Hogyan növelte meg bevételeit 26%-kal a Honey Girl Organics webáruház?

honey girl organics esettanulmány
honey girl organics esettanulmány

Az átlagos kosárérték növelése egyetlen webáruház számára sem könnyű feladat. Sőt, szinte minden webshop tulajdonosnak és online marketingesnek szembe kell néznie ezzel a kihívással nap mint nap. Ha te is közéjük tartozol, valószínűleg neked sem kell bemutatni, milyen emberpróbáló feladat elérni azt, hogy a drágán szerzett látogatóid mind nagyobb értékben vásároljanak.

Ha te is több százezer – vagy akár millió – forintot költesz havonta a látogatószerzésre, a cikk végére rájössz majd, hogy van költséghatékonyabb megoldás is 🙂

Ne érts félre, ez alatt nem azt értjük, hogy mától egy forintot sem kell marketingre költened, épp ellenkezőleg! Egy webáruház életében a látogatók kiemelt fontosságot kell, hogy élvezzenek, hiszen ők jelentik a bevétel alapját. De mi lenne, ha a forgalomnövelés helyett arra fektetnéd a hangsúlyt, hogy a meglévő látogatóidból hozd ki a maximumot? Hogy rábírd őket arra, hogy vásároljanak – mi több, hogy átlagoshoz képest háromszoros értékben vásároljanak tőled?

Talán most úgy tűnik, nem tudod befolyásolni, hogy a látogatóid mit fognak a kosarukba tenni, és az is lehet, hogy nem kenyered kedvezményeket kínálni. Biztosra vesszük azonban, hogy miután elolvasod a tanulmányunkat, megváltozik a véleményed…

Hogy miért?

Csak képzeld magad a látogatóid helyébe. Nagy részük úgy érkezik a webáruházadba, hogy vásárolni szeretne valamit, de még nem tudják, hogy pontosan melyik termékre van szükségük, csak nézelődnek. Biztosan te is voltál már hasonló helyzetben: szeretted volna meglepni a párod a szülinapján valami szép kozmetikummal, de amikor láttad, hogy mekkora a választék, megijedtél a “bőség zavarától” és inkább vásárlás nélkül kiléptél az oldalról.

Egy másik webáruházba érkezve nem is kellett böngészned a termékek között – különösen azért, mert rövidesen egy, a következőhöz hasonló ajánlat fogadott: 

ajandekcsomagok

Ez az az ajánlat, amit kerestél 🙂 Nem kell több időt töltened keresgéléssel és elégedett vagy, mert kedvezményesen jutsz hozzá egy egész ajándékcsomaghoz, aminek a párod is biztosan örül majd.

Ennyire egyszerű.

A látogatóid nagy része azért érkezik a webáruházadba, mert vásárolni szeretne. Az esetek többségében azonban a túl sok termék elriaszthatja őket, mert nem tudják, hogy melyik termék lenne nekik a legmegfelelőbb. Ezért a te dolgod az, hogy megmutasd nekik azokat a termékeket, amelyeket szeretnéd, ha megvásárolnának tőled.

A fenti összehasonlításban bemutatott első példa jól illusztrálja, hogy a webáruház, bár el van látva sok-sok termékkel, szép külsővel, jó marketinggel és számos látogatóval, hiányzik belőle egy fontos elem: nem javasol termékeket a megfelelő időben, a megfelelő látogatóknak – ezért a látogatók inkább úgy döntenek, hogy másnál vásárolnak.

A második példában említett, hasonló adottságokkal bíró konkurens webáruház a látogatószerzésre fordított kiadások jobb megtérülését tűzte ki célul – hiszen hiába érkeznek látogatók szép számban az oldalra, ha azok nem vásárolnak. Ezért ez az oldal személyre szabott ajánlatokkal és üzenetekkel próbálja meg növelni az eladások számát és egyúttal az átlagos kosárértéket is.

Végtére is a vásárlásnak erős pszichológiai alapja van: ha a látogatóknak egy tökéletesen személyre szabott ajánlatot mutatunk – tehát épp azt a terméket kínáljuk fel, amire szükségük van -, s mindezt a megfelelő időben, ellenállhatatlan vágyat kelthetünk bennük arra, hogy végigmenjenek a vásárlás folyamatán és tőlünk vegyék meg az adott terméket. A látogatók is csak emberek, így az érzelmek a vásárlás folyamatában is fontos szerepet töltenek be. 🙂

Most, hogy megnéztük, miért is fontos a termékajánlás, lássuk, milyen eredményeket ért el a Honey Girl Organics webáruház OptiMonk popupok segítségével:

    • 2018 első felében 5,4%-kal növelte az átlagos kosárértéket
    • 30%-kal növelte a tranzakciók számát
    • a 2018-as évben közel 26%-os bevételnövekedést ért el az OptiMonk popupoknak köszönhetően

Sarina Ersrad-dal, a Honey Girl Organics értékesítési és marketing managerével beszélgettünk arról, hogy hogyan is sikerült elérni ezeket a szép eredményeket.

Szia Sarina, kérlek mutasd be röviden a céget és a webáruházat!

2

A Honey Girl Organics egy olyan organikus, bőrápoló, kézműves termékeket forgalmazó kozmetikai webáruház, melynek termékeit Oahu északi partján, azon belül is Hawaii-n készítik, olyan méhészeti alapanyagokból mint a méz, méhviasz, pollen, propolis és méhpempő.

Ki a látogatói célcsoportja a webáruháznak?
A 25 – 65 év közötti egészségtudatos nők.

Milyen kihívások vezettek oda, hogy belevágtál a konverzió optimalizálásba?
Szerettünk volna minél több embert elérni, hírlevél listát építeni és minél több látogatót vásárlóvá konvertálni.

Hogyan kerültél kapcsolatba az OptiMonkkal?
Más cégvezetőktől hallottam róla, akik már korábban használták az OptiMonkot.

Mik voltak azok az előnyök, amelyeket az OptiMonk nyújtott számodra?
Segített a hírlevél lista építésben és különböző, személyre szabott popupokat tudtunk beállítani a webáruház aloldalain.

Milyen célok eléréséhez használtad az OptiMonkot?
Hírlevél lista építéséhez és különböző promóciós ajánlatok kommunikálásához.

A Honey Girl Organics az átlagos kosárérték növeléséhez a következő termékajánló popupot használta:

ajandekcsomagok

Termékajánlók esetén az akciós ajándékcsomagok azért tudnak nagyon jól működni, mert az emberek jellemzően szeretik, ha egyszerre több termékhez tudnak akciósan, csomagban hozzájutni. Ez a magatartás szintén pszichológiai tényezőkre vezethető vissza – arról nem is beszélve, hogy tudják, így több értéket kapnak a pénzükért.

A Honey Girl Organics elsődlegesen forgalomirányítási céllal állította be a termékajánló popupot: ha a látogató az “Ajándékcsomagok” gombra kattint, egy olyan aloldalra érkezik, ahol az összes ajándékcsomag megtekinthető:

3

Így körül tud nézni és ki tudja választani a számára legmegfelelőbb csomagot. Azzal, hogy termékajánlók segítségével szűkítjük a termékek körét, növeljük az esélyt arra, hogy a látogató előre lépjen – majd végigmenjen – a vásárlás folyamatán. Egyszóval: megmutatjuk neki azokat a termékeket, amelyeket szeretnénk, ha megvásárolnának.

A popup azokra is gondol, akik készek az azonnali vásárlásra: ha ugyanis a látogató a kiemelt termékcsomagok alatt található “Rendel” gombra kattint, egyenesen az adott ajándékcsomag termékoldalára érkezik, ahonnan már csak pár kattintás választja el a termék kosárba helyezésétől:

4

A Honey Girl Organics mind PC-n, mind pedig Mobilon 90 másodperc után jelenítette meg a popupot azoknak a látogatóknak, akik legalább 2 aloldalon jártak már, így támogatva a látogatói élményt. Csakis akkor jelent meg a látogató számára a termékajánló, ha már mutatott némi elköteleződést a webáruház termékei iránt (mert pl. kellő időt töltött az oldal böngészésével és már megnézett pár termékoldalt).

5

A popupot egy látogatónak csak egyszer mutatták meg (ez szintén azt támogatta, hogy a popup a legkevésbé se legyen bosszantó a leendő ügyfelek számára):

6

Ahogy láthatjuk, a termékajánlókkal összekötött kedvezmények a megfelelő beállításokkal nagyon jól és egyszerűen tudnak működni 🙂

Lássuk, milyen tapasztalatai voltak még a Honey Girl Organics-nek az OptiMonk használata során:

Sarina, milyennek találtad a beállítási folyamatot?
Nagyon egyszerű volt! Az oldalra érkező minden olyan látogatót céloztunk, akik már jártak pár aloldalon.

Mennyi idő után érzékelted a kampány eredményességét?
Az eredmények azonnal érezhetőek voltak!

Miként befolyásolta az OptiMonk a legfőbb mérőszámokat?
Csak 2018 első felében 5.04%-kal nőtt a kosárértékünk az OptiMonk használatával.

Százalékban mérve mekkora növekedést tapasztaltál a végső konverzió (vásárlás) tekintetében?
Igen jelentős bevétel növekedést tapasztaltunk az OptiMonknak köszönhetően, 2018-ban bevételeink közel 26%-kal nőtt bevételünk, OptiMonk popupok segítségével.

Hogyan befolyásolta az OptiMonk a webáruház, illetve a csapatod sikerességét?
Az OptiMonk egy olyankonverzió optimalizáló eszköz, mely nélkül már nem tudnánk elképzelni a webáruház máködését folyamatosan használjuk. Kifizetődő megoldás, és imádjuk az egyszerűségét.

Mit szeretsz a legjobban az OptiMonkban?
A könnyen felépíthető kampányok és az azonnali eredmények.

Mit üzennél azoknak a weboldal tulajdonosoknak, akik még nem láttak neki a látogatók megmentésének?
Ha még soha nem próbáltad az OptiMonkot, nem tudod mit hagysz ki! Ez a legegyszerűbben használható szoftver a piacon és az eredmények magukért beszélnek! Soha nem voltak gondjaim a szolgáltatással és az ügyfélszolgálat kiemelkedő.

Ha szeretnéd növelni az eladásaidat, elengedhetetlen, hogy a látogatóid “kezét fogva” végigvezesd őket a vásárási folyamaton egy-egy olyan termék  felkínálásával, melyeket szeretnéd, ha megvásárolnának tőled. A vásárlás maga is csak pszichológia: ha nem segítesz a bizonytalan látogatóknak a termékek kiválasztásában, könnyen a “bőség zavarába” esnek majd és mástól fognak vásárolni. A Honey Girl Organics webáruház segített a látogatóknak a termékek kiválasztásában és elérte, hogy a webáruház közel 26%-al növelte bevételeit OptiMonk popupoknak köszönhetően. Te is elérhetsz hasonló eredményeket, és az esetek jelentős részében csak rajtad áll, hogy a látogatóid mit fognak vásárolni.

Mire vársz még? Regisztrálj 14 napos próbaidőszakunkra és érj el hasonlóan nagyszerű eredményeket!

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük