Így generált a BlendJet 39.2% extra bevételt az OptiMonk-kal

Még a legnagyobb sikerrel működő B2C márkák is szembesülnek ugyanazokkal a nehéz kihívásokkal, amelyekkel a marketingesek többsége. Az egyik ilyen terület az oldal forgalmára költött marketing költségek optimalizációja, hiszen a drágán megszerzett oldallátogatók legnagyobb százaléka végül vásárlás nélkül távozik a webáruházakból. 

Bár ez hatalmas probléma az online kiskereskedők számára, ugyanakkor jelentős lehetőséget kínál az optimalizációra.

Az alábbiakban részletesen bemutatjuk, hogyan sikerült a BlendJetnek 39,2%-kal növelnie bevételét az OptiMonk segítségével.

190,000+

feliratkozó 4 hónap alatt

39.2%

extra bevétel

WEBOLDAL
blendjet.com

IPARÁG
E-kereskedelem

IGAZGATÓSÁG
San Francisco

A BLENDJET-RŐL

Az 2017-ben alapított BlendJet vállalkozás egy nagyon nemes és kihívásokkal teli küldetést vállalt magára: az egészségesebb életmód elérését világszerte! A BlendJet One-t azért hozták létre, hogy útközben is kényelmesen készíthessünk friss turmixokat, bébi ételeket, vagy akár koktélokat is.

A BlendJet története

Ryan Pamplin és John Zheng, a BlendJet megalapítói, már a márka létrehozása előtt közös tapasztalatokon osztoztak.

Kezdjük Ryan lenyűgöző történetével: Ryan egy súlyos baleset következtében szenvedett traumatikus agyi sérülést. Hónapokig nem tudott olvasni, számítógépet használni, telefonálni, televíziót nézni, sőt még igazából gondolkodni sem. Gyógyulása során minden nap turmixokat fogyasztott.

És ott volt John, egy jó barátja, aki már 12 éves korától kezdve fogyasztott fehérje shake-eket, de utálta azokat shaker palackban készíteni, és zavarta, hogy a shake-jeiben száraz pordarabkák maradtak és ráadásul rettenetes ízűek is voltak.

Néhány megbeszélés után kitalálták, hogyan lehetne egyszerűen és kényelmesen turmixokat és fehérje shake-eket készíteni, akár útközben is: ez a vízió hamarosan valósággá vált, és BlendJet néven egy kelendő termék lett belőle.

The story of BlendJet

Szerettek volna tömegekre hatással lenni termékükkel. Eladásaik nem csak egyszerűen több bevételt jelentettek számukra, hanem vásárlóik életét is jobbá tették azzal, hogy egyszerűbbé tették az egészségesebb életmód elérését és az egészség megőrzését. 

A márka indulásakor egy videót készítettek a termékükről, ami annyira sikeres volt, hogy hetek alatt elfogyott az első készletük.

Ma már a világ egyik leggyorsabban növekvő Shopify áruházai közé tartoznak. A BlendJet-tet a világ szinte minden országában több mint félmillió vásárló kedveli, különösen az egészségtudatos millenniumi generáció és az anyukák.

Ágazati sztenderdek

A webáruházak tulajdonosai általában mind ugyanazzal a harccal néznek szembe: az átlagos weboldal látogatók 97%-a távozik vásárlás nélkül, ami azt jelenti, hogy rengeteg az elvesztegetett idő és pénz…

De mégis vannak olyan vállalkozások, akik ezeket a statisztikai tényeket nem akadálynak, hanem lehetőségnek tekintik és végül sikeresen az előnyükre fordítják őket. Ilyen vezetők Ryan és John is, akiknek volt bátorságuk szembeszállni ezekkel a kijózanító adatokkal.  Ők ugyanis nem csak arra koncentrálnak, hogy több és több forgalmat szerezzenek, hanem folyamatosan új marketingstratégiákat próbálnak ki a siker érdekében.

Nem félnek pénzt áldozni arra a CRO célra sem, hogy a már meglévő látogatóikat értékes vevőkké, forgalmukat pedig vásárlásokká alakítsák.

A BlendJet már korán felismerte ezt, így különböző megoldásokat kerestek, és már korán elkezdték használni a Recart-ot, amivel a Facebook Messenger marketing korai alkalmazójaként vonultak be a marketing történelmébe.

Recart

És aztán, 2019 elején, a Recart szakemberei az OptiMonk-ot ajánlották a BlendJet csapatának a konverziós arányuk növeléséhez.

A BlendJet 2019 májusától kezdte el használni az OptiMonk-ot, és azóta jelentős növekedést tapasztaltak a konverziók és a bevétel terén.

Most pedig közelebbről megvizsgáljuk, hogy milyen kampányokat alkalmazott a BlendJet látogatóik vásárlókká alakításához. 

Tipp #1: Mentsd meg a kosár-elhagyókat

A statisztikák szerint 10-ből 7 látogató a kosarában hagyja a termékeket anélkül, hogy befejezné a vásárlást.

Így lényeges optimalizációt jelent megragadni azokat, akik majdnem készek lennének megnyomni a megrendelés gombot, és jó okot adni nekik, hogy ne hagyják el az oldalt.

Az OptiMonk segítségével a BlendJet pontosan ezt tette, azzal, hogy ezeknek a látogatóknak 10% kedvezményt kínált, akiket egy kedvezménnyel arra ösztönzött, hogy fejezzék be a vásárlást.

A popupot akkor jelenítették meg a kosár oldalon, amikor a látogatók éppen elhagyni készültek az oldalt.

A Shopify-ban elérhető automatikus kuponbeváltás funkciónak köszönhetően a látogatók egyszerűen csak lekattintottak egy “Apply Discount” gombot a popup “köszönjük” oldalán és így a kupon automatikusan hozzáadódott a kosarukhoz, amivel máris élvezhették a kedvezményt: 

Ezen kampányoknak köszönhetően a BlendJet több mint 15,000 új feliratkozót tudott szerezni (mind e-mail, mind Messenger) a kosarukat elhagyó látogatóktól.

Tipp #2: Segítsd a vásárlási döntést egy speciális ajánlattal a termékoldalon

Nos, mi a helyzet azokkal a látogatókkal, akik érdeklődést mutatnak a termékeid iránt, de még nem döntöttek?

A BlendJet nem felejtette el őket sem. Ugyanazt a kedvezményt – 10% kedvezményt – adták azoknak a látogatóknak is, akik éppen a termékoldalon tartózkodnak, de korábban még nem iratkoztak fel.

BlendJet popup

Ebben az esetben megkülönböztették:

  • a mobil és asztali felhasználókat,
  • az Egyesült Államokból érkező látogatókat 
  • és az Egyesült Államokon kívülieket.

Az ajánlat minden esetben ugyanaz volt, de szerették volna megtudni, mi működik a legjobban az USA-ban és azon kívül.

A személyre szabott kampányoknak köszönhetően láthatták, hogy a termékoldalon az Egyesült Államokban az értékesítési konverzió 20,96%, míg az USA-n kívül csak 13,27%.

Érdekes betekintést szerezhettek így az alapvető adatok világába!

Most pedig nézzük meg közelebbről a bemutatott popup beállításait.

Időzített megjelenítési beállítást használtak, így a popup akkor jelent meg, amikor a látogató már legalább 30 másodperce az oldalon volt. Kizárták azokat a látogatókat, akik már láttak bármelyik másik kampányt.

Hiszed, vagy sem, a BlendJet több mint 155,000 feliratkozót tudott gyűjteni a termékoldal látogatóinak létrehozott kampányokkal.

Tipp #3: Ne hagyd távozni a korai stádiumú látogatókat feliratkozás nélkül

Ahogyan láthatod a fenti kampányokból, a BlendJet végső célja az volt, hogy ne hagyja távozni a látogatókat előfizetés vagy vásárlás nélkül.

Beszéltünk a kosár elhagyókról… azokról, akik böngészik a termékoldalakat… de mi van azokkal, akik korai stádiumú látogatók?

Az új lead-eknek egy folyamatosan megjelenő feliratkozó nanosávot készítettek, ami a képernyő alján látható, görgetéskor. A nanosáv nagyszerű, mert nem zavarja meg a látogatókat az oldal böngészése közben, mégis folyamatos emlékezteti őket, hogy tegyenek valamit.

Subscription nanobar

10% kedvezményt ajánlottak az első rendeléshez, cserébe a feliratkozásért.

A nanosáv nem jelent meg a termékoldalakon, a pénztárnál, a kosárnál vagy a köszönöm oldalakon. Tehát azoknak a látogatóknak nem jelent meg, akiknek a célja már a vásárlás volt.

Az OptiMonk kampányokat összekötő szegmentálását is használták annak érdekében, hogy biztosak lehessenek abban, hogy senki sem látja ezt a nanosávot, aki már látta bármelyik másik kampányukat.

Amikor a látogatók feliratkoztak a popupra, az e-mail címüket azonnal továbbították a Klaviyo listájukra. Így azonnal küldhettek üdvözlő e-mailt számukra.

Ennek a kampánynak köszönhetően több mint 20,000 előfizetőt tudtak gyűjteni mindössze 4 hónap alatt.

Tipp #4: Alakíts ki egy második csatornát az eladások növeléséhez

Mint korábban említettük, a BlendJet csapata a Messenger marketinghez a Recart-ot használja, ezért úgy döntöttek, hogy új feliratkozókat gyűjtenek mind az e-mail listájukra, mind a Messenger listájukra.

Itt láthatod ugyanazt a nanosávot, mint korábban, de ezúttal egy Messenger feliratkozási lehetőséggel:

Messenger nanobar

Az optimális élmény létrehozása és a több látogató előfizetővé alakítása érdekében az OptiMonk Smart Display funkcióját használták.

A Smart Display érzékeli, hogy a látogatók be vannak-e jelentkezve a Facebookra, és lehetővé teszi számodra, hogy automatikusan megjelenítsd a Messenger (bejelentkezve) vagy az e-mail (kijelentkezve) opciót ezek alapján.

Így sosem kell a látogatóknak bejelentkezniük a Facebookra az oldalon, amivel jelentősen növelheted a konverziós arányokat. Amikor nem tudod biztosítani a Messenger feliratkozás egy kattintásos lehetőségét, az OptiMonk kampánya az e-mail verzióra vált vissza.

A Recart integrációt használva a BlendJet csapata rögtön üdvözlő üzenetet tudott küldeni a Facebook Messengeren azonnal a feliratkozás után:

Recart Messenger

A Facebook Messenger használatával, mint egyik új csatornájukkal, a BlendJet 84,90%-os megnyitási arányt és 11,40%-os kattintási arányt ért el.

Az összes kuponkampánynak köszönhetően a BlendJet 39,2% többletbevételt tudott generálni az OptiMonk-kal.

Tipp #5: Ne csak a kreatívokat A/B teszteld, hanem a csatornákat is

Ahogyan fent láthatod, a BlendJet kampányainak egyik fő jellemzője az volt, hogy A/B tesztelték őket. Az A/B tesztelés kulcsfontosságú része volt az adatalapú döntéseknek.

A szokásostól eltérően nem a kampányok kinézetét tesztelték, hanem főleg a csatornákat. Minden kampányhoz létrehoztak egy SMS-t, egy e-mailt és egy Messenger feliratkozást annak megértése érdekében, hogy melyik a legjobb csatorna a kapcsolatfelvételhez és a promóciós kódok küldéséhez.

Ez az kísérlet megmutatta a BlendJet számára, hogy például a pénztár oldalon egy kosár-elhagyás csökkentő kampány Messengeren 20%-kal jobban konvertál, mint az e-mail.

Szerintünk minden vállalkozásnak különböző csatornákat kellene tesztelnie, amikor az ügyfelek és a lead-ekkel történő kommunikációról van szó.

Az ilyen típusú A/B tesztelés segít jobban megérteni, mi a legjobb módja annak, hogy kapcsolatba lépj új és potenciális vásárlóiddal.

A BlendJet sikerének 5 kulcsfontosságú tanulsága

  1. Jeleníts meg egy kilépés-gátló (exit-intent) popupot a pénztár oldalon és a kosár oldalon a kosarad elhagyók számára, és generálj többletbevételt az áruházadnak.
  2. Fordíts különös figyelmet azokra a látogatókra, akik böngészik a termékoldalaidat, és segíts nekik dönteni.
  3. Ne hagyd eltűnni az oldaladra első alkalommal látogatókat feliratkozás nélkül, hanem szerezd meg az e-mail címeket egy jó ajánlatért cserében.
  4. Hozz létre egy Facebook Messenger listát, és érj el magasabb megnyitási és kattintási arányokat.
  5. A/B teszteld a csatornákat is, ne csak a kreatívokat, hogy adatalapú döntéseket hozz.

Ezért választotta a BlendJet az OptiMonk-ot

"Első gondolatom az volt, hogy utálom a felugró ablakokat, de az adatok nem hazudnak, és a vásárlók a pénzükkel szavaznak. Rendszeresen teszteltük az OptiMonk popupokat a popup mentes változatokkal, és kétséget kizáróan bebizonyítottuk, hogy sokkal több értékesítést érünk el az OptiMonk-kal és világosan látszik az is, hogy felhasználóink igénylik ezeket a különleges ajánlatokat. Amikor az OptiMonk-ot más vezető megoldásokkal hasonlítottuk össze, senki sem kínálta azt a sok értékes integrációt, amire szükségünk van, erős A/B tesztelési képességeket és azt a fantasztikus csapatot, aki támogatja a folyamatosan változó igényeinket."

Ryan Pamplin, CEO, BlendJet

A BlendJet története azt mutatja, hogy a szegmentálás és a perszonalizáció a legjobb esélyt nyújtja arra, hogy látogatóidat vásárlókká alakítsd.

A látogatóid megkülönböztetése nemcsak abban segít neked, hogy jobban megértsd őket, hanem jelentős hatással van a bevételeidre is.

Ahogyan láthatjuk, a jól megtervezett popupok használata segít az azonnali értékesítés elősegítésében, és csökkenti a kosárelhagyási arányt is.

Az egész csapatunk nevében gratulálunk, Ryan!

Ha te is ilyen fantasztikus eredményeket szeretnél elérni, miért ne próbálnád ki az OptiMonk-ot? Egyszerűen hozz létre egy 14 napig ingyenes fiókot. Vagy ha már van fiókod, csak jelentkezz be.

MEGOSZTOM EZT A CIKKET