Esettanulmány:
A weboldalról
Az Orango.hu utalványokat kínál az ország legjobb wellness hoteljeibe és fürdő közeli szállodáiba. A cég célja, hogy elérhető áron luxus szintű pihenési lehetőséget biztosítson a vásárlóknak.
Kihívások & Célok
A webáruház fő célja, hogy azonnali vásárlásra buzdítson. Másodlagos célként a hírlevéllista növelését tűzték ki annak érdekében, hogy aktív, rendszeresen visszatérő vevőket konvertáljanak a feliratkozott látogatókból.
Megoldás I.
A webáruházat vásárlás nélkül elhagyni készülő látogatóknak egy kedvezményre jogosító kupont kínálnak. Ezzel két legyet ütnek egy csapásra, hiszen egyrészt építik a hírlevél listájukat, másrészt a kupon arra ösztönzi a látogatókat, hogy kihasználva a kedvezményt akár azonnal vásároljanak.
Megoldás II.
A kampány kezdetekor egy „Vezetéknév” mező is volt a popupban, később ez kikerült, mert minél kevesebb adatot kérünk be egy feliratkozógyűjtő kampány során, annál jobban fog teljesíteni az adott popup.
Megoldás III.
A köszönőoldal minden lényeges információt tartalmaz: a kuponkódot, a beváltás módját, feltételét és a határidőt. Ez utóbbi akár a sürgősség érzet felkeltésére is szolgálhat. Emellett a köszönőoldal regisztrációra is sarkall egy újabb kuponajánlattal. Láthatjuk, ahogy a webáruház az egyszerű látogatóból az OptiMonk segítségével pillanatok alatt akár regisztrált felhasználót és remélhetőleg vásárlót konvertál.
Eredmények
Az előző év azonos időszakához viszonyítva 17%-kal nőtt a webáruház konverziója és összesen 2778 feliratkozóval bővült a hírlevél lista. 6,62%-al nőtt a bevétel. A webáruház összes bevételének 6,21%-a érkezett OptiMonk kampányon keresztül. Emellett egyetlen hónap alatt 9,61-szorosan térült meg az előfizetésük.
“Közel másfél éve használjuk az OptiMonkot. Először e-kereskedelmi felületünkön az Orango.hu oldalon próbáltuk ki, de hamarosan a média portfóliónk többi oldalán is elkezdtük alkalmazni. A kimagasló konverziós arány, a sokféle beállítási lehetőség és a könnyű kezelhetőség miatt az egyik legjobb eszköznek tartom, amivel eddig dolgoztam.”
Sánta Tibor – Orango.hu