Kiemelt ügyfelünk:
Katona eszter
"Az OptiMonk segítségével a nézelődőket nagyon nagy arányban sikerül feliratkoztatni a hírlevelünkre"
Alapító tulajdonos | babyberry.hu
A babyberry saját tervezésű babaszoba kiegészítői és baba-mama termékei harmonikus babaszobákat teremtenek, ahol minden egyes kiegészítő passzol egymáshoz.
Alapítva:
2015
Iparág:
E-kereskedelem
Régió:
Európa
Eredmény:
3000 új feliratkozó szerencsekerékkel
Kihívások
- Hosszú döntési folyamat
- Lemorzsolódó látogatók
- Hezitálók meggyőzése
OptiMonk megoldások
- Személyre szabott üzenetek
- Élményszerű vásárlás
- Listaépítés A/B tesztekkel
Ismerjük meg a babyberry-t!
2015-ben indult útjára a babyberry.hu azon kismamák és anyukák megsegítésére, akik szeretnék stílusosan, harmóniában berendezni gyerekeik szobáját. Katona Eszter, a webáruház alapító tulajdonosa arról mesélt nekünk, hogy sajnos nem minden látogató áll készen arra, hogy egyből vásároljon:
“A babyberry kínálatában megtalálható termékeket a látogatók nem feltétlenül azonnal vásárolják meg: sokszor visszatérnek hozzánk, körülnéznek, inspirálódnak és csak napok, hetek, sőt, néha hónapok után vásárolnak.”
– mesélte Eszter, majd így folytatta:
“A babyberry kínálatában megtalálható termékeket a látogatók nem feltétlenül azonnal vásárolják meg: sokszor visszatérnek hozzánk, körülnéznek, inspirálódnak és csak napok, hetek, sőt, néha hónapok után vásárolnak.”
Sajnos őt igazolja a „2/48/50”-es szabály is, miszerint egy átlagos webáruházban a látogatóknak csupán 2%-a vásárol; 48%-uk nem áll készen az azonnali rendelésre (habár szándékában áll vásárolni valamikor a jövőben); míg a látogatók 50%-a soha nem is fog vásárolni.
Mit tegyünk a vásárlásra még nem kész látogatókkal?
A gyors bevételnövelés érdekében fontos, hogy megfogjuk a látogatóknak azt a 2%-át, aki “itt és most” készen áll a vásárlásra, de nem szabad itt megállnunk. Azt a 48%-ot is érdemes céloznunk, akik még nem állnak készen a vásárlásra, hiszen óriási potenciált rejtenek.
Pontosan ezt a célt tűzte ki maga elé Eszter: hogy feliratkoztassa ezeket a látogatókat a hírlevél listájukra, hiszen az email marketing még mindig az egyik leghatékonyabb módszer a mérsékelten érdeklődő látogatók vásárlásra buzdítására.
A babyberry már a kezdetek óta aktívan használja az intelligens popupokat, és a lehetőségek széles skálája, valamint a könnyű kezelhetőség miatt döntött az OptiMonk mellett:
“Segítségével a nézelődőket nagyon nagy arányban sikerül feliratkoztatni a hírlevelünkre, ami egy nagyon fontos konverzió számunkra. A célzott üzenetek pedig abban segítenek, hogy aki már a döntési folyamat végefelé jár, azt a megfelelő kommunikációval átbillentsük és vásárlóvá konvertáljuk.”
– mondta Eszter.
A siker kulcsa egy kellőképpen vonzó ajánlat. Egy valódi értéket nyújtó, hasznos e-book éppen olyan jól működhet, mint egy kupon vagy egy termékminta, melyet a feliratkozásért cserébe adunk. VIP tagság vagy a csak e-mailben érkező ajánlatok hirdetésével azt is éreztethetjük a feliratkozókkal, hogy egy különleges klubba tartoznak.
Eszter több ajánlatot is kipróbált, ám az igazi sikert a szerencsekerék hozta meg számára, amely nemcsak hírlevél feliratkozókat eredményezett, hanem egyben szórakoztató, interaktív élményt is teremtett a látogatóknak.
Hogyan használta a babyberry.hu a szerencsekereket?
A babyberry.hu-ra érkezve látogatók megpörgethetik a szerencsekereket és így esélyük van elnyerni a változatos kedvezmények egyikét, pl. egy 10%-os kupont vagy ingyenes szállítást. Ettől különlegesnek érezhetik magukat a látogatók – úgy tűnhet, ez a szerencsenapjuk.
Éppen ezért működött olyan jól a babyberry szerencsekerék kampánya, melynek segítségével több mint 3000 feliratkozót gyűjtöttek. A szerencsekereket megtekintők 12,43%-a élt az ajánlattal.
Ami Eszter szerint igazán hatékonnyá tette ezt a kampányt, az a célzás finom beállítása, vagyis hogy kinek és mikor jelenjen meg az adott üzenet:
“Ez egy nagyon okos funkció, aminek segítségével az adott üzenetet célzottan tudjuk megmutatni a kiválasztott célcsoport számára, vagy épp pont nem mutatjuk meg annak, aki számára nem releváns az üzenet. Ráadásul ennek köszönhetően több kampány is futhat egyszerre anélkül, hogy egymás hatékonyságát rontanák és a látogatót túl sok üzenettel bombáznánk.”
Külön kiemelendő, hogy a kedvezményért cserébe csupán két személyes adatot kért a babyberry (keresztnév és e-mail cím) – ezzel is növelve a popup konverziós rátáját.
Eszter személyes üzenete más webáruház tulajdonosoknak:
“Mindenképpen javaslom, hogy próbálják ki az OptiMonkot, mert nincs vesztenivalójuk! És mielőtt beállítanák a kampányaikat, érdemes kihasználni az ingyenes konzultációkat vagy végigböngészni az oktató anyagokat, mert nagyon sok hasznos tippet kaphatnak belőle.”
Katona Eszter
Alapító tulajdonos | babyberry