Hogyan csökkentette egy webáruház 17%-kal a kosárelhagyási rátáját?

Hogyan csökkentette egy webáruház 17%-kal a kosárelhagyási rátáját?

Aki járatos az e-kereskedelem világában, tudja, hogy rengeteg vállalat pénzt és időt nem kímélve próbál magasabb látogatottságot elérni. Mások ugyanakkor azzal küzdenek, hogy a látogatóik inkább csak „megnézegetik a kirakatot”, és végül vásárlás nélkül távoznak az oldalról. Ebben az esetben pedig a sok befektetett erőforrás ellenére alacsony marad a megtérülés.

Van azonban egy jó hírünk! Az intelligens popupok lehetővé teszik a weboldal bevételének jelentős növelését és egy visszatérő vásárlói réteg kialakítását.

Esettanulmányunkban egy valós webáruház példáján keresztül mutatjuk be lépésről lépésre, hogyan csökkenthető a kosarukat vásárlás nélkül elhagyók aránya mintegy 17%-kal. Ehhez pedig semmi másra nincs szükség, mint az OptiMonk és az intelligens popupok alkalmazására.

Ismerkedjünk meg a BootCuffsSocks oldalával!

BootCuffsSocks.com egy olyan webáruház, mely női cipők és csizmák széleskörű kiegészítőit forgalmazza. Az oldal látogatottsága alapvetően magas, így a webshopnál folyamatosan azon dolgoznak, hogy az oldalra látogatókat tényleges vásárlókká konvertálják. Ehhez pedig magas minőségű termékeket, kifogástalan vevőszolgálatot, gyors és ingyenes kiszállítást, illetve egyszerű visszaküldési folyamatot kínálnak az egész termékpalettára, mely főként csizmazoknikból, lábszárvédő csizmadíszekből, zoknikból és lábmelegítőkből áll.

Annak érdekében, hogy minél több látogatóból legyen vásárló, a BootCuffsSocks.com intelligens popupokat alkalmazott az oldalán két fő céllal: a kosárelhagyási ráta csökkentését és a hírlevél feliratkozók számának növelését tűzték ki prioritásként.

Az OptiMonk segítségével az oldal jelentős és látványos eredményeket tudott elérni – mi pedig bemutatjuk, mely megoldások hozták meg a sikert, és hogy hogyan alkalmazhatjuk ezeket saját vállalkozásunk bevételének növelésére.

Az alábbiakban részletesen bemutatjuk,

  • hogyan tudtak 601 új tranzakciót generálni,
  • hogyan tudták a teljes bevételt több mint 8%-kal növelni,
  • hogyan csökkentették a kosárelhagyási rátát mintegy 17%-kal,
  • és hogyan szereztek 3175 új hírlevél feliratkozót mindössze 3 hónap alatt.

Mindezek következtében pedig a vállalat hihetetlenül magas, 280%-os havi ROI-t, azaz befektetésarányos megtérülést tudott realizálni. (Ez azt jelenti, hogy a vállalat számára a megtérülés 280-szor akkora volt, mint az általuk fizetett havi OptiMonk előfizetési díj.)

A kihívások

A cég szofisztikált online marketing gyakorlatának köszönhetően a BootCuffsSocks weboldala már korábban is meglehetősen magas forgalmat generált. A különféle keresőmotorok segítségével jelentős számú látogatót tudtak a webáruház nyitólapjára irányítani.

A konverzió növelése érdekében a BootCuffsSocks.com finomhangolta a kezdőoldalát, és könnyen érthető navigációs elemeket kezdett használni. A kialakítás során figyeltek arra, hogy a fő termékkategóriák egy kattintással elérhetőek legyenek, és a vizuális megjelenítés is hangsúlyt kapott annak érdekében, hogy meggyőzzék a látogatókat a vásárlásról. Mindezek mellett nem fukarkodtak a további vásárlásra ösztönző módszerekkel sem annak érdekében, hogy bátorítsák a látogatókat a vásárlásra. (Ilyenek például az ingyenes szállítás és visszaküldés, a meggyőző vásárlói vélemények használata, illetve a legtöbb eladást számláló termékek kiemelése.)

A jól megtervezett kezdőoldal és a csábító ajánlatok ellenére azonban rengeteg látogató megmaradt a böngészésnél, és végül vásárlás vagy feliratkozás nélkül hagyták el a weboldalt. Így sok lehetőség elveszett a vállalat számára, és a hírlevél feliratkozók száma sem növekedett a várt ütemben.

A legfőbb kihívás a BootCuffsSocks.com esetében tehát továbbra is az volt, hogy a magas látogatószám ellenére alacsony marad a vásárlók és a feliratkozók száma. Ez egy olyan probléma, amit rengeteg webáruház megtapasztal.

Annak érdekében, hogy a látogatókból bevétel is származzon, a BootCuffsSocks.com vezetői úgy döntöttek, hogy új módszert alkalmaznak a látogatók meggyőzésére, és bevezetik az intelligens popupokat. Célként tűzték ki azt is, hogy tovább ösztönzik a látogatókat a hírlevélre történő feliratkozásra. Így a későbbiek folyamán az e-mail marketing eszközeivel ezen a csatornán is értékes vásárlókat nyerhetnek.

Megoldás

Annak érdekéken, hogy növeljék a konverziók és a hírlevél feliratkozók számát, a BootCuffsSocks.com javasolni kezdte látogatói számára a hírlevélre történő feliratkozást, ami egyben egy üdvözlő ajánlatként is szolgált.

A jó hírlevél-kampány egyik fő alapelve, hogy az ügyfél számára értéket kínáljunk a személyes adatokért cserébe. Ezt szem előtt tartva a webáruház kedvezményt kínált azok számára, akik feliratkoznak: az így felajánlott 10 dolláros kupont aznapi vásárlás során lehetett érvényesíteni.

1. kampány: az azonnali vásárlás ösztönzése és a hírlevél feliratkozók arányának növelése

A hírlevél feliratkozás legegyszerűbb módja egy egyszerű, egyoldalas feliratkozói popup. A BootCuffsSocks.com azonban egy szofisztikáltabb, több lépéses popup kampány mellett döntött annak érdekében, hogy hatékonyabban növelje a konverziót és ösztönözze az azonnali vásárlást.

A több lépéses popup folyamat első lépéseként a látogatók egy Igen/Nem kérdéssel találkoznak, mielőtt a hírlevélre való feliratkozásról kérdeznénk őket. Ez lehetőséget nyújt arra, hogy a látogatók eldöntsék, valóban érdekli-e őket az ajánlat.

Ez így néz ki a gyakorlatban:

BootCuffsSocks popup

Az Igen/Nem kérdéseknek nagyon erős hatása van, pszichológiai értelemben is. Amennyiben a látogató az „Igen” válaszra kattint, az egyben azt is jelenti, hogy tudat alatt pozitívabban reagál majd a felkínált ajánlatra, és hogy nagyobb valószínűséggel dönt majd az azonnali vásárlás mellett. Ha pedig nem is vásárol rögtön, a tapasztalatok azt mutatják, hogy az érdeklődést mutató látogatók értékesebb és relevánsabb „lead”-ek, és ez nagyban hozzájárul egy sikeresebb e-mail lista felépítéséhez.

Az „Igen” gombra kattintva az alábbi popup jelenik meg, ahol a látogatók megadhatják e-mail címüket:

BootCuffsSocks popup

A feliratkozást követően azonnal kiküldésre kerül egy automatikus visszaigazoló email, mely tartalmazza a kedvezményre jogosító kódot. A BootCuffsSocks.com továbbá egy köszönő popupot is alkalmaz az ajánlat zárásaként, ami egyben tájékoztatóul is szolgál a látogatók részére a kedvezményt tartalmazó email kiküldéséről.

Az OptiMonk beépített integrációinak segítségével könnyedén összekapcsolhatod popupjaidat a jól ismert e-mail marketing és CRM megoldásokkal. Így tett a BootCuffsSocks is, így azonnal ki tudták küldeni a kuponkódot tartalmazó e-mailt a feliratkozás után.

Természetesen a feliratkozás nem jelenti azt automatikusan, hogy a látogató azonnal vásárolni is fog valamit. Ez azonban egy nagyon fontos lépés a teljes konverziós folyamatban, amit „mikrokonverziónak” is szokás nevezni. Az intelligens popupok és az e-mail marketing megoldások összekapcsolásával a BootCuffsSocks.com releváns információkkal és speciális ajánlatokkal keresheti meg az ügyfeleit. Ez nem csak a konverzió növekedését eredményezi, de erősíti a meglévő vásárlók márkahűségét is. Fontos azonban megemlíteni azt is, hogy a feliratkozás ténye nem jelenti automatikusan azt, hogy a kiküldött kupont felhasználják.

