A popup-ok már egy ideje velünk vannak, és játékban is maradnak még sokáig. Egyelőre nincs jobb módja a látogatók figyelmének megragadásának, mint a vásárlási folyamatot segítő popup kampányok helyes kialakítása. Ugyanígy a személyre szabott ajánlatok promotálása és a perszonalizált látogatói élmény kialakítása sem elképzelhető másképpen.
Ha stratégikusan használod a popup-okat, valójában jelentősen javíthatod a felhasználói élményt a weboldaladon, ahelyett, hogy idegesítő felugró ablakokkal rontanád azt.
Ebben a blogbejegyzésben belemerülünk abba, hogyan működnek a legjobban a popup-ok. Megnézünk 18 híres weboldalt, amelyek már sikeresen használják őket a látogatóik megszólítására és ezáltal a konverziós arányok javítására és a hatékonyabb lead generálásra.
Lássuk hát!
Miért használj popup-ot a weboldaladon?
A popup-ok lehetővé teszik, hogy megragadd a felhasználók figyelmét, ezáltal segítenek, hogy látogatóid valóban megfontolják az ajánlatodat. (Éppen ezért olyan hatékony eszközök a konverziós arányok növelésére.)
A popup-ok rendkívül rugalmasak, és bármihez használhatók, legyen az akár egy termék népszerűsítése, email címek gyűjtése vagy a látogatóktól származó visszajelzések gyűjtése.
Vállalkozásként a popup-okra mint könnyen elérhető eszközökre érdemes tekintenünk, amivel weboldalunkat még hatékonyabbá tehetjük, és amivel jelentősen növelhetjük a “mezei” látogatóinkból “hűséges ügyfelekké” válók számát.
18 híres weboldal, amely popup-okat használ, példákkal
Akár lead-eket szeretnél generálni, akár több látogatót alakítanál fizető ügyfelekké, a popup-okat hatékonyan használhatod ezeknek a marketing céloknak az elérésére.
Nézzünk meg néhány nagyszerű popup példát vezető e-kereskedelmi márkáktól.
Remélhetőleg találsz némi inspirációt Te is ezen a listán!
1. Alo Yoga
Iparág: Sport- és divatruházat
Ez az egyszerű popup az Alo Yoga-tól azt a célt szolgálja, hogy email címeket gyűjtsön, amikor a látogatók a weboldalukra érkeznek. Minden alkalommal, amikor egy látogató kitölt egy email opt-in űrlapot, az Alo Yoga egy új lead-et szerez, amit a jövőben különféle csatornákon érhet el.
A lead mágnes popup-ok akkor működnek a legjobban, ha van egy szembeötlő ösztönződ, ami meggyőzi a látogatókat a feliratkozásra, mint például a képen látható 10% kedvezmény.
2. Beis Travel
Iparág: Turisztikai kiegészítők és utazási holmik
Amikor lead-eket generálsz popup segítségével, biztosítanod kel a lead mágnesed kiemelt hatását, a termékeid bemutatása és a márkaismertség építése mellett. Pontosan ezt csinálja a Beis travel ebben a nagyszerű példában egyszerű szöveggel és egy igényes termékfotóval.
Az olyan lightbox popup-ok, mint ez is, vonzó vizuális kontrasztot biztosítanak a weboldalad alap felületével szemben, az arculattal összhangban segítve, hogy a látogatók odafigyeljenek az ajánlatra.
3. Bubble Skincare
Iparág: Kozmetikumok
Ez a popup a Bubble Skincare-tól arra invitálja a weboldal látogatóit, hogy “Legyenek Bubble Insiderek”, ami egy kicsit más ízt ad az ajánlatuknak. Ahelyett, hogy csak egy kedvezményre támaszkodnának, hogy rábírják a látogatókat az email feliratkozásra, a cég az email listájukat egy exkluzív klubként mutatja be, amihez csatlakozni lehet.
Az exkluzivitás nagyon erős motiváció az e-kereskedelemben, ezért érdemes megfontolni ezt a stratégiát, amikor popup kampányokon gondolkodunk!
4. Caraway
Iparág: Konyhai Eszközök
A Caraway egy teljes képernyős popup-ot mutat a szállítási ajánlatuk népszerűsítésére, ahelyett, hogy egy kisebb lightbox popup-ot használnának. Ez segít abban, hogy minden felhasználót arra ösztönözzenek, hogy teljes mértékben az ajánlatukkal foglalkozzanak.
Ez a megközelítés azért működik jól, mert a Caraway-nak nagyon értékes ajánlata van. A szállítás ingyenessége az egyik legmeggyőzőbb ösztönző, ami az online vásárlásban létezik, ennek kreatív promóciójára nagyon hatékony megoldás a képen látható kreatív megvalósítás.
5. ClickUp
Iparág: SaaS
Ahelyett, hogy egy kedvezménnyel kezdenének, a Clickup a termékük által nyújtott értéket népszerűsíti. Az egyedi értékesítési ajánlatod megjelenítése nagyszerű módja a weboldal popupok helyes használatának.
Amikor app letöltéseket próbálsz generálni SaaS vállalkozásként, a sikerhez előbb meg kell magyaráznod, hogyan profitálhatnak a felhasználók a szoftvered használatából!
6. CoSchedule
Iparág: Marketing technológia, SaaS
Mint a ClickUp, a CoSchedule is kiemeli a szoftverük időt megtakarító funkcióit. A popup célja az, hogy a felhasználókat arra ösztönözze, hogy kipróbálják a Chrome bővítménybe csomagolt ingyenes demójukat.
Az alkalmazásuk nagyméretű képernyőképe segít a potenciális felhasználóknak elképzelni, hogy mi vár rájuk, ha letöltik az alkalmazást.
7. Crocs
Iparág: Cipőipar
Ebben a lead márnes popup-ban a Crocs az email listájukat ajánlja fel, hogy naprakész maradhass a márka tevékenységével kapcsolatban. Érdemes észrevenni, hogy bár kínálnak 15%-os kedvezményt, de azt nem a főcímben helyezték el, mint a legtöbb “magyar módi, JóLeszAzÚgy” megközelítés esetén.
Azáltal, hogy a frissítésekhez való első hozzáférés előnyére összpontosítanak, és nem egy anyagias és sablonos kedvezményre, a Crocs igyekszik olyan email előfizetők bázisát építeni, akik valóban lelkesek is a márkájuk iránt.
8. Fiverr
Iparág: Szabadúszó szolgáltatások piactere
Ez a popup a Fiverr-től akkor jelenik meg, amikor egy felhasználó feliratkozik a szoftverükre, arra ösztönözve az új felhasználókat, hogy töltsék le az alkalmazásukat is. A QR kód beillesztése a popup-ba megkönnyíti az alkalmazás letöltését a telefonodon, ami növeli a kampány konverziós arányát.
Ha olyan utókonverziós értesítést használsz, mint ez, győződj meg róla, hogy rendkívül könnyűvé tetted az új ügyfeleid számára a következő lépés megtételét.
9. Glossier
Iparág: Kozmetikumok
A Glossier humoros és titkot sugalló szöveget használ, hogy ösztönözze a felhasználókat, az email listájukhoz csatlakozásra. Figyelj arra, hogy ez náluk azért működik, mert személyes, intim kapcsolatot ápolnak az ügyfeleikkel. Ez a megközelítés például nem működne más márkáknál, amelyek professzionálisabb hangnemet használnak, ahogyan a megszokott hazai bullshit marketing üzeneteket puffogtató áruházak esetében sem.
10. Hootsuite
Iparág: SaaS
A Hootsuite popup-ja a weboldal látogatóinak 60 napos ingyenes próbaverziót kínál a szoftverükből. Ez különösen vonzó ajánlat, mert, ahogy írják, “1 extra hónap ingyen! jár”
Amikor van egy ajánlat, amelyről a látogatók úgy érzik, hogy csak akkor férhetnek hozzá, ha igent mondanak egy popup CTA-ra, akkor magas lesz a konverziós arány. Végül is, a sürgősség érzése nagyszerű motiváció az emberek számára, hogy most cselekedjenek, ahelyett, hogy későbbre halasztanák. Érdemes ellesni a címsort is és okulva belőle nem dózerrel ledorongolni ártatlan látogatóink böngészési élményét egy ” Pórbáld ki MOST” típusú üzenettel!
11. Kylie Cosmetics
Iparág: Kozmetikumok
A Kylie Cosmetics lokáció alapú perszonalizációt használt, hogy tájékoztassa a különböző országokból érkező látogatókat a szállítási politikájukról. Ebben a popup példában például tájékoztatja a magyar felhasználókat, hogy a márka bizony szállít Magyarországra.
Ez egy rendkívül hasznos popup, mert egy magyar weboldal látogató nem lehet biztos abban, hogy rendelhet-e a Kylie Cosmetics-tól, és a kampány megkíméli őket attól, hogy maguknak kelljen kikeresniük ezt az információt.
12. Pandora
Iparág: Ékszeripar
A Pandora két különböző dolgot csinál ezzel a kosár oldali popup-pal. Először is, megdicsérik a felhasználót az ízléséért a kiválasztott termékek alapján. Ez egy szép gesztus, amit sok vásárló értékelni fog.
Másodszor, hiányérzetet teremtenek azzal, hogy elmondják a látogatónak, hányan nézik éppen azt a terméket, ami a kosarában van. Ez egy finom emlékeztető, hogy ha nem cselekszenek gyorsan, akkor lehet, hogy nem jutnak hozzá ahhoz a termékhez, amely iránt érdeklődnek.
13. Sephora
Iparág: Szépségápolás
Ebben a popup-ban a Sephora egy élő eseményt népszerűsít, ahol a Gucci egyik képviselője tart előadást. Ha valaki izgatott az esemény miatt és úgy dönt, hogy “RSVP-zik”, a Sephora új lead-et szerez és értékes információkat gyűjt róla.
14. Skims
Iparág: Női Ruházat
A Skims kezdőlapjának popup-ja lehetővé teszi a nemzetközi látogatók számára, hogy kiválasszák a lokációt és pénznem preferenciáikat. Ez a kis lépés nagy javulást okoz a felhasználói élményben. Mindenképpen érdemes megfontolni egy hasonló megvalósítást, ha a weboldalad nagy forgalmat kap a világ minden tájáról.
15. Snow
Iparág: Fogfehérítés és Szájápolás
A legtöbbször a weboldalad látogatói nagyobb valószínűséggel válaszolnak egy olyan ajánlatra, amelynek van egyfajta titokzatos érzete, mintsem egy olyanra, amely egy konkrét kedvezményt ígér.
Amikor az emberek egy rejtélyes ajándék kampányt látnak, mint a Snow-é, természetesen kíváncsiak arra, hogy mennyi kedvezményük lesz, és hajlandóak feliratkozni egy email listára, hogy megtudják.
Legyél Te a következő, aki nem egy újabb balkáni “20% KEDVEZMÉNY CSAK MA!!!” típusú stratégiát követ, hanem figyelembe veszi, hogy a hasonló kampányokra már teljesen immúnisak a vásárlók.
16. The Farmer’s Dog
Iparág: Kutyaeledel és állateledel
A The Farmer’s Dog egy kvíz popup űrlapot használ, amelynek célja a visszajelzések gyűjtése arról, hogy miért nem vásároltak a látogatók. Ez rendkívül értékes információ lehet, segítve a weboldalad optimalizálását a jobb konverziókhoz és a gyakori kifogások vagy panaszok kezeléséhez.
17. Urban Outfitters
Iparág: Divatruházat és lakberendezés
Ez a lead generáló popup az Urban Outfitters-től azért figyelemre méltó, mert nagyon jól beleolvad a weboldaluk többi részébe. Az egyszerűen látható “Nem köszönöm” opcióval alig érezzük, hogy megszakítanák a vásárlóik böngészési élményét.
18. Victoria’s Secret
Iparág: Női ruházat és fehérnemű
A Victoria’s Secret egy egyszerű, de hatékony popup-ot használ, amely 10% kedvezményt kínál az első vásárlásra. A márka arra használja a popup-ot, hogy ösztönözze a látogatókat a vásárolásra, és hogy emellett lead-eket is gyűjtsön vele.
Bevált gyakorlatok a popup-ok használatához a weboldaladon
Minden alkalommal, amikor új popup-ot hozol létre, érdemes néhány bevált gyakorlatot szem előtt tartanod, hogy a legtöbbet hozd ki belőlük.
Akár kosár elhagyását megakadályozó popup-ot, akár ajándék kedvezményes popup-ot készítesz, itt van négy tipp is, hogy biztosítsd a kívánt hatás elérését.
1. Korlátozd a popup-ok számát az oldaladon
Nagyon fontos, hogy ne ess túlzásba a weboldaladon megjelenő popup-okkal! Ha folyamatosan bombázod a látogatóidat velük a főoldaltól a termékoldalakig, azzal csak rontani fogod a felhasználói élményt.
Ráadásul a popup-jaid nem fogják elérni a kívánt hatást, mivel mindenki hozzászokik ahhoz, hogy bezárja őket anélkül, hogy még csak elolvasná az üzeneteidet.
2. Találd meg a megfelelő időzítést és elhelyezést
Az időzítés kulcsfontosságú hatékony popup kampányok létrehozásában. Egyetlen popup is lehet nagyszerű konverziós arányú, vagy éppen siralmasan rossz, attól függően, mikor jeleníted meg.
Egy gyors ökölszabály a popup-ok megjelenítésének időzítéséhez: gondolj arra az interakcióra, amit a látogatóidtól el szeretnél érni. Biztosítanod kell, hogy a popup akkor jelenjen meg, amikor a CTA releváns a felhasználóid számára.
Például, ha több e-mail feliratkozót szeretnél generálni egy első vásárlásra adott kedvezménnyel, akkor érdemes már korán megjeleníteni az e-mail feliratkozó popup formot a vásárlói út elején. Így a weboldalad látogatói máris tudatában lesznek annak, hogy vár rájuk egy százalékos kedvezmény, amíg vásárolnak.
3. A/B tesztelj különböző popup designokat és üzeneteket
Az A/B tesztelés minden kampányodnál alapvető bevált gyakorlat lehet. Kipróbálhatsz teljesen különböző popup-okat, vagy megnézheted, hogy a meglévő popup variációi közül melyik hoz jobb eredményeket.
Szintén jó ötlet különböző kampánytípusokat tesztelni egymással szemben, például kipróbálhatod mind a lightbox popup-okat, mind a teljes képernyős popup-okat az egyik kampányodban.
Végül fontolóra veheted az A/B tesztelést különböző design elemekkel, mint például színsémák, betűtípusok, képek és szövegezés.
4. Perszonalizáld a popupok tartalmát a felhasználói viselkedés alapján
A személyre szabott üzenetek segítenek erős kapcsolatot kialakítani a felhasználókkal, mivel növelik az általad küldött üzenetek relevanciáját. Az olyan adatok felhasználása, mint a lokáció és a korábbi interakciók, segíthetnek perszonalizálni a popup-jaidat és növelni a konverziók esélyét.
GYIK
Mi az a kilépési szándékot gátló popup?
A kilépési szándékot gátló (exit-intent) popup-ok olyan kampányok, amelyek akkor jelennek meg, amikor a felhasználó éppen bezárná a weboldalt. Asztali számítógépen a kilépési szándékot a felhasználó kurzorának követésével érzékelik. Amikor gyorsan a képernyő jobb felső sarkába mozgatják a kurzort (azaz ahol a kilépés gomb van), akkor aktiválódik az exit-intent popup. Mobil eszközökön a kilépési szándékot olyan események váltják ki, mint a gyors felfelé görgetés és a weboldal jobb felső sarkának megérintése.
Hogyan lehet megakadályozni, hogy a popup-ok idegesítsék a felhasználókat?
Ahhoz, hogy elkerüld a weboldal látogatóinak idegesítését a popup-okkal, biztosítsd, hogy csak mértékkel és csak megfelelő helyzetben használod őket. Soha ne használj több weboldal popup-ot ugyanazon az oldalon. Ügyelj arra, hogy a popup releváns legyen az oldal tartalmához képest, és értéket nyújtson az egyes felhasználóknak. Szintén fontos, hogy a felhasználók könnyen bezárhassák őket, hogy elkerüld a frusztrációt. Időzített popup-ot használhatsz, hogy a felhasználóknak elegendő idejük legyen felfedezni a weboldaladat, mielőtt megjeleníted nekik az ajánlatot vagy a cselekvésre ösztönző felhívást. Bármilyen típusú weboldal popup-ot is használsz, mindig ügyelj arra, hogy minden popup a vásárlást segítő üzenetet tartalmazzon, amely valódi értéket hoz a felhasználóid számára. Végül mindig fontolóra veheted a kilépési szándékot jelző popup használatát, amely akkor jelenik meg, amikor a felhasználó el akarja hagyni az oldalt, így nem zavarod meg a böngészési élményét.
Hogyan mérhető a popup-ok hatékonysága?
A releváns mérőszámok nyomon követése alapvető a weboldal popup-ok hatékonyságának mérésében. Több KPI-t (kulcs teljesítmény mutatót) is figyelemmel kell kísérned, beleértve a kattintási arányokat, a konverziós arányokat és a visszafordulási arányokat.
Végezetül
Most, hogy végignézted a 18 nagyszerű popup példánkat, remélhetőleg találtál valami hasznosat a saját weboldalad számára is! A popup-ok népszerűsége a top e-kereskedelmi márkák között nem véletlen – hiszen egyértelműen pozitív bevételi eredményeket hoznak.
Kis- és Középvállalkozásként a popup-ok költséghatékony, megbízható módszert kínálnak a konverziós arányok és a bevétel növelésére. A popup-ok stratégiai megjelenítése blogoldalakon vagy a termékböngészés munkamenetében remekül irányíthatja a látogatókat a vásárlás irányába, ezzel maximalizálva a meglévő weboldal-forgalmad valódi potenciálját.
Az általunk tárgyalt popup stratégiák könnyű implementálásához az OptiMonk több száz popup sablont kínál, amelyekkel pillanatok alatt elindulhatsz. Ráadásul 14 napig ingyenesen kipróbálhatod az OptiMonk-kot, tehát nincs ok a halogatásra – regisztrálj már ma ingyenesen!