Hogyan duplázta meg rendeléseit a Reflexshop kosárelhagyó kampányokkal?

Hogyan duplázta meg rendeléseit a Reflexshop kosárelhagyó kampányokkal?

A kosárelhagyási rátád olyan elkeserítő, hogy inkább meg sem nyitod az Analitikát? Egy csomó pénzt kidobtál az ablakon csak azért, hogy látogatókat szerezz, de nem tudod rábírni őket, hogy befejezzék a vásárlást? Mi lenne, ha azt mondanánk, csak egy jól megfogalmazott üzenetre van szükséged, és hogy az egész vásárlási folyamat merő pszichológia? Ha érdekel, hogyan tudsz a látogatóid érzelmi világára hatni úgy, hogy ne egy, hanem minimum két termékkel távozzanak, olvasd el tanulmányunkat!

Eredmények:

A Reflexshop többek között a kosárelhagyókat szerette volna megmenteni. Ez sikerült is neki, hiszen az OptiMonk kampányoknak köszönhetően megduplázták a rendelések számát. A Black Friday alatt indított szezonális kosárelhagyó kampányuk annyira népszerű volt, hogy egyetlen nap alatt a látogatók 60,04%-a érdeklődőtt az ajánlat iránt. Egy másik segítségével pedig szintén 24 óra alatt sikerült 72,97%-os konverziót hozni úgy, hogy egy frappáns ajánlattal kíváncsivá tették a látogatókat. Ez azt jelenti, hogy a látogatók közel kétharmada kattintott a popupra, hogy bővebb információt kapjon az ajánlatokról.

Statisztika:

+ 100% megrendelés

+ 72,97% landoló megtekintés  

+ 60,04% érdeklődő

Ismerd meg a Reflexshopot

A Reflexshop egy olyan webáruház, amely a szabadidő aktív és kreatív eltöltéséhez kapcsolódó termékek kereskedelmével foglalkozik (pl. frizbi, társasjáték). A webshop mellett Budapesten két márkaüzletben is értékesítenek.

A webshop üzemeltetői hisznek abban, hogy az életed minőségét rendkívüli módon befolyásolja az, hogy hogyan töltöd a szabadidődet!

Igazi kihívást jelent, hogy a mai felgyorsult és eredményorientált világunkban úgy használjuk ki a szabadidőnket, hogy

  • testileg – lelkileg feltöltődjünk
  • aktívan és kreatívan mozogjunk a szabadban
  • örökké emlékezetes pillanatokat teremtsünk a családunkkal!

Küldetésük, olyan minőségi alternatívákat mutassanak Neked, hogy véglegesen száműzd a TV-t az életedből! Folyamatosan kutatják azokat a logikai, társas, készségfejlesztő és szabadtéri játékokat, amiknek köszönhetően örök gyerek maradsz és soha nem öregszel meg!

Kihívások

Általánosságban elmondható, hogy az Internet és Facebook világában a látogatók túlnyomó része csak “nézelődik” az áruházban, és kevés olyan “jó” látogató van, aki konkrét céllal és azonnali vásárlási szándékkal tér be hozzánk. 


Fő kihívások:

  • kosárelhagyók számának csökkentése
  • kosárérték növelése

Számszerűsítve, azoknak a látogatóknak az aránya, akik ténylegesen vásárolnak, csupán 2%! A maradék 98% egyszerűen vásárlás nélkül továbblép.

Aki pedig böngészés közben mégis a vásárlás mellett dönt, azt a rohanás vagy egy egyszerű telefoncsörgés könnyen megzavarhatja, és már el is hagyta a webáruházunkat. Ezután teljesen más irányba terelődik a figyelme, rossz esetben elfelejt minket és az abbahagyott rendelését is.

Gondoljunk csak bele: hány potenciális vevőt veszítünk azáltal, hogy nem próbáljuk meg a figyelmüket a rendelés felé visszaterelni? Hány otthagyott kosarat menthetnénk meg azzal, hogy egy olyan üzenetet kommunikálunk a kosár oldalunkon, ami még a telefoncsörgésnél is fontosabb lesz a látogatóknak? A válasz egyértelműen az, hogy sokat!

Megoldás

Azt, hogy mennyire fontos a látogatókkal a kosár oldalakon kommunikálni, a Reflexshop is felismerte. Ezért úgy döntött, hogy rövid és velős, sürgető üzenetekkel próbálja meg rábírni a kosárelhagyókat a vásárlásra. Elsősorban az impulzus vásárlókat szerették volna megcélozni úgy, hogy ne csak befejezzék a kosárba tett termék vásárlását, de még egy akciós terméket is rendeljenek mellé. Ezáltal mindamellett, hogy növelni tudták az átlagos kosárértéket, az adott kosárelhagyót is könnyen vissza tudták fordítani. Tették mindezt nagyon rövid lejáratú, minimális kedvezményekkel és ajándékokkal. Lássuk, hogyan csinálták!

Komoróczy Kittivel, a Reflexshop Marketing menedzserével beszélgettünk.

Szia Kitti, kérlek mesélj nekünk kicsit a webáruházról, ki a célcsoportja a Reflexshopnak?

Elsősorban 30-50 éves szülőket, nagymamákat, és 18-25 éves fiatalokat, egyetemistákat szeretnénk célozni.

Milyen kihívások vezettek oda, hogy belevágtál a webáruház konverziós rátájának optimalizálásába?

A kosárérték és feliratkozó konverzió növelése volt a legfőbb kihívás, amiért belevágtunk.

Miért döntöttél az OptiMonk mellett ?

A professzionális és kreatív szegmentálási funkciók, könnyen és gyorsan testreszabható sablonok miatt tettük le a voksunkat az OptiMonk mellett.

Hogyan kerültél kapcsolatba az OptiMonkkal?

Rég volt 🙂

Milyen beállítások mellett döntöttél? (kinek jelent meg, mikor, kizártál-e valakit, stb.)?

Új és visszatérő látogatókat céloztunk meg, kilépésre megjelenő popupokat és kosárérték beállításokat is használtunk.

Milyennek találtad a beállítási folyamatot?

A beállítási folyamat könnyű, egyértelmű, logikus volt.

Hogyan méred az OptiMonk eredményességét?

A %-os konverziós eredményeket vesszük alapul.

Mennyi idő után érzékelted a kampány eredményességét?

Azonnal!

Százalékban mérve mekkora növekedést tapasztaltál a végső konverzió (vásárlás) tekintetében?

Duplázódott, ugyanakkor ezt a számot más tényezők is befolyásolták.

Mit üzennél azoknak a weboldal tulajdonosoknak, akik még nem láttak neki a látogatók megmentésének?

Hogy rengeteg pénzt hagynak az asztalon azáltal, hogy elengedik az érdeklődőket, aztán nem csinálnak belőlük első vásárlót és nem növelik a kosaruk értékét.

Sablonok és kampánybeállítások

Bár a Reflexshop számos szezonális, a kosárérték növelésére szolgáló kampányt indított, most két kampányt fogunk közelebbről megvizsgálni.

5 perces ajánlat: Kosárérték-növelő kampány

Reflexshop popup

A “3 titkos kedvezmény” csak azoknak a kosároldalon tartózkodó látogatóknak szólt, akik fürgék voltak, és 5 percen belül leadták a rendelésüket egy, a titkos termék listán szereplő termékre. Ez a fajta ajánlat azért működött jól (szinte egyből ráharaptak a látogatók), mert nem kommunikálták a kedvezményes termékeket a popupon, így a látogató már csak kíváncsiságból is megnézte az ajánlatokat.

Mindemellett a tény, hogy a kedvezmény csak 5 percig tartott, tovább fokozta a sürgősség érzetet. Ezáltal kvázi a látogatók két nyomógombját is aktiválták: az emberi természetből fakadó kíváncsiságot és a félelmet, hogy nem akarunk soha semmiről lemaradni 🙂 Azok, akiket érdekelt az ajánlat, egy külön, Black Friday alkalmával erre a célra kialakított landoló oldalra érkeztek, ahol az 5 perces ajánlatok közül böngészhettek.

Láthatjuk, hogy a pszichológia, mint az élet minden területén, vásárláskor is fontos szerepet játszik. A látogatóink is csak emberek, és a kampányok üzenetének megfogalmazásakor hatásos lehet a helyükbe képzelni magunkat, hiszen a vásárlási szokásaink gyakran megegyezhetnek. Ez ugyan nem aranyszabály, nem vagyunk egyformák, ugyanakkor egy jó kiindulópont lehet.

A kampány a következő, egyszerű beállításokkal futott:

Csak egy alkalommal, a checkout oldalakon jelent meg azoknak a PC-ről és mobilról érkező látogatóknak, akik legalább egy másodpercet eltöltöttek valamelyik kosár oldalon:

Reflexshop popup beállítások
Reflexshop popup beállítások

A popup mindössze egy napig volt aktív, és ez idő alatt sikerült 72,97%-os konverziót elérniük – vagyis a látogatók közel kétmarmada átkattintott, hogy bővebb információt kapjon. Mindez számszerűsített bizonyítéka az érzelmi alapú, impulzus vásárlásnak 🙂

Fontos látnunk tehát, hogy nem minden esetben kell beleugranunk állandó, százalékos kedvezményekbe, gyakran elegendő, ha az érzelmekre próbálunk hatni, akár hasonló, szezonális kampány segítségével.

Ajándék 1.000 Ft vásárlás felett Black Friday idején

A kosárérték növelő kampánnyal párhuzamosan a Reflexshop azoknak a látogatóknak, akik 1.000 Ft felett vásároltak, egy Spinnert adott ajándékba.

1. oldal:

Reflexshop popup

2. oldal:

Reflexshop popup

A kampány segítségével sikerült elérniük, hogy azok a látogatók, akik 1.000 forint alatt terveztek vásárolni Black Friday alatt, plusz 1 terméket tegyenek a kosárba, így növelve az átlagos kosárértéket. Black Friday-on kívül ez a fajta ‘ajándék’ ajánlat jól működhet 1 napos, akár szülinapi kampányok esetén is.

A kampány két oldalból állt: az első oldalon a látogatók az ingyenes ajánlatot, míg a köszönő oldalon az ajánlat részleteit és kuponkódot láthatták. A ‘Megyek az ajándék fidget spinneremért’ gombra kattintva pedig egyenesen a termék oldalon landoltak, ahol az ajándékot is egyszerűen a kosárba tehették.

A kampány a következő beállításokkal futott:

Csak egy alkalommal, a checkout oldalon jelent meg kilépési szándékra a PC-ről érkező látogatóknak. A köszönő oldalon kizárták a kampányt, így azok, akik már végigmentek a rendelés folyamatán, nem láthatták az ajánlatot:

Reflexshop popup kampány beállítások
Reflexshop popup kampány beállítások

Az egy napig tartó ajánlat a látogatók 60,04%-át érdekelte, ami szuper eredmény!

Összegzés

Ahogy láthattuk, a kosárelhagyók megmentése és az átlagos kosárérték növelése nem igényel hatalmas munkát és még nem is kerül sokba. Minden a részleteken múlik és azon, hogy észben tartsuk, a vásárlóink is csak emberek! Ha figyelembe vesszük, hogy a vásárlás során hogyan hathatunk az érzelmekre, sokkal jobb eredményeket érhetünk el – a Reflexshophoz hasonlóan, akinek sikerült két Black Friday kampánya alatt 72,97%-os és 60,04%-os konverziót elérnie. Arról nem is beszélve, hogy az OptiMonk elindítása óta sikerült megduplázniuk a rendelések számát a webáruházban.

Ádám Attila, ügyvezető, így látja az OptiMonkkal való kapcsolatot:

“Az OptiMonk egy nagyon egyszerű, hatékony, és praktikus marketing eszköz, amely mind a látogatónak, mind az oldaltulajdonosnak előnyős: ez egy igazi win-win szituáció. A beállítása olyan egyszerű, mint az ábécé, a funkciói folyamatosan frissülnek, a terméktámogatás jó, és a szolgáltatás is várakozásokon felüli eredményeket hoz.”

Regisztrálj 14 napos ingyenes próbaidőszakunkra és érj el te is hasonló eredményeket az OptiMonkkal még ma! 

 

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük