Hogyan szerzett a Dockyard.hu 1200 új feliratkozót?

Hogyan szerzett a Dockyard.hu 1200 új feliratkozót?

Manapság az e-kereskedelem világában egyre nehezebb a látogatói bizalom megnyerése, hiszen a saját webáruházunkon kívül még számos másik, hasonló termékeket forgalmazó weboldal is próbál helyt állni a piacon.

Az is jól látható, hogy már nem elegendő csak a bejövő forgalmat növelni, azaz mindent megtenni annak érdekében, hogy a látogatói szám növekedjen. Számos technikát és marketing eszközt kell alkalmazni ahhoz, hogy a már bevonzott látogatók minél nagyobb számban vásároljanak.

Ezért döntött úgy a Dockyard.hu, hogy ad egy esélyt az OptiMonknak, amely három különböző időszakban működött az oldalukon összesen 90 napig.

A kampány segítségével a webáruház 1200 új feliratkozót szerzett, és sikerült megnövelniük a visszatérő látogatók vásárlásának számát is.

Eredmények:

A Dockyard.hu látványos eredményeket ért el az OptiMonk kampánya által. A feliratkozók számát sikerült 1200-zal növelnie, ezáltal több visszatérő látogatót is vásárlásra tudott bírni. Emellett, az OptiMonk-ba fektetett összeg árának a 94X-ese térül meg, mindössze 1 hónap alatt. A legjobb eredménynek az minősült, hogy a csúcs időszakban történt vásárlások számának a 70%-át a visszatérő látogatók tették ki.

Statisztika:

+ 1200 feliratkozó

+ 39,91% a visszatérő látogatók konverziója 

Ismerjük meg a Dockyard.hu-t

Dockyard

A Dockyard.hu egy Magyarországon elismert név, aminek webáruháza mellett számos fizikai boltja is megtalálható az országban. A célja, hogy márkás és kiemelt minőségű utcai és sport ruházatot értékesítsen a látogatói felé.

A bolt számára minden látogató kiemelkedően értékes, ezért gyakori kedvezményekkel, akciós termékekkel próbálja megnyerni a látogatók figyelmét, hogy vásárlás után elégedetten távozzanak épp úgy az online, mint a fizikai bolt egyikéből.

A webáruház számára főleg a nyári és a téli időszakok a legkedvezőbbek, mivel magas hangsúlyt fektet ezen időszakok sport ruházatainak az eladására. Ezt figyelembe véve használja az OptiMonk-ban rejlő lehetőségeket.

Az OptiMonk segítségével kiemelkedő eredményeket ért el:

  • Összesen 1200 feliratkozót sikerült megszereznie.
  • A kampányt követően, a nyári csúcs időszakban 12%-kal több látogató vásárolt az elmúlt év azonos időszakához képest.
  • A visszatérő látogatók konverziós rátája 39,91%-kal magasabb volt a tavalyi év azonos, nyári időszakához képest.
  • Az OptiMonk-ba fektetett összeg 94X térült meg mindössze 1 hónap alatt.

… az intelligens popupok segítségével.

Kihívások

Annak ellenére, hogy a webáruház az év minden évszakában elérhető és kiemelkedő minőségű ruházati termékeket értékesít, az elsődleges cél mégis a nyári és a téli termékek minél nagyobb számban való eladása. Emiatt, általában a tél és a nyár azok az időszakok, amikor a legtöbb vásárlás várható.

Ugyanakkor, ahhoz, hogy a webáruház kimagasló eredményt érjen el, a nyári és a téli időszakokon kívül dolgoznia kell az érdeklődők megszerzésére annak érdekében, hogy később vásároljanak. Ez azért fontos, mert a csúcs időszakokon kívül számos olyan érdeklődő érkezik az oldalra, akik csak információt gyűjtenek, viszont a termék megvásárlása csak később lesz aktuális.

Az ilyen látogatókat célozva hozta létre a Dockyard.hu a hírlevél feliratkozó gyűjtő kampányát, mivel az érdeklődő látogatókat lehet a legkönnyebben vásárlókká fordítani, a megfelelő hírlevél kommunikáció segítségével.

Megoldás

Egy feliratkozókat gyűjtő kampány a megfelelő ajánlattól lesz vágykeltő a látogatók számára. A legelterjedtebb megoldás a különböző kedvezmények vagy letölthető anyagok kommunikálása. Ugyanakkor, ha nincs olyan kedvezmény, vagy ajánlat, amiért cserébe a látogatók feliratkoznának a hírlevelünkre, önmagában az is jelenthet ajánlatot, hogy a későbbi kedvezményekért cserébe iratkozzon fel valaki.

Hírlevél feliratkozókat gyűjtő kampány

A Dockyard.hu esetében ez így nézett ki:

Dockyard popup

Mivel a látogatók zöme információ gyűjtése érdekében érkezett az oldalra, így nem biztos, hogy azonnal vásárolnak. Ugyanakkor annál inkább feliratkoznak a hírlevélre annak érdekében, hogy kedvenc, kiválasztott terméket akár akciós áron is megvehessék később.

Kampánybeállítások

Az intelligens popupok célja pontosan az, hogy ne zavarja a látogatókat a böngészés során és csak akkor jelenjen meg a kampány, amikor erre szükség van. Éppen ezért csak az új látogatók részére jelent meg az ajánlat, akik még nagy valószínűséggel nincsenek feliratkozva a hírlevél listára, így sokkal nyitottabbak egy ilyen ajánlatra.

Nézzük meg a kampány beállításait közösen:

Amikor hírlevél feliratkozókat gyűjtünk, úgy az egyik legjobb módszer, ha a kilépési szándéknál jelenik meg a popup. Ilyenkor a látogatók már el akarják hagyni az oldalt, tehát nem zavarjuk meg őket böngészés közben azzal, hogy egy másik cselekvésre buzdítjuk őket. Sőt, az esetleges vásárlást sem akadályozzuk meg.

A popup legfeljebb kétszer jelenik meg a látogatók részére. Ez azon látogatókat figyelembe véve lehet hasznos, akik az első megjelenésnél figyelmen kívül hagyták a popup-ot, így másodjára ismét egy lehetőséget kapnak a feliratkozásra.

Annak érdekében, hogy a popup csak azoknak jelenjen meg, akik valamennyi időt töltenek el a honlapon és valóban érdeklődnek a termékek iránt, az átlagos oldal / munkamenet értéket figyelembe véve a popup csak 3 oldal megtekintése után jelent meg.

Dockyard popup kampány beállítások

Végül pedig, de nem utolsó sorban, annak érdekében, hogy a Dockyard kövesse a kampány eredményeit, összekötötte azt a Google Analytics-szel a következő beállítás segítségével:

Szeretnél Te is hasonló eredményeket? Igényeld most a 14 napos próbaidőszakot és jelentkezz ingyenes konzultációnkra is!

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük