Pongor-Juhász Attila „A profitmaximalizáló vállalkozó” című bestseller könyv társszerzője, és a Pongor Publishing üzleti könyvkiadó alapító tulajdonosa régóta foglalkozik online marketinggel.
Folyamatosan kutatja a konverziónövelés módjait, így a kilépési popup technológiával nemcsak találkozott korábban, de aktívan használta is.
Amikor az OptiMonkot a figyelmébe ajánlották, kíváncsisággal töltötte el, hogy az mivel nyújthat többet az általa korábban ismert megoldásoknál.
Nézzük meg, hogyan és milyen eredményekkel használja az OptiMonkot a sikeres vállalkozó.
A profitmaximalizáló vállalkozó társszerzője: Pongor-Juhász Attila
Pongor-Juhász Attila tréner, könyvszerző és egy sikeres vállalkozás vezetője.
2009-ben tartotta első Évindító Célkitűző Edzőtáborát, amelyen eddig már több mint 3500 vettek részt. 2015-ben a kétnapos tréningen már 812 résztvevő tanult tőle és tűzte ki céljait a 2015-ös üzleti évre.
2009 végén megalapította a Pongor Publishing Üzleti Bestseller Könyvkiadót és az elmúlt 6 évben 35 üzleti önképző és motivációs könyvet adtak ki. Ezeket maga személyesen Pongor-Juhász Attila lektorálta.
2012 óta minden év novemberében egy-egy tematikus nagylétszámú rendezvényt szervez munkatársaival vállalkozóknak.
Előzmények
A PongorJuhaszAttila.hu weboldalon könyveket és a kurzusokokat értékesítenek. Ráadásul a legtöbb könyvnek és az összes tréningnek egyedi landoló oldala van.
Az egyedi landoló oldalak azért annyira hatékonyak, mert kiszűrnek minden zavaró tényezőt, és csakis az adott termékről vagy szolgáltatásról szól az adott oldal. Ennek köszönhetően az ilyen oldalak bizonyítottan magasabb konverziós rátával rendelkeznek.
Íme az egyik új könyvének, „A profitmaximalizáló vállalkozónak” az egyedi landoló oldala:
https://pongorjuhaszattila.hu/1ft/
A landoló oldal rendkívül ügyesen nemcsak a könyv megrendelésére szolgál, de hírlevél feliratkozókat is gyűjt, mindezt a konverziót legkevésbé romboló módon.
Első lépésként meg kell adnunk egy keresztnevet és az email címet, és csak a második lépésben a szállítási adatokat.
Így ha valaki a második lépésnél hagyja el az oldalt, legalább az email címét már ismerik. Ennek köszönhetően a későbbiek folyamán még kommunikálhatnak a megrendelés nélkül távozókkal, és így az esély is megmarad arra, hogy később még visszacsábítsák őket.
Erre a landoló oldalra korábban egy saját fejlesztésű kilépő popupot is beüzemeltek, amely elmondásuk szerint tartósan 5 százalék körüli konverzióval rendelkezett.
Ez után jött az ötlet, hogy kipróbálják az OptiMonkot.
A kampány felállítása
1. kampány
A landoló oldal felépítéséből adódóan nem volt kérdés, hogy hírlevél feliratkozógyűjtő popup kerül beállításra.
Az ingyenes szállítás remek vásárlásösztönző, így ha kínálunk ilyet, mindig kommunikáljuk azt hangsúlyosan. Pongor-Juhász Attiláék is ezt teszik a kampány során egy ilyen popupban:
Egyszerű és hatásos. Ráadásul a sürgősség érzetét is felkeltik a „korlátozott ideig érvényes” szöveggel.
Figyeljük meg, hogy szemben a landoló oldallal, itt már nem kérik be a keresztnevet, már csak egy email címet. Ez egy okos megoldás, hiszen bizonyított, hogy minél kevesebb a mező egy űrlapon, annál nagyobb lesz annak konverziója.
Ha valaki feliratkozik, akkor nem egy köszönő oldal jelenik meg, hanem átkerül a következő oldalra, ahol a megrendelés második lépése követik (csakúgy, mintha popup nélkül adta volna meg az e-mail címét a látogató).
Ez egy jó példa arra, hogyan lehet az OptiMonkot egyszerre akár több célra is felhasználni.
2. kampány
Az OptiMonkkal nemcsak egy kampányt futtathatunk egyszerre. Így Pongor-Juhász Atilla és csapata úgy döntöttek, hogy az oldal egyéb részeire is beállítanak egy kampányt, és nem csak az egyedi landoló oldalakra.
Ez esetben a Yoga sablonra esett a választás, amely a többitől leginkább abban tér el, hogy nem kettő, hanem három oldalból áll. Így hívhatjuk akár többlépcsős popupnak is.
Ilyenkor első lépésben nem a közvetlen cselekvésre biztatják a látogatót (ez esetben a feliratkozásra), hanem egy eldöntendő kérdést tesznek fel nekik, amelyre ha igen a válasz, akkor tovább lépnek a második oldalra:
A második oldalon aztán bekérik az email címét. A módszer azért lehet hatásos, mert az első lépés konverzióját („Igen” gomb megnyomása) egyszerűbb elérni, mintha rögtön egy email címet kérnének.
Ugyanakkor, ha megvan az a bizonyos „Igen”, akkor a látogatók már sokkal inkább hajlanak arra, hogy megadják az email címüket, mint azt az „Igen” előtt tették volna.
A jelenségnek szociálpszichológia okai vannak, a részletekbe most nem mennénk bele. (Akit részletesebben érdekel a téma, annak ajánljuk Aronson „A társas lény” című könyvét)
Az email cím megadása után a köszönőablakot arra is használják, hogy egy ajánlott tartalomra navigáljon az immár újdonsült feliratkozó.
Vegyük észre, hogy az OptiMonkot itt is két célra használták: feliratkozógyűjtésre és tartalomajánlásra.
A kampány beállítása
Az egyedi landoló oldalon megjelenő 1. kampány esetén a legfontosabb feltétel annak beállítása volt, hogy a popup csak azon az egy oldalon jelenjen meg (mivel más oldalon semmi relevanciája nem lenne az ajánlatnak).
Ehhez meg kellett adniuk az oldal URL-jét (vagy annak egy elég egyedi részletét), és kiválasztaniuk azt a feltételt (tartalmazza, egyenlő vagy kezdődik), ami a céljaiknak leginkább megfelel.
Ez esetben a „kezdődik” azért a legjobb választás, mert egy egyedi landoló oldalról van szó, így jó eséllyel a forgalomnak nagy aránya érkezik különböző külső csatornákból (email, Facebook). Ilyenkor rendszerint a mérhetőség kedvéért a linkeket egy egyedi ún. UTM paraméterrel látják el.
Azaz, ha az „egyenlő” feltételt választanánk, akkor a popup nem jelenne meg azoknak, akik ilyen felparaméterezett URL-eken keresztül nyitják meg az oldalt.
A „tartalmazza” azért csak a második legjobb megoldás, mert az aloldal URL elnevezése nem elég egyedi, és ha létezik egy olyan aloldal, amely URL-jében szerepel az „1ft”, akkor azon az aloldalon is megjelenne a kampány.
Így a „kezdődik” feltétel az, ami a célnak ebben az esetben megfelel.
Mint már említettük a popupot kilépési popupnak állították be csakúgy, mint a 2. kampány esetén. Az alábbi képen láthatjuk, hogy az OptiMonk további 3 módon is megjelenhet a kampány céljainak megfelelően:
A következő két feltétel az a beállítás, melynek valamilyen formában való beállítását mindenkinek javasoljuk.
Fontos, hogy üzeneteink ne legyenek zavaróak a látogatóknak, ezért célravezető önmérsékletet gyakorolni a popupok megjelenési gyakoriságával kapcsolatban. Általában a látogatókénti 2-3 megjelenés a javasolt.
Emellett azt is beállíthatjuk, mennyi időnek kell eltelnie két megjelenés között.
Továbbá könnyen előfordulhat, hogy mikor megérkezik a látogató weboldalunka, véletlenül a kilépő X felé mozgatja a kurzort, miközben nem szándékozik elhagyni oldalunkat. Ilyenkor még nem célszerű megjeleníteni a popupot, mert egyrészt nincs kilépési szándéka, másrészt még nem volt ideje megismerni az oldalt.
Ha megjelenik a popup, azzal egyfelől csak megzavarnánk a navigálásban, másfelől mivel még „nincs képben” a látogató, nagy valószínűséggel az ajánlatunk se fogja őt érdekelni.
Ezért is állítottak be Pongor-Juhász Attiláék 5 másodpercet, amely elegendő az ilyen esetek elkerülésére.
Eredmény
Az 1. kampány 3 hónap alatt 5516-szor jelent meg, és 11,3 százalékos konverziós rátával rendelkezett, ami annyit jelentett, hogy több mint 623 feliratkozót gyűjtött az egyedi landoló oldalon keresztül.
Ez annyit jelent, hogy a korábbi kilépési popuphoz (ami 5%-os rátával rendelkezett), az OptiMonk 347 olyan feliratkozót szerzett Pongor-Juhász Attilának, akik előtte soha nem iratkoztak volna fel.
Emellett a 2. kampány segítségével (mely 7,8 százalékos konverziót produkált több mint 3234 megjelenés alatt), további 252 hírlevél feliratkozót szereztek.
Pongor-Juhász Attila a következőt mondta erről:
Ha TE is szeretnél hasonló eredményeket, regisztrálj a 14 napos próbaidőszakra itt!
One thought on “Hogyan használja az OptiMonkot egy profitmaximalizáló vállalkozó?”