A popupok igenis hatékonyak. Nem véletlen, hogy oly sok weboldal építi bele a marketing stratégiájába. A hatékonysága és széles elterjedtsége ellenére azonban még mindig az egyik legmegosztóbb eszköz nem csak a felhasználók, de a marketingesek körében is.
Az igazság az, hogy a legtöbb online marketinges attól fél, hogy látogatókat veszíthet a felugró ablakok használatával. Azt gondolják, hogy a popupok ideges látogatókat és rossz felhasználói élményt eredményeznek. Sokan annyira tartanak ezektől, hogy még egy esélyt sem adnak neki. Pedig a hatékonyság titka a popupok helyes használatában rejlik.
Ha te is egy vagy ezen marketingesek közül, akkor ez a cikk neked szól! Bemutatjuk a popupok összes előnyét és esetleges hátrányát, hogy tisztán láthass és nyugodtan kezdd el használni őket.
Felugró ablakok marketingesek szemével
Számunkra is teljesen érthető, hogy miért félnek sokan a popupok használatától. És tudjuk is az okát!
Sok olyan popuppal találkoztak, amely rossz időben ugrott fel, ráadásul egy teljesen irreleváns üzenettel. Az ilyen popupok bizony felettébb idegesítőek lehetnek. A lényeg, hogy nem mindegy, hogyan használjuk a popupokat. Ha igazán hatékony popupokat szeretnénk készíteni a látogatóinknak, akkor bizony személyre szabott üzenetet kell megjelenítenünk.
Ha odafigyelünk arra, hogy felhasználóbarát popupokat készítsünk, akkor az eredmények magukért fognak beszélni… Olyan eredményeket érhetünk el, mint például a Marketing Commando és az Extreme Digital.
A Marketing Commando listaépítés céljából hozott létre egy popup kampányt. A kampány beállítása utáni napokban sok százan iratkoztak fel. A korábban folyamatosan romló hírlevél feliratkozási rátájuk 48%-kal javult.
Az Extreme Digital 4 különböző popup kampányt állított be, melynek köszönhetően a webáruház hírlevelére 41 nap alatt több mint 65.000-en iratkoztak fel. Ezen kívül nőtt az oldalon eltöltött átlagos idő, a megtekintett oldalak száma és ami a legfontosabb, a vásárlási arány is.
Ahogy a fenti két példa is mutatja, a popupok bizonyítottan rendkívül hatékonyak webáruházaknak és érdeklődő gyűjtő weboldalaknak egyaránt.
Email marketing és PPC remarketing hirdetések segítségével sajnos a látogatóinknak csak csekély részét tudjuk elérni. A popupok azonban megoldást nyújtanak erre a problémára. Az ajánlat ugyanis akkor jelenik meg, amikor a látogatók még az oldalon tartózkodnak. Az ajánlat megjelenítésével pedig megduplázhatjuk a feliratkozásra az esélyt.
A popupok azért is nagyon hatékonyak, mert leegyszerűsítik a döntéshozás folyamatát és csökkentik a szorongás érzetét látogatóinkban. Csak gondoljunk bele hány link és cselekvésre ösztönzés (CTA) szerepel egy weboldalon. Egy popup segíthet az információval elárasztott látogatónak meghozni a jó döntést.
De a sikeres popupok receptjének igazi titkos hozzávalója a szegmentáció. Szegmentáció segítségével meg tudjuk különböztetni a látogatóinkat és testreszabott ajánlatot jeleníthetünk meg nekik.
Szerencsére van megannyi trükk, amelyek betartásával könnyedén készíthetünk felhasználóbarát popupokat. Ebben a cikkben ezeket fogjuk bemutatni! 🙂
Egy jó popup nem csak kilépési szándékra jelenhet meg
Kétségtelen, hogy a kilépési szándékra megjelenő popup a legismertebb, de sokkal több lehetőségünk van. Nézzük, milyen megjelenítési lehetőségeink vannak.
1. Kilépési szándék észlelése
Ezzel a típussal abban a pillanatban jelenítjük meg a popupot, amikor a látogató el akarja hagyni az oldalt. A rendszer egyből érzékeli, hogy a látogató az egeret a bezáró “X” gombhoz közelíti és különleges ajánlatot jelenít meg.
2. Időalapú megjelenítés
Az alapján is megjeleníthetünk egy popupot, hogy hány másodpercet töltöttek el az oldalunkon a látogatók. Így könnyedén felkelthetjük az inaktív látogatók figyelmét és visszacsábíthatjuk őket a megfelelő ajánlattal.
3. Görgetésen alapuló megjelenítés
Egy másik megoldás, hogy azt figyeljük, hogy a látogató meddig görgetett le az oldalunkon. Például, megjeleníthetünk egy popupot akkor, amikor az oldal aljára írt. Így az aktív látogatók figyelmét is felkelthetjük anélkül, hogy megzavarnánk őket.
4. Kattintáson alapuló megjelenés
Akkor is megjeleníthetünk egy popupot, ha a látogató az oldalunk bizonyos részére kattint, például egy gombra, szövegdobozra, linkre vagy bannerre.
Hogyan használhatjuk a popupokat?
A popupokat különböző módokon használhatjuk annak érdekében, hogy felturbózzuk weboldalunk hatékonyságát. Lássuk, mik a leggyakoribb módszerek!
1. Eladások azonnali növelése
Általánosságban kijelenthetjük, hogy minden weboldal célja, hogy minél több látogatót konvertáljon vásárlóvá és hogy növelje a bevételeit.
A popupok szerfelett hatékonyak, ha arról akarjuk meggyőzni a látogatóinkat, hogy azonnal vásároljanak.
Ajánlhatunk kedvezményt, egy kupont vagy ingyenes szállítást itt – mind növelni fogja a konverziós rátánkat. Azonban sok esetben az is elég, ha az aktuális kedvezményeinket hirdetjük a látogatóinknak és átirányítjuk őket egy erre létrehozott landoló oldalra, mint azt a lenti példán is láthatjuk.
2. Email címlista építése
El kell fogadnunk, hogy számos látogató nem áll készen az azonnali vásárlásra. És ezzel nincs is semmi gond.
Azonban ezeket a látogatókat sem szabad elengednünk feliratkozás nélkül, hiszen miután megadták nekünk az elérhetőségeiket, a jövőben személyre szabott üzenetekkel bírhatjuk őket vásárlásra. Hiszed vagy sem, az email marketing mai napig az egyik legjobb módszer erre.
Szerencsére, a popupok segítségével könnyedén építhetünk egészséges email címlistát. Az e-mail címért cserébe ajánlhatunk ingyenesen letölthető anyagokat, VIP tagságot, vagy csak e-mailben elérhető akciókat. Nyereményjáték indításával is sok látogató e-mail címét szerezhetjük meg.
3. Kosárelhagyási ráta csökkentése
Az átlagos e-kereskedelmi kosárelhagyási ráta majdnem 70%. Azaz 10 látogatóból, aki beletesz valamit a kosarába, 7 anélkül távozik az oldalról, hogy befejezné a vásárlást.
Ez rengeteg!
Egy popup megjelenítésével azonban könnyedén meggyőzhetjük ezeket a látogatókat, hogy fejezzék be a vásárlást. Gyakran egy egyszerű kosár emlékeztető üzenet is elég, de ha ezt megspékeljük egy kedvezménnyel vagy ingyenes szállítással, akkor még több esélyünk van a sikerre. Egy visszaszámláló elhelyezésével a sürgősség érzetet is növelhetjük.
4. Kosárérték növelése upsell technikákkal
Upsell és cross-sell technikák megjelenítésével egy popupon az átlagos kosárértékünket is növelhetjük.
Az intelligens termékajánló biztosítja, hogy olyan terméket ajánljunk a vevőinknek, amelyek tényleg hasznukra válnak.
5. Vásárlói élmény javítása
Az idegesítő popupokkal ellentétben, a helyesen használt popupok a vásárlói élményt is javíthatják az oldalunkon. Egy popup segítségével esélyt adhatunk a látogatóinknak, hogy visszajelzést adjanak, vagy kiemelhetjük az ügyfélszolgálatunkat, mint azt a lenti példán is tették – tudva, hogy egyes bonyolultabb műszaki cikkek esetében több kérdés is felmerülhet a potenciális vevő fejében.
(Megjegyzés: Szeretnél többet tanulni az intelligens popupok helyes használatáról? Kattints ide és töltsd le ingyenes tanulmányunkat, melyből megtanulhatod, hogyan növelheted bevételeidet az elveszettnek hitt látogatóknak a megmentésével.)
Gyakorlati email marketing tippek a hatékonyság növeléséhez
1. Ne használjunk belépési popupot
Ha a „rossz popupok” definícióját kellene megfogalmaznunk, valószínűleg ezt mondanánk: „azok a popupok, amelyek belépésre egyből megjelennek”. Okos marketingesként csak és kizárólag elköteleződés alapján jeleníthetünk meg popupot – amikor a látogatók készen állnak az ajánlatunkra. Ha időalapú megjelenítést használunk, akkor mindig várjunk legalább 5 másodpercet.
2. Szegmentáljuk a látogatóinkat
Az „egy kaptafára megy” stratégia valószínűleg a legrosszabb gyakorlat, amit egy marketinges elkövethet. És ez a popupok esetén sincs másként. Bontsuk csoportokra a látogatóinkat és minden szegmensnek releváns üzenetet jelenítsünk meg.
Íme, a szegmentálás legjobb módszerei:
- Ahogy azt az előbb említettük, az elkötelezettség alapján érdemes célozni látogatóinkat. Ezen belül több lehetőségünk is van, pl. hány oldalt tekintettek meg, oldalon eltöltött idő, új vagy visszatérő látogatók, jártak-e már bizonyos aloldalakon stb.
- Ha külföldre is szállítunk, akkor be tudunk állítani különböző üzenetet minden országnak a földrajzi célzás segítségével.
- Forgalmi forrás alapján is csoportosíthatod látogatóidat, pl. Facebook, Google, hírlevél.
- Kosárérték vagy a kosár tartalma alapján is megkülönböztethetjük látogatóinkat.
- Kampány alapú célzást is használhatunk, pl. csak azoknak jelenítünk meg egy popupot, akik már korábban láttak, kitöltöttek vagy bezártak egy bizonyos kampányt.
- Használhatunk egyedi változókat is, hogy még inkább személyre tudjuk szabni üzeneteinket. Ezzel a megoldással akár név szerint is megköszönhetjük a feliratkozást.
- Lehetőségünk van arra is, hogy a korábban feliratkozott látogatókat kizárjuk kampányainkból.
3. Ne kommunikáljuk mindenkinek ugyanazt az üzenetet
Ebben az esetben is több lehetőségünk van attól függően, hogy milyen szinten szeretnénk szegmentálni a látogatóinkat. De egy biztos, semmiképp se mutassuk ugyanazt az ajánlatot mindenkinek. A vevőket és az érdeklődőket minimum meg kell különböztetnünk. De a vásárlói folyamat lépcsőinek figyelembe vételével még több csoportot tudunk létrehozni.
A szövegek dinamikus cseréjével pedig még több lehetőségünk van. Automatikusan cserélhetjük a popupunk üzenetét változók alapján, például ország alapján.
4. Egy célra fókuszáljunk
Nem szabad túlterhelni a látogatóinkat azzal, hogy túl sok információt helyezünk el a popupon. Ezt már megtettük a weboldalunkon, ugye?! 🙂 Csak egy célra fókuszáljunk és a cselekvésre ösztönző gombunkon ezt a célt erősítsük egyértelműen megfogalmazva.
5. A kevesebb több
Mindannyian ismerjük a „kevesebb néha több” mondást, mely a popupok esetében pedig igen csak helytálló. Minél kevesebb adatot kérünk be a látogatóinktól, annál több konverziót fogunk kapni. A legtöbb esetben egy e-mail cím és egy keresztnév bőven elég, mint a lenti példán is.
De ha nem szeretnénk perszonalizálni az üzeneteinket a jövőben, akkor nyugodtan lemondhatunk a keresztnévről és egy e-mail cím is elég.
6. Használjunk letisztult designt
Fontos, hogy akár csak a weboldalunk, a popupunk is legyen mindig naprakész a design trendeket illetően. A letisztult design pedig nagyon is trendi manapság. Bátran használjunk élénk és merész színeket, de közben tartsuk szem előtt, hogy illeszkedjenek a színek weboldalunkhoz. Egy képnél ne használjunk többet, ugyanis a túl sok figyelemelterelő elem csökkentheti a konverziónkat.
A lenti példa nagyon jól illusztrálja, hogyan néz ki egy letisztult popup.
7. Rendszeresen frissítsük kampányainkat
Folyamatos A/B teszteléssel és optimalizálással még jobb eredményeket érhetünk el és látványos növelhetjük a konverziónkat. Mindig készítsünk az aktualitásoknak megfelelő kampányokat, mint pl. ünnepek vagy szezonvégi kiárusítások. Fontos, hogy a popupunk designja is tükrözze a kampányunk témakörét.
Az Extreme Digital webáruház mindig nagy figyelmet fordít a popupjainkat a frissítésére. A lenti popupot például egy Black Friday kampány keretein belül készítették.
Itt egy másik popup, amelyet pedig a Karácsonyt megelőző időszakban használtak.
Bónusz
Tudtad, hogy van egy Popup Galériánk, ahol több mint 65 példából meríthetsz ihletet? Kattints ide!
Összegzés
Bár azt mondhatnánk, hogy mindenki jól használja a popupokat, de – ha őszinték akarunk lenni – sajnos ez egyáltalán nem igaz. Néhány rosszul elkészített popup miatt van rossz hírneve a popupoknak általánosságban.
Ha korábban nem használtál popupokat, mert tartottál tőlük, reméljük, hogy a cikk olvasása után meggondoltad magad. Ne feledkezz meg a 7 gyakorlati tipp használatáról, és akkor biztosan szuper eredményeket fogsz elérni a Marketing Commando-hoz hasonlóan.
Mit gondolsz a popupokról? Használtad őket korábban? Írd meg véleményedet hozzászólásban! 🙂
One thought on “Gyakorlati tippek kezdőknek a popupok használatához”