Vannak azonban olyan tipikus hibák, melyekbe sokszor még a szakértők is beleesnek. Ha tudjuk, hogy mik ezek a buktatók, rengeteg időt és bosszúságot megspórolhatunk magunknak.
- Ne higgyük, hogy az A/B tesztelés csodaszer!
Amikor létrehozzuk webáruházunkat, mindannyian a sikeres üzletről álmodunk, kiváló marketinggel és még annál is kiválóbb eladási számokkal.Aztán amikor belépünk az e-kereskedelem valódi világába, hamar rájövünk, hogy mindez nem ilyen egyszerű, és hogy nagyon nehéz elérni az áhított 6-7 számjegyű havi bevételt.
Így aztán belevágunk, hogy megismerjük a különféle konverziós technikákat és tesztelési módszereket, mert azt várjuk, hogy ez lesz majd a gyógyír a problémáinkra. Ám amikor ezek nem válnak be, csak még dühösebbek és frusztráltabbak leszünk, mint előtte.
Ez a történet sokak számára ismerős lehet. Néha sajnos beigazolódik, hogy nem a honlapunk színével van gond, hanem egyszerűen a termék nem állja meg a helyét a piacon.
- Ne fejezzük be a teszteket túl korán!
Valószínűleg mindannyian kicsit izgatottak vagyunk, amikor elindítunk egy A/B tesztet. Ez azonban könnyedén ahhoz vezethet, hogy túlságosan hamar szeretnénk nyertes verziót választani.
Előfordulhat, hogy 2 nap tesztelés után úgy látjuk, hogy az újabb verzió 30%-kal rontotta a konverziós arányt – elég egyszerű nyertest hirdetni ugye? Ám könnyen lehet, hogy ha még egy hónapig futni hagynánk a tesztet, azt látnánk, hogy az új verzióval 45%-os konverzió-növekedést tudunk realizálni.
Ne hagyjuk, hogy a türelmetlenségünk remek lehetőségektől fosszon meg bennünket, biztosítsunk elegendő időt, ha már belevágtunk a tesztelésbe!
- Ne higgyünk el mindent, amit online olvasunk!
Vakon elhinni mindent, amit az interneten olvasunk, az egyik legveszélyesebb taktika a vállalkozásunkra nézve. Előfordulhat, hogy a legjobb szakemberek és a leghíresebb előadók megoldásai és tippjei sem válnak be.
Sőt, akár még árthatnak is. Legyünk hát nagyon körültekintők! Csak azért, mert egy vállalat egy akciógomb átnevezésével 35%-os konverzió-növekedést tudott realizálni, még semmi nem garantálja, hogy ez a mi esetünkben is hasonló eredményekre vezet majd.
A legtöbb vállalati példa és esettanulmány mögött több tényező van, mint amit elsőre átlátnánk: gondoljunk csak például az iparági sajátoságokra, szezonalitási kérdésekre, korábbi (számunkra ismeretlen) tesztek eredményeire, és így tovább. Természetesen lehetnek olyan általános érvényű igazságok, tippek és trükkök, amik bárki számára beválhatnak. Fontos azonban tudnunk, hogy erre nincs garancia, és hogy mások sikertörténete nem feltétlenük nyitja meg az utat a sajátunk előtt.