A jól időzített popupok használata az elégedett ügyfelekért

Annak érdekében, hogy az oldalra érkezéskor ne zavarják a látogatókat a popupok, a kampányt úgy alakították ki, hogy csak bizonyos érdeklődési vagy elköteleződési szint felett jelenjenek meg.

A BootCuffsSocks-nál az időzíthető megjelenést választották: a popup csak akkor jelenik meg, ha a látogató 15 másodpercnél többet időzik az oldalon. Így egyszerre elégítenek ki két nagyon fontos igényt: az ajánlatot a látogatás elején tudják bemutatni, de nem annyira hamar, hogy az a legtöbb látogató számára zavaró vagy idegesítő legyen.

BootCuffsSocks popup beállítás

Annak érdekében, hogy a látogatók ne találkozzanak újra és újra ugyanazokkal az üzenetekkel, a kampány során a tervezők kiemelt figyelmet fordítottak arra is, hogy egy ügyfél csak egyszer lásson egy adott popupot. Ez ugyanis gyakori hiányosság a nem megfelelően megtervezett popup kampányoknál.

A fent bemutatott beállítások használatával tehát a BootCuffsSocks.com képes volt hatékonyan közvetíteni az üzeneteit anélkül, hogy megzavarta volna a böngészési élményt.

2. kampány: a kosárelhagyási ráta csökkentése

Ahogy ez rengeteg webáruháznál megtörténik, a BootCuffsSocks.com esetében is sok olyan látogatót figyelhettünk meg, akik ugyan hozzáadtak egy vagy több terméket a kosarukhoz, az utolsó pillanatban azonban mégis vásárlás nélkül távoztak. Ennek eredményeképpen a kosár oldaláról a visszafordulási ráta több mint 60%-ra rúgott, ami nagyon magasnak tekinthető.

Ahogy korábban is említettük, a feliratkozók arányának növelése és az új látogatók vásárlásaiból elért bevétel növelése mellett más cél is kitűzésre került: prioritást kapott a kosarukat vásárlás nélkül elhagyó látogatók kezelése.

A vásárlók több mint fele nem fejezte be a vásárlást a BookCuffsSocks oldalán, így az intelligens popupok alkalmazására többek között úgy is tekintettek, mint egy jó módszerre a kosárelhagyók számának csökkentésére.

Erre a célra a kilépési szándékra megjelenő popupokat alkalmazták, mely az intelligens popupok egy fajtája. Ebben az esetben az adott popup akkor válik láthatóvá a látogató számára, amikor az éppen el akarja hagyni az oldalt. Ezt különböző kurzorkövetési módszerek teszik lehetővé: általában azt figyelik, hogy a látogató kurzorával a böngésző címsora, a könyvjelzők vagy a böngészőt bezáró X felé mozog.

E probléma megoldására a BootCuffsSocks.com-nál egy nagyon célzott kampányt építettek fel, amely csak olyan látogatókat céloz, akik tettek terméket a kosarukba, de végül mégis vásárlás nélkül hagyták el az oldalt.

A kosárelhagyók rátája azonban nem csak a kosár tartalmát összegző oldalról volt meglehetősen magas. Sok vásárló hagyta el a webáruházat és ezzel együtt kosarának tartalmát más aloldalak egyikéről, függetlenül attól, hogy jártak-e már előtte a kosár oldalán, vagy sem.

A kampány során mindkét ügyfélkör kapcsán felmerült problémát kezelni szerették volna: azokét is, akik a kosár oldaláról hagyják el a webshopot, és azokét is, akik valamely más aloldalról.

Az erre a célra készített kampányukból 2 verziót hoztak létre, melyeket A/B teszteltek.

Két ajánlatot alakítottak ki, melyek kifejezetten azon látogatók számára készültek, akik termékkel a kosarukban akarták elhagyni az oldalt, majd A/B tesztelték ezeket:

  • 10% kedvezmény a teljes vásárlásra
  • 4,25 dollár értékű kedvezménykupon

Vessünk egy pillantást a két ajánlatra!

’A’ verzió:

BootCuffsSocks popup

’B’ verzió:

BootCuffsSocks popup

A két verziót 40 napig tesztelték: a ’B’ verzió esetén 15%-kal több látogató iratkozott fel a levelezési listára, mint az ’A’ verzió használatakor – így egyértelműen a ’B’ verziót hirdették ki nyertesként.

A „Tovább a kosárhoz” gombra kattintva a látogatókat rögtön a kosár oldalára irányították, így elősegítve a vásárlás mihamarabbi befejezését.

Az alábbiakban bemutatjuk a BootCuffsSocks.com által használt beállításokat, melyekkel elérték, hogy a popupok csak a releváns látogatók számára jelenjenek meg, és feleslegesen ne zavarják az oldalon böngészőket.

Először is, a popupokat úgy időzítették, hogy csak kilépési szándék esetén jelenjenek meg, tehát ha az adott látogató el akarná hagyni a weboldalt.

BootCuffsSocks popup beállítás

Az első kampányhoz hasonlóan itt is olyan beállításokat alkalmaztak, hogy egy látogató számára csak egyszer jelenlen meg az adott popup.

A BootCuffsSocks.com csak az Amerikai Egyesült Államokba szállít, ezért IP cím alapján a területet is figyelték: így a popup csak az amerikai látogatók számára jelent meg.

Végül pedig, alább láthatjuk az egyik legfontosabb beállítást, ami lehetővé tette, hogy a webáruház csak a legígéreteseb látogatók számára mutassa meg a kedvezményes ajánlatokat: nevezetesen azok számára, akiknek legalább egy elem van a kosarukban.

BootCuffsSocks popup beállítás

Ha figyelmesen megnézzük a webshop kampányát, mely a kosárelhagyás csökkentésére irányul, tisztán kirajzolódik az A/B tesztelés kiemelkedő szerepe abban, hogy meghatározzák, melyik üzenet képes elérni a kívánt hatást. Ez volt tehát az egyik kulcs a sikerhez.

Elhelyeztek továbbá egy visszaszámláló sablont is az oldalon, így a látogatók azt érezhették, hogy ez egy kivételes alkalom a különleges kedvezmények bezsebelésére. Ez pedig természetesen több azonnali vásárláshoz vezetett.  Amikor a visszaszámláló eléri a nullát, a popup eltűnik az oldalról.

Végül, de nem utolsó sorban, az sem véletlen, hogy a popup bezáráshoz nem a szokásos, jobb felső sarokban elhelyezett x jelet használták. A popup bezárását vezérlő szöveges linknek az Igen/Nem kérdésekhez hasonlóan tudatalatti, pszichológiai ereje van. Nehezebben mondunk nemet ugyanis ilyen módon egy kedvezőnek tűnő ajánlatra.

Eredmények

A BootCuffsSocks.com webshopja kiemelkedő eredményeket ért el az OptiMonk segítségével. Tudatos tervezéssel, a célcsoportok alapos ismeretével és az OptiMonk nyújtotta személyre szabható poppokkal nagyon hatékony és erőteljes kampányokat hoztak létre a konverzió növelése és a kosárelhagyás csökkentése érdekében. Nézzük meg az elért eredményeket, számokban!

A weboldal 601 új tranzakciót generált az OptiMonk segítségével, mindössze 3 hónap alatt.

BootCuffsSocks popup eredmények

Ráadásul, a vizsgált időszak alatt több mint 17%-kal csökkent a kosárelhagyók aránya az előző év azonos időszakához képest.

Összességében elmondhatjuk, hogy a megtérülés 280-szorosa volt a befektetett összegnek, azaz az OptiMonk havi előfizetések összegének. Ez 280%-os befektetésarányos megtérülést (ROI) jelent, ami fantasztikus eredmény!

A fentiek természetesen kihatottak a cég teljes bevételére is, ami több mint 8%-kal növekedett.

BootCuffsSocks popup eredmények

Összefoglalás

Mindössze 3 hónap leforgása alatt a BootCuffsSocks.com jelentős megtérülést tudott realizálni marketingbefektetésein az OptiMonk segítségével. Sikeresen növelték a konverziót, így több látogató vált valódi vásárlóvá. Jelentős eredményeket tudtak elérni a kosárelhagyás csökkentése terén is, és az új eszközök használatával egy egészségesebb és relevánsabb érdeklődőket tartalmazó levelezési listát tudtak kialakítani. A fenti módszerek segítségével a BootCuffsSocks webáruháza hosszú távon is jobban teljesíthet a piacon.

Szeretnél Te is hasonló eredményeket? Igényeld most a 14 napos próbaidőszakot és jelentkezz ingyenes konzultációnkra is!

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük