Egy igazi Hamupipőke-történetre vágysz? Akkor a Gymshark története pont neked való!
A garázsban induló barkácsszitanyomásból nyereséges vállalkozássá válni nem mindennapi teljesítmény. Ben Francis, az alapító mindössze 19 éves volt, amikor néhány középiskolás barátjával együtt felépítette ezt a márkát. Napjainkra már több mint 1 milliárd dollárt ér, 9 millió Instagram-követővel rendelkezik, és világszerte elismert márkává vált
Bemutatjuk, hogyan építette fel a Gymshark a rajongói bázisát, és mit tesznek azért, hogy mindennap örömet szerezzenek a vásárlóknak. Ez a marketingelemzés inspirációként szolgálhat, ha új lendületet szeretnél adni a webáruházadnak.
Bár ma már a Forbes 30 Under 30 listáján szerepel, Francis vállalkozói pályafutása szerényen indult.
Francis mindig is szenvedélyesen érdeklődött a márkaépítés és a testépítés iránt. Lelkes edzőterem-látogatóként ráérzett, hogy a fitneszruházat piacán van egy teljesen kihasználatlan rés.
És valóban így is volt. Amikor Francis 2012-ben részt vett a BodyPower Expón, észrevette, hogy valami hiányzik a piacról. Talált egy rést egy olyan ruházati márka számára, amely egyszerre kínál stílust és funkcionalitást – és Francis nem hagyta ki ezt a lehetőséget.
Itt kezdődött az igazi áttörés. Emlékeztek, hogy Hamupipőke-történetként mutattuk be?
Francis szinte minden megtakarítását arra fordította, hogy a Gymshark számára megszerezze a vágyott helyet egy közelgő BodyPower Expo rendezvényen. A standnál arra törekedett, hogy minél több látogatót szólítson meg, és személyesen ismertesse meg őket a Gymshark márkával.
Közvetlen beszélgetések során számos fitnesz-ikonnal is kapcsolatba került, és sikerült elérnie, hogy ezek a rajongók higgyenek a víziójában, s ezzel a márka elkötelezett támogatóivá váltak.
A márka energiája szinte magával ragadó volt. A Gymshark maximálisan kihasználta az esemény körüli pezsgést, és mindössze 30 perc alatt eladta az összes új termékét – több bevételt generálva, eddigi működése során bármikor.
Ha előretekintünk napjainkig, a pozitív PR és a szájhagyomány útján terjedő hírnév továbbra is kulcsszerepet játszik a Gymshark hosszú távú sikerében. Az, hogy a márka jelentős ismertséget ért el, az igazán enyhe kifejezés.
Az, hogy ilyen ismert márkává váltak, nem véletlen. A következő lépésben a közösségi médiára helyezték a hangsúlyt. Ahelyett, hogy hatalmas összegeket költöttek volna hirdetésekre, inkább a kapcsolatok építésére és a közösségformálásra összpontosítottak.
Francis olyan kedvenc YouTube-influenszereit célozta meg, mint Lex Fitness, és felismerte, hogy ezeknek az influenszereknek az előfizetői tökéletesen illeszkednek a Gymshark célközönségéhez. A márka ruhamintákat küldött a legnépszerűbb fitneszsztároknak, majd szponzorálta őket az organikusan népszerűsítés érdekében.
A Gymshark az elsők között kezdte el alkalmazni az influenszer marketinget 2012-ben, még mielőtt a fogalom egyáltalán létezett volna. „Abban az időben senki nem csinált ilyesmit” – meséli Francis ebben a vlogban. „Ma már influenszer marketingnek hívják, de számunkra ez egy teljesen természetes lépés volt, hiszen rajongtunk ezekért az emberekért.”
Az influenszerekkel való partnerség mára a webáruházak marketingjének egyik alapvető elemévé vált, és a Gymshark az elsők között lépett be erre a területre. A márka ismertsége gyorsan az egekbe szökött, és további fitneszinfluenszerekkel, mint például Nikki Blackketter és Whitney Simmons, alakítottak ki együttműködést – ráadásul mindketten a Gymshark nagyköveteivé váltak.
A márka a nagyköveteit „Gymshark atlétáknak” nevezi, és a program kizárólag meghívásos alapon működik.
Ahhoz, hogy egy influenszer bekerüljön ebbe az exkluzív körbe, szoros összhangban kell lennie a márka értékeivel, és rendszeresen ki kell emelnie a Gymshark termékeit a posztjaiban.
Ráadásul így mindenki nyer, hiszen számos lelkes, feltörekvő influenszer várja a Gymshark figyelmét, ami lehetőséget ad arra, hogy rendszeresen bemutassák a márka termékeit a közösségi médiában, így még többen megismerhetik őket.
A Gymshark programjának különlegessége abban rejlik, hogy nem csupán a legnagyobb követőtáborral rendelkező influenszereket fogadja be. A program exkluzivitása a fitnesz közösségi média világában – amely önállóan is hatalmas – egyfajta „szent grállá” teszi a Gymshark támogatását, és olyan rangot ad a nagyköveteinek, amelyet más márkák nem kínálnak.
Ez a taktika erősíti a Gymshark márkában a rajongók, követők és ügyfelek központi szerepét. Az „önfejlesztés” eszméje – amely kényelmes és stílusos módon valósul meg – az egyik legnagyobb vonzereje a Gymshark nagyköveteinek.
Bár a Gymshark kezdetben kizárólag online térben építkezett, tudatosan törekedtek arra, hogy kiállítások és találkozók révén közvetlen kapcsolatot alakítsanak ki ügyfeleikkel, a fitnesz influenszerekkel és a márkanagykövetekkel.
2016-ban a márka a Gymshark World turnéjával nemzetközi szintre lépett. Az egész eseményt YouTube-on dokumentálták, hogy bemutassák, hogyan alakítottak ki izgalmat és közösségi érzést a rajongóik körében. Nézd meg ezt a videót, hogy láthasd, miként teremtettek egyedülálló élményt!
Ezek az események óriási elkötelezettséget igényelnek, amit nem minden márka képes megvalósítani. A Gymshark azonban éppen ezzel bizonyítja közössége iránti hűségét, elkötelezettségét és háláját.
A Gymshark brit turnéján elhangzott egyik vásárlói idézet jól tükrözi a márka által kialakított „családi” kapcsolatot:
“Hihetetlen érzés volt. A barátommal kellett volna jönnöm, de az utolsó pillanatban lemondta. Egyedül érkeztem, és már a Parlament térre vezető úton valaki megkérdezte tőlem: ‘Te a Gymshark család tagja vagy?’ Nem azt, hogy ‘Támogatod a Gymsharkot?’, hanem hogy ‘A Gymshark család tagja vagy?’. Ez valóban különleges érzés volt már az érkezéskor.”
Ahogy a Gymshark közössége egyre nagyobb lett, rájöttek, hogy az ilyen események szervezése könnyen kaotikussá válhat. Ezért úgy döntöttek, hogy inkább pop-up eseményeket rendeznek, így megőrizhetik a közvetlen kapcsolat élményét. (Itt egy pillanatkép a Gymshark első New York-i pop-up eseményéről):
A Gymshark marketingstratégiájának középpontjában a „közösség” fogalma áll. A márka már az első pillanattól kezdve, legyen szó akár egy hírlevél-feliratkozásról, akár egy termékvásárlásról, a „család” tagjaként üdvözli vásárlóit.
Látható, milyen hatékony ez a megközelítés!
A „család” finom említésektől kezdve egészen a rajongók számára szervezett eseményekig a Gymshark közösségépítésre helyezett hangsúlya mély, hosszú távú hűséget alakított ki vásárlói körében.
Egyértelmű, hogy a követők összehozására irányuló erőfeszítéseik – személyesen és digitálisan egyaránt – sikeresek voltak.
Click on the button below to download our Gymshark Email Marketing Toolkit and see more email marketing examples from Gymshark.
Az webáruházak világában sok márka gyakran agresszív kedvezményekkel és ajánlatokkal próbálja növelni eladásait. A Gymshark azonban tudatosan a „kevesebb több” megközelítést alkalmazza: ahelyett, hogy folyamatos leárazásokkal árasztaná el a piacot, inkább megfizethető árakat biztosít alapértelmezett gyakorlatként
A Gymshark évente mindössze két kiárusítást tart:
– a márka születésnapján,
– és Black Friday alkalmával.
Mindkét esemény marketingkampánya kiemelkedően sikeres, és már hetekkel előre elkezdődik, hogy felkeltse a rajongók figyelmét. A Gymshark ügyesen használja a sürgősség és a FOMO hatását, hogy azonnal lekösse követőit. Például a 2020-as Black Friday előzetesük egyetlen nap alatt több mint 10 000 új követőt vonzott.
Minden szem a Gymsharkra szegeződött, amikor közzétettek egy influenszerekre építő Black Friday videót, amely közel 1,5 millió megtekintést ért el a YouTube-on.
Bár a szelektív kedvezmények nem minden márka számára ideálisak, a Gymshark esetében ez a stratégia egyértelműen sikeresnek bizonyult. A tanulság az, hogy a „minőség a mennyiség felett” szemlélet a marketingkampányok és leárazások terén valóban kifizetődő lehet.
A Gymshark három különálló profillal szólítja meg rajongótáborát:
– Gymshark: a márka fő profilja,
– Gymshark Women: a nők szerepvállalását és a női fitneszt hangsúlyozza,
– Gymshark Train: motivációra és edzésre összpontosít.
A nyomasztó márka profilokkal ellentétben a Gymshark nem próbál közvetlen értékesítéssel hatni a követőire. Ehelyett motiváló és oktató tartalmakra összpontosít – mint például mantrák, edzésvideók – amelyekben egyszerűen megjelennek a Gymshark sportolói és termékei, ezzel finoman erősítve a márka jelenlétét a mindennapokban.
A Gymshark marketingstratégiája az edzésre és motivációra helyezi a hangsúlyt, amely a márka YouTube-csatornáján is tükröződik. Ahelyett, hogy agresszíven próbálnák rákényszeríteni a termékeket a nézőkre, videóik inkább az oktatásra és szórakoztatásra építenek.
A Gymshark emellett jelentős jelenléttel bír a Spotify-on is, több mint 70 000 követővel, akiknek motivációs lejátszási listákat kínálnak az edzésekhez. Az új platformok kipróbálása a Gymshark marketingstratégiájának kulcsfontosságú eleme, és ezt jól tükrözi a Spotify-n való aktív jelenlétük.
A márka az elsők között volt, akik kimagasló eredményeket értek el a TikTokon.
Már 2018-ban elindították „66 nap, változtasd meg az életed” kihívásukat, fitnesz influenszerekkel együttműködve, hogy növeljék digitális elérésüket. A közel két hónapos kampány hatalmas felhasználói tartalmat generált.
A siker nyomán a Gymshark ismét elindította a #Gymshark66 kihívást. Az elsődleges hashtag használata ösztönzi a közösségi megosztásokat, így a márka szinte minden platformon dinamikusan növekszik.
A Gymshark közösségi hirdetései a Facebookon és Instagramon szintén erős jelenlétet biztosítanak, miközben zökkenőmentesen illeszkednek az organikus posztok közé, amelyeket követőik és rajongóik lelkesen követnek.
Click on the button below to download our Gymshark Facebook Ad Toolkit and see more Facebook ad examples from Gymshark.
A Gymshark nemcsak közösségi oldalain támogatja rajongóit, hanem minden tőle telhetőt megtesz azért is, hogy megkönnyítse vásárlóinak a számukra legmegfelelőbb ruhadarabok kiválasztását, amint megérkeznek a weboldalra.
Az interaktív funkciók, mint például a Sport Bra Fit Finder, segítenek biztosítani, hogy a vásárlók a számukra tökéletes terméket találják meg, így elkerülhetik a visszaküldési igényeket.
A Gymshark termékoldalain részletes információk találhatók arról, mit várhatnak a vásárlók: a kiváló minőségű képek és GIF-ek pontosan szemléltetik, hogyan teljesítenek a termékek edzés közben (például a leggingsük garantáltan guggolásbiztos).
Ezen kívül, amikor egy új terméket teszel a kosaradba, a Gymshark automatikusan ajánl további stílusokat, amelyek tökéletesen kiegészíthetik választásodat.
A Gymshark blogja is a vásárlók megerősítésére és tájékoztatására összpontosít. A receptektől kezdve az edzésútmutatókig számos hasznos tartalom segíti a vásárlókat abban, hogy teljes körű információkhoz jussanak és értékes tanácsokkal gazdagodjanak.
A weboldalon bármerre is nézel, mindig találsz valamit, ami segít megtalálni, amit keresel.
A Gymshark növekedése talán lehetetlennek tűnhet, de a stratégiájuk számos nagy és kis márka számára is inspirációt adhat. A sikerük alapja néhány kulcsfontosságú elem:
Ezek a stratégiai döntések tették a Gymsharkot az online tér modern Hamupipőkéjévé. Ez a marketingelemzés hasznos útmutató lehet számodra is, függetlenül attól, hogy milyen terméket árulsz.
Product updates: September Release 2024
© Copyright 2014 – 2024. OptiMonk. Minden jog fenntartva!
5. Hatalmas követőtábor ösztönzése (anélkül, hogy az arcukba tolná az értékesítést)