Rendezvénymarketing: Így adj el több belépőt online

Rendezvénymarketing
Rendezvénymarketing

A rendezvénymarketing alapja nem sokban különbözik egy általános marketing stratégiánál. A legfontosabb, hogy a megfelelő ajánlatot jelenítsük meg a vásárlóknak a megfelelő időben. Ezek alkalmazásával könnyedén növelhetjük az online eladott belépőjegyek számát. 

Az időzítés nagyon fontos. Ahogy az is, hogy csak azoknak adjunk kedvezményes ajánlatot, akik anélkül nem vásárolnának. 

Az alábbi esettanulmány az Ecommerce Expo Budapest példáján keresztül mutatja be, hogyan növelhetjük a jegyeladásainkat online

Az Ecommerce Expo példáját követve te is elérhetsz ehhez hasonló eredményeket: 

-25%

kosárelhagyás

+30,4%

érdeklődő upselling ajánlatokra

WEBOLDAL
ecomexpo.hu

IPARÁG
Rendezvény

HELYSZÍN
Budapest

ISMERJÜK MEG AZ ECOMMERCE EXPO-T!

Az Ecommerce Expo Budapest Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi rendezvénye, melynek célja, hogy összekösse a webáruház tulajdonosokat és e-kereskedőket. A negyedik Ecommerce Expo több mint 2000 résztvevőt vonzott be 2019. január 24-én. 40+ előadás közül válogathattak az érdeklődök, valamint 50+ kiállító várta őket a legjobb ajánlataikkal.

Tartalomjegyzék

Kihívások a rendezvénymarketingben

Amennyiben rendeztél már élő oktatást, workshopot vagy konferenciát, akkor nagyon jól tudod, hogy nem egyszerű feladat.

Meg kell találni a megfelelő embereket, költségvetést tervezni, egyeztetni az időpontot, helyszínt választani, az előadásokat megtervezni, és a többi… Rengeteg teendő van a listádon, mielőtt jegyértékesítésbe kezdhetnél. 

Pedig az igazi kihívás majd csak ekkor kezdődik. 🙂

Az Eventbrite kutatása szerint a rendezvényszervezők legnagyobb kihívása az új résztvevők elérése. Ha sikerül is érdeklődést keltened a rendezvényed iránt, itt még nem ér véget a feladatod…

A regisztrációk biztosítása az IGAZI megmérettetés.

A Visme adatai szerint a rendezvény marketingesek 36%-ának a regisztrációk számának növelése a legnagyobb kihívás, míg 29%-uk szerint a rendezvényből származó bevétel növelése is nehéz feladat.

Online jegyértékesítés során mindig van lehetőség a fejlődésre, hiszen az oldal konverziós rátáját mindig optimalizálhajtuk, így még több meglévő látogatóból faraghatunk vevőt. 

Bár az e-kereskedelem piaca óriási növekedésen ment át az elmúlt években, egy dolog nem változott: a látogatók nagy része nem vásárol az első látogatás alkalmával.

Weboldal tulajdonosként, marketingesként vagy rendezvényszervezőként, ezt biztos te is tapasztaltad már. Nagyon tehetetlennek érzi magát az ember, miközben rengeteg pénzt öl a hirdetésekbe, a tartalomgyártásba és a látogatószerzésbe, de mégse látja a várt eredményeket. 

Ha te is szembesülsz a fentebb említett kihívásokkal, ne aggódj, nem vagy egyedül! Olvass tovább és tudd meg, hogyan sikerült az Ecommerce Expo Budapestnek megnövelnie eladásait 5 egyszerű OptiMonk kampánnyal. 

1. tipp: Kosárelhagyók megmentése sürgősségérzet keltésével

Költhetünk bármennyit látogatószerzésre, kosárelhagyók mindig lesznek. Ami azt illeti, 10-ből 7 vásárló, aki a kosarába tesz egy terméket, végül vásárlás nélkül távozik.

Bár a magas kosárelhagyás az e-kereskedők egyik nagy problémája, szerencsére, rengeteg lehetőséget rejteget magában. Nem kell egyből lemondanunk a bevételről, csak figyeljünk rájuk és foglalkozzunk velük. 

Pont ezért döntött úgy az Ecommerce Expo csapata is, hogy megcélozza a kosarukat elhagyó látogatókat. 

Egy egyszerű emlékeztető popup jelent meg kilépéskor, melynek segítségével a távozó látogatók 23%-át sikerült megmenteniük:

Kosárelhagyók megmentése sürgősségérzet keltésével

Mivel az Ecommerce Expo belépőjegy ára az idő előrehaladtával nő, a 40% kedvezmény a legmeggyőzőbb elem ebben az ajánlatban.

Továbbá azt is kommunikálták, hogy a Super Early Bird kedvezmény nem lesz örökké elérhető, így ha a látogató tovább halogatja a döntést, lehet, hogy lemarad róla. Ezzel sürgősségérzetet próbáltak kelteni.

A sürgősségérzet keltése egy igen hatékony módszer a halogatás leküzdésére. Ha időt hagysz a látogatóidnak a gondolkodásra, akkor késleltetni fogják a vásárlást – és végül, ki tudja, hogy vásárolnak-e majd egyáltalán. 

Most, hogy megnéztük az ajánlatot, itt az ideje, hogy vessünk egy pillantást a popup beállításaira.

Minden OptiMonk popup reszponzív, így a popup megjelent asztali gépen és mobilon egyaránt.

Kizárták azokat a látogatókat, akik a vásárlás visszaigazoló oldalakon jártak, és a popup csak a kosár és checkout oldalakon jelent meg, kilépésre vagy 60 másodperc után.

Így biztosították, hogy a popup kosárelhagyóknak jelent meg, valamint azoknak a látogatóknak, akik túl sokáig időztek a kosár oldalon, így lehet, hogy elbizonytalanodtak, vagy már megfeledkeztek a kosárba rakott termékről. 

Ecommerce Expo popup beállítások

Mivel nem szerették volna idegesíteni a látogatókat, ezért ez a popup maximum 3 alkalommal jelent meg, legalább 1 óra elteltével két megjelenés között.

Ugyanezt a kampányt használták később az Early Bird időszak alatt is, hasonló eredményekkel: a kosárelhagyó látogatóknak majdnem 25%-a gondolta meg magát és tért vissza a vásárláshoz. 

A képlet egyszerű: mindenki szeret spórolni. Egy limitált ideig elérhető kedvezmény az egyik leghatékonyabb módszer a vásárlás ösztönzésére.

(Megjegyzés: Ha érdekel az e-kereskedelem világa vagy szeretnél többet kihozni a webshopodból jövőre, akkor jó hírünk van. A 2020-as rendezvényre már megválthatod jegyed – most még Early Bird áron.)

2. tipp: Visszaszámláló használata áremelkedés előtt

Nincs sürgetőbb, mint egy visszaszámláló, melyen pörögnek visszafelé a percek és másodpercek. Egy visszaszámláló óra használata igazán fokozza a feszültséget és arra ösztönzi a vásárlókat, hogy ugorjanak fejest és vásároljanak. 

Ez a pszichológiai hatás az alábbi nanobaron is érezhető, mely az ecomexpo.hu-n jelent meg 1 héttel az Early Bird zárás előtt.

Visszaszámláló használata áremelkedés előtt

Egy ilyen nanobar könnyedén beleépül a weboldalba, így érdemes folyamatosan mutatni. Azonban azokat a látogatókat ne zavarjuk vele, akik már döntést hoztak, így a kosár ás checkout oldalakon ne jelenjen meg:

Ecommerce Expo nanobar beállítások

Ez a visszaszámláló egy folyamatos emlékeztető volt a látogatók számára, hogy ne felejtsenek el vásárolni.

Ha az utolsó napokban szeretnéd növelni a bevételeidet, ez egy nagyon jó módszer.

3. tipp: Blog látogatók célzása

A megfelelő célközönség bevonzása érdekében az Ecommerce Expo elindította blogját, ahol e-kereskedőknek hasznos és érdekes cikkeket osztottak meg rendszeresen. Így olyan látogatók kerültek az oldalra, akik a rendezvény iránt is érdeklődhetnek és nagyobb valószínűséggel vásárolnának jegyet. 

Azonban a blog nagy látogatottsága ellenére, nem voltak megelégedve a blogról a főoldalra érkező forgalommal. Sok látogató a cikk elolvasása után el is hagyta az oldalt és nem vásárolt. 

Ezzel a problémával sokan találkoznak.

Pont ezért a rendezvénymarketing alapja az “újracélzás” vagy “retargeting”, hogy a cikkek iránt érdeklődök távozás után is találkozzanak a márkánkkal. Ilyenkor nagyon jól jönnek a Google vagy Facebook remarketing hirdetései. 

Azonban, a potenciális vásárlók 90%-át nem lehet hatékonyan elérni már 1 órával a látogatás után. 

Mit tehetünk azért, hogy elérjük a látogatók 100%-át?

Újracélozzuk őket még MIELŐTT elhagynák az oldalt.

Ezért döntöttek úgy az Ecommerce Expo Budapest marketingesei, hogy indítanak egy általános popup kampányt, mely a blog látogatóit célozza.

Blog látogatók célzása

Ez a popup is megjelent asztali gépen és mobilon is, kilépésre vagy 45 másodperc után. Kizárták a sales oldal látogatóit, így a popup csak a blog látogatóinak jelent meg.

Ecommerce Expo popup beállítások

Ezzel a kampánnyal a távozó látogatóknak 14,5%-át mentették meg – így kapva még egy lehetőséget, hogy vásárlásra bírják őket.

4. tipp: Kosárérték növelése upselling technikákkal

Új vásárlók szerzése nem az egyetlen megoldás a bevételünk növelésére. Nem bizony! 

Az átlagos tranzakciós érték növelésével is könnyedén növelhetjük bevételünket. 

Az Ecommerce Expo csapata egy visszautasíthatatlan csomagajánlatot promózott annak érdekében, hogy meggyőzze vásárlóit, hogy többet költsenek. Ez a popup azoknak a látogatóknak jelent meg, akik legalább 1 jegyet kosárba tettek:

Kosárérték növelése upselling technikákkal

Ennél a kampánynál fontos a megfelelő kosárfigyelő szabályok használata. A popup csak a kosár oldalon jelent meg, azoknak a látogatóknak, akiknek a kosárban lévő termékek száma 1 vagy 2 volt.

Ecommerce Expo popup beállítások

Értékes anyagok és termékek ajándékba adása a jegyek mellé egy igen jó módszer a bevétel növelésére és a vásárlói elégedettség növelésére. 

Fontos azonban, hogy valami igazán értékes anyagot adjunk a vásárlóknak. Egy rossz minőségű ingyenes termékkel több kárt okozhatunk, mint hasznot.

Az Ecommerce Expo Budapest esetében a vásárlók 30,4%-át érdekelte az upselling ajánlat és tért vissza, hogy több jegyet vásároljon.

5. tipp: “Egészséges” e-mail lista építése

Mivel az e-mail marketing még mindig az egyik leghatékonyabb módszer, amikor a nem eléggé elkötelezett érdeklődőkből vásárlókat szeretnénk faragni. Így, nem meglepő módon, az Ecommerce Expo jegyvásárlóinak jelentős része e-mailekből jön.

Emiatt különös figyelmet fordítanak az “egészséges” e-mail lista építésére, mely csak olyan embereket tartalmaz, akik ténylegesen érdeklődnek az Ecoommerce Expo iránt és a jövőben résztvevők is lehetnek. 

Egy ingyenes ajándékkal, úgynevezett csalival, könnyedén szerethetünk új feliratkozókat, hiszen mindenki szereti az ingyenes dolgokat. 

Az OptiMonknál nem egyszer tapasztaltuk már, hogy egy ingyenes szállítás vagy egy ingyenes útmutató nagyon jó ösztönző lehet: akár meg is triplázhatjuk vele a konverziós rátánkat könnyedén. És nem feltétlen kell sok energiát vagy pénzt beletenni egy ilyen anyag elkészítésébe.

Egy ingyenes eBook-ot már pár óra alatt is elkészíthetünk és értéked ad látogatóinknak, amiért cserébe szívesen megadják e-mail címüket.

Korábban az Ecommerce Expo is egy ingyenes tanulmánnyal gyűjtötte a feliratkozókat. Idén azonban úgy döntöttek, hogy a 6 legjobb előadás videófelvételét adják új feliratkozóknak az esemény után (a kampány időszakokon kívül). 

Ehhez egy dedikált landoló oldalt készítettek, mely bemutatta az anyag értékét és elmondta, hogyan juthatnak hozzá a videófelvételekhez. Gombra kattintás után az alábbi teljes képernyős üzenet jelent meg: 

“Egészséges” e-mail lista építése

Amikor a látogató egy bizonyos elemre kattintott a landoló oldalon (egy cselekvésre ösztönző gombra), akkor jelent meg az üzenet, mint egy regisztrációs űrlap.

A kampány mobilon és desktopon egyaránt megjelent. Minden új feliratkozó átkerült Mailchimpbe.

Ecommerce Expo popup beállítások

Ennek a kampánynak a célja az volt, hogy a hivatalos kampány időszakon kívül is monetizálják a látogatókat és gyűjtsék az érdeklődőket, mielőtt elindult a következő évi rendezvény kampánya.

A látogatók 11,4%-a kérte az előadások videófelvételét.

5 dolog, amit érdemes megjegyezned az esettanulmányból

1. Sürgősségérzet keltésével a kosárelhagyók akár 25%-át is meg lehet menteni.

2. Visszaszámláló használatával áremelkedés előtti utolsó napokban megsokszorozhatod a bevételeidet.

3. Egy egyszerű átirányító kampánnyal rengeteg potenciális vásárlót gyűjthetsz a blog látogatóidból.

4. Csomagajánlat értékesítésével növelheted az átlagos kosárértéket, így növelve bevételeidet is hosszú távon.

5. Az e-mail lista építés nagyon fontos része a rendezvénymarketingnek.

Miért választotta az Ecommerce Expo csapata az OptiMonkot?

“Több mint 5 éve készítek popupokat az OptiMonk segítségével. Ez az egyik kedvenc marketing szoftverem, amit rendszeresen is használok. Nem tudom elképzelni az Ecommerce Expo kampányokat az OptiMonk nélkül - nem csak rengeteg új feliratkozót gyűjtünk vele, de a jegyeladásnál is nagy hasznát vesszük. Csak ajánlani tudom!”

Szávai Norbert az OptiMonk popupokról

Az Ecommerce Expo által használt kampányok jól mutatják, hogy nem elég a Super Early Bird és az Early Bird kedvezmények kommunikálása a jegyeladás során. Fontos, hogy törődjünk a vásárlásra még nem készen álló látogatókkal is, és azokkal is, akik már betettek egy jegyet a kosarukba.

Jól időzített popupok és nanobarok használatával felhívhatjuk a látogatóink figyelmét a határidőkre, csökkenthetjük a kosárelhagyást és a kosártéket is növelhetjük. 

A fentebb bemutatott 5 kampánynak köszönhetően az Ecommerce Expo Budapest megmentette a kosárelhagyók 25%-át, több száz új feliratkozót gyűjtött anélkül, hogy bármennyit költöttek volna látogatószerzésre ebben az időszakban, és a látogatók 30,4%-ánál sikerült növelni a kosárértéket

Gratulálunk az Expo csapatának!

OptiMonk és Ecommerce Expo csapata
Guba Vanda, az Ecommerce Expo főszervezője és az OptiMonk csapat a 2019-es Ecommerce Expon

Ha te is szeretnél hasonlóan jó eredményeket elérni, próbáld ki az Optimonkot – most 14 napig ingyen. Vagy jelentkezz be már meglévő fiókodba és állíts be új kampányokat az Expo mintájára.

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

5 comments

  1. Dia szerint:

    Pont most tervezzük első oktatásunkat, úgyhogy ez az esettanulmány nem is jöhetett volna jobbkor. 🙂 Köszönjük!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük