Útmutató a kosárelhagyási ráta csökkentéséhez az értékesítési tölcsérben

cart abandonment
cart abandonment

Míg az e-kereskedelem tovább növekszik, úgy tűnik, hogy a kosárelhagyások száma sajnos ugyanezt a tendenciát követi.

Baymard Intézet adatai szerint az átlagos kosárelhagyási ráta közel 70% – egészen pontosan 69,89% a 2018-as jelentésük alapján. Más szóval, 10 látogatóból közel 7 hagyja el a webáruházat vásárlás nélkül.

Business Insider becslései szerint évente mintegy 4 billió dollár értékű árut hagynak az online kosarakban. Bár ezek a számok sötét jövőt festenek az e-kereskedelemben, van jó oldala is. A nagymértékű kosárelhagyás lehetőségnek is tekinthető. Ha rászánjuk az időt arra, hogy megtanuljuk és alkalmazzuk a leghatékonyabb trükköket (melyekkel végigvezethetők a vásárlók a fizetési folyamaton), akkor akár több millió forintnyi kieső bevétel menthető meg.

Hogyan lehet javítani a kosárelhagyási rátát?

Ha több bevételre szeretnél szert tenni, akkor többet is megtehetsz, minthogy javítod az átlagos kosárértéket: a kosáelhagyásokat sem szabad félvállról venned.

A kosárelhagyási ráta iparáganként eltérő lehet – sőt,  ugyanazon iparágon belül is vállalatonként változhat.

A kosárelhagyási ráta csökkentésével javíthatod a versenytársaiddal szembeni esélyeidet – és egyben a (majdnem) elvesztett bételeid egy részét is visszaszerezheted!

Ebből az útmutatóban megtudhatod, hogyan mérheted a kosárelhagyások számát  a webshopodban, és több mint 20 ötletet szerezhetsz, melyekkel azonnal elkezdheted javítani a kosárelhagyási rátádat!

(Megjegyzés: Nemrég indítottál webáruházat, de nincs elég vevőd? Mi több, látogatód sem? Akkor 5 órás videótréningünk Neked szól! Kattints és tudj meg többet róla!)

1. A kosárelhagyási ráta mérése egy webshopban

Annak érdekében, hogy az ügyfelek igényeit jobban kiszolgálhasd, meg kell figyelned és meg kell értened az online vásárlási szokásaikat. Íme néhány megfontolandó kérdés a vásárló viselkedésével kapcsolatban:

  • Mit csinálnak, mielőtt rákattintanak a “Kosárba tesz” gombra?
  • A vásárlási folyamat mely szakaszában vannak a vásárlók, amikor elhagyják a kosarat és kilépnek a webhelyről?
  • Hova mennek, miután elhagyták a bevásárlókosarat?
  • Mennyi a konverziós rátád a vásárlási folyamat lépéseinél?

Ahelyett, hogy kitalálnád a válaszokat ezekre a kérdésekre, beállíthatod a Google Analytics rendszerét, és hiteles információkat szerezhetsz a weboldaladról származó valós adatok alapján.

A Google Analyticsben egy értékesítési (avagy konverziós) tölcsér létrehozásával és nyomon követésével pontosan megfigyelheted, hol kell beavatkoznod ahhoz, hogy csökkenteni tudd a kosárelhagyások számát és – végeredményben – növelni a bevételeidet.

Nézzük is, hogyan vágj bele weboldal látogatóid viselkedésének nyomon követésébe.

Előfeltétel: A webáruház intgerálása Google Analytics szolgáltatással

Az első lépés a vásárlóink viselkedésének megismerése felé az, hogy integráljuk a webáruházunkat a Google Analytics-szel. A Google Súgója segítségedre lesz a fiókod létrehozásában és az Analytics használatának elkezdésében. A fiók létrehozása ingyenes, értéke azonban felbecsülhetetlen egy online vállalkozás számára, hiszen növekedésünket nagyban elősegíti.

Ha már rendelkezel Google Analytics fiókkal, csak jelentkezz be és menj végig az alábbi lépéseken a konverziós tölcséred beállításához.

Annak érdekében, hogy gyűjteni tudjunk e-kereskedelmi adatokat a webáruházunkból, egy JavaScript kódot kell elhelyeznünk az oldalunkon, amely elküldi az Analyticsnek az összes szükséges információt. Két kód áll rendelkezésünkre, melyből választhatunk, hogy melyiket szeretnénk elhelyezni oldalunkon. Használhatjuk a standard e-kereskedelmi jelentéseket, vagy a továbbfejlesztett e-kereskedelmi jelentéseket. Útmutatónkban megmutatjuk mindkét opció beállítását.

Íme, egy gyors összegzés, hogy miben is különbözik a két változat:

Most, hogy ezt alaposan megnéztük, vessünk egy pillantást az e-kereskedelmi jelentések beállítására mindkét esetben.

Standard e-kereskedelmi jelentések

1.lépés: “E-kereskedelem engedélyezése” és az e-kereskedelmi adatok összegyűjtésének megkezdése

Először is, engedélyezned kell az e-kereskedelmi jelentéseket az “Adminisztrálás” menüben. A “Nézet” oszlopban kattints az “E-kereskedelmi beállítások” lehetőségre.

Google analytics

A következő oldalon kattints az “E-kereskedelem engedélyezése” lehetőségre az e-kereskedelmi jelentések bekapcsolásához, itt válaszd a “Kapcsolódó termékek engedélyezése” lehetőséget. Klikkelj a “Következő lépés”, majd a “Küldés” gombra.

Megjegyzés: Ahhoz, hogy standard e-kereskedelmi adatokat gyűjtsünk az oldalunkról, el kell helyeznünk az “ecommerce.js” JavaScript kódot oldaladunkon. Ez fogja elküldeni az Analyticsnek az e-kereskedelmi tranzakciói- és termékadatokat. Javasoljuk, hogy kérj fejlesztői segítséget a JavaScript kód elhelyezéséhez. 

2. lépés: “Rendelés befejezése” cél beállítása

Most, hogy beállítottuk az e-kereskedelmi jelentéseket, konfiguráljuk a konverziós vagy értékesítési csatornát. Kezdd az “Adminisztráció” menüben. A “Nézet” oszlopban kattints a “Célok” lehetőségre.

Miután megjelenik a “Cél” felület, kattints a “+Új cél” gombra a cél létrehozásához.

Google analytics

Ezután válassz ki egy sablont, amely meghatározza, hogy milyen célt szeretnél követni. A kosárelhagyáshoz válaszd a “Rendelés befejezése” lehetőséget a “Bevétel” szekcóból.

Google analytics

Kattints a “Folytatás” gombra, majd adj egy nevet a célodnak. A név lehetőleg legyen egyértelmű és könnyen megjegyezhető, például: “Rendelés befejezése”. Ezután válaszd ki a “Cél” lehetőséget a “Típus” szekció alatt.

A “Folytatás” gombra kattintva meg kell adni a “Célt”, mely a köszönő oldalad URL-je, vagyis az az oldal, amelyet az ügyfél lát, miután befejezte a vásárlást.

3. lépés: Értékesítési vagy konverziós csatorna létrehozása

Ezután létre kell hoznunk egy értékesítési vagy konverziós csatornát a “Csatorna” gomb bekapcsolásával, majd meghatározni azt az utat, amin az ügyfelek végigmennek, amikor teljesül egy konverzió. Adj meg minden URL-t, melyen az ügyfél keresztül halad a vásárlás befejezéséig. Kezdd a kosár oldaladdal, és a köszönő oldal vagy a “Cél” URL legyen az utolsó lépés.

Google analytics

Megjegyzés: A lépések száma e-kereskedelmi platformtól függően változhat – néhány platform esetében ez akár 7 lépés is lehet. Érdemes egy próbavásárlást csinálni, annak érdekében, hogy biztosan helyesen rögzítsük az összes URL-t.

Miután rákattintasz a “Mentés” gombra, a Google Analytics képes lesz nyomon követni az értékesítési és a konverziós csatornát.

4. lépés: E-kereskedelmi adatok áttekintése a jelentésben

Az e-kereskedelmi jelentések konfigurálása és a konverziós csatorna beállítása után ellenőrizhetjük a célunk adatait és a csatornánk statisztikáit.

A jelentést megtekintheted a “Jelentések” fül alatt a “Konverziók” > “Célok” > “Csatornaábrázolás” lehetőségekre kattintva. Győződj meg róla, hogy a létrehozott “Rendelés befejezése” cél van beállítva.

Néhány napig eltarthat, míg az első jelentés adatai megjelennek. Miután az adatok elérhetővé válnak, látni fogjuk pontosan, hogy az ügyfeleink hogyan haladnak végig a konverziós folyamaton.

A jelentésben szereplő információknál azt is láthatjuk, hogy mely termékek kerülnek leggyakrabban a vásárlók kosaraiba.

Ráadásul azokat a kosárba rakott termékeket is megtekinthetjük, melyeket végül nem vásároltak meg.

A csatorna alján láthatjuk a csatorna konverziós rátát. Ha ezt az értéket 100-ból kivonjuk, akkor láthatjuk, mennyi a kosárelhagyási rátánk.

Nézzünk egy példát egy webáruháztól, melynek kosárelhagyási rátája 89,34%. Ez meghaladja az átlagos kosárelhagyási rátát, ami azt jelenti, hogy ennek a webáruháznak lépéseket kell tennie annak érdekében, hogy a vevőket ne veszítse el.

Továbbfejlesztett e-kereskedelmi jelentések

1. lépés: “Továbbfejlesztett e-kereskedelmi jelentések engedélyezése”

A továbbfejlesztett e-kereskedelmi jelentések használatához először engedélyezd a standard e-kereskedelmi jelentéseket a fenti lépések végrehajtásával, majd engedélyezd a továbbfejlesztett e-kereskedelmi jelentéseket is a következő lépésekkel: válaszd ismét az “E-kereskedelmi beállítások” lehetőséget az “Adminisztráció” menüpont “Nézet” oszlopában. Kapcsold be a “Továbbfejlesztett e-kereskedelmi jelentések engedélyezése” gombot.

Google analytics

2. lépés: Telepítsd a Universal Analytics alkalmazást, és telepítsd az “ec.js” JavaScript kódot is

A továbbfejlesztett e-kereskedelmi adatok összegyűjtéséhez a Universal Analytics-et fogjuk használni. A Universal Analytics használatához hozzá kell adnunk az “ec.js” kódot oldalunkhoz, hogy az el tudja küldeni az e-kereskedelmi adatokat a Google Analytics-nek. Javasoljuk, hogy kérd meg a webfejlesztődet, hogy végezze el ezt a lépést.

3. lépés: Az eredmények ellenőrzése a jelentésben

A továbbfejlesztett e-kereskedelmi jelentések segítségével még több e-kereskedelmi adatot láthatunk a különböző típusú elhagyásokról és más negatív mutatókról, amelyeket javítani szeretnél:

  • Nincs vásárlási tevékenység
  • Nincs kosárhoz adás
  • Kosár elhagyása
  • Pénztár elhagyása

Az összes információt megtekintheted a “Bevásárlói viselkedéselemzés” jelentésében. A jelentés megtekintéséhez válaszd a “Jelentés” fület, majd kattints a “Konverziók” > “Elektronikus kereskedelem” > “Vásárláselemzés” > “Bevásárló viselkedése” elemre. Amint látható, a Google Analytics itt megkülönbözteti a kosár és a pénztár elhagyási rátát.

Google analytics

A fenti példa azt mutatja, hogy a webáruház kosárelhagyási rátája 33,32% az adott időtartam alatt.

A továbbfejlesztett e-kereskedelmi jelentésekben sok adat áll rendelkezésünkre, melyek segítségével meghatározhatjuk, hogy az alábbiakban felsorolt 20+ tipp közül melyik passzol legjobban webshopodhoz.

Az eCommerce Analytics: Definitive guide című angol nyelvű útmutató pedig abban segít, hogy még jobban elmerülhess a webáruház analitika világában.

2. A kosár elhagyásának leggyakoribb okai

Mielőtt megnézzük, hogyan javíthatjuk a kosárelhagyást oldalunkon, érdemes egy pillanatra megállni, hogy megértsük, miért hagyják el a látogatóink a kosarukat. Miután ezt megértettük, megtanulhatjuk, hogyan kezeljük a webáruházunk problémáit a leghatékonyabban.

Statista legfrissebb kosárelhagyási adatai szerint a vásárlók 56%-a akkor távozik a vásárlás befejezése nélkül, amikor váratlan költségekkel találja szembe magát.

Ha kicsit mélyebbre ásunk az adatokban, az is kiderül, hogy a legtöbb kosárelhagyás abból ered, hogy nem kommunikálnak egyértelműen a webáruházak, nem elég átláthatóak, például a teljes költség, a magas szállítási költségek és a felár ellenében felmerülő szolgáltatások információi hiányoznak. Az árak mellett használhatósági és biztonsági okok is felmerülnek.

okok a kosarelhagyasra

A fentebb említett okok segítenek megérteni, hogy a látogatóknak közel 70%-a miért hagyja el kosarát fizetés nélkül. Próbáljuk meg pozitívan megközelíteni ezeket az adatokat, és tekintsünk a “problémákra” inkább “iránymutatásként”, melyek segíthetnek webáruházunk javításában. Most megosztunk Veled több mint 20 izgalmas megoldást a fenti problémákra, melyekkel csökkentheted a kosárelhagyási rátádat és növelheted a bevételeidet.

3. 20+ mód, hogyan csökkentsd a kosárelhagyási rátát és növeld online eladásaid

Most, hogy beállítottuk az e-kereskedelmi jelentéseket, láthatjuk, hogy hány vásárló hagyja el a fizetési folyamatot, és hogy hol van a probléma. Választ találva arra, hogy a legtöbb vásárló miért hagyja el a fizetési folyamatunkat, azt is könnyebben megérthetjük, hogy mely megoldások lesznek a leghatékonyabbak a mi oldalunk esetében. Lehetetlen lecsökkenteni a kosárelhagyási rátánkat nullára, de csökkentsük, amennyire csak tudjuk, hogy javítsuk a webáruházunk általános teljesítményét.

Nézzünk meg több mint 20 módszert, melyekkel optimalizálhatjuk a fizetési folyamatunkat annak érdekében, hogy csökkentsük a kosárelhagyást és növeljük a bevételeinket. A tippeket kategorizáltuk, hogy megkönnyítsük a különböző lehetőségek átlátását egy adott probléma megoldásához.

#1 – Tedd átláthatóbbá a szállítási és fizetési folyamatot

1. Az extra költségek egyértelmű feltüntetése

A fizetési folyamat átláthatóvá tétele elengedhetetlen a kosárelhagyás csökkentése érdekében. A leggyakrabban azért hagyják el a vásárlók a fizetési folyamatot, mert a szállítási és egyéb költségek nem szerepelnek egyértelműen az oldalon. Győződj meg róla, hogy minden további költség láthatóan megjelenik a webáruházadban a vásárlási folyamat során.

A Walmart.com nagyon jó példa a költségeink láthatóvá tételére. Miután hozzáadunk egy tételt a kosarunkhoz, minden további költség azonnal megjelenik. Így a potenciális vevő egyből láthatja a teljes összeget, amit fizetnie kell. Az alábbi példában teljesen világos, hogy 4,97 dollár kerül felszámításra szállítási díjként, valamint a 0,90 dolláros adó is növeli a végső költségeket.

A vásárlóknál bizonytalanságok jelenhetnek meg a költségek tekintetében, ezért érdemes optimalizálni a fizetési folyamatokhoz kapcsolódó elemeket. Vessünk egy pillantást néhány fontosabb problémára.

2. Ajánlj ingyenes szállítást és emeld ki az ingyenes szállítási lehetőséget

Az ingyenes szállítás az egyik leghatékonyabb ajánlat, amit egy webáruház tehet. Ha megteheted, hogy ingyenes szállítást ajánlj, akkor mindenképp használd ki a lehetőséget. Ha az ingyenes szállítás kínálása minden termékre nem jövedelmező a webáruházad számára, akkor ajánlhatsz ingyenes szállítást bizonyos kosárérték felett – például: “Ingyenes szállítás 30000Ft feletti rendelésekre”. Bármelyik megközelítést alkalmazod, győződj meg róla, hogy megfelelően kihangsúlyozod az ingyenes szállítási lehetőségeket, mert így látványosan csökkentheted a kosárelhagyási rátádat.

Íme egy példa a Keurig-tól, mely egyből a főoldalon hirdeti az ingyenes szállítást. A látogatókat ezzel arra buzdítják, hogy vásároljanak, és így nem lepődnek meg a pénztárnál, amikor meglátják az ingyenes szállításról szóló üzenetet.

A termékoldalaikon a leírás is tartalmazza az ingyenes szállítást és az ajánlat korlátait. Miután hozzáadunk egy terméket a kosarunkhoz, az ingyenes szállításról szóló üzenet ismét megjelenik.

A kosár oldalon a teljes költség egyértelműen jelenik meg minden terméket bemutatva, és az ingyenes szállítás itt is ki van emelve.

3. Egyértelműen tüntess fel minden rendelkezésre álló fizetési módot

Sok vevő már azelőtt szeretné látni, hogy milyen fizetési módok állnak rendelkezésre, mielőtt elkezdené a fizetési folyamatot. Tüntesd fel egyértelműen a webáruházadban elérhető összes fizetési mód logóját: hitelkártyák, PayPal, MasterPass és bármely más fizetési módot, amelyet elfogadsz.

Ahelyett, hogy listát írnál, használj ikonokat, mint az a Harry&David is teszi. Ezek használata azonnali felismerést biztosít, és segít a hitelesség és bizalom kiépítésében a fizetésnél.

4. Engedélyezd a PayPal fizetést

Számos sikeres webáruház hangsúlyozza a PayPalt, mint fizetési mód. A PayPal volt az egyik első kifejezetten e-kereskedelemre tervezett fizetési módszer, és emberek milliói továbbra is egy biztonságos és gyors megoldásnak tartják. Azok a vásárlók, akik aggódnak a privát szféra és a biztonság miatt, és nem szeretik megosztani a bankkártya adataikat, örülni fognak, hogy fizethetnek PayPal-lal.

Az Office Depot két helyen is kiemeli a PayPal-t a kosár oldalán: a kosár felett és alatt. Így biztosak lehetnek abban, hogy a vásárlák tudják, hogy használhatják a PayPal-t fizetési lehetőségként.

5. Jelenítsd meg a becsült kézbesítési dátumot

A vevők szeretik tudni, hogy pontosan mikor érkezik meg a várva várt termék. Emiatt érdemes megjeleníteni a várható szállítási dátumot, melyet próbáljunk a lehető legpontosabban megbecsülni. A vevő számára több jelentéssel bír, ha a becsült szállítási dátumot látja, mintha a csomag érkezéséig hátralévő napok számát mutatjuk neki.

A SwimOutlet.com egyértelműen mutatja a várható kézbesítési dátumot, és ezzel egyidejűleg a kiválasztott szállítási mód becsült átfutási idejét is megjeleníti.

#2 – Optimalizáld a kosár felületét

6. Használj kifejező termékképeket

A látogatók könnyen elfelejthetik, hogy mely termékeket tették kosarukba. A terméknév pedig nem minden esetben elég a termék felismeréséhez. Ezért érdemes megjeleníteni a kosár felületen is a fő termékkép kisebb verzióját. Győződj meg róla, hogy a használt képméret nem túl kicsi, hogy a vásárlók felismerhessék mi van a kosárban a fotó alapján.

A ProFlowers kosarába elhelyezett termékek könnyedén felismerhetőek az éles fotókkal, melyek közelről mutatják magát a terméket – nincs felesleges információ a képen.

7. Tedd a kosár tartalmát szerkeszthetővé

Előfordulhat, hogy a látogatóid módosítani szeretnének valamit, miután hozzáadtak egy terméket a kosárhoz. Például, a termék színét, méretet, vagy esetleg a mennyiséget. A kosár tartalmát sokféle módon szerkeszthetjük a termékeidtől függően, és hogy hány variáció érhető el belőle, de a legfontosabb, hogy a kosár tartalma szerkeszthető legyen a vásárlók igényeinek kielégítése érdekében – anélkül, hogy a fizetési folyamatot megszakítanák.

A JCPenney kosár oldala tartalmaz egy “elem szerkesztése” opciót, amely a termékadatokkal együtt jelenik meg:

Kattintás után a látogatók könnyen szerkeszthetik a termék preferenciáit: színt, mennyiséget és méretet.

8. Automatikusan frissülő kosár a mennyiség szerkesztése után

A kínált termékektől vagy a webáruház típusától függően előfordulhat, hogy a termékbeállításokat nem lehet a kosárban módosítani. Azonban, a mennyiség általában könnyedén változtatható egy kattintással minden webáruházban. Fontos, hogy a kosárban lévő információk automatikusan frissüljenek a mennyiség változtatásakor. Nem várhatjuk el a vevőinktől, hogy manuálisan frissítsék a kosár tartalmát a böngésző “Frissítés” gombjára kattintva.

A Geekbuying.com jó példát szolgáltat erre. Miután a mennyiséget a kosár oldalon megváltoztatjuk, rövid újratöltési idő után a teljes költség automatikusan növekszik.

9. Jelenítsd meg raktérkészleted

Érdemes a raktárkészletedet is megjeleníteni a kosár oldalon, hogy megerősítsd a látogatóidban, hogy a termékek azonnal elérhetőek. Ez különösen fontos a limitált vagy exkluzív termékeknél, így a vevők tudják, hogy valóban meg is kapják a termékeket.

A TouchOfClass.com kosár oldalán nyújt tájékoztatást a készletek elérhetőségéről és még ennél is tovább megy. Arról is tájékoztatják a vevőket, amikor egy áru “előrendelés” állapotban van, és megmutatják, hogy a termék mikor lesz kiszállítva, ha most megrendeli.

Ráadásul, amikor csak egy bizonyos termék csupán limitáltan áll rendelkezésre, a kosár oldalon megpróbálják sürgetni a vevőt a vásárlásra a fennmaradó mennyiség kiemelésével.

10. Emeld ki az ajándékcsomagolás és a mellékelhető üzenet szolgáltatást

Ha ajándékcsomagolást biztosítasz, vagy lehetővé teszed a vásárlóid számára, hogy üzenetet küldjenek a címzettnek, akkor érdemes már a fizetési folyamat első lépésén bemutatni ezt a szolgáltatást.

Az Apple kosár oldalán a vevők írhatnak egy ingyenes üzenetet az ajándék mellé. Ajándékcsomagolást is kérhetnek, valamint személyre szabott üdvözlőlapot is létrehozhatnak – közvetlenül a kosár oldalon.

11. Kosár tartalmának elmentése” opció

Sajnos nem minden látogató fejezi be a vásárlást aznap, amikor összeállította a kosara tartalmát. Ilyenkor a “kosár mentése”, a “kívánságlisták” és a “kedvencek” listák nagyon hasznosak lehetnek. Az, hogy melyik megközelítést alkalmazod, rajtad múlik.

A “kosár mentése” opció lényege, hogy a vevők egy későbbi időpontban könnyedén újra létrehozhatják megrendelésüket. A “kívánságlista” lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy elmentsék a termékeket és könnyen megtalálják, miután elhagyták az oldalt.

A Backcountry oldalán először be kell jelentkeznünk vagy regisztrálnunk kell annak érdekében, hogy a kívánt termékeket hozzáadhassuk kívánságlistánkhoz. A regisztráció lehetővé teszi, hogy a látogatók később is hozzáférhessenek a listájukhoz, és hatékony módszer az email listád építésére is. A Backcountry a kosároldalon megjelenít egy “Tedd a kívánságlistába” gombot, valamint egy dedikált “Kívánságlista” fület is.

A kívánságlistához hasonló megoldás, amikor felajánljuk látogatóinknak, hogy elmenthessék a kedvelt termékeket későbbre. Az ilyen listák használatával később e-mailekkel győzhetjük meg látogatóinkat, hogy visszatérjenek oldalunkra azáltal, hogy megemlítjük az általuk kedvelt termékeket.

Íme egy példa a PCM.com-ról. Miután rákattintunk a “Mentés későbbre” gombra, a termék eltávolításra kerül a kosárból…

…és megjelenik a “Legutóbb megtekintett elemek” listában, amelyhez a vásárlók könnyen hozzáférhetnek.

#3 – Javítsd a felhasználói élményt a fizetési folyamat során és a kosár oldalon

12. Mindig mutasd a következő lépést

A “Vásárlás befejezése” vagy a “Fizetés” gomb a legfontosabb gomb a kosár oldalon. Ezt a gombot minden esetben a lap tetején helyezzük el, hogy a látogatóknak ne kelljen legörgetniük ahhoz, hogy megtalálják a gombot. Ennek a gombnak minden méretű képernyőn jól láthatónak kell lennie.

Ezen könnyedén segíthetünk két gomb használatával – jó példa a HorizonHobby kosár oldala. Egy nagy, kontrasztos gombot helyeztek el a kosár tartalma felett és alatt is.

Mindig mutasd a következő lépést

13. Mutasd meg, hogy a webáruházad megbízható

A vásárlók számára fontos, hogy biztonságos és megbízható webshopból vásároljanak. Partnereink biztonsági ikonjainak megjelenítésével bizalmat építhetünk. A biztonságot nyújtó partnerek logóinak megjelenítésével építhetjük a bizalmat és a webáruházunk hitelességét.

Nézzük meg újra SwimOutlet.com-ot példaként. Látod azt jobb hosszú oszlopot, mely a kosár jobb oldalán található? Ezzel bizonyítják, hogy a webáruház biztonságos és megbízható.

14. Engedélyezd a vásárlóknak, hogy “Folytassák a vásárlást”

Néha egy terméknév, sőt egy kép sem elegendő ahhoz, hogy emlékeztesse a vevőket a kosárban lévő elem részleteiről. Előfordulhat, hogy a vásárlók vissza szeretnének térni a termék vagy kategóriaoldalra, hogy ellenőrizzék a termék részleteit, vagy hogy új elemeket tegyenek a kosarukba, mielőtt befejezik a vásárlást. Segíthetsz ezeknek a látogatóknak megtalálni, amire szükségük van, egy egyszerű link beillesztésével, amely lehetővé teszi számukra a termékek böngészésének folytatását.

Itt van példaként a Flipkart kosár oldala, amely egy nagy és világos színű “Megrendelés” gombot használ, de emellett megtalálható egy “Vásárlás folytatása” gomb is, mely egyértelműen megjelenik, de nem túlzottan hangsúlyos.

15. Használj folyamatjelző sávot

Ha a kosár oldal a fizetési folyamat első oldala, érdemes azonnal megjeleníteni egy folyamatjelző sávot, mely a teljes folyamat során látható. Ez a sáv megmutatja a vásárlóknak, hogy milyen gyorsan és egyszerűen tudnak a vásárlás végére érni, és segít nekik meghatározni, hogy jelenleg hol tartanak a fizetési folyamatban.

A TeeFury egy egyszerű, 3-lépéses folyamatjelző sávot használ.

Használj folyamatjelző sávot

Íme egy másik példa a John Lewis-ről, amely több információt nyújt a négylépéses fizetési folyamatáról – ez a folyamatjelző sáv csak a “Fizetés” gombra kattintva látható.

16. Engedélyezd a kuponkódok használatát

Légy óvatos, ha promóciós kódokat használsz a kosár oldalon. Mielőtt elhelyeznéd oldaladon ezt a mezőt, győződj meg róla, hogy minden rendelkezésre álló ajánlat, kedvezmény vagy kupon jól láthatóan megjelenik a webáruházban. Ellenkező esetben az ügyfelek esetleg nem fejezik be a vásárlást, mert elkezdik keresni a kuponkódot, de nem találják a kedvezményt. Ez apróságnak tűnik, de egy tanulmány bizonyította, hogy hatással van a kosárelhagyásra.

Íme egy példa a SmartHome-tól, amely a kuponkód mezőjét mutatja a kosár oldalon:

#4 – Használj ösztönző elemeket, hogy vásárlóidat a fizetési folyamat befejezésére bírd

17. Mutasd meg a megtakarítások összegét

Amikor a látogatók hozzáadják a kosárhoz az akciós terméket, szeretik látni a megtakarított összeget. A legegyszerűbb módja ennek az, ha az eredeti és a kedvezményes árat egy időben jelenítjük meg a kosár oldalon – ahogy például a PotteryBarn is teszi.

Azonban hatékonyabb, ha megmutatod a pontos összeget, amelyet a látogató megtakarít a vásárláskor. Az eBay pl. ezt az üzenetet jeleníti meg: “18,00 USD-t takarítasz meg a listaárhoz képest”.

18. Kínálj ingyenes termékeket (termékminta, promóciós cikkek, ajándékok stb…)

Bátoríthatod vevőidet a vásárlás befejezésére ingyenes bónuszok kínálásával is – így növelve a vásárlás értékét. A Body Shop például ingyenes mintát kínál a vásárlóknak.

Ha szeretnél biztosra menni, hogy az ajánlat nyereséges az áruház számára is, alkalmazz korlátozásokat. Például kínálhatsz ingyenes termékeket ösztönzésként, de csak akkor, ha a látogató bizonyos összeg felett költ. Pont ahogy az ULINE is teszi. A kosár oldalon megjelenik egy üzenet, hogy mennyit kell költeniük a vásárlóknak egy ingyenes termék megszerzéséhez. Ráadásul azt is korlátozzák, hogy egy rendeléshez csak egy ingyenes termék jár.

19. Növeld a sürgősség érzetét

Számos technika van a sürgősségérzet növelésére, melyek hatékonyan használhatók webáruházunk bármely részén. A kosár oldal a legfontosabb hely, ahol növelnünk kell a sürgősségérzetet, és sajnos gyakran figyelmen kívül hagyjuk. Ne felejts el elhelyezni egy visszaszámlálót, figyelmeztetéseket a korlátozott elérhető mennyiségről, és más opciókat a sürgősségérzetet növeléséhez. A TicketMaster visszaszámlálója a fizetési oldalukon azt az érzést kelti a vásárlókban, hogy azonnal meg kell vásárolniuk a jegyet, különben kockáztatják a helyüket.

Természetesen vannak olyan rendezvények, melyekre a jegyek pillanatok alatt elfogynak, de a TicketMaster azoknál az eseményeknél is használ visszaszámlálót, melyek nem olyan népszerűek. Ugyanezt a megközelítést korlátozott készlet esetén is használhatod, és akár korlátozott ideig elérhető akcióknál is.

20. Használj hűségprogramot és jutalomrendszert

A hűségprogramok és jutalomrendszerek egy másik nagyszerű módjai a vásárlás befejezésének ösztönzésére. Ha van hűség- vagy VIP programod, mutasd meg, hogy hány pontot szerezhet az ügyfél a jelenlegi vásárlással. Íme egy példa a Sephora-tól.

Az Amazon megoldása is nagyszerű példa. Az alábbi képen láthatjuk, hogy ők a “Prime” VIP programhoz való csatlakozás előnyeit hangsúlyozzák, amely speciális kedvezményeket tartalmaz.

21. Használj proaktív termékajánlást

A kosár oldal kiváló hely a további termékek ajánlására. Hasonló termékeket, kiegészítő termékeket (cross-selling) mutathatsz be, vagy olyan termékeket, kiegészítőket javasolhatsz, amelyek növelik a vásárlás értékét (ezt upselling-nek nevezzük).

Az Eileen Fisher olyan kiegészítő termékeket (táskát és sálat) ajánl, amelyek megfelelnek a kosárba rakott termék stílusának (poncsó). Ez egy intelligens megoldás egy divatkereskedő számára.

22. Hangsúlyozd a jótállási és visszaküldési feltételeket

A kosárelhagyás egyik leggyakoribb oka, ha nem tudjuk, hogy egy termék visszaküldhető-e. Annak érdekében, hogy a vásárlók a fizetési folyamatot ne hagyják el, hangsúlyozzuk a kosár oldalon a visszaküldési irányelveket, így a vásárlók megbizonyosodhatnak arról, hogy vissza tudják-e küldeni a terméket, ha nem tetszik.

A BestBuy nagyon szép, figyelemfelkeltő ikont használ a kosár tartalma alatt, amely azt mutatja, hogy milyen könnyű visszaküldeni a terméket. Miután rákattintunk a linkre, egy új ablak jelenik meg, amely részletes információt tartalmaz a visszaküldésről.

#5 – Ments meg a látogatóidat a kosárelhagyás előtt és után

Előfordulhat, hogy minden erőfeszítésünk ellenére a vásárlóink mégis meggondolják magukat, és úgy döntenek, hogy elhagyják oldalunkat – hátrahagyva a kosár tartalmát. Ilyenkor meg kell próbálnod újra meggyőzni a látogatókat, hogy fejezzék be a fizetési folyamatot.

23. Használj intelligens popupokat

Ez az első lépés, amit megtehetsz, hogy megakadályozod, hogy a látogatók elhagyják az oldalad. Egy jól időzített intelligens popup beállításával, mely pontosan akkor jelenik meg, amikor a látogató el akarja hagyni az oldalad, megmenthetsz nagyon sok elhagyott kosarat. A Zooji kilépési szándékra megjelenő popupja jó példa erre, mely 8% kedvezményt kínál az oldalt elhagyóknak, így ösztönözve őket a vásárlás befejezésére.

Intelligens popupok használatával a sürgősségérzetet is könnyedén növelheted. A visszaszámlálók és a korlátozott időtartamú ajánlatok használata remek módja annak, hogy javítsd a befejezett vásárlások számát.

Íme egy jó példa a BootCuffsSocks.com-tól. A látogatók elhagyásának megakadályozására szolgáló popup 10% kedvezményt biztosít. A sürgősségérzet növelése érdekében ajánlatuk csak 15 percig érhető el – és ezt a visszaszámláló nagyon jól hangsúlyozza.

(Megjegyzés: Hallottál már az OptiMonkról? Hatékony intelligens popup technológiát kínál, amely segít a látogatók akár 15%-ának megmentésében. Próbáld ki most 14 napig ingyen. Kattints ide.)

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük