapasztalatokat és történeteket, majd megosztani őket a közönségünkkel!

  • Készítsünk szótárt a gyakran feltett kérdések, kifejezések, szakzsargon könnyebb megértése érdekében! 
    Ez a módszer egyszerre javíthatja cégünk professzionális megítélését, szakértelmét, és egyszerre biztosít nagy segítséget a felhasználók és leendő ügyfelek számára. Minél több kételyt tudunk eloszlatni a holnapunk látogatóiban, és minél hatékonyabban tesszük ezt, annál valószínűbb, hogy végül vásárolni fognak tőlünk.
  • Osszunk meg tippeket és trükköket! 
    Ismerősek azok a YouTube videók, amik szuper tippeket mutatnak be teljesen hétköznapi használati tárgyakkal? Egészen olyan ez, mintha egy új világot fedeznénk fel ilyenkor. Ezt mi is megtehetjük a saját termékünkkel, osszunk meg érdekes és hasznos tippeket, útmutatókat (ahogy azt az alábbi példán is láthatjuk). Az emberek imádnak új trükköket tanulni és furfangos szituációkat megoldani, használjuk ki ezt!

Popupok használata e-mail lista építéséhez

„De hát a popupok idegesítőek!” – gondolhattad a címet olvasva.

Valóban nincs rosszabb annál, amikor egy online cikk olvasása közben hatalmas popupok ugranak fel, melyek elfoglalják a képernyő 80%-át, és a bezárásuk csak alig észrevehető gombokkal lehetséges.

Ám nem minden popup ilyen: a megfelelő üzenettel, a megfelelő helyen, a megfelelő időben csodás eredményeket érhetünk el velük.

collect-email-addresses-with-popups

Ahhoz, hogy popupjaink a megfelelő módon működjenek, az alábbi elemekre van szükség:

  • Egy meggyőző, cselekvésre ösztönző gomb
  • Egy személyre szóló ajánlat (ez az egyik legfőbb tulajdonság, mely biztosíja, hogy az ügyfeleinkből ne idegességet, hanem érdeklődést váltsunk ki)
  • Vizuálisan megfelelő, megragadó design
  • Megfelelő időzítés
  • Optimalizáció asztali és mobil eszközökre is

9. fejezet

A/B tesztelés

Az A/B tesztelés az a tesztelési módszertan, melyben a tesztelőket különböző csoportokra bontjuk szét, és számukra az adott oldalról vagy képernyőről különböző verziókat mutatunk annak érdekében, hogy megtudjuk, mely verzió teljesít a legjobban.

a-b-testing-in-ecommerce

Mire használjuk az A/B tesztelést?

Az A/B tesztelés akkor a leghatékonyabb, ha az ügyfelek valamely fájdalompontját meg tudja szüntetni.

A tesztek során az alábbi fő elemeket szoktuk tesztelni:

  1. Címsorok (szöveg, méret, szín)
  2. CTA (szöveg, kontraszt, elhelyezés)
  3. Árazási stratégiák
  4. Oldal hosszúsága (rövid, hosszabb)
  5. Képek (pl arcok vs természet)
  6. Video vs. kép vs szöveg

what-to-ab-test

Forrás: Convert.com

Melyik A/B tesztelési módszer a legjobb vállalkozásunk számára?

Szeretnénk megkönnyíteni a választást, és megspórolni egy kis fejfájást, így összeállítottuk a 10 legjobb A/B tesztelésre alkalmas eszköz listáját:

  1. OptiMonk: Az OptiMonk a gyakorlatban sokkal több eszközt kínál az A/B tesztelésnél. Egy teljes weboldal perszonalizációs platformmá nőtte ki magát, haladó szegmentációval, lista építő eszközökkel és persze kiváló A/B teszt lehetőségekkel. 
  2. Adobe Target: Az Adobe eszköze a vállalat-központú megvalósítás és a kiváló tesztelési kapacitás miatt kapott helyet a tízes listánkon.
  3. AB Tasty: Ahogy az AB Tasty neve is sugallja, ez egy kifejezetten A/B tesz-központú alkalmazás, de találhatunk benne még jó pár hasznos perszonalizációs funkciót is.
  4. UnbounceVitathatatlanul az egyik legnépszerűbb eszköz a landoló oldalak felépítésére, így hát teljes bizonyossággal állíthatjuk, hogy az Unbounce tud egyet és mást a konverziós ráta optimalizálásáról. Alkalmas lehet akár első tesztkészítők számára is, hiszen integrált A/B tesztet használ és kezelése nagyon egyszerű, drag-and-drop módszerrel lehetséges.
  5. VWOA VWO sokak szerint a legegyszerűbb A/B tesztelési eszköz. Akik egy olyan platformot keresnek, ahol minden egy helyen van, és ahol egyszerű és átlátható az árazási struktúra, azoknak ez az eszköz gyorsan a kedvencévé válhat.
  6. Nelio A/B Testing: A WordPress adja a weboldalak 30%-ának alapját, így hát egy WordPress plugin mindenképpen helyet kellett, hogy kapjon a toplistánkon. Ezzel az eszközzel lehetőségünk van A/B tesztek létrehozására, hőtérképek ellenőrzésére, és az eredmények javítására – mindezt anélkül, hogy a WordPress-t elhagynánk.

Az A/B tesztek eredményének értelmezése

Az, hogy milyen hosszan szeretnénk tesztelni és mikor szeretnénk elemezni az eredményeket, csak rajtunk múlik.

Az általános hüvelykujj-szabály szerint azonban legalább 3-4 hétig tart a tesztek futtatása, mielőtt bármilyen következtetést levonnánk, és akciótervet készítenénk.

Minél hosszabb a tesztidőszak, annál pontosabbak lehetnek az eredményeink.

A tesztek kiértékelésekor tegyük fel magunknak az alábbi kérdéseket:

  • Jobb volt az eredeti verzió?
  • A második variáció sikerült jobban?
  • Mind a két verzióban voltak hiányosságok?
  • Ha igen, mik voltak ezek?
  • Mik voltak azok területek, ahol a verziók várakozáson alul teljesítettek?
  • Fennállt bármiféle külső körülmény, ami befolyásolhatta az eredményeket (például szezonalitás)?

Hibák, amiket még a szakértők is elkövetnek A/B tesztelés közben

Vannak azonban olyan tipikus hibák, melyekbe sokszor még a szakértők is beleesnek.  Ha tudjuk, hogy mik ezek a buktatók, rengeteg időt és bosszúságot megspórolhatunk magunknak.

Lássuk hát a leggyakoribbakat!

  1. Ne higgyük, hogy az A/B tesztelés csodaszer!

    Amikor létrehozzuk webáruházunkat, mindannyian a sikeres üzletről álmodunk, kiváló marketinggel és még annál is kiválóbb eladási számokkal.

    Aztán amikor belépünk az e-kereskedelem valódi világába, hamar rájövünk, hogy mindez nem ilyen egyszerű, és hogy nagyon nehéz elérni az áhított 6-7 számjegyű havi bevételt.

    Így aztán belevágunk, hogy megismerjük a különféle konverziós technikákat és tesztelési módszereket, mert azt várjuk, hogy ez lesz majd a gyógyír a problémáinkra. Ám amikor ezek nem válnak be, csak még dühösebbek és frusztráltabbak leszünk, mint előtte.

    Ez a történet sokak számára ismerős lehet. Néha sajnos beigazolódik, hogy nem a honlapunk színével van gond, hanem egyszerűen a termék nem állja meg a helyét a piacon.

  2. Ne fejezzük be a teszteket túl korán!

    Valószínűleg mindannyian kicsit izgatottak vagyunk, amikor elindítunk egy A/B tesztet. Ez azonban könnyedén ahhoz vezethet, hogy túlságosan hamar szeretnénk nyertes verziót választani.

    Előfordulhat, hogy 2 nap tesztelés után úgy látjuk, hogy az újabb verzió 30%-kal rontotta a konverziós arányt – elég egyszerű nyertest hirdetni ugye? Ám könnyen lehet, hogy ha még egy hónapig futni hagynánk a tesztet, azt látnánk, hogy az új verzióval 45%-os konverzió-növekedést tudunk realizálni.

    Ne hagyjuk, hogy a türelmetlenségünk remek lehetőségektől fosszon meg bennünket, biztosítsunk elegendő időt, ha már belevágtunk a tesztelésbe!

  3. Ne higgyünk el mindent, amit online olvasunk!

    Vakon elhinni mindent, amit az interneten olvasunk, az egyik legveszélyesebb taktika a vállalkozásunkra nézve. Előfordulhat, hogy a legjobb szakemberek és a leghíresebb előadók megoldásai és tippjei sem válnak be.

    Sőt, akár még árthatnak is. Legyünk hát nagyon körültekintők! Csak azért, mert egy vállalat egy akciógomb átnevezésével 35%-os konverzió-növekedést tudott realizálni, még semmi nem garantálja, hogy ez a mi esetünkben is hasonló eredményekre vezet majd.

    A legtöbb vállalati példa és esettanulmány mögött több tényező van, mint amit elsőre átlátnánk: gondoljunk csak például az iparági sajátoságokra, szezonalitási kérdésekre, korábbi (számunkra ismeretlen) tesztek eredményeire, és így tovább. Természetesen lehetnek olyan általános érvényű igazságok, tippek és trükkök, amik bárki számára beválhatnak. Fontos azonban tudnunk, hogy erre nincs garancia, és hogy mások sikertörténete nem feltétlenük nyitja meg az utat a sajátunk előtt.

10. fejezet

Weboldal perszonalizáció

Relevancia, relevancia, relevancia. 

Ez a legfontosabb tényező a weboldal-optimalizálás során. 

Nem elég, ha csak egyetlen, mindenre egyformán alkalmas üzenetet használsz az oldaladon. Az üzeneteknek relevánsnak is kell lenniük az egyes felhasználóid számára. Úgy kell érezniük, hogy személyre szabott élményben van részük, ezért mindezt meg is kell teremtened számukra.

A weboldal perszonalizáció segít olyan vásárlói élményt teremteni, amely egyedi, figyelemre méltó és személyes szinten jelentőségteljes. Ez segít az eladások fellendítésében, a gyorsabb listaépítésben és az érdeklődők hosszú távú megnyerésében.

A személyre szabott tartalom a siker egyik elengedhetetlen része, legyen szó akár egy landing oldal címsorairól, a főoldaláról, vagy akár  popupokról és egyéb felületekről.

Így hozhatsz létre megbízható weboldal perszonalizációs stratégiát, amely emlékezetessé teszi a márkádat, és magasabb konverziókhoz vezet:

  1. Elemezd a jelenlegi vásárlói utadat.  (customer journey)
  2. Elemezd a számokat, hogy mélyebb betekintést nyerj a forgalmi forrásaid adataiba.
  3. Brainstorming-olj megoldás ötleteket.
  4. Priorizáld az új ötleteket.
  5. Hozd létre a kampányt.
  6. Futtass kísérleteket és tesztelj különböző variánsokat.
  7. Értékeld az eredményeket és optimalizálj.
  8. Térj vissza az első lépéshez, és ismételd meg!

Köszönjük hogy velünk tartottál!

Ebben az útmutatóban számos különböző CRO technikát tárgyaltunk , amelyek segítenek növelni weboldalad konverziós arányát.

Azáltal, hogy megérted ügyfeleidet, vonzó tartalmat hozol létre, folyamatosan tesztelsz és nyitott szemlélettel közelítesz, sikeresebb online piaci eredményeket érhetsz el már rövid és középtávon is. 

Mindezek ellenére nem létezik ‘Silver Bullet’ a konverzió optimalizálásban, aminek a bevezetése azonnali eredményt hoz minden webáruházban. Ezzel szemben nem egyetlen megoldással, hanem több kisebb, de hatékony beavatkozással érhető el jó eredmény.

Ne feledd, az igazi konverzió optimalizálás nem gyors trükkökről és technikákról szól – hanem arról, hogy valóban megértsd, mi a legjobb a boltod és ügyfeleid számára. 

Találkozunk jövő héten!

© Copyright 2014 – 2024. OptiMonk. All rights reserved!