Unas webáruház forgalomnövelés: Hogyan növelte 66%-kal a vásárlások számát a Babaszafari Bababolt?

Hogyan növelte 66%-kal a vásárlások számát egy Unas webáruház, a Babaszafari Bababolt?
Hogyan növelte 66%-kal a vásárlások számát egy Unas webáruház, a Babaszafari Bababolt?

A Babaszafari Bababolt az egyik legnépszerűbb babatermékeket forgalmazó bolt a magyar piacon. Háromszor díjazták őket az Ország Boltja népszerűségi versenyén. Webáruházukban közel 10 000 termék elérhető, de folyamatosan bővítik a kínálatot.

Esettanulmányunkban bemutatjuk, hogy milyen kampányokkal sikerült a babaszafari.hu-nak 66%-kal növelnie a vásárlások számát.

WEBOLDAL
babaszafari.hu

IPARÁG
E-kereskedelem

SZÉKHELY
Budapest

ISMERJÜK MEG A BABASZAFARI BABABOLTOT!

A Babaszafari Bababolt több mint 10 éve van jelen a babatermékek piacán, és az évek során kiemelkedő helyet vívott ki magának a Babavállalók körében. Három üzletükben (Budapest, Szeged, Debrecen) és webáruházukban is folyamatosan arra törekszenek, hogy mindenki megtalálja a számára legjobb termékeket.

Annak érdekében, hogy mélyebb betekintést nyerjük a babaszafari.hu helyzetébe, Kulcsár Melindával, a Babaszafari Bababolt marketing managerével beszélgettünk: 

Szia Melinda! Mesélj nekünk kicsit a webáruházról, ki a célcsoportja a Babaszafari Bababoltnak?

Főleg 25-45 év közötti nők látogatják az oldalunkat, de igazából úgy is mondhatnánk, hogy kismamák, kispapák és újdonsült szülők a fő célközönségünk. Természetesen azon dolgozunk, hogy ne csak egyszeri, hanem visszatérő vásárlók legyenek belőlük.

Kihívások egy Unas webáruháznál

A babaszafari.hu legnagyobb kihívása a látogatók vásárlókká konvertálása volt – ez nem meglepő, hisz minden webáruház tulajdonos ettől a problémától szenved. Még akkor is, ha már fizikai boltunkkal felépítettünk egy márkát. 

Kutatások szerint, a távozó látogatók 75%-ának szándékában áll visszatérni vásárolni, de mindössze csak 10-30% tér vissza valójában és fejezi be a vásárlást. Ezen látogatóknál rendkívül hatékonyak tudnak lenni az intelligens popupok, hiszen néhány kedvezménnyel vagy jól célzott üzenettel meggyőzhetjük látogatóinkat a vásárlásról. 

Milyen kihívások vezettek oda, hogy belevágtál a webáruház konverziós rátájának optimalizálásába?

Fontos volt számunkra, hogy a promóciókat, és más információkat tényleg releváns közönségnek juttassuk el, tehát a jó üzenetet a jó időpontban. Emellett szerettük volna látni, hogy milyen eredményeket érünk el, és növelni a vásárlások számát, értékét.

Hogyan kerültél kapcsolatba az OptiMonkkal?

Marketing Expokon láttuk már és évek óta követtük a fejlődését a cégnek, ismertük a tevékenységüket.

A babaszafari.hu Unas webáruházrendszert használ. Az Unas maga is ajánl egy egyszerű popup megoldást, mint beépített funkció, ezért kifejezetten érdekelt minket, hogy miért döntött a Babaszafari csapata az OptiMonk használata mellett.

Miért választottad az OptiMonkot a beépített Unasos popupok helyett?

Azért döntöttük az OptiMonk mellett az Unas Intelligens ajánlataival szemben, amit egyébként több éve használtunk már, mert sokkal nagyobb szabadságot enged nekünk. Lehet színben, formában, betűtípusban is eltérni, így teljesen a saját kinézetünkre szabhatjuk, és jobban illeszkedik az oldalba. A másik, ami nagyon fontos volt nekünk, hogy több beállítási lehetőség van a megjelenésre vonatkozóan, így tudunk jobban szelektálni, hogy kinek jelenik meg az adott popup. És nem utolsó sorban a statisztikák is nagyon megtetszettek nekünk. Bár alapszinten az Unas is mutatja a megjelenés/kattintást, az OptiMonk rendszerében ez sokkal részletesebben jelenik meg, ami segít nekünk a későbbi tervezésben is.

Láthatjuk, hogy a Babaszafari Bababolt fő célja a vásárlások számának és értékének növelése volt, és ehhez az OptiMonk popupjai sokkal nagyobb szabadságot nyújtottak. 

A babaszafari.hu kampányait a következő 3 nagy csoportra lehet bontani: 

1. kampánycsoport: rendszeresen frissülő szezonális kampányok

2. kampánycsoport: 1 órás villámakció visszaszámlálóval

3. kampánycsoport: online értesítő üzletben elérhető akcióról

Most pedig nézzük meg részletesebben, hogy milyen kampányokat használt a Babaszafari Bababolt, és megosztunk néhány tippet, mely a sikerükhöz vezetett.

1. tipp: Hirdesd szezonális akcióidat!

A babaszafari.hu rendszeresen szezonális kedvezményekkel várja vevőit. Az alábbi képen például egy farsangi kedvezményeket hirdető oldalsávot (sidemessage) láthatunk, mely átirányított a farsangi kedvezmények oldalukra. 

Babaszafari szezonális akció sidemessage

A sidemessage azoknak a látogatóknak jelent meg, akik már 6 másodperce inaktívak és jelenleg nem a “Farsangi kedvezmények” oldalon tartózkodnak. 

Ezzel a kampánnyal összesen 1 607 inaktív látogatót sikerült további böngészésre buzdítaniuk, mely az inaktív látogatók 12,03%-át jelentette. Ez igen szép eredmény!

Íme egy másik példa, melyet a nemzetközi nőnap alkalmából használtak. A popup egy 15%-os kupont hirdetett, melyet a Nők lapjában találhattak a látogatók.

A popupnak 4 verziója futott annak érdekében, hogy lássák melyik variáns hozza a legtöbb konverziót. Ezt A/B tesztelésnek nevezzük, és ez az egyik legnépszerűbb konverzióoptimalizálási technika, nemcsak popupok, hanem weboldalak vagy e-mailek esetében is. 

Íme egy másik variáció a popupra:

Babaszafari szezonális akció OptiMonk popup

A popup azoknak a látogatóknak jelent meg, akik legalább 70 másodperce a weboldalon tartózkodtak március 6. és március 8. között. A popuppal találkozó látogatók 7,66%-át érdekelték a kedvezmények. 

2. tipp: Kelts sürgősségérzetet látogatóidban

A babaszafari.hu egy igen érdekes, ritkán látott megközelítést alkalmazott a sürgősségérzet keltésére. 

Decemberben, karácsony előtt pár nappal egy 1 órás villámakcióval várták látogatóikat. Bizony, jól olvastad, 1 óráig volt elérhető a kedvezmény.

Először is a villámakciót megelőző órákban 4 órán keresztül az alábbi popup jelent meg minden látogatónak a babaszafari.hu oldalon. A popup maximum egyszer jelent meg ugyannak a látogatónak. 

Babaszafari villámakció popup

4 variációt teszteltek és láthatjuk az alábbi képen, hogy igen jó eredményeket sikerült elérniük. 

A legjobban teljesítő variáns konverziós rátája 40% volt, azaz a látogatók 40%-át érdekelte az ajánlat és kattintott a gombra. Azonban, a “leggyengébb” variáns is 16,54%-os konverziós rátát hozott.

Babaszafari villámakció OptiMonk popup variációk

Az alábbi popup pedig abban az egy órában jelent meg minden látogatónak 1 másodperc után, amíg az akció tartott. Látogatónként maximum 1 alkalommal jelent meg a popup.

Még az előkommunikációnál is sikerült jobb eredményeket elérniük, hiszen 59,44%-os volt az átkattintási ráta ebben az esetben.

Babaszafari villámakció OptiMonk popup variációk

3. tipp: Értesítsd online látogatóidat az üzletekben elérhető akciókról is!

Amennyiben fizikai bolttal és webáruházzal is rendelkezik egy bolt, érdemes a két csatornát összevonni. Webáruházunkba ugyanis könnyebben be tudjuk vonzani az új érdeklődőket, ezen látogatók figyelmét pedig érdemes a fizikai boltokra is felhívni

A babaszafari.hu ezt úgy tette meg, hogy az üzletekben elérhető akciókat is hirdette webáruházában. Az alábbi popupon például az évzáró akciókat hirdeti: üzleteikben 20% kedvezmény jár a vásárlás végösszegéből. 

A popup átirányított az alábbi oldalra: https://babaszafari.hu/evzaro-akcio

OptiMonk popup évzáró akció

Íme, egy másik példa. Ebben az esetben a Black Friday akciókat hirdették, mely online is elérhető. Azonban, a plusz 1 darab termék 25% kedvezménnyel már csak az üzletekben volt elérhető: 

Melinda szerint már fél nap után érzékelték az OptiMonk eredményességét. Az OptiMonk kampányoknak köszönhetően növelték a promóciók hatékonyságát és jobb lett a webáruházuk konverziós rátája. 

Miért választotta a Babaszafari csapata az OptiMonkot?

“Úgy gondoljuk, hogy fontos a látogatók megmentésével foglalkozni, mert könnyedén lehet átfordítani egy látogatót és ezzel konverziót növelni. Kis befektetett munkával nagyobb eredményt lehet elérni, mint mindig új felhasználókat terelni az oldalra, arról nem is beszélve hogy mennyivel költséghatékonyabb megoldás. Az OptiMonk kampányoknak köszönhetően 66%-kal sikerült növelnünk a vásárlások számát a weboldalon.”

Kulcsár Melinda, marketing manager @ Babaszafari Bababolt

A Babaszafari Bababolt története bizonyítja, hogy néhány átirányítós kampány beállításával is szenzációs eredményeket lehet elérni az OptiMonkkal. 

Gratulálunk a Babaszafari Bababolt csapatának!

Ha te is szeretnél hasonlóan jó eredményeket elérni, próbáld ki az OptiMonkot – most 14 napig ingyen. Ha már van fiókod, csak jelentkezz be és próbáld ki a Babaszafari Bababolt stratégiáját.

Share this

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük