Biztosan hallottál már az EU új adatvédelmi rendeletéről, melynek rövidített neve GDPR (General Data Protection Regulation). De vajon készen állsz rá? GDPR kompatibilisen használod a popupjaidat?
Jó hír: Az OptiMonk popupjaid már GDPR kompatibilisek. De mielőtt belemerülünk a részletekbe, nézzük, mi is ez valójában.
Mi a GDPR és hogyan befolyásolja a popupokat?
A GDPR egy új szabályozás, ami május 25-én lép életbe. Célja az adatvédelem, és a magánszféra tiszteletben tartása az Európai Unión belül élő valamennyi személy számára. A rendelet nem csak az Európai Unión belüli országokra vonatkozik, hanem azokra is, akik az Unión belüli polgárok adataival foglalkoznak.
A GDPR – a szabályozás egyik fő elemeként – elősegíti azt, hogy a felhasználóid pontosan meghatározhassák, milyen tartalmakat szeretnének tőled kapni. Nem elegendő csupán feltételezni azt, hogy az emberek nyitottak arra, hogy kapcsolatba lépj velük – ezentúl meg kell erősíteniük, hogy valóban ezt szeretnék. Ahhoz, hogy ezt meg tudják tenni, egy jelölőnégyzetet kell a feliratkozó űrlapok alá tenned, melynek bepipálásával tudják jelezni a felhasználók, hogy szeretnének feliratkozni a hírlevélre vagy bármilyen levelezésre.
Hogyan is néz ki mindez a popupok esetében… Ha hirdetsz például egy letölthető tanulmányt, nem elég, ha csak megadsz egy ÁSZF-re mutató linket a popupon, majd automatikusan feliratkoztatod őket a hírleveledre. Az előre bepipált jelölőnégyzetek sem lesznek többé elfogadhatók. Ahhoz, hogy feliratkoztathasd a látogatóidat, egy egyértelmű megerősítést kifejező cselekvésre kell rábírnod őket, például hogy pipálják be az erre vonatkozó jelölőnégyzetet.
Hogyan teljesíti az OptiMonk a GDPR-t?
Természetes, hogy minden popup felhasználó szeretne megtudni mindent arról, hogyan lehet az OptiMonk popupokat teljes mértékben GDRP-kompatibilissé tenni. Éppen ezért nagy örömmel tudatjuk, hogy az OptiMonk az első GDPR kompatibilis popup eszköz.
Drag & Drop szerkesztőnknek köszönhetően könnyedén adhatsz hozzá checkboxokat a popupodhoz. Ha szeretnél egy külön checkboxot az Adatvédelmi nyilatkozatod elfogadásához, és egyet a hírlevél feliratkozáshoz, mindkettőt könnyedén beállíthatod.
Először is, húzz be egy “checkbox” elemet a popupodra:
Ez alapértelmezetten így fog kinézni:
Ezek után állítsd be a bal oldali menüben, hogy a checkbox kipipálása kötelező legyen.
Az “Opciók” résznél megadhatod, hogy milyen szöveg jelenjen meg a checkbox mellett. Valamint, ha szeretnéd belinkelni az Adatvédelmi nyilatkozatodat, akkor kapcsold be a “Linkké alakítás” opciót is, ahogy az alábbi képen is látható:
Ezzel a funkcióval az OptiMonk popupokat május 25. után is teljesen stresszmentesen, félelem nélkül használhatod. A popupok 100%-osan GDRP kompatibilisek.
Összegzés
Május 25. egyre közelebb van – és mind nagyon jól tudjuk, hogy ez a szabályozás sok fejtörést okoz a legtöbb vállalkozó számára. A GDPR nagy változást hoz, de ne felejtsük el, hogy a célja a fokozott adatvédelem és a magánszféra tiszteletben tartása az Európai Unión belül minden személy számára – amit egyikőnk sem vehet félvállról.
Az OptiMonk az elsők között ismerte fel a GDPR-megfelelőség fontosságát – így neked csupán annyi teendőd van, hogy checkboxot tegyél a popupjaidra!