Mire használhatjuk a popupokat a vásárlásösztönzésen kívül?

Mire használhatjuk a popupokat a vásárlásösztönzésen kívül?
Mire használhatjuk a popupokat a vásárlásösztönzésen kívül?

Minden profitorientált webáruház szeretné növelni a bevételit. Ezért is olyan elterjedtek manapság a kuponokat, kedvezményeket kínáló popupok, amelyeknek elsődleges célja, hogy azonnali vásárlásra buzdítsák a látogatókat.

Ahhoz azonban, hogy látogatókból vásárlók váljanak, nem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy a vásárlási folyamat mely szakaszában jár az adott látogató. Ugyanis nem minden szakaszban a közvetlen vásárlásösztönzés a legcélravezetőbb módszer.

Itt jön a képbe a szegmentáció, amely alatt a látogatók csoportosítását értjük szerint, hogy a vásárlási folyamat melyik fázisában jár. Egy átlagos webáruházban a vásárlási folyamat 4 fő szakaszból áll:

  1. Igény feltámadása és Megoldás keresése
  2. Alternatívák mérlegelése
  3. Vásárlási szándék
  4. Vásárlás

Ahhoz, hogy egyik szakaszból a következőbe tereljük a látogatókat, ismernünk kell az egyes fázisokban lévő látogatók céljait, és ennek megfelelően meg kell határoznunk a saját konverziós célunkat is, vagyis hogy milyen cselekvést várunk el az adott szakaszban a látogatótól.

Ennek megfelelően különbséget kell tenni a korai, középső és késői fázisban járó látogatók, illetve a meglévő vásárlók között.

Nézzük meg, mire kell koncentrálnunk az egyes szakaszokban:

Szakasz Kik vannak itt? Konverziós cél Végső cél
Keresés
Korai szakaszban járó látogatók
Érdeklődés felkeltése
Látogatószerzés, legfontosabb tartalmaink megmutatása
Mérlegelés
Középső szakaszban járó látogatók
Érdeklődők szerzése
Érdeklődő szerzés (feliratkozók gyűjtése)
Vásárlási szándék
Késői szakaszban járó látogatók
Érdeklődők kezelése és eladás
Vásárlás
Megtartás
Meglévő vásárlók
Ügyfélkezelés
Visszatérő vásárlás

A BOOM! webáruház példája kiválóan szemlélteti, hogyan lehet a popupok segítségével eltérően megszólítani az egyes szakaszokban lévő látogatókat.

Az alábbi popuppal a korai szakaszban járó látogatók oktatását tűzték ki célul. Egy letölthető e-book formájában hasznos tudnivalókkal szeretnék segíteni azokat a látogatókat, akik még nem mutattak különösebb érdeklődést a termékek iránt, esetleg soha nem is hallottak róluk.

Ha a látogatót megadja az email címét, azzal kifejezi általános érdeklődését a kozmetikumok iránt.

BOOM popup

A feliratkozás ténye arra enged következtetni, hogy a BOOM! által forgalmazott termékek is érdekelhetik a látogatót, így az alábbi köszönő popup egy termékoldalra navigál. Értelemszerűen ezt az ablakot csak azok látják, akik megadják az email címüket:

BOOM popup

Az átkattintó látogatók ezzel elérkeztek a mérlegelés szakaszába. Eddig értelmetlen lett volna kuponokkal bombázni őket – de miután megtekintenek néhány aloldalt, esetleg az átlagoshoz közeli időt eltöltöttek már az oldalon, netalántán a kosárba tettek egy terméket, de vásárlás nélkül távozni készülnek, csak ekkor érdemes az alábbihoz hasonló vásárlásösztönző ajánlat nyújtani nekik:

BOOM popup

A következő nanobar pedig már csak azoknak az érdeklődőknek jelenik meg, akik igényt tartanak a 10% kedvezményre, tehát feltehetően készen állnak a vásárlásra.

BOOM nanobar

Láthatjuk, hogy a teljes vásárlási folyamat során a vásárlásösztönzés „csak” egy cél a sok közvetett cél között. Ezeket hívjuk mikrokonverziós céloknak, amelyek elvezetnek végső célunkhoz, a vásárláshoz.

Nézzük meg, hogy hogyan lehet ezeket a mikrokonverziókat megtámogatni egy popup kampánnyal az egyes vásárlási szakaszokban!

Hogyan használjuk a popupokat, hogy felkeltsük az érdeklődést ajánlatunk iránt?

Ebben a fázisban a legfontosabb, hogy segítsük megtalálni a látogató által keresett terméket vagy szolgáltatást. Adjunk választ a kérdéseire, és ismertessük meg vele azokat a lehetőségeket, amelyek megoldást nyújthatnak a problémájára – s ezáltal felkelthetjük érdeklődésüket az ajánlatunk iránt.

A látogatók terelése a fontos landoló oldalak felé

Ennek legegyszerűbb módja, ha egyszerűen átirányítjuk a látogatót egy olyan oldalra, amely a jelenleg böngészett oldal, vagy esetleg a keresési előzmény alapján érdekes lehet a számára.

Az iSpionage popupja a cég PPC marketing blogjára érkező látogatókat tereli az iSpionage főoldalára, hiszen a tartalommarketing révén sok hideg látogatót vonz a blog. Az átkattintó látogatók nagy valószínűséggel jobban érdeklődnek a PPC hirdetések iránt, így ezután már bátran ajánlhatóak számukra a cég szolgáltatásai.

Ispionage popup

A látogatók szegmentálása

A remarketing manapság az egyik leghatásosabb eszköz webáruházunk korábbi látogatóinak megszólítására. A remarketing kampányaink akkor lehetnek igazán hatékonyak, ha nem mindenkire célzunk, hanem a különböző látogatói szegmenseket külön kampánnyal szólítjuk meg.

Ezért nagyon fontos felcímkézni a látogatóinkat, vagyis rögzíteni pl. azt, hogy mely termékeink, témáink iránt mutattak érdeklődést. Így később nagyon releváns tartalommal lehet megszólítani őket.

Ezt a célt szolgálja a Shutterstock.com popupja, ami

  • egyfelől segít a navigációban azzal, hogy megkönnyíti a keresett tartalom megtalálását,
  • másfelől szegmentálásra is alkalmas, mert segít felcímkézni a látogatókat, majd egyedi remarketing listához adni őket.
Shutterstock popup

Hogyan használjuk a popupokat, hogy több érdeklődőt szerezzünk?

Itt az elsődleges célunk az, hogy hírlevél feliratkozót konvertáljunk webáruházunk látogatóiból. Ha valaki megadja az email címét, ez nagyobb elköteleződést jelent, vagyis ezután már sokkal könnyebb lesz vásárlásra bírni e-mailben küldött személyre szabott ajánlatokkal.

Nézzük meg, hogyan gyűjthetünk feliratkozásokat!

Hírlevél feliratkozás

Ez a legáltalánosabb módja a hírlevél feliratkozás ösztönzésének. Ha elég erős a márkánk és jó minőségű látogatókat vonzunk a weboldalunkra, akkor jó eredményeket fogunk elérni.

A Zooshoo webáruház belépő popupjával üdvözli az új látogatókat és kéri el az email címüket:

ZooShoo popup

De ennél sokkal hatékonyabb megoldás, ha adunk valamit a feliratkozásért cserébe. Egy jól megválasztott csali csodákra képes.

Nézzünk most meg néhány kreatív megoldást, amely apropóul szolgálhat hírlevél feliratkozásra:

VIP tagsági regisztráció

A “klubhoz tartozás” érzete önmagában motiváló tényező. Amennyiben a tagoknak valamilyen egyedi előnyt vagy előnyöket tudunk biztosítani, ez egy nagyszerű csali feliratkozók gyűjtésére.

Mi lehet ilyen egyedi előny? Például a csak a klubtagoknak járó ingyenes szállítás, vagy folyamatos tippek/javaslatok küldése személyre szabottan, esetleg ingyenes belépő céges rendezvényekre/webináriumokra, stb.

A Diétás Termékek Webshop-ban 20% kedvezményt és kiemelt ügyfélszolgálati ügyintézést ígérnek a VIP rendszer tagjainak.

Popup

Csak e-mailben elérhető ajánlatok

A „valahová tartozás” érzését erősítik azok az ajánlatok is, amelyek kizárólag a feliratkozók számára elérhetőek. Ráadásul egy ilyen kampány már csak azért is hatékony, mert ezeket az egyedi előnyöket sehogy máshogy nem tudja elérni a látogató, csak akkor, ha feliratkozik. A siker kulcsa itt egy ellenállhatatlan ajánlat.

A Broadsheet.org napi exkluzív ajánlatokat ígér csak a hírlevél feliratkozók számára:

Popup

Kuponok, kedvezmények

Kuponokkal, kedvezményekkel nem csak az azonnali vásárlásokat ösztönözhetjük, de önmagában a hírlevélre való feliratkozásra is jó okot adhat.

BT játék popup

Letölthető anyagok

A letölthető e-bookok még mindig az egyik legjobban konvertáló csalik. Ezzel nemcsak oktathatjuk a látogatókat, de a szemükben szakértővé is válhatunk, és még az érdeklődésüket is felkelthetjük a termékink iránt. Egy hasznos és tartalmas e-book igazán nem nagy ár egy email címért cserébe.

Értéksziget popup

Nyereményjáték

A nyereményjátékokat mindenki imádja – főleg, ha a nyeremény kellően értékes a számunkra. Ha a feliratkozásért cserébe lehetőséget adunk arra, hogy megnyerjen a látogató egy számára értékes terméket – tehát lehetőséget adunk arra, hogy ingyen megkapjon egy vágyott terméket –, rengeteg új feliratkozóra tehetünk szert.

Formula popup

Ingyenes ajándékok, termékminták

Ez egy költségesebb formája a feliratkozók gyűjtésének – és fennáll annak a veszélye is, hogy az akció/termékminta-vadászokat célozzuk meg. De ettől függetlenül nagyon hatásos lehet, ha a feliratkozásért cserébe ingyenes termékmintát vagy valami más ajándékot küldünk.

Míg a nyereményjáték esetében egy darab – valószínűleg értékesebb – terméket biztosítunk, addig a termékminta esetében több ezer, vagy több tízezer kisebb értékű termékmintát kell elküldenünk. Ezért előfordulhat, hogy összességében így költségesebb lehet egy feliratkozó megszerzése.

Mivel itt postaköltséggel, csomagolási díjjal és persze a termékminták árával is számolnunk kell, ezért érdemes ezt a fajta ajánlatot csak a legelkötelezettebb látogatóknak kínálni, akik már csak egy karnyújtásnyira vannak attól, hogy vásároljanak.

Íme, egy példa arra, hogyan lehet termékmintáért cserébe feliratkozókat gyűjteni. Az Avon egy miniparfümöt kínál azoknak, akik megadják email címüket.

Avon popup

Hogyan használhatjuk a popupokat az érdeklődők kezelésére

A késői szakaszban járó látogatóink a legelkötelezettebb. Ők már ismerik a termékünket, érdeklődnek is iránta, és készen is állnak a vásárlásra: anyagilag, fizikailag, mindenhogy. Esetükben arra kell törekednünk, hogy maximalizáljuk az azonnali vásárlási értéket.

Nézzünk erre is néhány lehetőséget!

A kosár elmentése

Előfordulhat, hogy a látogatóink nem azért hagyják el a kosarukat, mert nem tartanak igényt a termékeinkre, hanem egyszerűen csak közbejött valami. Például csengetett valaki, el kellett rohanni egy ad hoc megbeszélésre, vagy éppen bizonytalan valamilyen terméktulajdonságban és ez további utánajárást igényel (pl. ki kell deríteni, hogy milyen méretű ing kell az unkaöccsének ajándékba).

Ilyenkor kézenfekvő lehet a kosár tartalmának elmentése és elküldése e-mailben. Így amikor minden akadályozó tényező elhárult, a látogató ott folytathatja a vásárlást, ahol abbahagyta.

A Samsung is egy ilyen kilépési popupot használ az eladások fellendítésére. Vállalja, hogy elküldi e-mailben a kosár tartalmát – cserébe nemcsak egy potenciális vásárlót menthet meg, hanem a feliratkozói számát is gyarapítja.

Samsung popup

Proaktív ügyfélszolgálat

Komplex termékek esetén – ahol sok kérdés merül fel, és szükség lehet a részletek tisztázására, vagy esetleg minden perc számít egy kérdés megoldásánál – kiemelten fontos a telefonos elérhetőség. Ha a látogató túl sok időt tölt el egy oldalon bármiféle aktivitás nélkül, feltételezhetjük, hogy elakadt, segítségre van szüksége. Ilyenkor a figyelmébe ajánlhatjuk a telefonos elérhetőségünket.

Radisson popup

Vagy épp fordítva, nem mi adjuk meg a telefonszámunkat, hanem a látogatóét kérjük el, hogy aztán kapcsolatba léphessünk vele.

Arany Magyarország popup

Garancia

Az egyik legjobb módja a bizonytalanság csökkentésének a garanciális lehetőségek és az elállási jog hangsúlyozása. Ha felhívjuk ezekre a látogatók figyelmét, meggyőzhetjük őket becsületességünkről, és csökkenthetjük az olyan akadályok hatását, mint például, hogy nem tudják a terméket élőben kipróbálni, nem látják, hogy milyen a termék a valóságban, valóban hibátlan-e a termék, stb.

„Ha nem tetszik a termék, mi visszavesszük!” hirdeti az alábbi popup:

Garancia popup

Visszajelzés kérése

A meglévő vevőkörünk mellett a késői szakaszban járó látogatók tudnak a legtöbbet rólunk. Ám ők még valamilyen oknál fogva nem vásároltak.

Ha visszajelzést kérünk tőlünk, olyan hibákra derülhet fény, amelyek orvoslásával javíthatjuk webáruházunk teljesítményét, és hatékonyabbá tehetjük a teljes vásárlási folyamatot.

A Samsung így kér visszajelzést a látogatóitól:

Samsung popup

Zárszó

Láthatjuk, hogy számos módon használhatjuk a popupokat a közvetlen vásárlásösztönzésen kívül. Ehhez ismernünk kell, hogy a látogatók milyen szakaszban járnak a vásárlási folyamatban. Így kitalálhatjuk céljaikat, majd ezután már csak annyi a dolgunk, hogy ezeket a célokat összeillesszük a mi céljainkkal. Összekötő kapocsnak pedig a popupokat használjuk.

Tartalmainkat alakítsuk úgy, hogy megfeleljenek a különböző látogatói céloknak és igényeknek, és üzleti céljainkkal is összhangba legyenek. Akkor fogjuk a legjobb eredményeket elérni a popupjainkkal, mikor a látogatók ugyanazt a dolgot szeretnék csinálni a webáruházunkban, amit mi is szeretnénk, hogy csináljanak.

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

One thought on “Mire használhatjuk a popupokat a vásárlásösztönzésen kívül?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük