Kiemelt ügyfelünk:
Ryan Pamplin
"Több mint 1 millió új feliratkozót szereztünk popupokkal."
Ryan Pamplin
CEO & Társalapító | BlendJet
A BlendJet-et 2017-ben alapították azzal a céllal, hogy segítsék az embereket egészséges és hosszú életet élni.
Alapítva:
2017
Iparág:
E-kereskedelem
Régió:
USA
Eredmény:
1 000 000 új feliratkozás mobilról
Kihívások
- Hosszú döntési folyamat
- Mobilos látogatók lemorzsolódása
- Bizonytalan látogatók meggyőzése
Megoldások
- Mobilos popupok
- A/B tesztelés
- Listaépítés
Ismerjük meg a BlendJet-et!
A BlendJet.com-ot két jó barát alapította, Ryan Pamplin és John Zheng, akik mindketten protein shake és smoothie fogyasztók.
Ryannek korábban volt egy súlyos balesete, melynek következtében traumás agykárosodás lépett fel nála. Hónapokon keresztül nem tudott olvasni, telefonálni, tévét nézni, számítógépet használni, de még tisztán gondolkodni sem.
A felépülés időszaka alatt minden nap smoothie-kat fogyasztott, hogy a szükséges tápanyagokat bevigye szervezetébe.
John 12 éves kora óta ivott protein shakeket, de ki nem állhatta a shaker üveget – és azt, amikor borzasztó ízű, száraz porcsomókra akadt az italában.
“Tudtuk, hogy emberek milliói akarnának egy olyan szupererőt, mellyel egy csettintéssel bárhol smoothie-t varázsolhatnának. Mi pedig létrehoztuk a második legegyszerűbb megoldás — egy hordozható turmixgépet.” – mesélte Ryan.
Fénysebességgel jutottak el az ötlettől a megvalósításig, majd a vezető márkává válásig.
“Az első 3 hétben eladtunk 7 000 terméket, 2018 végére pedig több mint 100 000 vevőnk volt 100 országban. Hordozható turmixgépünk számos műsorban szerepelt. Az Ellen Show, a Today Show és a Kelly Clarkson Show mellett, az HBO Szilícium-völgy című sorozatában is feltűnt. Ma már több mint 1 millió ügyfelünk van szerte a világon.”
Tudták azonban, hogy sokkal többet is elérhetnek! A statisztikák azt mutatták, hogy rengeteg mobilról böngésző látogató érdeklődik a termékük iránt. Ezek a látogatók el is jutottak a termékoldalig, valamiért azonban mégis vásárlás nélkül távoztak.
És ez egyáltalán nem meglepő.
A Perficient statisztikái szerint a látogatók 58%-a ma már mobil eszközről böngészik. Az asztali eszközt használók átlagos weboldalon töltött ideje kétszer annyi, mint a mobilt használóké (11,52 perc asztali eszköz esetén, míg mobilon csak 5,95 perc).
Nem is beszélve arról, hogy a visszafordulási arány is sokkal magasabb, 67,4% a mobil eszközök esetén (az asztali eszközök 32,6%-ával szemben).
Látható, hogy hatalmas kihívást jelent a mobilról böngésző látogatók meggyőzése. Ezért a BlendJet csapata úgy döntött, hogy egyedi popup kampányokat hoznak létre, kimondottan a mobilos felhasználók számára.
Hogyan konvertáljuk vásárlókká a mobilos látogatókat?
A BlendJet csapata meglátta a lehetőséget a mobilról érkező látogatókban és úgy gondolták, hogy drasztikusan tudnák növelni ennek a szegmensnek a konverziós arányát kapcsolat kialakításával.
Ha nem sikerül az oldal forgalmából valódi értékesítést generálni, akkor bizony minden egyes dollár kidobott pénz, amit a weboldal forgalmának növelésére költünk. Ezért nagyon fontos azon látogatók célzása, akik valamiféle érdeklődést mutatnak.
A hírlevelek küldése a mai napig az egyik leghatékonyabb mód arra, hogy ismét megszólítsuk az érdeklődő látogatókat, és meggyőzzük őket a vásárlásról.
Mivel a mobilos felhasználók konvertálása nagy kihívás, egy rendkívül jó ajánlatra van szükség.
Több kutatás tanúskodik arról, hogy ma már a mobiltelefon az elsődleges eszköz, melyen információkat keresünk. Ezek alapján azt feltételezhetjük, hogy a mobilos látogatók érdeklődnek a keresett termékek iránt, ám a vásárláshoz bizony ösztönzőre van szükségük.
Ryan ezért úgy döntött, hogy a kampány során 10% kedvezményt biztosít a mobilos látogatók számára az első BlendJet rendelésük árából.
A mobileszközön futó kampányok esetén minden az időzítésen múlik. A BlendJet is körültekintően időzítette az üzeneteit: a fent látható popup azoknak a látogatóknak jelent meg, akik legalább 30 másodperce tartózkodtak a blendjet.com termékoldalán.
A BlendJet mobilspecifikus kampánya nagyon jól teljesített, segítségével több mint 1 millió látogatót sikerült feliratkoztatni a hírlevélre. A kampányban résztvevő látogatók 13,5%-a döntött végül úgy, hogy él a BlendJet ajánlatával, és vásárol.
Ryan elmondása szerint a kampány hatékonyságának 2 kulcsfontosságú tényezője volt: az A/B tesztelés, és hogy sikerült olyan popupokat létrehozni, melyek nem zavarták meg a vásárlói élményt.
“Amikor összehasonlítottuk az OptiMonk ajánlatát a versenytársakéval, azt láttuk, hogy senki más nem rendelkezik azokkal az értékes integrációs és tesztelési lehetőségekkel, melyek nekünk nagyon fontosak. Ráadásul egy szuper csapat áll mögötte, akik segítenek, és támogatják a folyamatosan változó igényeinket.”
Miért érdemes A/B tesztelni?
Ryan szerint a legjobb döntések mindig valódi adatok alapján születnek, ezért számára a kísérletezés és az A/B tesztelés nagyon fontos részei az értékesítési folyamatnak.
A kampányok tesztelése során is felszínre került a csapatban rejlő innováció, ugyanis nemcsak a kampányok kinézetét tesztelték, hanem rengeteg más elemet is.
Elsősorban azt szerették volna megtudni, melyik a legjobb csatorna az érdeklődőkkel történő kapcsolattartásra, ezért A/B tesztelték az email és a Messenger feliratkozást.
Talán nem meglepő, hogy a mobil eszközök esetén a Messenger került ki győztesen a versenyből – köszönhetően annak, hogy ebben az esetben a feliratkozáshoz mindössze egyetlen kattintásra volt szükség.
“Az OptiMonk remekül működik mobilon, és könnyedén integrálható olyan platformokkal, mint a Klaviyo vagy a Recart. Ráadásul nagyon könnyű vele letesztelni a különböző design- vagy szövegverziókat, ami segít maximalizálni a konverziós rátát.”
– mondta el Ryan.
A BlendJet-nek a világ minden táján vannak ügyfelei. Éppen ezért fontos volt számukra, hogy külön szegmentálhassák az amerikai és nem amerikai látogatókat.
Az országspecifikus kampányaiknak köszönhetően fantasztikus, 20,96%-os Lead to Sales konverziós arányt értek el az amerikai ügyfelek körében. Ugyanez az arány érdekes módon 13,27% volt az Egyesült Államokon kívül.
Ryan és a csapata azonban nemcsak a kampányok, hanem az OptiMonk hatékonyságát is letesztelte: megnézték ugyanis, hogy milyen eredmények érhetőek el popupokkal és popupok nélkül. A teszt során pedig egyértelműen kiderült, hogy a látogatókat nagyon is érdekli a BledJet különleges ajánlata, melyet a kampányok során kínál számukra.
Ryan személyes üzenete más webáruház tulajdonosoknak:
“Fontos számomra a felhasználói élmény és őszintén szólva, utálom a popupokat. A számok azonban nem hazudnak, és a látogatóink minden egyes elköltött dollárral letették a voksukat. Popupok segítségével sokkal többet értékesítünk. A látogatók egyértelműen örülnek a különleges ajánlatoknak. Az OptiMonk popupok drasztikusan növelni fogják a bevételeidet, nem kérdés!”
Ryan Pamplin
CEO & Társalapító | BlendJet