Hogyan növelte meg a Gazdagmami 8 hét alatt 18,3%-kal a hírlevél feliratkozások számát?

gazdagmami

Ha lenne egy lista, amelyen olyan kisvállalkozások szerepelnének, amelyek az utóbbi években példátlan sikereket értek el a saját területükön, akkor a Gazdagmaminak biztosan bérelt helye lenne rajta.

Vida Ágnes 2007 augusztusában indította el blogját, aminek mára átlagosan napi 12000 egyedi látogatója és több mint 120 ezer hírlevél-olvasója van. Míg a Gazdagmami Facebook oldala több mint 100 ezer Facebook követővel büszkélkedhet.

A számok magukért beszélnek. Ezért is voltunk megtisztelve, mikor a Gazdagmami is elkezdte az OptiMonkot használni. Lássuk hogyan!

A cég: Gazdagmami Kft.

Gazdagmami főoldal

Gazdagmami 2008 óta segíti a kisgyermekes anyukákat a vállalkozói ismeretek elsajátításában és a vállalkozásindításban. Ingyenes előadásokkal, kapcsolatépítő estekkel, információs anyagokkal és az évente kiírt „Év Anyavállalata” díjjal segít az édesanyáknak bemutatni a vállalkozásaikat, példaképeket állítani és más anyákat inspirálni a vállalkozásindításra.

Mindemellett otthonról követhető online tanfolyamokat szerveznek, ahol az anyukák megtalálhatják a megfelelő vállalkozási ötletet és üzleti modellt, valamint elsajátíthatják a piackutatási, online marketing ismereteket.

A céget tevékenységéért már külföldön is elismerték. 2014-ben – a díj történetében első magyar győzteséként – elnyerte a zsűri fődíját a „Díj az Európai Vállalkozások Ösztönzéséért” nemzetközi döntőjében.

A probléma

A Gazdagmami stratégiájában kiemelt szerep jut az email marketingnek. Ezért nemcsak egy, de rögtön három csalit is használnak, hogy minél több hírlevél feliratkozót szerezzenek: 2 ajándék otthoni munka könyvet és egy 90 napos online marketing tanfolyamot.

Gazdagmami csalik

Ezeket a csalikat a főoldalon három helyen is kommunikálják:

  1. „Ajándék Könyvek!” menüpont

  2. „Ingyenes vállalkozási ötletek!” a fejlécben (plusz képek az ajándék könyvekről)

  3. A 3 dinamikus banner egyikén (itt mindhárom csali megjelenik)

Vegyük észre, hogy ezekből az első kettő a weboldal minden oldalán szem előtt van, ráadásul egy egészen érdekes megoldásként az egész lábléc kattintható.

Ezek a linkek következő landoló oldalra vezetnek:

Gazdagmami csalik

Láthatjuk, hogy a landoló oldalon minden adott arra, hogy aki idáig eljut, az konvertálódjon, azaz feliratkozzon a hírlevélre. Van ütős fő-és alcím, érvek, nyilak, hangsúlyos gomb, sajtómegjelenések, és egy személyes idézet Vida Ágitól.

De mi van azokkal, akik nem jutnak el idáig, vagy még egy ilyen remekül összerakott landoló oldal hatására se konvertálódnak.

Lehet akármilyen jó a csalink és az a csatorna, ami a konverzióhoz vezet, még így is lesznek olyan emberek, akik elmennek feliratkozás nélkül.

Ezt ismerte fel a Gazdagmami is, mikor adtak egy esélyt az OptiMonknak, amely mára hazánk legismertebb kilépési popup-technológiáját nyújtja az ügyfeleinek.

Nem mellesleg az OptiMonk már régen nem csak egy kilépési popup.

Például beállíthatjuk, hogy csak egy bizonyos idő után jelenjen meg a kampány, vagy csak akkor, ha egy adott területre kattintunk az oldalon. Azt is beállíthatjuk milyen aloldalakon jelenjen meg, és akkor még a nanobarokról nem is beszéltünk.

Nézzük meg, hogyan használja az OptiMonkot a Gazdagmami.

A kampány felállítása

Mint már említettük a Gazdagmaminak 3 csalija is van. Ezek közül az „50 otthoni munka” című tanulmányra esett a választás, mint popup csali.

Popup

A popupba belekerült egy kép a könyvről, címsornak pedig egy kicsit felturbózták a tanulmány címét. Az alcímben cselekvésre ösztönzik a látogatót.

Az email cím mellett csak egy keresztnevet kérnek el a személyre szabható emailek miatt. Ez fontos, mert bizonyított, hogy minél kevesebb a feliratkozáskor bekért adat, annál jobb lesz a feliratkozási ráta.

Kitöltés után egy ablak jelenik meg, melyben egyrészt megköszönik az igénylést, másrészt tájékoztatják a feliratkozót a további teendőkről:

Köszönő ablak

A kampány beállítása

A popup elkészülte után már csak a kampányt kellett beállítaniuk. Az OptiMonkot négyféle módon is megjelenhet attól függően, hogy pontosan mi is a cél.

Mikor jelenjen meg a popup?

Mivel itt a feliratkozás nélkül távozó látogatókat szerették volna megcélozni, ezért a kilépési szándékra megjelenő popup tűnt célszerűnek.

A következő fontos beállítás a megjelenítési gyakoriság.

Megjelenések száma

Ezt 1-re állították, mert nem szeretnék, ha a popup túl sokszor jelenjen meg ugyanazon személynek.

Mikor egy látogató megérkezik a weboldalra, elkezdi kutatni a keresett tartalmat. Ez pedig könnyen azt eredményezheti, hogy a kurzorral elhagyja a böngészőablakot. Ilyenkor még nem szerencsés, ha megjelenik a popup, mert egyrészt a látogató még nem is készül elhagyni az oldalt.

Másrészt az se jó, ha egy kampány, akkor jelenik meg egy látogatónak, mikor még nincs semmilyen fogalma arról, hogy pontosan mit is nyújt neki az adott oldal. Ezért célszerű egy kis időt hagyni a látogatónak, hogy megismerkedjen a tartalommal.

X másodperce nézik az oldalt

A Gazdagmami ezért 5 másodpercet állított be. Ez már elegendő ahhoz, hogy a fenti két esetet kizárjuk.

Előfordul, hogy valaki megnyitja a weboldalt, majd mikor látja, hogy nem a megfelelő oldalon jár, rögtön elindul az X irányába.

Általában az ilyen látogatók egyáltalán nem kíváncsiak arra, amit az adott oldal nyújtani tud, és csak tévedésből járnak ott (ez lehet az ő hibájuk, vagy a nem megfelelően célzott hirdetések következménye is). Mivel az ilyen látogatók nem a célcsoportot képezik, nekik fölösleges a csalit megmutatni.

Erre való a „Legalább x oldalt megnéző látogatók” feltétel, mellyel be lehet állítani, hogy legalább hány oldalt kell megnéznie a látogatónak, hogy a popup egyáltalán megjelenhessen.

Legalább x oldalt megnéző látogatók

A Gazdagmami 3-at állított be. Ezzel biztosítva, hogy a csali csak olyan embereknek jelenik meg, akik már mutattak valamiféle érdeklődést azzal, hogy már ennyi aloldalt megnéztek.

Ezzel el is készült a kampány, amely aztán 8 hét alatt olyan eredményeket produkált, amellyel bizonyította a Gazdagmaminak az OptiMonk erejét. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy a kampány azóta is fut a weboldalon.

Eredmény

A cég nekünk küldött adatai alapján a kampány 8 hete alatt több mint háromezerszer jelent meg a popup, még így is, hogy a megszokottnál szigorúbb megjelenés szabályai vannak.

Mivel csak elkötelezettebb látogatóknak jelent meg, a popup 15,4 százalékos konverzióval rendelkezett.

Ez annyit jelentett, hogy az OptiMonknak köszönhetően 18,3 százalékkal nőtt azoknak a száma, akik korábban ennyi idő alatt iratkoztak fel hírlevélre.

Vida Ági pedig a következő véleményt fogalmazta meg:

„Az OptiMonk végre megoldotta a feliratkozás problémáját, ráadásul nem nyomulós, nem bosszantó, hanem felhasználóbarát, és mégis a legjobb konverziót jelentő módon.”

Ha TE is szeretnél hasonló eredményeket, regisztrálj a 14 napos próbaidőszakra itt!

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük