A legfigyelemreméltóbb OptiMonk fejlesztések 2022-ben

A legfigyelemreméltóbb OptiMonk fejlesztések

2022-ben számtalan változás történt az OptiMonk életében. Bátran mondhatjuk, hogy fennállásunk egyik legmozgalmasabb évén vagyunk túl, amire örömmel és büszkén tekintünk vissza.  

Megannyi fejlesztésen dolgoztunk, melynek nem más a célja, minthogy kis- és közép online vállalkozások is hasonló eszköztárral rendelkezzenek, mint nagyobb társaik és képesek legyenek hasonló esélyekkel ringbe szállni.

Íme a toplista azokból a megoldásokból, amelyek segítségével felhasználóink még eredményesebb kampányokat indíthatnak, ezáltal növelve bevételüket. 

Perszonalizácó

A fogyasztói elvárások évről-évre magasabbak, és a legújabb statisztikák szerint 80%-uk sokkal hamarabb vásárol olyan márkától, amely személyre szabott élményt biztosít számára. 

Emiatt is tűztük ki azt a célt, hogy az OptiMonkot egy komplett, minden igényt kielégítő perszonalizációs eszközzé alakítsuk. 

A perszonalizáció alapja, hogy megfelelő ügyféladat álljon rendelkezésünkre. Ha pedig adatok, akkor két aspektusra fókuszáltunk ebben az évben, mely hozzásegíthet a személyre szabott kampányok indításához: 

  1. Pontos és naprakész ügyféladatok gyűjtése, amely könnyen értelmezhető és hozzáférhető. 
  2. Segítünk, hogy ezen ügyféladatokból perszonalizált kampányokat és emlékezetes vásárlási élményeket hozz létre. 

Nézzük, hogy milyen fejlesztésekkel készültünk idén, hogy mindezeket segítsük számodra. 

1. Zero-party adatok

Az OptiMonk segítségével eddig is tudtál zero-party adatokat gyűjteni, olyan űrlapok segítségével, amelyek különböző beviteli mezőket vagy checkboxokat (jelölő négyzeteket) tartalmaztak. 

Ezt egy következő szintre emeltük azzal, hogy számos egyéb Statikus és Dinamikus Látogatói Tulajdonságot gyűjthetsz, ezzel is jobban megismerve az ügyfeleidet. 

Íme a lista az ügyféladatokról, amelyeket az OptiMonk automatikusan gyűjt számodra: 

First-party látogatói tulajdonságok

Külön ki kell emelnünk az Egyéni Látogatói Tulajdonságokat, amely lehetővé teszi, hogy bármilyen forrásból érkező adatot gyűjts és felhasználj a későbbiekben. Csak add meg a felhasználni kívánt egyéni változókat és azok értékét a JavaScript-kódon belül és illeszd be a kódot a weboldaladba. 

Az OptiMonk által gyűjtött adatok egyaránt használhatóak: 

  1. Célzásra: annak meghatározására, hogy mely látogatói csoportok kapjanak üzenetet.
  2. Perszonalizációra: ezen üzenetek személyre szabására.

Elérhető: Minden OptiMonk felhasználónak. 

2. Smart Tags (Dinamikus szövegcsere)

A Smart Tags használatával olyan 1:1-es üzeneteket hozhatsz létre, amely során a látogató úgy érzi, közvetlenül neki üzensz. 

A korábban “Dinamikus szövegcsere”, most pedig Smart Tags néven elérhető funkció lehetővé teszi, hogy az Egyéni Látogatói Tulajdonságok segítségével az üzenet bármely részét személyre szabhasd.

A Smart Tags rendszer az üzenetek létrehozásakor beszúrt placeholder szövegekre támaszkodik, úgy mint: [[type:variable|default value]])

Ez a placeholder automatikusan frissül az egyes látogatók jellemzői alapján. 

Nézzünk néhány példát! A következő placeholderekkel tudod személyre szabni üzeneteidet az alapján, hogy mit tartalmaz a vásárló kosara: 

  • Kosár összértéke: [[cart:total]]
  • Tételek száma a kosárban: [[cart:number_of_items]]
  • Kosárban lévő cikkek típusainak száma: [[cart:number_of_item_kinds]]

De akár a felhasználó keresztnevét is használhatod egy kampányban, így teremtve egy sokkal személyesebb kapcsolatot. 

Dinamikus szövegcsere

A fenti képen látható placeholder alkalmazásával, így jelenik meg a kampány a feliratkozóidnak:

Dinamikus szövegcsere

Elérhető: Minden OptiMonk felhasználónak. 

Hamarosan: A Smart Tags funkció használatát hamarosan még egyszerűbbé tesszük. Az OptiMonk szerkesztőjéből egyetlen gombnyomással kiválaszthatod azt az Egyéb Látogatói Tulajdonságot, amelyet használni szeretnél. 

Integrációk

Az OptiMonk eddig is integrációk széles skáláját kínálta a felhasználók számára, azonban a beállítási folyamat soha nem volt még ennyire egyszerű. 

3. Zökkenőmentes összekötés

Legnépszerűbb integrációink (Klaviyo, Shopify, Mailchimp) mostantól könnyedén és szinte percek alatt beállíthatóak. Ha pedig egy integrációt már használtál korábban, emlékeztetőt is kapsz, hogy ne felejtsd el hozzáadni a kampányodhoz. 

Extra fejlesztés Shopify felhasználók számára: Dinamikus vásárlói címkék (Dynamic Customer Tags) 

Azon OptiMonk felhasználók, akik Shopify webshoppal rendelkeznek, a kampányaikból összegyűjtött összes információt továbbíthatják a Shopify fiókjukba könnyedén. 

Amikor a felhasználó találkozik egy popuppal, vagy kitölt egy űrlapot, a válaszaik alapján felcímkézheted őket, majd ezeket a címkéket Shopify-ban is használhatod. 

Extra fejlesztés Klaviyo felhasználók számára: Klaviyo listák és szegmensek (Klaviyo lists & segments) 

A “Klaviyo listák és szegmensek” célzás használatával megjeleníthetsz egy kampányt egy bizonyos Klaviyo szegmens számára, vagy el is rejtheted előlük.

Íme néhány ötlet, hogyan tudod a szegmentálást alkalmazni a beágyazott tartalmak és a popup kampányok személyre szabása során:

  • Tedd az ajánlatod még személyesebbé a visszatérő vásárlóidnak azzal, hogy kedvezményeket kínálsz korábban vásárolt termékekre. 
  • Használj célzott kedvezményeket kevésbé aktív ügyfeleid számára.
  • Ösztönözd az e-mail feliratkozóidat, hogy regisztráljanak az SMS kampányodra is. 

Targetálás

4. Szegmensek

Az új Szegmensek funkció lehetővé teszi több látogatói szegmens kezelését akár kezdő, akár haladó felhasználók számára. 

Miután meghatároztad a látogatók egy bizonyos csoportját, hozzáadhatod őket egy mentett szegmenshez és felhasználhatod azokat egy jövőbeni kampánynál. Ezzel időt spórolva magadnak, hogy újra és újra meg kelljen határoznod a közönségedet. 

Ha pedig nem vagy biztos benne, hogy kit célozz egy üzenettel, a Szegmensek funkció segítségedre lesz, ugyanis a kiválasztott sablon célja alapján javaslunk egy célzást.

Targetálás

Elérhető: Minden OptiMonk felhasználónak.

Kuponkód

Az OptiMonknál hónapok óta azon dolgozunk, hogy minél egyszerűbbé és hatékonyabbá tegyük a kuponkódok működését. A fix kuponkódok javításán és a kuponkód automatikus beváltási lehetőségén túlmenően két másik újítással is készültünk. 

5. Kuponkód emlékeztető

Az OptiMonk új kuponkód-emlékeztetője segíthet növelni a kuponod felhasználási arányát, ezáltal megmenteni azokat a konverziókat, amelyeket másképpen elveszítettél volna. 

A vásárlók emlékeztetése még fel nem használt kuponkódra igazi jolly joker lehetőség, ha vásárlásösztönzésről van szó. 

Ezek a kampányok nanobarként jelennek meg, így nem zavarják a vásárlási élményt, helyette böngészés közben finoman emlékeztetik a látogatót a fel nem használt kuponra. 

Christopher Cloos kuponkód

Elérhető: Minden OptiMonk felhasználónak. 

6. Hozz létre kuponkódokat kampányszerkesztés közben 

Spórolj időt és energiát azzal, hogy nem a Shopify admin felületén hozod létre a kuponkódokat, majd ülteted át azokat OptiMonkba, hanem megteheted mindezt az OptiMonkon belül egy új kampány létrehozása közben. 

A legjobb hír pedig az, hogy ez mind a fix kuponkódok (KEDVEZMENY), mind a automatikusan generált kódok (7UE45) esetében is működik. 

Elérhető: Shopify felhasználók számára. 

Szerkesztő

Az OptiMonk “drag and drop” szerkesztője most még több funkcionalitással rendelkezik, lehetővé téve ezáltal a beágyazott tartalom, a popupok és egyéb kampánytípusok egyszerű létrehozását. 

7. Megújult szerkesztő

A frissített szerkesztőnk 2022 elején érkezett meg. Az alábbiakban röviden összefoglaljuk, hogy milyen változások történtek, amelyeket a kampányok létrehozásának megkönnyítése érdekében hajtottunk végre. 

  • Háttérképek körbevágása: Könnyedén a megfelelő méretűre vághatod a képet, ha esetleg nagyobb, mint a vágyott méret, vagy kilóg a popupról.
  • Előnézet: Tekintsd meg élőben, hogyan haladsz kampányoddal és miként fog később megjelenni a terved online.
  • Stílus másolása: Egységesítsd a különböző elemeket, legyen az gomb, szöveg vagy kép, hogy a kampányod minden elemében tökéletes hatást keltsen. 

Elérhető: Minden OptiMonk felhasználó számára. 

Mi várható 2023-ban?

Most, hogy megismerted mennyi minden történt velünk 2022-ben, örömmel jelentjük: 2023-ban sem lassítunk!

Még ennél is izgalmasabb funkciókkal készülünk felhasználóink számára, íme egy kis ízelítő:

  • Beágyazott tartalom 2.0: Helyezz el villámgyorsan személyre-szabott tartalmakat az oldaladon, fejlesztők bevonása nélkül. 
  • Témák 2.0: Készítsd el a saját sabloncsaládodat, az egységes élmény érdekében.
  • Okos termékajánlások: Ajánlj termékeket a Shopify okos upselling algoritmusával. 
  • Okos címsor generátor: Hozz létre figyelemfelkeltő kampánycímeket, amelyek garantáltan konverzióbiztosak!

Tarts velünk 2023-ban is! 

Share this

5 comments

  1. I do not even know how I ended up here, but I thought this post was great. I don’t know who you are but definitely you’re going to a famous blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük