Megújulás 5 lépésben: Bevételnövelő tippek a Reflexshoptól

Megújulás 5 lépésben: Bevételnövelő tippek a Reflexshoptól

A Reflexshop egy olyan webáruház, amely a szabadidő aktív és kreatív eltöltéséhez kapcsolódó termékek kereskedelmével foglalkozik, legyen szó akár díjnyertes társasjátékokról, logikai játékokról, modellező vagy makettező szettekről, vagy más érdekes és izgalmas szabadidős eszközökről. 

A webshop mellett pedig Budapesten már két márkaüzletben is értékesítenek.

bevételnövelő tippek a Reflexshoptól

A Reflexshop régóta használja az OptiMonkot, és ahogy a csapat, úgy az általuk készített kampányok is nagyon kreatívak és eredményesek. Korábbi esettanulmányunk során már bemutattuk, hogyan duplázta meg rendeléseit a Reflexshop mindössze 3 hónap alatt.

Most pedig 5+1 tippet szeretnénk bemutatni, melyek segítségével a Reflexshop új szintre emelte a konverziós ráta optimalizálását, és melyekkel Te is megnövelheted rendeléseid számát és webáruházad bevételét!

Piaci környezetünk - avagy milyen hatással volt a koronavírus az e-kereskedelemre Magyarországon?

A közelmúlt eseményei feje tetejére állították az egész életünket – ez alól pedig az e-kereskedelem sem volt kivétel. 

Ebben az időszakban rengetegen kerestek új megoldásokat: volt, aki a jelentősen lecsökkent látogatószám, mások viszont a drasztikusan megnövekedett forgalom miatt néztek szembe korábban nem látott kihívásokkal.

Nagyon érdekes eredményeket hozott a ShopRenter kutatása, melyben 4.000 webáruház forgalmi adatait vizsgálták. Azt tapasztalták ugyanis, hogy március 9-től 15-ig a látogatószám alig 1%-kal csökkent, a megrendelések száma viszont 3,5%-kal növekedett.

Még látványosabb volt a változás a megrendelések összértékében: ez 28,43%-kal volt magasabb az előző héthez képest.

Az összesített adatokból az látszik, hogy bár a megrendelésszám nem emelkedett drasztikusan, a rendelések összértéke kiugróan magas volt. Ez annak köszönhető, hogy az átlagos kosárérték 21.906 Ft-ról 27.161 Ft-ra, vagyis 24%-kal emelkedett ebben az időszakban.

Látható, hogy az egyes kereskedelmi ágakat nem érintette egyformán a válság. Az alábbi ábra jól mutatja, hogy kik voltak a vírushelyzet legnagyobb vesztesei és nyertesei

Míg az ajándékvásárlás és a webplázák forgalma harmadával esett vissza, addig például az élelmiszereket, építőanyagokat és barkácscikkeket árusító kereskedők 50%-os növekedést is tapasztalhattak.

online kiskereskedelmi forgalom változása

Nagyon érdekesen alakult a megrendelések száma és a megrendelések összege is. Az alábbi ábrákon heti bontásban láthatók ezek az adatok, és mind a kettő esetén ugyanazt a trendet figyelhetjük meg: a március-május közötti időszakban a számok a legerősebbnek számító november-december havi adatokat is elérték, vagy akár meg is haladták.

megrendelések száma

A koronavírus elindított egy nagy mértékű digitalizációt is a kereskedelemben. A GKI adatai szerint 2019-ben 8 hónap kellett a magyar online kiskereskedelmi piacon 50.000 új felhasználó eléréséhez, 2020-ban azonban csak másfél hónap!

Az új helyzet a kihívások mellett tehát hatalmas növekedési lehetőséget is hordoz magában az e-kereskedők számára. Lássuk, hogyan reagált a Reflexshop erre a helyzetre, és milyen módszereket használt a rendelésszám növelése érdekében!

Megújulás 5 lépésben

Annak érdekében, hogy megismerjük a Reflexshop jó gyakorlatait és betekintést nyerjünk marketing-stratégiájukba, Ádám Attilával, a Reflexshop ügyvezetőjével és tulajdonosával beszélgettünk.

Megújulás 5 lépésben: Bevételnövelő tippek a Reflexshoptól

Attila elmondása szerint a csapat jól fel tudott készülni a kihívásokra az előre elkészített válságterv alapján. Szükség volt azonban jelentős átszervezésekre is, mind beosztás, mind folyamatok területén. 

A Reflexshop esetében a hatékony reakciókészség azt eredményezte, hogy az offline kieső bevételeket sikerült pótolni az online csatornákon beérkezett rendelésekből. Mivel jelentősen megnövekedett az otthon töltött idő, ezért a társasjátékozás és a kreatív hobbi iparága alapvetően a válság nyertesei közé tartozott.

A vírusnak köszönhetően sok webáruház azt tapasztalta, hogy a látogatók száma jelentősen megnövekedett, ami nagyszerű lehetőséget kínál a vállalati célok elérésére. 

Fontos azonban tudni, hogy a több látogató nem mindig jelent hosszú távon több vásárlót is! Ezért kritikus, hogy mennyire tudjuk elnyerni az oldalra érkező látogatók bizalmát, és mennyire tudjuk a vásárlás felé terelni őket.

Egy átlagos webáruház konverziós rátája mindössze 2%. Ez azt jelenti, hogy a látogatók 98%-a vásárlás nélkül hagyja el az áruházat, vagyis 100 látogatóból csak 2 fog vásárolni. A többiek elhagyják az oldalt és nagy valószínűséggel nem jönnek többé vissza.

Az elveszített látogatók visszanyerése – noha nagyon fontos része lehet a marketing-kampányunknak – extra költséget jelent, és az eredeti problémára (vagyis az alacsony konverziós arányra) nem nyújt megoldást. 

Ezért hatékonyabb lehet, ha erőforrásaink egy részét a konverziós ráta növelésére, és az érdeklődő látogatók hatékonyabb meggyőzésére fordítjuk.

Akár pozitívan, akár negatívan érintette vállalatodat a koronavírus, mindenképpen érdemes kiemelt prioritásként kezelni a konverzió növelését.

Hiszen, ha jól teljesített a weboldalunk, akkor ez egy tökéletes pillanat lehet a további növekedés megalapozására, ha pedig nehézségekkel szembesültünk, akkor a konverziós arány kis mértékű növelése is életmentő lehet.

Lássuk, milyen módszereket és trükköket használt ehhez a Reflexshop!

1. tipp: A vásárlásra még készen nem álló látogatók feliratkoztatása hírlevélre

A legtöbb látogató weboldalunk felkeresésekor bizony még nem áll készen a vásárlásra. Ez azonban véletlenül sem jelenti azt, hogy ők értéktelen látogatók lennének, sőt! 

Ha sikerül őket megszólítanunk (például feliratkoztatnunk egy hírlevélre), akkor kiderülhet, hogy számos olyan komolyan érdeklődő látogató van köztük, aki hosszú távon hűséges vásárlóvá válhat.

Az elmúlt években gyakran felmerült az a kérdés, hogy vajon leáldozott-e már a hírlevelek ideje? A statisztikák alapján a válasz azonban egyértelműen nem! Az átlagos megnyitási ráta ugyanis továbbra is 20% körül mozog, amiért pedig már érdemes időt és energiát fektetni a feliratkozók gyűjtésébe.

Rengeteg webshop küzd azzal a problémával, hogy a látogatok nagy része nagyon kevés időt, akár csak pár másodpercet tölt az oldalon. Egy feliratkozókat gyűjtő kampány remek lehetőséget ad arra, hogy megpróbáljuk megragadni ezeket a látogatókat egy vonzó ajánlattal – amiért cserébe csak az email címüket kell megadniuk. 

Ezért a Reflexshop is használ olyan kampányokat, melyek a hírlevél-feliratkozást célozzák, kimondottan az első látogatók körében.

Attila elmondása szerint egy ilyen kampány során mindenki nyer:

“A vásárló jól jár, hiszen nagyszerű ajánlatokhoz juthat, és eldöntheti, hogy a kupont fel szeretné-e használni. Nekünk pedig egy jó befektetés abba, hogy az adott látogató ne csak első látogató, hanem első vásárló is legyen. A marketing alaptörvénye szerint egy új ügyfelet mindig sokkal drágább megszerezni, mint egy meglévőt megtartani - érdemes tehát kedvezményekkel vagy egyedi ajánlatokkal vásárlóvá konvertálni ezeket a látogatókat.”

A Reflexshop egy olyan erős ügyfélbázist tudott kialakítani a hírlevél-feliratkozókból, akik ismerik a márkát és a termékeket, és szívesen térnek vissza vásárolni. Ezt mi sem mutatja jobban, hogy a hírlevelük megnyitása aránya az átlagos eredmények kétszerese, 40%! 

Mi a siker titka? Egyrészt a feliratkozói adatbázis folyamatos tisztítása, másrészt pedig az, hogy a hírlevelek tartalma nem kizárólag az értékesítésre korlátozódik. 

A Reflexshop igyekszik a feliratkozókkal olyan hasznos és olvasmányos tartalmakat, újdonságokat, exkluzív ajánlatokat, akciókat megosztani, melyek hosszú távon hozzájárulnak a közösség- és márkaépítéshez, és így egy hűséges vásárlói bázis kialakításához is.

A Reflexshop kiemelt figyelmet fordít a kampányok folyamatos fejlesztésére is, melyhez az A/B tesztelés az egyik legjobb eszköz.

“A számok nem hazudnak, az OptiMonkkal pedig mindent mérni tudunk. Lehet, hogy van egy előzetes elképzelésünk arról, hogy melyek azok a képek, hívószavak, szóösszetételek melyek végül meggyőzik a látogatót arról, hogy adja meg az email címét. Ezekkel a kampányokkal azonban a gyakorlatban is meg tudunk győződni arról, hogy melyik opció a legeredményesebb, és azzal tudunk tovább menni.”

Így nézett ki a Reflexshop legutóbbi kampányának 2 verziója:

Reflexshop hírlevél feliratkozó popup
Reflexshop hírlevél feliratkozó popup

Ha Te is szeretnél belevágni egy levelezési lista építésébe, akkor van pár javaslat, amit érdemes lehet szem előtt tartani:

  • Nem kell minden olyan látogatót feliratkoztatni, aki nem vásárolt rögtön! Érdemes szűrni, hiszen a célunk egy olyan adatbázis felépítése, ami ténylegesen érdeklődő látogatókat tartalmaz.

    Ehhez jó kiindulópont lehet például, ha csak a termékoldalon tartózkodó látogatókat célozzuk meg, hiszen ez már mutat egy alapvető érdeklődést a termékeink iránt.

  • Ne zavarjuk meg a felhasználói élményt! Nagyon dühítő tud lenni, amikor böngészés vagy olvasás közben zavarja meg a látogatókat egy-egy üzenet. Érdemes ezért kilépési szándékra megjelenő popupokat alkalmazni.

  • Aki már vásárolt, azt ne célozzuk! Vannak olyan látogatók is, akik már az első alkalommal vásárolni fognak. Annak érdekében, hogy ne bombázzuk őket feleslegesen olyan ajánlatokkal, melyek számukra már nem relevánsak, érdemes a popup megjelenítését kizárni abban az eseteben, ha az adott látogató a köszönőoldalról vagy a vásárlást visszaigazolást oldalról lép ki.

  • Adjunk könnyen értelmezhető ajánlatot! A Reflexshop esetében például a különböző értékű kuponok működnek a leghatékonyabban, hiszen itt az első pillantásra érti a vásárló, hogy miért éri meg neki feliratkozni.

2. tipp: Eladásösztönzés aktuális promóciók és új termékek népszerűsítésével

A legtöbb webáruház ma már alkalmaz valamiféle promóciót vagy akciót, ez viszont nem jelenti azt, hogy mindenhol folyamatosan van valamilyen futó kampány. 

Pedig nem csak egy új termék bevezetésekor használhatunk ilyen jellegű kampányokat: promóciónak tekintjük azt is, ha bármi olyan fontos tartalom kerül fel az oldalra, amire szeretnénk külön felhívni a látogatók figyelmét

Sokszor tapasztaljuk azt, hogy az aktív promóciós ajánlatok ellenére a várva várt siker mégis elmarad. Ennek egyik oka az, hogy a jó ajánlat önmagában még nem elég, nagyon jól is kell kommunikálnunk azt

2019-ben a Reflexshop egyik legnagyobb promóciója a sokak által nagyon várt Harry Potter Roxforti Csata társasjáték megjelenéséhez kapcsolódott. 

A Harry Potter rajongók a kampány során egy jól megcélozható célcsoportot alkottak: ezért az üzenet minden Harry Potter termékhez kapcsolódó oldalon megjelent a látogatók számára, illetve természetesen a termék saját oldalán is:

Reflexshop eladásösztönző popup

Ebben a bevezető kampányban a Reflexshop exkluzív promóciós tartalmat kínált a társasjáték mellé, mely máshol nem volt elérhető (a limitált kiadású ajándékkártyák értékét is feltüntették a popupon). 

A termékoldalon lévő látogatók figyelmét pedig kilépési szándékra még egyszer felhívták arra, hogy nem érdemes itt hagyniuk a terméket, hiszen ilyen értékes ajándékot nem kapnak máshol a rendelésük mellé.

Reflexshop eladásösztönző popup

“Nálunk egy új termék megjelenésének vagy egy általános promóciónak mindig része egy OptiMonk kampány is, ilyenkor általában forgalomterelés és figyelemfelhívás a célunk. Az eddigi  legsikeresebb promóciós kampányunk a Cards Against Humanity társasjáték bevezető kampánya volt, mely 13,45%-on konvertált, és több, mint 4.500 érdeklődőt irányított a termékoldalra.”

A Reflexshop egyik legfrissebb bevezető kampánya remek példa arra, hogyan lehet hatékonyan kihasználni a határidőhöz kötött promóciók erejét. Az Eldorádó Legendája társasjáték magyarországi megjelenésének alkalmából a webshop exkluzív tartalmakat ajánlott a vásárlók számára.

Az ajánlat része volt, hogy a vásárlók Magyarországon elsőként kaphatják kézhez a terméket, mellé pedig értékes promókártyákkal és egy ajándék társasjátékkal is gazdagabbak lehetnek. A kampány sikere tagadhatatlan, hiszen közel 300 érdeklődőt terelt a termékoldalra, mindössze 4 nap alatt!

Reflexshop eladásösztönző popup

Ha szeretnél belevágni promóciók létrehozásába, akkor az alábbi tippek jó kiindulópontot adhatnak a kampány létrehozásához:

  • A promóciókkal is érdemes a termékoldalon tartózkodó látogatókat célozni, hiszen ott már megvan az alapvető érdeklődés a termék vagy szolgáltatás iránt.

  • Érdemes lehet kipróbálni a kosárérték alapján történő célzást is: ilyen lehet például, ha 10.000 Ft felett ingyenes szállítás érhető el, és az ügyfél kosarában már 9.000 Ft értékű termék van. Ebben az esetben felhívhatjuk a figyelmét arra, hogy további vásárlással elkerülheti a szállítási költséget.

  • A tapasztalat azt mutatja, hogy a promóciók akkor működnek igazán jól, ha határidőhöz kötjük őket. Általában a hosszabb kampányok esetén is a határidő végéhez közeledve nő meg az érdeklődések száma. Ha kitűztünk egy határidőt, legyünk következetesek, így megőrizhetjük hitelességünket.

  • Új termékek bevezetésénél használhatjuk a popup helyett a sidemessaget. Ez az üzenetfajta az OptiMonk eszköztárában is elérhető, és az előnye az, hogy az üzenet folyamatosan jelen van az oldal szélén. A látogató tehát maga döntheti el, hogy mikor szeretné megnézni az ajánlatunkat, így anélkül kommunikálhatjuk az promócióinkat, hogy a böngészésben megzavarnánk őt.

3. tipp: Kosárelhagyók visszafordítása, vásárlásra ösztönzése

A kosárelhagyási ráta az egyik – ha nem a legfontosabb – mérőszám egy webshop-tulajdonos számára. Az oldalra érkezéstől a tényleges vásárlásig a látogatók rengeteg akadályba ütközhetnek, melyek legyőzésében folyamatosan segítenünk kell őket.

Ez rengeteg energiát és időt emészt fel, ami után nincs is kiábrándítóbb, mint ha a teli kosárral rendelkező látogató a vásárlás előtti utolsó pillanatban dönt úgy, hogy elhagyja az oldalt

Ez a helyzet azonban elég gyakran előfordulhat: egy átlagos webshopnál ugyanis 10-ből 7 olyan látogató távozik vásárlás nélkül, aki korábban már helyezett termékeket a kosarába!

Pedig azok, akik beteszik a termékeket a kosárba, már mutatnak egy nagyon erős vásárlási szándékot. Ilyenkor már csak rajtunk múlik, hogy meg tudjuk-e fogni ezeket a látogatókat, vagy az utolsó pillanatban elveszítjük őket, és valaki mástól veszik majd meg a kívánt terméket.

A Reflexshop is alkalmaz célzott kampányokat a kosárelhagyó látogatók számának csökkentésére. Az alábbi kampány ismét egy határidős ajánlatot tartalmaz, ami ráadásul ajándékot ad, sürget és kellően vonzó is. 

Sikere nem is kérdés, hiszen ez a két kampány 25% és 30%-os hatékonysággal konvertált, és több mint 300 látogatót fordított vissza a kilépéstől!

Reflexshop kosárelhagyó popup

A fenti 2 minta nem egy A/B teszt, hanem két különböző kampány, ugyanis a Reflexshop különböző üzeneteket használ attól függően, hogy milyen értékű az ügyfél kosara.

“A bal oldali popup azoknak jelenik meg, akiknek van már termék a kosarában, de az összérték 10.000 Ft alatt van, míg a jobb oldali azoknak, akiknek 10.000 Ft felett. A különbség pedig az, hogy a magasabb kosárértékhez egy magasabb értékű ajándék társul. Nálunk általában a kampányok látogatónként maximum kétszer jelennek meg.”

A Reflexshop számára is fontos a kosárelhagyók számának mérése, ezért kétféleképpen is nyomon követik a számok alakulását: egyrészt a Google Analytics-ben elemzik a látogatók lemorzsolódását, másrészt pedig a webáruház admin felületén követik után azokat a látogatókat, akik már a pénztári folyamat közben hagyták el a kosarukat. 

A vásárlói viselkedés monitorozása pedig a HotJar a jól bevált eszközük.

Az OptiMonk mellet a Reflexshop remarketing kampányokat is alkalmaz, ám ebben az esetben már plusz költségekkel kell számolni, ezért akit csak lehet, még a weboldalon kell meggyőzni a vásárlás befejezéséről. 

Több lehetőség is van arra, hogyan célozhatod meg Te is hatékonyan a kosárelhagyó látogatókat:

  • Kosárérték-alapú célzás: Ha például 10 000 Ft webáruházunkban az átlagos kosárérték, akkor bizony nem mindegy, hogy az adott ügyfél kosara ezen összeg alatt vagy fölött van. Érdemes tehát ezt a két csoportot külön szegmensként kezelni, külön üzenetekkel, ajánlatokkal megcélozni és az oldalon tartani őket.

     

  • Célzás a kosárba helyezett termékek alapján: Remek eredményeket hozhat az is, ha a kosárba helyezett termék alapján célozzuk meg a látogatókat, és az alapján valamit ajándékba adunk nekik.

    Például, ha weboldalunkon mobiltelefonokat értékesítünk, és a látogató kosarában van is egy készülék, akkor az oldal elhagyásakor ajánlhatunk neki a választott típusú telefonhoz egy kiegészítőt (pl. tokot) ajándékba. Ez az ajánlat valószínűleg értéket fog képviselni számára, és meggyőzheti arról, hogy fejezze be most a vásárlási folyamatot.

     

  • Célzás bárhol az oldalon, automatikus eszközökkel: Tapasztalataink szerint sok webshop tulajdonos személyesen veszi fel a kapcsolatot a kosárelhagyó ügyfelekkel, ez azonban hosszú távon, nagyobb ügyfélkör esetén könnyen kezelhetetlenné válhat.

    Érdemes ezért inkább a weboldalon több helyen is megjeleníteni egy kosárelhagyás csökkentését célzó kampányt, hiszen ebben az esetben a vásárlás különböző fázisaiban lévő ügyfelek mind találkozni fognak az üzeneteinkkel, méghozzá azonnal.

4. tipp: Átlagos kosárérték növelése

Ha sikerült leszorítani a kosárelhagyási rátát, akkor a következő nagy célunk az átlagos kosárérték növelése lehet. Ez azért különösen fontos, mert általában sokkal olcsóbb ismét értékesíteni egy már meglévő vásárló számára, mint újabb és újabb látogatók bizalmát elnyerni.

Ráadásul az is látható trend, hogy minél többet vásárol valaki egy webáruházban, annál hűségesebb vásárló lesz belőle. Ez pedig nem csak a bevételszerzés miatt fontos – ezek a látogatók lesznek ugyanis azok, akik tovább viszik weboldalunk jó hírét.

A Reflexshop a kosárérték növelését célzó kampányait általában a kosárban lévő termékek értékéhez köti. 

A kosárérték az a fő iránymutató, ami rávilágíthat, hogy milyen további ajánlattal lehet a látogatót rábírni arra, hogy még többet vásároljon. Minél magasabb a kosárérték, a Reflexshop annál nagyobb értékű terméket ajánl a látogatóknak.

Az alábbi két kampányban egy-egy, a kosárértéknek megfelelő ajándék szerepel: Az első egy 2.990 Ft értékű Nagy nyomás alatt társasjáték, ezt a 12.000 Ft feletti vásárláshoz adják ajándékba. Az ajánlat minden olyan látogatónak megjelenik, akinek a kosárértéke 7.000 és 12.000 Ft között van.

Reflexshop kosárérték növelő popup

A második kampányban az ajándék egy 3.490 Ft értékű Avocado Smash társasjáték, ami a 20.000 Ft feletti vásárláshoz jár. A kampány megjelenésének feltétele, hogy a látogató kosárértéke 15.000 és 20.000 Ft között legyen, és azonnal megjelenik, mihelyt az adott kosárértéket elérte a látogató.

Reflexshop kosárérték növelő popup

Az ajándék termékek kiválasztásánál a Reflexshop 2 módszert alkalmaz:

  • Ha lehet, akkor érdemes a konkrét termékhez tartozó kiegészítőt ajánlani (ilyen plusz promóciós tartalmak voltak például a Roxforti Csata és Eldorádó legendája társasjátékok megjelenésénél).

  • Amennyiben általános ajánlatot szeretnénk készíteni, ahogy fenti 2 kampány esetén is, érdemes olyan terméket keresni, ami nagy célközönséget lefed, a készlete megfelelő, és az ára arányos az ajánlattal.

“Az ilyen kampányok esetében mindig egyértelműen kommunikálni szoktuk az előnyöket, nem csak egy száraz termékleírást készítünk. Ajándék termékek esetén általában feltüntetjük a termék értékét is, így a vásárlónak nem kell keresgélnie, hogy az ajándékunk valójában mekkora értéket képviselhet. Ha valamelyik termék díjnyertes, vagy van valami olyan különleges dolog, amit érdemes megemlíteni, akkor ezeket is kommunikálni szoktuk a popupon.”

Ennek hatalmas bizalomépítő szerepe lehet a látogatókban: hiszen egyértelműen látszik, hogy nem csak egy, a raktárban porosodó terméktől szeretne az áruház megszabadulni, hanem valóban értékes ajándékot szeretne adni számukra. 

Ha a célod a kosárérték növelése, érdemes lehet kipróbálni az alábbi javaslatokat:

  • Kosárérték-alapú célzás: a korábbi példánkból kiindulva, ha 10.000 Ft felett ingyenes szállítás érhető el, és az ügyfél kosarában már 9.000 Ft értékű termék van, akkor egy célzott üzenettel további termékeket javasolhatunk számára, és tovább növelhetjük a kosár értékét.

  • Célzás a kosárba helyezett termékek alapján: Szintén a korábbi példa alapján, amennyiben mobiltelefont értékesítünk, és a látogatónk kosarában már található készülék, akkor ajánlahatunk számára kiegészítőket hozzá. Ezzel nem csak a kosárértéket növelhetjük, hanem a látogatói bizalmat és elköteleződést is.

  • Általános termékajánlatok: Ha nem szeretnénk már az elején nagyon mélyen személyre szabni a kampányokat, akkor is használhatunk „általános” ajánlatokat a kosárérték növeléséhez. Ilyenkor érdemes a legnépszerűbb termékeket megjeleníteni, esetleg ajánlhatunk az adott termékoldalon található termékkel jól párosítható termékeket, kiegészítőket.

5. tipp: Vásárlók tájékoztatása: Follow-up a még jobb eredményekért

Az oldalra érkezésről a pénztárig bizony hosszú a vásárlási folyamat. Ez alatt az idő alatt számos probléma vagy zavaró tényező merülhet fel, ami elterelheti a látogatóink figyelmét. Ezért fontos, hogy folyamatosan tájékoztassuk őket azokról a dolgokról, amik számukra fontosak és relevánsak.

Ha például valamilyen promóciós ajánlatra korábban már igent mondott a látogató, és ezáltal rendelkezik már kuponkóddal, akkor érdemes ezt a szeme előtt tartani.

Ezeket a látogatókat érdemes egy follow-up kampány keretein belül ismét megszólítani. Ez ugyanis növeli a bizalmat és egyúttal javítja a felhasználói élményt is, hiszen leveszünk a látogatók válláról egy plusz terhet azzal, hogy nem kell megjegyezniük a kuponkódokat . 

Ráadásul ez a módszer a mi esélyeinket is megduplázza, hogy az adott látogatót valóban vásárlóvá tudjuk konvertálni.

Az alábbi képen látható a Reflexshop follow-up kampánya, ami a korábban említett Eldorádó legendája előrendelési kampány utánkövetéseként szolgált. 

Ez az üzenet azoknak a látogatóknak jelent meg, akik kosárba rakták az Eldorádó legendája játékot, és már a kosároldalon jártak, de még nem adták hozzá az ajándék Sherlock társasjátékot a rendelésükhöz.

“A kampánnyal azt szerettük volna elérni, hogy aki már a kosarába tette az Eldorádó legendája társasjátékot, ne felejtse el a kosárba rakni az ajándékot sem. Ezzel 2 fő célunk volt: egyrészt, hogy csökkentsük az ügyfélszolgálat utómunkáját, másrészt, hogy a vásárló maga tegye a kosárba az ajándékot, hiszen ez megerősíti őt abban, hogy ő bizony egy jó ajánlatot kapott.”

Reflexshop tájékoztató popup

Azért, hogy a folyamat a lehető legegyértelműbb legyen, a Reflexshop is használja az OptiMonk nanobar megoldását a kosárban. Így a látogatók folyamatosan látják, hogy mire kell figyelniük annak érdekében, hogy biztosan megkapják az ajándékot. 

A nanobar jó döntés volt a Reflexshop részéről, mert a kosár már érzékenyebb terület a vásárlási folyamatban, itt már nem feltétlenül érdemes popupokkal megzavarni a látogatót, hiszen már a célvonal előtt jár. 

A nanobar használatával átlátható és gördülékeny marad a vásárlási folyamat ezen része, miközben pedig a kívánt információ folyamatosan szem előtt van.

Reflexshop nanobar

 Szeretnéd tudni, hogyan vághatsz bele egy ilyen kampányba? Próbáld ki az alábbi javaslatainkat:

  • Használj nanobart! A nanobar valójában egy fix értesítési sáv, mely az oldal alján vagy tetején helyezkedik el. Ez az üzenetküldési forma remek módja annak, hogy a figyelmet nem túlságosan elterelve folyamatosan szem előtt tarthassuk például a kuponkódokat. Mivel kisebb felületű, érdemes a szövegezést nagyon egyszerűen, röviden, egyértelműen tartani.

  • Irányíts át! Előfordulhat, hogy az adott látogató már rendelkezik kuponkóddal, ám a böngészés pillanatában nem a kosár oldalán tartózkodik. Ebben az esetben a kuponkódra kattintva érdemes őt átirányítani, hogy minél könnyebben érvényesíthesse a kedvezményt, és befejezhesse a vásárlást.

Összegzés

A forgalom növelése és a látogatók számának növelése elengedhetetlen, ha saját webáruházat vagy weboldalt üzemeltetünk. Fontos azonban látni, hogy a több látogató önmagában nem feltétlenül jelent több vásárlót is, így az egyik legfontosabb célunk a konverziós ráta növelése kell, hogy legyen.

A látogatók egy része azonnal vásárolni fog az oldalunkon, a legtöbben azonban az első alkalommal még nem állnak készen a vásárlásra, és ez természetes. Érdemes ezeket az érdeklődő látogatókat feliratkoztatni a hírlevelünkre, hiszen értékes ajánlatok és tartalmak kiküldésével hosszútávon hűséges vásárlókká konvertálhatjuk őket. 

Ráadásul sokkal olcsóbb és könnyebb egy korábbi vásárló számára értékesíteni, mint egy teljesen új látogató bizalmát elnyerni, ezért érdemes kiemelt figyelmet fordítani az átlagos kosárérték növelésére is.

A konverzió növeléséhez elengedhetetlen, hogy promóciókkal, speciális ajánlatokkal keltsük fel a látogatók érdeklődését, melyeket jól is kell kommunikálnunk. Érdemes ezeket határidőhöz kötni, így még nagyobb hangsúlyt adhatunk az ajánlatok exkluzív jellegének.

Sok webáruház küzd a magas kosárelhagyási rátával – ez egy átlagos webshopnál 70% körül mozog. Azok a látogatók, akik terméket helyeztek a kosarukba, már erős vásárlási szándékot mutatnak, ezért az ő megcélzásuk az egyik legkézenfekvőbb módja az azonnali bevételnövekedés elérésének.

Végül, de nem utolsó sorban: ne engedjük el a látogató kezét a vásárlási folyamat során! Ha valamilyen promóció előzetesen már felkeltette a figyelmét, akkor indítsunk follow-up kampányokat, segítsünk neki, hogy az ajánlatunk a szeme előtt legyen. Ez növelni fogja a látogatók bizalmát és a felhasználói élményt is!

„A kezdetektől fogva használjuk az OptiMonkot, és az elmúlt 6 évben rengeteg látogatót mentettünk meg vele, és rengeteg plusz bevételt generáltunk. Az egyik legnagyobb érv az OptiMonk mellett, hogy folyamatosan fejlődik. Szakértő csapat áll mögötte, akik naprakészek a legújabb trendekben design és működés terén is. A felület egyszerű, átlátható és egyértelmű, már az első alkalommal profi kampányokat lehet összerakni, akár sablonok használatával. Ha pedig bármi problémánk akadt, akkor az ügyfélszolgálat azonnal készségesen segített, és nem kellett napokat várnunk, mint a nagy nemzetközi szoftverek ügyfélszolgálatai esetében. Úgy gondolom, hogy aki a lehető legtöbb bevételt akarja kihozni a webáruházából, annak mindenképp meg kell szólítania a látogatókat, ehhez pedig jó szívvel ajánlom eszközként az OptiMonkot.”

Ha te is szeretnél hasonlóan jó eredményeket elérni, próbáld ki az OptiMonkot – most 14 napig ingyen. Vagy jelentkezz be már meglévő fiókodba és állíts be új kampányokat a Reflexshop mintájára.

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük