[Esettanulmány] 26,2%-os bevételnövekedés a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációnak köszönhetően

[Esettanulmány] 26,2%-os bevételnövekedés a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációnak köszönhetően
[Esettanulmány] 26,2%-os bevételnövekedés a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációnak köszönhetően

A Swarovski csodák birodalma, a Czár ékszer webáruház, közel 230 ezer forint extra bevételt szerzett mindössze 26 nap alatt az OptiMonk segítségével, ami 26,2%-os bevételnövekedést jelenthet éves szinten. Érdekel, hogy milyen kampányokkal értek el ilyen szuper eredményeket? Olvass tovább!

Eredmények

26,2%-os

éves bevételnövekedés
várható a négy hetes teszt alapján a kampányok eredményét összesítve.

230 000 Ft

extra bevétel
a személyre szabott ajánlatoknak és döntést segítő kampányoknak köszönhetően.

362

új feliratkozó
a különböző listaépítő kampányoknak köszönhetően mindössze 26 nap alatt.

Kihívások

A czarekszer.hu webshop látogatóinak nagy része, egész pontosan 76%-a, új látogató. Ezzel önmagában még nem is lenne probléma. Azzal már annál inkább, hogy a Google Analytics adatai szerint az új látogatók konverziós rátája nagyon alacsony: mindössze 0,67%-ukból lesz vásárló. A 2-3%-os iparági átlaghoz képest ezen lehet még javítani néhány jól célzott, személyre szabott kampánnyal. 

A webáruház másik jelentős problémája a Facebookról érkező látogatók konverziós rátája volt, hiszen a Facebook az egyik fő forgalomszerzési forrása a webshopnak. A látogatók 85%-a Facebookról érkezik, ezen látogatók konverziós aránya azonban alig több 0,5%-nál, ezért külön figyelmet kaptak ők is az optimalizáció során. 

A Czár ékszer tulajdonosai felismerték, hogy ezen metrikák javításához szemléletváltásra van szükségük. Ekkor vágtak bele a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációba az OptiMonk segítségével, és kezdtek el arra fókuszálni, hogy személyre szabott üzeneteket jelenítsenek meg a látogatóiknak.

Megvalósítás

1. Új látogatók konverziós rátájának növelése egy választást segítő popuppal

Ahogy azt már említettük, az új látogatók konverziós rátájának növelése egy fontos cél volt a Czár ékszer számára. Ennek megoldására egy vásárlást segítő popupot állítottak be, melyben két egyszerű kérdést kell megválaszolnia a látogatóknak: 

  • Kinek vásárolsz? 
  • Hétköznapra vagy ünnepi alkalomra vásárolsz?

A válaszok alapján pedig személyre szabott termékajánlást mutattak a látogatóknak.

Egy ilyen egyszerű vásárlást segítő útmutató bármilyen webshopban hasznos lehet, hiszen átveszi a bolti eladó szerepét és segíti a látogatót a megfelelő termék megtalálásában. Csak azt kell végiggondolnod, hogy milyen szempontok alapján vásárolnak a látogatóid. 

A popup hasznosságát jól bizonyítja az elért eredmény: ez a kampány 56 462 Ft extra bevételt hozott a Czár ékszer számára 26 nap alatt. Nem rossz, ugye? 🙂 

Új látogatók konverziós rátájának növelése egy választást segítő popuppal

Ékszer ajánló gyorsteszt popup a főoldalon legalább 5 másodperce tartózkodó új látogatók számára.

2. Kosárelhagyások számának csökkentése kedvezménnyel

A kosárelhagyás minden webshop számára az egyik legnagyobb kihívás, így nem kérdés, hogy ennek csökkentésére is nagy fókusz került az optimalizálás során. 

A kosárelhagyás csökkentésére rengeteg módszer létezik, a kosárelhagyási e-mailtől kezdve a remarketing hirdetésekig. Az egyik leghatékonyabb módszer azonban a kilépésre megjelenő popup, mely megállítja a vásárlót, mielőtt elhagyná az oldalt és egy kedvezménnyel a vásárlás befejezésére ösztönzi.

A Czár ékszer webshop egy 15%-os kedvezmény mellett döntött, és az alábbi popupot jelenítette meg azoknak a látogatóknak, akik a vásárlás befejezése nélkül szerették volna elhagyni az oldalt. 

Kosárelhagyást megakadályozó kilépésre megjelenő popup.

A kampány igen eredményes volt, hiszen 308 341 Ft extra bevételt hozott a webshopnak úgy, hogy csak a kosárelhagyók fele találkozott az üzenettel. 

3. Facebookról érkező látogatóknak személyre szabott üzenet

Mivel a látogatók 85%-a Facebook érkezik, nem meglepő, hogy a Czár ékszer csapata speciális ajánlattal készült nekik. Ezt pedig egy személyre szabott üzenettel spékelték meg: “Örülünk, hogy megtetszett a Facebook posztunk! Érdeklődésedért ma 5% kedvezmény jár.”

Ezzel a kampánnyal nem csak a bevételüket, de a hírlevél feliratkozóik számát is sikerült növelniük. Pár hét alatt 148 új feliratkozót és 335 219 Ft extra bevételt szerzett a Czár ékszer a Facebook látogatók célzó popuppal.

Facebookról érkező látogatóknak személyre szabott üzenet

Facebookról érkező új látogatóknak megjelenő popup.

Tanulságok

A Czár ékszer története bizonyítja, hogy miért fontos a látogatók szegmentálása és a megfelelő üzenetek megjelenítése, hiszen már néhány kampánnyal is látványosan sikerült növelni a Czár ékszer bevételeit. 

A Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció természetesen itt nem áll meg. Folyamatosan figyelni kell a Google Analytics statisztikákat és olyan területeket keresni, amire ráfér az optimalizálás. 

Szeretnéd megtanulni, hogyan teheted élménnyé a vásárlást a látogatóid számára, s ezáltal a Czár ékszer eredményeihez hasonló sikereket elérni? Kattints ide és töltsd le ingyenes tanulmányunkat, amely több mint 70 oldalnyi tippel és példával segít neked.

Share this

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük