Hogyan szerzett a LifeStyleShop.hu 8750 új hírlevél feliratkozót 4 hónap alatt?

lifestyleshop esettanulmány
lifestyleshop esettanulmány

Hogyan szerzett a LifeStyleShop webáruház 8750 új hírlevél feliratkozót 4 hónap alatt? Bizonyára minden webáruház vágya az, hogy a lehető legtöbb látogató érkezzen az oldalra és ezen látogatók jelentős része azonnal vásároljon is. Ez azonban sajnos nem pont így történik. Nagy részük bármilyen érdemi tevékenység nélkül távozik az oldalról. Emiatt az email marketing fontos szerepet tölt be egy webáruház életében. Segítségével az olyan látogatókat, akik még nem állnak készen a vásárlásra, feliratkoztathatjuk és a későbbiekben a megfelelő üzenetek kommunikálásával vásárlásra bírjuk őket.

  • Az olyan látogatók bizalmát, akik megadták az e-mail címüket, garantáltan elnyertük.
  • Miután felépítettük a feliratkozói listánkat, szinte bármikor van lehetőség arra, hogy felvegyük a feliratkozóinkkal a kapcsolatot.
  • Csakis rajtunk múlik, hogy mikor és mit kommunikálunk feléjük annak érdekében, hogy az ajánlat által minél több vevőre tegyünk szert.

Ismerjük meg a LifeStyleShop webáruházat

A LifeStyleShop webáruház tulajdonosa és üzemeltetője már 1992 óta jelen van a magyar piacon a márkás sportszer, cipő és sportruházat szegmensekben. Az üzemeltetők megtesznek mindent annak érdekében, hogy a látogatók ne távozzanak üres kézzel, különböző ajánlatokkal és akciókkal igyekeznek kedveskedni a látogatóknak.

LifeStyleShop webáruház esettanulmány

Kihívás

A Lifestyleshop.hu számára a legnagyobb kihívást egy olyan biztos feliratkozói lista kialakítása jelentette, amiből hosszú távon is profitálhat és lojális vásárlói kört alakíthat ki általa.

Megoldás

Létrehoztak egy popupot, melyben egy 5%-os kupont ajánlottak azoknak, akik feliratkoznak a webáruház értesítőjére. A popup amiatt lett egyedi, mert annak érdekében, hogy teljes mértékben illeszkedjen a webáruház stílusához, CSS szerkesztő segítségével lett finomítva a popup stílusa:

LifeStyleShop webáruház OptiMonk popup

A speciális kedvezmény felajánlásának fontos követelménye volt, hogy csak olyan látogatóknak jelenhetett meg, akik első látogatók, ugyanakkor tanúsítottak legalább egy minimális érdeklődést a honlap ajánlatai iránt. Ehhez a következő feltételeket állítottak be:

  • A popup kilépési szándéknál jelent meg asztali számítógépeken és 10 mp böngészés után mobil eszközökön:

LifeStyleShop webáruház OptiMonk popup beállítás

  • Továbbá a látogatóknak maximum kétszer jelenhetett meg és csak akkor, ha legalább 5 másodpercet töltötték már el az oldalon. Ez amiatt fontos, mert az adott feltételek mellett nem jelenik meg a popup túl sokszor – elkerülve, hogy kicsit is zavaró legyen az ajánlat a látogatók számára. Ugyanakkor, még mindig kapnak a látogatók egy második lehetőséget a feliratkozásra abban az esetben, ha az első megjelenésnél nem éltek az ajánlattal. Az időkorlát segítségével pedig csak azoknak a látogatóknak jelenik meg a popup, akik minimális elkötelezettséget, tehát érdeklődést tanúsítanak az oldal tartalma iránt:

LifeStyleShop webáruház OptiMonk popup beállítás

  • Annak érdekében, hogy az új érdeklődőket feliratkozásra bírják, a popup csak az első látogatók részére jelent meg:

LifeStyleShop webáruház OptiMonk popup beállítás

Mivel szerették volna, ha a feliratkozók nemcsak a listájukra kerülnek fel, de később vásárlókká is válnak, beállítottak egy nanobart is. Ez emlékeztette az 5%-os kupont igénylőket a kedvezményre, így megnövelve az esélyét annak, hogy a potenciális vásárlók élnek a lehetőséggel:

LifeStyleShop webáruház OptiMonk nanobar

A nanobar azonnal, a hírlevélre való feliratkozást követően jelent meg, 1 mp múlva.

Eredmények

  • A vásárlások száma 16%-kal megnőtt az előző év ugyanazon időszakához viszonyítva.
  • 8750-nel több hírlevél feliratkozó – vagyis közel kilenc ezer látogatót mentettek meg, akik a popup hiányában egyszerűen csak elhagyták volna az oldalt (s talán egy versenytársnál iratkoztak volna fel).
  • 403%-kal több időt töltenek az oldalon azok a látogatók, akik feliratkoztak a hírlevélre. A megfelelő ajánlat kommunikálásának köszönhetően ugyanis a látogatók jelentős része nagyobb kedvet kapott ahhoz, hogy a távozás helyett folytassa a böngészést, további termékoldalak megtekintését.
  • 4 hónap alatt 313,9X-esen térült meg az OptiMonk előfizetés költsége.

Ügyfélvélemény

Kobza András, LifeStyleShop“Több eszközt próbáltunk már a feliratkozók számának (és minőségének) növelésére, mire eljutottunk az OptiMonkig. Könnyű volt beállítani, nem kellett hozzá programozási tudás. Több használható sablon közül lehet választani, amit testre is lehet szabni igény szerint. Eltartott egy ideig, amíg kikísérleteztük a megfelelő formátumot, de azóta folyamatosan hozza a feliratkozókat. És ami további előny, hogy integrálható az email küldő szoftverünkkel, így minden adat automatikusan átmegy az email adatbázisunkba, jelentősen csökkentve a manuális munkát. Az indulás óta több ezer felhasználó regisztrált az OptiMonkon keresztül, jelentősen javítva az email marketingünk hatékonyságát, megtérülését. Az OptiMonk ráadásul nem is drága, ha pedig valaki aktívan és jól használja, sokszorosan megéri az árát!”

– Kobza András, www.lifestyleshop.hu

Ha TE is szeretnél hasonló eredményeket, regisztrálj a 14 napos próbaidőszakra itt!

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük