Hogyan szerzett több mint 56.000 hírlevél feliratkozót egy cipő webáruház?

ZooShoo esettanulmány

Neked is fejfájást okoz, hogy a feliratkozókat visszatérő vásárlókká konvertáld? Rendszeresen küldesz hírleveleket, de valahogy mégsem tudod rábírni őket a vásárlásra? Ha a válaszod igen, olvasd el a következő tanulmányunkat, ahol két hasonló cipő webáruház, a ZooShoo és a ZooShoo által üzemeltetett Yru webáruházak eredményeit mutatjuk be. Tudd meg, hogyan gyűjthetsz úgy feliratkozókat, hogy a lehető legtöbb vásárlást hozd ki belőlük 🙂

Eredmények:

Miután a ZooShoo elkezdett intelligens popupokat használni, 7,35%-os bevételnövekedést sikerült elérniük mindössze 2 hónap alatt. Ilyen rövid idő alatt hasonló eredményt elérni nem kis teljesítmény. Arról nem is beszélve, hogy egy másik webáruházukon 2016-ban indított mobil kampányukkal sikerült 56.090 feliratkozót szerezniük. Legújabb feliratkozó-gyűjtő kampányukkal pedig 7 hét alatt 3.866 feliratkozót gyűjtöttek össze!

Statisztika:

+ 7,35% bevétel növekedés

+ 56.090 feliratkozó egyetlen Mobil kampányon keresztül

+ 3.866 feliratkozó 7 hét alatt

Ismerd meg a ZooShoo-t és az Yru-t

A ZooShoo cipő webáruház 2011-ben jött létre. A mára már több mint 50 országban megtalálható webáruház folyamatosan terjeszkedik, és fő célja, hogy világszerte jelen legyen a divat világában. Innovatív marketing technikáinak, egyedi stílusának és az oldalon jól összeállított tartalomnak köszönhetően a ZooShoo a női cipőpiac egyik meghatározó szereplőjévé vált. A legújabb cipő és divat trendeket követve a ZooShoo webáruház látogatói számos cipő, magassarkú, szandál, csizma, ruha és top közül válogathatnak.

Az Yru a ZooShoo tulajdonában lévő szintén cipőket értékesítő webáruház. Az Yru-t azzal a céllal hozták létre, hogy felszabadultságot és individualitást tükröző lábbeliket álmodjon meg és értékesítsen. Az Yru mottója: “Célozd meg a Holdat! Még ha elhibázod is, a csillagok közt landolsz”.

Kihívások

Webáruház tulajdonosként – biztos vagyok benne, hogy – nap mint nap neked is azzal kell szembesülnöd, hogy miközben a konkurenseid a legjobb marketing technikák bevetésére törekszenek, te azzal küzdesz, hogy a látogatókat az oldalon tartsd és rábírd őket a vásárlásra. Ez különösen nehéz, ha nem figyelsz arra, hogy közvetlenül is kommunálj velük.


Fő kihívások:

  • a látogatók oldalon tartása
  • a látogatók figyelmének felkeltése
  • a látogatók vásárlásra bíztatása, eladások növelése

A közvetlen kommunikáció alatt természetesen nem a heti egy-két alkalommal kiküldött hírlevelet értem. Bár hírlevelek küldése elengedhetetlen, ahhoz, hogy a látogatóid Tőled vásároljanak, akkor kell megfognod a kezüket és megmutatni nekik a legmegfelelőbb terméket, amikor az oldalra érkeznek.

Ha nem mutatod meg nekik a legjobb ajánlatokat, és nem segíted őket a megfelelő termék kiválasztásában, egyszerűen továbblépnek – mígnem a konkurenciádnál kötnek ki. Lehet, hogy elsőre ez közhelyesen hangzik, de ha növekedést szeretnél elérni a számokban, vissza kell menned az alapokhoz: a hatékony, oldalon történő, közvetlen kommunikációhoz.

Miután évekig kommunikáltak kedvezményeket és kuponokat a webáruházaikban, a ZooShoo úgy döntött, kipróbálja az OptiMonkot mindkét webáruházában: a zooshoo.com és az yru.life oldalakon.

Hogy miért vágtak bele az intelligens popupok használatába? Egyszerűen azért, mert a webáruházakban kommunikált kuponok nem voltak elég figyelemfelkeltőek. A látogatók rendszerint csak megnézegettek 1-2 terméket, majd továbbléptek. Miután elkezdtek popupokat használni az oldalakon, a feliratkozók száma jóval magasabb lett, mint azoké, akiket nem érdekelt a popupon megjelenített ajánlat.

Felmerül a kérdés, hogy hogyan használják úgy a popupokat, hogy ennyire hatékonyan működnek?

Mutatjuk!

Megoldás

Nem titok, a ZooShoo marketingeseiben is felmerültek azok a tévhitek, melyek gyakran kerülnek előtérbe popupok és kuponok használata előtt:

  • Nem szeretnék kedvezményeket kommunikálni, mert így bevételtől esek el
  • A kedvezmények csak akkor működnek, ha magas kedvezményeket kommunikálok, így inkább mellőzöm őket
  • Nem kommunikálok semmit feliratkozásért cserébe a látogatóimnak, ha akarnak, úgyis feliratkoznak majd, hogy megkapják a hírleveleimet a legjobb akciókról
  • Nem szeretem a popupokat, az oldalon kommunikálom az ajánlataimat, szerintem ez elég. Egyébként sem szeretném eltántorítani őket felugró ablakokkal

Ha te is hasonlóan vélekedsz a kedvezményekről és popupokról, biztos vagyok benne, hogy a tanulmány végére megváltozik a véleményed 🙂

Most pedig nézzük meg, mik voltak a ZooShoo és az Yru áruházban létrehozott kampányok közös tulajdonságai:

  • a kampányok feliratkoztató és kupon kampányok is egyben
  • mindegyik kampány alatt valamilyen alacsonyabb kupont kommunikálnak feliratkozásért cserébe
  • mindegyik kampány támogatja a böngészési élményt azzal, hogy a megfelelő üzenetet kommunikálja a megfelelő időben a megfelelő látogatónak

Sablonok és kampánybeállítások

1. kampány: Feliratkozó-gyűjtő kupon kampány az új látogatóknak az Yru.life webáruházban

Zooji popup

Annak ellenére, hogy ezt a kampányt a PC-ről érkező látogatóknak is megjelenítették, a mobilra beállított kampány konverziót tekintve sokkal jobb eredményeket hozott. Ez részben annak is köszönhető, hogy az oldal látogatóinak jelentős része mobilról érkezik. Éppen ezért manapság nagyon fontos, hogy oldalunkat mobilra is optimalizáljuk, és hogy a mobilról érkező látogatókat is meg tudjuk menteni.

Ezt az Yru.life is felismerte, ezért külön feliratkoztató kupon kampányt hoztak létre a mobilról böngésző látogatóknak.  

A kampány egyszer jelent meg azoknak az Új látogatóknak, akik legalább 10 mp-e böngészték az oldalt és legalább 2 oldalt megnéztek:

ZooShoo popup beállítások
ZooShoo popup beállítások

A feliratkozók adatait a MailChimp külső e-mail küldő rendszere felé továbbították, így a kuponkódhoz tartozó útmutatót is könnyen ki tudták Mailchimp-ből küldeni.

Az Yru ezzel a mobil kampánnyal a 2016-os aktiválás óta 56.090 feliratkozót gyűjtött, ami egy nagyon szép eredmény 🙂

(Bár a popup megjelenéséhez időzített beállítást használtak, azóta már az exit-intent beállítás is elérhető mobilon.)

2. kampány: Feliratkozók gyűjtése kupon kampány segítségével és A/B tesztelés a zooshoo.com webáruházban

Bár a Zooshoo több feliratkoztató kampányt is használ az oldalon párhuzamosan, próbálják időről-időre megújítani a kampányokat és új kampányokat is létrehozni. Legutóbbi kampányukkal nem kevesebb, mint 3.866 feliratkozót sikerült gyűjteniük mindössze 7 hét alatt!

Jól hangzik, ugye?

Nézzük, milyen beállításokat használtak ahhoz, hogy legújabb kampányukkal is jó eredményeket érjenek el 🙂

Hogy mérni tudják a kampány eredményességét, és megnézzék, melyik kampány változata népszerűbb a látogatók körében, a Zooshoo A/B tesztelést használt (az A/B tesztelésről bővebben itt olvashatsz).

A/B tesztelés során a következő elemeket tesztelték a popupon:

  • a színeket
  • a képet
  • a szövegezést

A) verzió:

1. oldal:

ZooShoo popup

2. oldal:

ZooShoo popup

B) verzió:

1. oldal:

ZooShoo popup

2. oldal:

ZooShoo popup

A kampányt a mobilról és PC-ről érkező Új látogatóknak mutatták meg, és a következő beállításokkal működött:

A kampány kilépési szándékra jelent meg azoknak a látogatóknak, akik legalább 2 másodpercet eltöltöttek a webáruház böngészésével és legalább 1 aloldalt megnéztek. Látogatónként maximum 2 alkalommal jelent meg, 1 óra elteltével:

ZooShoo popup beállítások
ZooShoo popup beállítások

Az e-mail címeket külső e-mail küldő rendszer, a Klaviyo felé továbbították.

Bár a beállításokhoz a ZooShoo nem használt haladó beállítást, ez nem feltétlen jelenti azt, hogy egyes kampányok esetén egyáltalán nem kell haladó beállításokat használnunk, sőt! Egyes kampányok esetén (például kosárelhagyó kampány) kifejezetten fontos a haladó beállítások használata. Ebben a feliratkoztató kupon kampányban ugyanakkor a látogatók figyelem felkeltése volt a fő cél, és az, hogy a kuponok segítségével értéket teremtsünk, minél több visszatérő vásárlót szerezzünk. A ZooShoonak így sikerült az első látogatókat megcélozni és azáltal, hogy kedvezményt biztosítottak az első vásárlásból, pozitív első benyomást kelteni. Arról nem is beszélve, hogy az első látogatók a kedvezménynek köszönhetően nagyobb eséllyel vásároltak a webáruházból.

Összegzés

A ZooShoo és az Yru oldalán használt kampányok bizonyítják, hogy nem elég a kedvezményeket az oldalon megmutatni. A fentebb bemutatott kampányok jól tükrözik, hogy akkor tudunk majd vásárlókat szerezni a feliratkozóinkból, ha értéket teremtünk. Ennek az értéknek pedig nem kell hatalmas kedvezménynek lennie, már egy minimális kedveskedés is elég ahhoz, hogy nálunk vegyék meg az adott terméket.

Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a ZooShoo és az Yru kampányainak eredményei: 7,35% bevétel növekedés, 56.090 feliratkozó egyetlen mobil kampányon keresztül és nem kevesebb, mint 3.866 feliratkozó 7 hét alatt. Próbáljunk meg tehát arra törekedni, hogy értéket adjunk, ami garantáltan visszatérül majd 🙂

“Az OptiMonk segítségével jelentősen növeltük az új vásárlók számát a webáruházban és sikerült 3,866 feliratkozót szereznünk mindössze 7 hét alatt. A sablonok használata egyszerű, és a szerkesztő segítségével a kampányok könnyen testreszabhatóak.”

Regisztrálj 14 napos ingyenes próbaidőszakunkra és érj el te is hasonló eredményeket az OptiMonkkal még ma! 

 

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük