Hogyan növelte 21,1%-kal bevételeit a GépészCentrum.hu webáruház?

Hogyan növelte 21,1%-kal bevételeit a GépészCentrum.hu webáruház?

A GépészCentrum.hu fürdőszoba és konyha kialakításhoz szükséges szanitereket és szerelvényeket forgalmaz. 2010-ben nyitották üzletüket Debrecenben, ekkor még csak fizikai bolttal rendelkeztek. Négy évvel később azonban webáruházuk is elindult. Ma már a bevételük nagyrésze a webshopból származik. 

A GépészCentrum.hu csapata 2017-ben kezdte el használni az OptiMonkot, akkor még elsősorban hírlevél feliratkozók gyűjtése volt a céljuk. Bár jó eredményeket értek el a popupok használatával, úgy érezték, hogy többet is ki lehetne hozni belőle. 

Szerették volna ugyanazt a segítséget nyújtani a webáruház látogatóknak, mint a fizikai boltba érkezőknek. Továbbá fontos volt számukra, hogy ne idegesítsék látogatóikat általános, nem nekik szóló üzenetekkel. Ennek elérése érdekében idén nyáron az OptiMonk Digitális Ügyfélélmény Optimalizációs csapatához fordultak.

A szakértők segítségével egy hónap alatt az alábbi eredményeket sikerült elérniük:

9 346 048 Ft

extra bevétel

21,1%

bevételnövekedés

Lássuk, hogy milyen kampányok járultak hozzá a sikerükhöz! 

Digitális Ügyfélélmény Optimalizálás a GépészCentrum.hu oldalán

1. Látogatók segítése a kategóriaoldalon 

Az első kampány a megoldástudatos látogatókat célozta. Ők azok a felhasználók, akik már sejtik, hogy melyik termékkategória oldaná meg a problémájukat, de még nem biztosak benne, hogy melyik termék számukra a megfelelő.

A célunk az volt, hogy támogassuk ezeket a látogatókat a megfelelő termék megtalálásában. Ezért egy sidemessage kampányt állítottunk be, mely az oldalsávban megjelenő üzenetet jelenti. 

Ez a kampány a “Csaptelepek” kategória oldal látogatóinak jelent meg és arról érdeklődött, hogy milyen típusú csaptelepet keres a látogató. 

Válaszadást követően egy második kérdést láttak a látogatók: 

Itt a számukra megfelelő gombra kattintva pedig átirányítottuk a látogatókat arra az oldalra, mely a válaszaik alapján a nekik tökéletes termékeket tartalmazta. 

Annak érdekében, hogy tényleg csak a megoldástudatos látogatókat célozzuk, a kosárra vonatkozó szabályoknál beállítottuk, hogy csak akkor jelenjen meg, ha még nincs termék a kosárban. 

A sidemessage egyébként 8 másodperc böngészés után jelent meg a kategóriaoldalon. 

Ez a kampány 10,5%-os konverziós rátával futott, mely egy sidemessage esetében nagyon szép eredmény. A sidemessage egy visszafogottabb üzenettípus, mint a popup, nem szakítja meg a látogató böngészését. Ez az üzenet mégis felkeltette a látogatók érdeklődését.

Ráadásul nemcsak felkeltette az érdeklődésüket, hanem vásárlásra is biztatta őket, hiszen 76 791 Ft extra bevételt hozott ez a kampány egy hónap alatt. 

2. Egyedi értékajánlat kommunikálása

A termékoldalakat böngésző felhasználókat terméktudatos látogatóknak nevezzük. Ezen a szinten a célunk a bizonytalanság eloszlatása a vevőben. 

Ennek érdekében egy sidemessage kampányt állítottunk be a termékoldalakon lévő látogatóknak, mely a webshop egyedi értékajánlatát hangsúlyozta: add le 13:00-ig a rendelésed és másnap már házhoz is szállítják.

GepeszCentrum.hu egyedi értékajánlat kommunikálása sidemessage segítségével

Ez egy nagy előny a konkurenciával szemben, mely segíthet meghozni a vásárlási döntést. Ráadásul a sürgősségérzetetet is növeli a látogatókban. 

Az eredmények is bizonyítják, milyen hatékony volt ez az üzenet, ugyanis 1 500 228 Ft extra bevételt hozott ez az egyszerű sidemessage egy hónap alatt.

A kampány egyébként 10 másodperc után jelent meg bármelyik termékoldalon, abban az esetben, ha a látogató kosara még üres volt. 

3. Upsell ajánlatok mutatása a kosárban lévő termék alapján

Azok a látogatók, akik már legalább egy terméket a kosarukba tettek teljes tudatossági szintűnek nevezhetőek. 

Ezen a ponton a fő célunk, hogy motiváljuk a vásárlás befejezésére, de a kosárérték növelése is fontos szempont. Ebben az esetben a második célra fókuszáltunk és upsell kampányokat állítottunk be azoknak a látogatóknak, akik már legalább egy terméket a kosárba tettek. 

Az upsell ajánlat sticky bar formájában jelent meg és a kosárban lévő termék alapján volt perszonalizálva.

Upsell ajánlatok mutatása a kosárban lévő termék alapján

Több különböző ajánlatot is A/B teszteltünk ennél a kampánynál, ezek konverziós rátája 3,94% és 8,74% között mozgott

4. Kosárelhagyó kampányok kosárérték szerint

Sajnos gyakran előfordul, hogy azok a látogatók, akik már kosárba tettek egy terméket, végül a vásárlás befejezése nélkül távoznak. Olyannyira gyakran, hogy a webáruházaknál az átlagos kosárelhagyási ráta majdnem 70%. Ez az egyik legnagyobb kihívás a tulajdonosok számára.

Emiatt is fontos a kosárelhagyó kampányok beállítása. És minél inkább személyre szabjuk ezeket az ajánlatokat, annál jobb eredményekre számíthatunk. A GépészCentrum.hu esetében három csoportra bontottuk a kosárelhagyókat kosárérték szerint:

  • 5 000 Ft és 40 000 Ft közötti kosárérték
  • 40 001 Ft és 49 999 Ft közötti kosárérték
  • 50 000 Ft feletti kosárérték 
Kosárelhagyó OptiMonk kampányok kosárérték szerint

Az ajánlat mindhárom csoport esetén más volt. 

Az 5 000 Ft és 40 000 Ft közötti kosárértékkel rendelkező látogatók egy ajándék terméket kaptak, ha 10 percen belül befejezik a vásárlást:

Kosárelhagyó popup kampány 5 000 Ft felett

40 001 Ft és 49 999 Ft között ingyenes szállítást kaptak. Az ajándék itt is egy 10-perces intervallumhoz volt kötve: 

50 000 Ft felett pedig egy drágább értékű terméket kaptak ajándékba a kosárelhagyók:

Kosárelhagyó popup kampány 50 000 Ft felett

A megfelelő célzás, a megfelelő ajánlatok és a sürgősségi érzet növelése a visszaszámlálóval meghozta az eredményét. Összesen 5 497 320 Ft extra bevételt hoztak a kosárelhagyó kampányok egy hónap alatt. 

5. Üdvözlő üzenet visszatérő látogatóknak 

Azoknak a visszatérő látogatóknak, akik korábban még nem vásároltak és nincs semmi a kosarukban egy üdvözlő sticky bar jelent meg. 

Ez a kampány egy “Örülünk, hogy újra itt vagy” üzenettel köszöntötte a látogatókat és a legutóbbi látogatás alkalmával megtekintett terméket hirdette. 

Üdvözlő üzenet visszatérő látogatóknak

A kampány célja, hogy emlékeztesse a látogatókat, hol hagyták abba legutóbb a böngészést és ne kelljen elölről kezdeniük a keresgélést. 

Ez a sticky bar 3,35%-os konverziós rátát ért el és 638 876 Ft extra bevételt hozott a webshop számára. 

Tanulságok

A GépészCentrum.hu története bizonyítja, hogy miért érdemes időt fordítanunk a látogatóink szegmentálására és a perszonalizált üzenetek megjelenítésére. 

A Digitális Ügyfélélmény Optimalizálás (DÜO) pont ebben segít a webáruházaknak. A célja elsősorban a látogatók útjának segítése és a tudatossági szintjüknek megfelelő ajánlatok kommunikálása. 

A látogatókkal való törődés pedig hamar meglátszik a bevételi eredményeinken is. A GépészCentrum.hu-nak egy hónap alatt sikerült 21,1%-kal növelnie a bevételeit

A munka azonban itt nem áll meg, folyamatosan figyelni kell a Google Analytics statisztikákat és olyan területeket keresni, amire ráfér az optimalizálás és új ajánlatokat tesztelni.

Szeretnéd megtanulni, hogyan teheted élménnyé a vásárlást a látogatóid számára, s ezáltal a GépészCentrum.hu eredményeihez hasonló sikereket elérni?

Jelentkezz ingyenes webináriumunkra, ahol egy óra alatt mindent megtudhatsz a Digitális Ügyfélélmény Optimalizálásról! 

Ha szeretnél még részletesebben elmélyedni a témában, kattints ide és töltsd le ingyenes tanulmányunkat, amely több mint 70 oldalnyi tippel és példával segít neked.

Share this

One thought on “Hogyan növelte 21,1%-kal bevételeit a GépészCentrum.hu webáruház?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük