A webáruház tulajdonosok egyik legfőbb célja, hogy minél több látogatót vonzzanak az oldalukra. Sokan sajnos arról elfeledkeznek, hogy a meglévő forgalomból feliratkozókat és vásárlókat szerezzenek.
Az Ökokuckó webáruház felismerte, hogy mennyire fontos a konverziós ráta optimalizálása és emiatt döntött úgy, hogy az OptiMonkhoz fordul segítségért.
Az Ökokuckó webáruház környezetbarát háztartási és kozmetikai termékeket forgalmaz.
Az együttműködésünk eredményeként
- 3345 új feliratkozót gyűjtöttek,
- jelentősen nőtt a konverziós rátája,
- az oldal visszafordulási aránya 37,2%-kal csökkent,
- az OptiMonkba fektetett összeg árának a 63X-osa térült meg,
- valamint azok a látogatók, akik látták az ajánlatot és fel is iratkoztak a hírlevélre, 620%-kal több időt töltöttek el az oldalon.
Esettanulmányunkból megismerheted a webáruházat, valamint bemutatjuk, hogy miért kezdték el használni az OptiMonkot és hogy milyen kampányokat állítottak be.
Ismerjük meg az Ökokuckót
Az Ökokuckó célja a környezetbarát háztartások kialakítása. Olyan környezetbarát és természetes alapú tisztítószereket, mosószereket, natúr kozmetikai termékeket és szappankészítési alapanyagokat kínálnak, melyek nélkülözhetetlenek ennek eléréséhez. Webáruháza mellett két fizikai bolttal is rendelkezik Budapesten.
Kihívások
Az Ökokuckó fő célja a hírlevél lista növelése volt. Az Ökokuckó rendszeresen küld értesítőt az új blogbejegyzéseiről. Elsősorban olyan látogatók email címét szerették volna megszerezni, akik érdeklődnek a témáik iránt. Ezeket a feliratkozott látogatókat könnyebben visszatérő vevőkké tudja konvertálni a webáruház.
Ennek megvalósításához az OptiMonkot hívták segítségül.
Megoldás
Először egy kilépési szándékra megjelenő popupot állítottak be, amelyben 5% kedvezményt kínáltak azoknak, akik feliratkoztak értesítőjükre. Ezzel nem csak a fő céljukat érték el, miszerint építették a hírlevél listájukat, de a kedvezmény, amely csak egy hétig volt érvényes, arra ösztönözte a látogatókat, hogy mihamarabb vásároljanak.
Ez a popup csak az első látogatóknak jelent meg, mert a visszatérő látogatóik már nagy valószínűséggel feliratkoztak a hírlevélre korábban.
A kosárra vonatkozva is állítottak be kritériumokat, mégpedig úgy, hogy a popup csak azoknak jelent meg, akik minimum 5000 forint értékben adtak terméket a kosarukba, de nem fejezték be a vásárlást. Ennek oka, hogy 5000 forint alatt nem szerettek volna kedvezményt adni a vásárlásból.
Később más ajánlatokat is elkezdtek kommunikálni. Itt a legnépszerűbb blog bejegyzéseikre és témáikra hívták fel látogatóik figyelmét.
Ezeknek a kampányoknak a beállítása egy kicsit más volt, mint az első kampányé. Nem kilépési szándéknál jelentek meg, hanem a megnézett oldalak számát és a weboldalon eltöltött időt vették alapul.
Az alábbi popupon az új receptjeik segítségével próbálnak feliratkozókhoz jutni.
Ez a kampány 6 másodperc után jelent meg.
Azoknak a látogatóknak, akik legalább 2 oldalt már megnéztek. Ezzel biztosították, hogy ezeknek a látogatóknak már volt idejük böngészni az oldalt, és nem zavarták meg őket.
A második kampány az egyik legnépszerűbb blogbejegyzésüket reklámozza.
Ez a kampány csak azoknak a látogatóknak jelent meg, akik ellátogattak a hormonális egyensúlytalanságról szóló cikkük oldalára, ezért nagyon személyre szabott az ajánlat.
(Megjegyzés: Szeretnél Te is hasonló eredményeket? Töltsd le az alábbi ingyenes tanulmányunkat, amely nemcsak a popupok helyes használatában segít, hanem azt is bemutatja, hogyan tedd élménnyé a vásárlást a látogatóid számára személyre szabott üzenetek megjelenítésével.)
Eredmények
Azok a látogatók, akik látták az ajánlatot és fel is iratkoztak a hírlevélre, 513%-kal több munkamenetet indítottak, valamint 620%-kal több időt töltöttek el az oldalon.
Az oldal visszafordulási aránya 37,2%-kal csökkent az OptiMonk használatával. Popup megjelenésekor mindössze a látogatók 12,37% hagyta el az oldalt a korábbi 49,57%-hoz képest.
A három kampány segítségével az Ökokuckó 3345 új feliratkozót szerzett a vizsgált időszakban.
Az OptiMonk használatának köszönhetően a konverziós ráta is jelentősen nőtt. A 29,48%-os konverzió egy igen magas arány.
Az OptiMonkba fektetett összeg 63-szorosan térült meg az Ökokuckónak.
Szeretnél Te is hasonló eredményeket? Igényeld most a 14 napos próbaidőszakot és jelentkezz az ingyenes konzultációra is!