A GépészCentrum.hu fürdőszoba és konyha kialakításhoz szükséges szanitereket és szerelvényeket forgalmaz. 2010-ben nyitották üzletüket Debrecenben, ekkor még csak fizikai bolttal rendelkeztek. Négy évvel később azonban webáruházuk is elindult. Ma már a bevételük nagyrésze a webshopból származik.
A GépészCentrum.hu csapata 2017-ben kezdte el használni az OptiMonkot, akkor még elsősorban hírlevél feliratkozók gyűjtése volt a céljuk. Bár jó eredményeket értek el a popupok használatával, úgy érezték, hogy többet is ki lehetne hozni belőle.
Szerették volna ugyanazt a segítséget nyújtani a webáruház látogatóknak, mint a fizikai boltba érkezőknek. Továbbá fontos volt számukra, hogy ne idegesítsék látogatóikat általános, nem nekik szóló üzenetekkel. Ennek elérése érdekében idén nyáron az OptiMonk Digitális Ügyfélélmény Optimalizációs csapatához fordultak.
A szakértők segítségével egy hónap alatt az alábbi eredményeket sikerült elérniük:
9 346 048 Ft
extra bevétel
21,1%
bevételnövekedés
Lássuk, hogy milyen kampányok járultak hozzá a sikerükhöz!
Digitális Ügyfélélmény Optimalizálás a GépészCentrum.hu oldalán
1. Látogatók segítése a kategóriaoldalon
Az első kampány a megoldástudatos látogatókat célozta. Ők azok a felhasználók, akik már sejtik, hogy melyik termékkategória oldaná meg a problémájukat, de még nem biztosak benne, hogy melyik termék számukra a megfelelő.
A célunk az volt, hogy támogassuk ezeket a látogatókat a megfelelő termék megtalálásában. Ezért egy sidemessage kampányt állítottunk be, mely az oldalsávban megjelenő üzenetet jelenti.
Ez a kampány a “Csaptelepek” kategória oldal látogatóinak jelent meg és arról érdeklődött, hogy milyen típusú csaptelepet keres a látogató.
Válaszadást követően egy második kérdést láttak a látogatók:
Itt a számukra megfelelő gombra kattintva pedig átirányítottuk a látogatókat arra az oldalra, mely a válaszaik alapján a nekik tökéletes termékeket tartalmazta.
Annak érdekében, hogy tényleg csak a megoldástudatos látogatókat célozzuk, a kosárra vonatkozó szabályoknál beállítottuk, hogy csak akkor jelenjen meg, ha még nincs termék a kosárban.
A sidemessage egyébként 8 másodperc böngészés után jelent meg a kategóriaoldalon.
Ez a kampány 10,5%-os konverziós rátával futott, mely egy sidemessage esetében nagyon szép eredmény. A sidemessage egy visszafogottabb üzenettípus, mint a popup, nem szakítja meg a látogató böngészését. Ez az üzenet mégis felkeltette a látogatók érdeklődését.
Ráadásul nemcsak felkeltette az érdeklődésüket, hanem vásárlásra is biztatta őket, hiszen 76 791 Ft extra bevételt hozott ez a kampány egy hónap alatt.
2. Egyedi értékajánlat kommunikálása
A termékoldalakat böngésző felhasználókat terméktudatos látogatóknak nevezzük. Ezen a szinten a célunk a bizonytalanság eloszlatása a vevőben.
Ennek érdekében egy sidemessage kampányt állítottunk be a termékoldalakon lévő látogatóknak, mely a webshop egyedi értékajánlatát hangsúlyozta: add le 13:00-ig a rendelésed és másnap már házhoz is szállítják.
Ez egy nagy előny a konkurenciával szemben, mely segíthet meghozni a vásárlási döntést. Ráadásul a sürgősségérzetetet is növeli a látogatókban.
Az eredmények is bizonyítják, milyen hatékony volt ez az üzenet, ugyanis 1 500 228 Ft extra bevételt hozott ez az egyszerű sidemessage egy hónap alatt.
A kampány egyébként 10 másodperc után jelent meg bármelyik termékoldalon, abban az esetben, ha a látogató kosara még üres volt.
3. Upsell ajánlatok mutatása a kosárban lévő termék alapján
Azok a látogatók, akik már legalább egy terméket a kosarukba tettek teljes tudatossági szintűnek nevezhetőek.
Ezen a ponton a fő célunk, hogy motiváljuk a vásárlás befejezésére, de a kosárérték növelése is fontos szempont. Ebben az esetben a második célra fókuszáltunk és upsell kampányokat állítottunk be azoknak a látogatóknak, akik már legalább egy terméket a kosárba tettek.
Az upsell ajánlat sticky bar formájában jelent meg és a kosárban lévő termék alapján volt perszonalizálva.
Több különböző ajánlatot is A/B teszteltünk ennél a kampánynál, ezek konverziós rátája 3,94% és 8,74% között mozgott.
4. Kosárelhagyó kampányok kosárérték szerint
Sajnos gyakran előfordul, hogy azok a látogatók, akik már kosárba tettek egy terméket, végül a vásárlás befejezése nélkül távoznak. Olyannyira gyakran, hogy a webáruházaknál az átlagos kosárelhagyási ráta majdnem 70%. Ez az egyik legnagyobb kihívás a tulajdonosok számára.
Emiatt is fontos a kosárelhagyó kampányok beállítása. És minél inkább személyre szabjuk ezeket az ajánlatokat, annál jobb eredményekre számíthatunk. A GépészCentrum.hu esetében három csoportra bontottuk a kosárelhagyókat kosárérték szerint:
- 5 000 Ft és 40 000 Ft közötti kosárérték
- 40 001 Ft és 49 999 Ft közötti kosárérték
- 50 000 Ft feletti kosárérték
Az ajánlat mindhárom csoport esetén más volt.
Az 5 000 Ft és 40 000 Ft közötti kosárértékkel rendelkező látogatók egy ajándék terméket kaptak, ha 10 percen belül befejezik a vásárlást:
40 001 Ft és 49 999 Ft között ingyenes szállítást kaptak. Az ajándék itt is egy 10-perces intervallumhoz volt kötve:
50 000 Ft felett pedig egy drágább értékű terméket kaptak ajándékba a kosárelhagyók:
A megfelelő célzás, a megfelelő ajánlatok és a sürgősségi érzet növelése a visszaszámlálóval meghozta az eredményét. Összesen 5 497 320 Ft extra bevételt hoztak a kosárelhagyó kampányok egy hónap alatt.
5. Üdvözlő üzenet visszatérő látogatóknak
Azoknak a visszatérő látogatóknak, akik korábban még nem vásároltak és nincs semmi a kosarukban egy üdvözlő sticky bar jelent meg.
Ez a kampány egy “Örülünk, hogy újra itt vagy” üzenettel köszöntötte a látogatókat és a legutóbbi látogatás alkalmával megtekintett terméket hirdette.
A kampány célja, hogy emlékeztesse a látogatókat, hol hagyták abba legutóbb a böngészést és ne kelljen elölről kezdeniük a keresgélést.
Ez a sticky bar 3,35%-os konverziós rátát ért el és 638 876 Ft extra bevételt hozott a webshop számára.
Tanulságok
A GépészCentrum.hu története bizonyítja, hogy miért érdemes időt fordítanunk a látogatóink szegmentálására és a perszonalizált üzenetek megjelenítésére.
A Digitális Ügyfélélmény Optimalizálás (DÜO) pont ebben segít a webáruházaknak. A célja elsősorban a látogatók útjának segítése és a tudatossági szintjüknek megfelelő ajánlatok kommunikálása.
A látogatókkal való törődés pedig hamar meglátszik a bevételi eredményeinken is. A GépészCentrum.hu-nak egy hónap alatt sikerült 21,1%-kal növelnie a bevételeit.
A munka azonban itt nem áll meg, folyamatosan figyelni kell a Google Analytics statisztikákat és olyan területeket keresni, amire ráfér az optimalizálás és új ajánlatokat tesztelni.
Szeretnéd megtanulni, hogyan teheted élménnyé a vásárlást a látogatóid számára, s ezáltal a GépészCentrum.hu eredményeihez hasonló sikereket elérni?
Jelentkezz ingyenes webináriumunkra, ahol egy óra alatt mindent megtudhatsz a Digitális Ügyfélélmény Optimalizálásról!
Ha szeretnél még részletesebben elmélyedni a témában, kattints ide és töltsd le ingyenes tanulmányunkat, amely több mint 70 oldalnyi tippel és példával segít neked.
One thought on “Hogyan növelte 21,1%-kal bevételeit a GépészCentrum.hu webáruház?”